Voor het begroten van een juist eenmanszaak uurtarief wil ik benchmarks bedenken om niet al teveel met het marktconform tarief uit de pas te lopen. Dit als een basis en dan kan ik op basis van weinig of veel drukte wellicht het uiteindelijke (streef)tarief vaststellen.
Eén methode die ik overweeg is statistiek van CBS te gebruiken.
Ik heb dit echter nog nooit gedaan en hoop dat iemand met me mee wil denken of ik hier niet iets verkeerd bereken of over het hoofd zie?
Als ik de volgende CBS getallen bereken en bij elkaar optel, zou ik dan een passend benchmark tarief hebben ?
- gemiddeld loon per uur in de branche
- gemiddelde euro's per uur winst in de branche
- arbeidskosten per uur (tlv werkgevers)
- pensioenkosten
- eventueel arbeidskostensubsidies
PS: Eerder dacht ik dat deze vraag beter bij financieel paste, maar daar leken toch andere onderwerpen omschreven. Mocht er daar wel een topic zijn waar dit beter bij past, dan hou ik mij van harte aanbevolen voor een betere categorizering.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jaap124
Jaap124
Voor het begroten van een juist eenmanszaak uurtarief wil ik benchmarks bedenken om niet al teveel met het marktconform tarief uit de pas te lopen. Dit als een basis en dan kan ik op basis van weinig of veel drukte wellicht het uiteindelijke (streef)tarief vaststellen.
Eén methode die ik overweeg is statistiek van CBS te gebruiken.
Ik heb dit echter nog nooit gedaan en hoop dat iemand met me mee wil denken of ik hier niet iets verkeerd bereken of over het hoofd zie?
Als ik de volgende CBS getallen bereken en bij elkaar optel, zou ik dan een passend benchmark tarief hebben ?
- gemiddeld loon per uur in de branche
- gemiddelde euro's per uur winst in de branche
- arbeidskosten per uur (tlv werkgevers)
- pensioenkosten
- eventueel arbeidskostensubsidies
PS: Eerder dacht ik dat deze vraag beter bij financieel paste, maar daar leken toch andere onderwerpen omschreven. Mocht er daar wel een topic zijn waar dit beter bij past, dan hou ik mij van harte aanbevolen voor een betere categorizering.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73571-uurtarief-begroting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag