Ik ben van plan samen met 2 heren een werkmaatschappij op te richten. Hiervan wordt ik met mijn holding eigenaar van 40 van de 120 aandelen. De overige 80 gaan naar 1 gezamenlijke BV van de 2 heren, die daar beide 50% eigenaar zijn met elk daarboven weer een eigen holding.
Ik ben benieuwd naar het stemmen tijdens een aandeelhoudersvergadering, moet in deze vorm hun gezamenlijke BV het altijd eerst eens zijn wanneer er een stemronde plaatsvindt, of is het ten tijde van deze vergadering de bedoeling dat er 40/40/40 stemmen te verdelen zijn?
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, Mvg Kristiaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kristiaan-1972
Kristiaan-1972
Goedemorgen leden,
Ik ben van plan samen met 2 heren een werkmaatschappij op te richten. Hiervan wordt ik met mijn holding eigenaar van 40 van de 120 aandelen. De overige 80 gaan naar 1 gezamenlijke BV van de 2 heren, die daar beide 50% eigenaar zijn met elk daarboven weer een eigen holding.
Ik ben benieuwd naar het stemmen tijdens een aandeelhoudersvergadering, moet in deze vorm hun gezamenlijke BV het altijd eerst eens zijn wanneer er een stemronde plaatsvindt, of is het ten tijde van deze vergadering de bedoeling dat er 40/40/40 stemmen te verdelen zijn?
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, Mvg Kristiaan.
aangepast door Kristiaan-1972Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73377-oprichting-bv-en-besluitvorming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag