• 0

Laadpaal aanbieder

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Hi forumleden!

 

Wij van Laaddirect zijn aanbieder van laadpalen. Ons doel is om het bestellen van een geschikte laadpaal zo eenvoudig mogelijk te maken - met of zonder installatie. Wij bieden zowel particuliere als zakelijke laadoplossingen aan. Hiervoor hebben wij een tool, namelijk een keuzehulp waarmee elektrische rijders een geschikte laadpaal kunnen vinden: https://laaddirect.nl/configurator/ . Daarnaast kunnen geïnteresseerden natuurlijk altijd bij ons terecht voor telefonisch advies of advies via de mail.

 

Nu is mijn vraag wat mensen zouden kunnen missen qua informatie in de zoektocht naar een laadpaal. Is onze informatievoorziening wel voldoende?

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webshop opgezet met onder andere een FAQ sectie, Blogs en andere informatieve pagina's.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Zo veel mogelijk onduidelijkheid en vragen wegnemen bij mensen die op zoek zijn naar een laadpaal.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Naast het enkel verkopen van laadpalen, adviseren wij klanten ook aan de hand van hun woonsituatie en auto.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Welke verbeteringen kunnen wij doorvoeren met betrekking tot de informatievoorziening? Wat voor informatie missen mensen in de zoektocht naar een laadpaal (bij ons)? Wat zou verder nog beter kunnen aan onze site (laaddirect.nl)?

 

Alvast bedankt!

aangepast door Laaddirect
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom  op HL

 

Het enige dat ik mij afvraag, is of jullie ook samenwerking zouden kunnen zoeken met autodealers? Een elektrische auto verkoopt m.i. gemakkelijker als de dealer er een laadpaal(advies)service bij kan verkopen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Laat ik beginnen met een verbeterpuntje:

 

In de één na laatste stap van de configurator klik ik op de knop 'bekijk resultaten (4)'. Vervolgens krijg ik geen resultaten maar een formulier om een aanbieding in mijn mail te krijgen. Op dat moment haak ik altijd af (ècht daadwerkelijk altijd), omdat die methode door goedkope ronselaar sites wordt gebruikt die mijn gegevens door verkopen aan de hoogste bieder...

 

De producten staan wel gewoon op jullie site, laat ze ook zien als iemand de configurator heeft ingevuld.

 

De site zelf vind ik er netjes uitzien, ik mis geen belangrijke informatie

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, IJsbrand Schipperus zei:

die mijn gegevens door verkopen aan de hoogste bieder...

En niet alleen je emailadres, maar ook welke auto er bij jou te halen valt! Iets met privacy en veiligheid. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 3
(aangepast)

Wat mij verbaast is het stukje over de installatie. https://laaddirect.nl/laadpaal-installatie/

 

Er wordt gesproken over werken met een hoge spanning, 230V valt onder laagspanning, 400V is ook laagspanning. Je zal bedoelen, hogere stromen.

 

Indien nodig een aardlekschakelaar? Bij gebruikmaking van een laadpaal, is een aardlekschakelaar verplicht, deze kan in de laadpaal aanwezig zijn, maar wordt ook vaak in de groepenkast of verdeelinrichting of in de volksmond meterkast geplaatst.

 

Wie plaatst de aardlekschakelaar? En welk type, erg belangrijk.

 

Overigens wordt een een aardlekschakelaar niet geplaatst om overbelasting te voorkomen, maar is in dit geval bedoeld om de mens te beschermen tegen stroomdoorgang bij defecten van materieel, vooral in een vochtige omgeving, zoals buiten. Een installatie-automaat regelt afschakeling bij overbelasting, een aardlekschakelaar bij lekstromen en een aardlekautomaat is een combinatie van installatie-automaat en aardlekschakelaar.

 

Voor de op de website genoemde prijzen, is het vrijwel onmogelijk de vereiste type B aardlekautomaat te leveren, verwar niet de uitschakelkarakteristiek (vaak B) met het type lekstroom, (vereist B voor laadpalen).

 

Wie waarborgt de certificering van de monteurs?

 

Verdiep je wat meer in de elektrotechnische voorzieningen, het is nu iets met klok en klepel, waarbij ik vrij kritisch heb gereageerd, so be it, het is mijn vakgebied.:winking-face:

 

 

 

aangepast door stroomtang
Link naar reactie
  • 0
Op 7-3-2022 om 16:34, Hans van den Bergh zei:

Welkom  op HL

 

Het enige dat ik mij afvraag, is of jullie ook samenwerking zouden kunnen zoeken met autodealers? Een elektrische auto verkoopt m.i. gemakkelijker als de dealer er een laadpaal(advies)service bij kan verkopen.

Bedankt voor de reactie Hans!

Een terechte opmerking, daar zijn wij zeker ook mee bezig. Echter zijn er wel een hoop dealers die wat dat betreft al voorzien zijn, bijvoorbeeld door een samenwerking met een merk als EVBox. Wel hopen wij binnenkort hier wat meer vaart achter te zetten, aangezien hier zeker kansen liggen. Hiernaast hebben we reeds dealers en leasemaatschappijen als klant, waar we dus laadpalen hebben geplaatst.

Link naar reactie
  • 0
Op 7-3-2022 om 18:26, IJsbrand Schipperus zei:

Laat ik beginnen met een verbeterpuntje:

 

In de één na laatste stap van de configurator klik ik op de knop 'bekijk resultaten (4)'. Vervolgens krijg ik geen resultaten maar een formulier om een aanbieding in mijn mail te krijgen. Op dat moment haak ik altijd af (ècht daadwerkelijk altijd), omdat die methode door goedkope ronselaar sites wordt gebruikt die mijn gegevens door verkopen aan de hoogste bieder...

 

De producten staan wel gewoon op jullie site, laat ze ook zien als iemand de configurator heeft ingevuld.

 

De site zelf vind ik er netjes uitzien, ik mis geen belangrijke informatie

Goedemiddag Ijsbrand,

Dit snappen wij zeker en is iets wat we vaker te horen krijgen. Het lastige om dit te veranderen is dat een ieders situatie maatwerk nodig heeft. Na persoonlijk contact kunnen wij namelijk een juist en concreet advies geven, op basis van de persoonlijke situatie. Wel krijgt men na het invullen van het e-mailadres al een globaal advies met een top 3 aan passende laadpalen. Daarna hopen wij dus met onze aandacht een klant goed verder te helpen. Het is dus een moeilijke overweging of dit iets is wat we moeten veranderen..

Verder fijn om te horen dat de site er verder goed uitziet!

Link naar reactie
  • 0
Op 7-3-2022 om 20:11, stroomtang zei:

Wat mij verbaast is het stukje over de installatie. https://laaddirect.nl/laadpaal-installatie/

 

Er wordt gesproken over werken met een hoge spanning, 230V valt onder laagspanning, 400V is ook laagspanning. Je zal bedoelen, hogere stromen.

 

Indien nodig een aardlekschakelaar? Bij gebruikmaking van een laadpaal, is een aardlekschakelaar verplicht, deze kan in de laadpaal aanwezig zijn, maar wordt ook vaak in de groepenkast of verdeelinrichting of in de volksmond meterkast geplaatst.

 

Wie plaatst de aardlekschakelaar? En welk type, erg belangrijk.

 

Overigens wordt een een aardlekschakelaar niet geplaatst om overbelasting te voorkomen, maar is in dit geval bedoeld om de mens te beschermen tegen stroomdoorgang bij defecten van materieel, vooral in een vochtige omgeving, zoals buiten. Een installatie-automaat regelt afschakeling bij overbelasting, een aardlekschakelaar bij lekstromen en een aardlekautomaat is een combinatie van installatie-automaat en aardlekschakelaar.

 

Voor de op de website genoemde prijzen, is het vrijwel onmogelijk de vereiste type B aardlekautomaat te leveren, verwar niet de uitschakelkarakteristiek (vaak B) met het type lekstroom, (vereist B voor laadpalen).

 

Wie waarborgt de certificering van de monteurs?

 

Verdiep je wat meer in de elektrotechnische voorzieningen, het is nu iets met klok en klepel, waarbij ik vrij kritisch heb gereageerd, so be it, het is mijn vakgebied.:winking-face:

 

 

 

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie!

Deze technische informatie is in het verleden geschreven door iemand die hier niet per se specialist in is. Ik ben blij dat je dit aankaart en dat je kritisch bent kan ik juist alleen maar waarderen, want het was ons nog niet opgevallen dat deze informatie niet altijd juist en volledig is. Het wordt tijd om dit eens te laten herschrijven door iemand met een elektrotechniek achtergrond 😁 

Link naar reactie
  • 1

Wat mij opvalt is de stelling "Gemiddeld tot 8x sneller dan een conventionele stopcontact" bij een vaste laadpaal voor thuislocatie.

 

Nu heb ik 2 electrische auto's, 1 laden op 1-fase en 1 laden op 3-fase.  1-fase kan 3,7kW laden (of 7kW indien beschikbaar), de 2-fase kan 11kW laden op 3 fase. Beide laden max 3,7kW uit een stopcontact (of dat verstandig is, dat is een andere discussie), ik stel altijd uit voorzorg (bijvoorbeeld op vakantie) een max van 2kW in.  Mij staat overigens bij dat sommige grannies ook begrenst zijn op zo'n 2,3kW, laat ik daar in onderstaand voorbeeld rekening mee houden bij auto 1.

 

Gemiddeld 8 keer sneller. Bij mij zou dit inhouden:
auto 1 kan uit stopcontact max 0,287kW laden

auto 2 kan uit stopcontact max 1,375kW laden

 

Beide totaal onrealistisch en het komt niet eens in de buurt van de 8x, hoe komen jullie in hemelsnaam op die gemiddelde van 8x sneller?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 7-3-2022 om 19:54, Ron van der Kolk zei:

En niet alleen je emailadres, maar ook welke auto er bij jou te halen valt! Iets met privacy en veiligheid. 

Goedemiddag Ron,

De soort auto is voor ons handig om te kunnen adviseren in welk soort laadstation passend hierbij is. Zo zijn er ook nog auto's die werken met een wat oudere type 1 stekker. Dan is er dus een laadstation nodig die hierbij past. Ook kunnen wij op basis van de soort auto de klant informeren over de laadsnelheid.

Mocht iemand de soort auto niet willen aangeven, dan is universeel altijd mogelijk om aan te klikken. Wellicht dat we nog zouden kunnen vermelden in de tool dat het niet verplicht is om de soort auto aan te klikken, maar dat universeel dan ook kan.

aangepast door Laaddirect
Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Ruud_M zei:

Wat mij opvalt is de stelling "Gemiddeld tot 8x sneller dan een conventionele stopcontact" bij een vaste laadpaal voor thuislocatie.

 

Nu heb ik 2 electrische auto's, 1 laden op 1-fase en 1 laden op 3-fase.  1-fase kan 3,7kW laden (of 7kW indien beschikbaar), de 2-fase kan 11kW laden op 3 fase. Beide laden max 3,7kW uit een stopcontact (of dat verstandig is, dat is een andere discussie), ik stel altijd uit voorzorg (bijvoorbeeld op vakantie) een max van 2kW in.  Mij staat overigens bij dat sommige grannies ook begrenst zijn op zo'n 2,3kW, laat ik daar in onderstaand voorbeeld rekening mee houden bij auto 1.

 

Gemiddeld 8 keer sneller. Bij mij zou dit inhouden:
auto 1 kan uit stopcontact max 0,287kW laden

auto 2 kan uit stopcontact max 1,375kW laden

 

Beide totaal onrealistisch en het komt niet eens in de buurt van de 8x, hoe komen jullie in hemelsnaam op die gemiddelde van 8x sneller?

Goedemiddag Ruud,

Het klopt inderdaad niet dat men gemiddeld 8 keer sneller laadt. Dit moeten wij zeker anders verwoorden. Als ik mij niet vergis waren wij ervan uitgegaan dat men met een 22kW lader zo'n 8 keer sneller laadt dan een stopcontact waarbij men tussen de 2 en 3 kW haalt. In de praktijk laden maar weinigen 22kW thuis, vandaar dat wij het beter kunnen verwoorden als "tot 8 keer sneller laden". Het woordje gemiddelde moet inderdaad weg.

Bedankt voor je scherpe blik!

Link naar reactie
  • 1

Ik vind jullie een heldere en professionele website hebben, het ziet er allemaal strak uit. Wel vind ik de website vrij langzaam, wat de gebruikerservaring niet ten goede komt. Recent was er op Higherlevel een ander topic over het testen van je websitesnelheid, wellicht is die nog interessant voor jullie.

 

 

Op 14-3-2022 om 14:31, Laaddirect zei:

Het lastige om dit te veranderen is dat een ieders situatie maatwerk nodig heeft. Na persoonlijk contact kunnen wij namelijk een juist en concreet advies geven, op basis van de persoonlijke situatie. Wel krijgt men na het invullen van het e-mailadres al een globaal advies met een top 3 aan passende laadpalen. Daarna hopen wij dus met onze aandacht een klant goed verder te helpen. Het is dus een moeilijke overweging of dit iets is wat we moeten veranderen..

Kun je wat meer vertellen over welk persoonlijk contact er nodig is om een goed advies te geven? Zijn die vragen niet af te vangen in de keuzehulp, zoals met andere vragen wel is gedaan? Of hebben jullie de voorkeur voor persoonlijk contact, omdat je daarmee wellicht een grotere kans hebt dat een klant daadwerkelijk een bestelling plaatst en/of jullie voor upsell kunnen zorgen?

 

Waarom toon je het globale advies met die top 3 niet al direct na het invullen van de configurator? Dan bedien je mensen zoals IJsbrand die snel willen zien wat de mogelijkheden zijn. Daarbij kun je dan nog iets tonen als "Klik hier om persoonlijk advies, afgestemd op jouw situatie, te krijgen". Daarmee kun je alsnog in contact komen met mensen die meer advies willen.

 

Ik zie dat jullie op dit moment 14 laadpalen aanbieden. Ik ben geen expert in laadpalen, maar het lijkt me dan toch haalbaar om met een kleine uitbreiding van de keuzehulp meteen een sluitend advies te geven.

 

 

Op 14-3-2022 om 14:38, Laaddirect zei:

Deze technische informatie is in het verleden geschreven door iemand die hier niet per se specialist in is.

Ik moet zeggen dat dit niet heel fraai overkomt voor een partij die zich specialiseert in laadpalen. Dan hoop ik ook dat jullie de technische kennis hebben om een klant goed te kunnen informeren. Is die kennis wel aanwezig in de organisatie?

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 17-3-2022 om 15:35, RubenT zei:

Ik vind jullie een heldere en professionele website hebben, het ziet er allemaal strak uit. Wel vind ik de website vrij langzaam, wat de gebruikerservaring niet ten goede komt. Recent was er op Higherlevel een ander topic over het testen van je websitesnelheid, wellicht is die nog interessant voor jullie.


- Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie, dat wordt zeker gewaardeerd! Dat de websitesnelheid niet optimaal is hebben wij ook ervaren en daar zijn wij momenteel dan ook mee bezig. Dat we het nu ook te horen krijgen is een bevestiging dat hier aan gewerkt moet worden.

 

Kun je wat meer vertellen over welk persoonlijk contact er nodig is om een goed advies te geven? Zijn die vragen niet af te vangen in de keuzehulp, zoals met andere vragen wel is gedaan? Of hebben jullie de voorkeur voor persoonlijk contact, omdat je daarmee wellicht een grotere kans hebt dat een klant daadwerkelijk een bestelling plaatst en/of jullie voor upsell kunnen zorgen?

- Het belangrijke uit het persoonlijk contact zijn voor ons onder andere de beelden. Zo vragen wij om foto's van de meterkast om te beoordelen of hier iets veranderd aan moet worden. Zo kunnen we zien of het om een 1- of 3-fase meterkast gaat of dat er bijvoorbeeld een extra groep bij moet komen. Dit is belangrijk om te weten om een goed overzicht van de installatiekosten te kunnen geven. Dit is wat lastig om in de keuzehulp te verwerken.

 

Waarom toon je het globale advies met die top 3 niet al direct na het invullen van de configurator? Dan bedien je mensen zoals IJsbrand die snel willen zien wat de mogelijkheden zijn. Daarbij kun je dan nog iets tonen als "Klik hier om persoonlijk advies, afgestemd op jouw situatie, te krijgen". Daarmee kun je alsnog in contact komen met mensen die meer advies willen.


Ik zie dat jullie op dit moment 14 laadpalen aanbieden. Ik ben geen expert in laadpalen, maar het lijkt me dan toch haalbaar om met een kleine uitbreiding van de keuzehulp meteen een sluitend advies te geven.

- Aansluitend bij het vorige punt: de top 3 is slechts een globaal overzicht en dus een indicatie. Als men de gegevens achterlaat en dus openstaat voor persoonlijk contact, kunnen wij een preciezer advies geven. Dan krijgt men dus 1 laadstation geadviseerd, ook aan de hand van de wensen van de klant. De keuze of men wel of niet bijvoorbeeld een optie als load balancing wil hebben is dan niet opgenomen in de keuzehulp, omdat het ons handiger lijkt om eerst goed uit te leggen wat dit inhoudt zodat de klant daarna een weloverwogen keuze kan maken of men deze opties erbij wil hebben. De uitleg is dus ook erg belangrijk in het contact. Dat men soms liever meteen een advies wil zien begrijpen wij dan ook, en dat zullen we samen met de andere feedbackpunten ook meenemen in het herontwerp van de keuzehulp. Het zijn natuurlijk best lastige overwegingen :grinning-face-with-sweat:

Op 17-3-2022 om 15:35, RubenT zei:

 

Ik moet zeggen dat dit niet heel fraai overkomt voor een partij die zich specialiseert in laadpalen. Dan hoop ik ook dat jullie de technische kennis hebben om een klant goed te kunnen informeren. Is die kennis wel aanwezig in de organisatie?

 

Die kennis is zeker aanwezig in de organisatie! Wij werken natuurlijk met gecertificeerde monteurs en volgens de normen zoals NEN 1010. De klanten krijgen bij contact natuurlijk een expert aan de lijn, zowel in elektrische installaties als EV's. Degene die deze pagina heeft geschreven was dan ook geen monteur, maar één van onze "webjongens". Die onderhoudt natuurlijk niet het contact met de klanten :winking-face:.  Hij heeft toen in het begin van de site het wat ongelukkig verwoord nadat hem het hele verhaal was verteld. Nu hebben wij echter tekstschrijvers die over alle nodige kennis beschikken en die zullen dan zeker ook deze pagina herschrijven. 

Nogmaals bedankt voor je feedback en mocht je nog meer opmerkingen hebben, dan horen wij die graag!

 

aangepast door Laaddirect
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 454 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.