• 0

ZZP-er in de zorg met personeel wil stoppen

(aangepast)

Ik ben al 6 jaar ZZP-er en heb 1 medewerker met een contract voor onbepaalde tijd. Ik wil stoppen en hierbij dus ook mijn medewerker ontslaan.

Ik wil dit doen door mijn medewerker te informeren en een ontslag met instemming te doen en de hierbij behorende stappen te nemen (transitievergoeding etc.).

Indien ze hier niet mee akkoord gaat zal ik via het UWV dit proberen.

 

Zijn er mensen die hier ervaring in hebben, of is er iemand die weet waar ik de juiste hulp kan vinden bij het eventueel ontslag aanvragen bij de UWV. Een rechtshulpverlener is uiteraard een kostbaar medium dus vandaar dat ik hoop hier wat verder te komen met iedereens expertise.

 

Als er iemand is die mij kan en wil helpen met een brief opstellen voor ontslag met instemming hoor ik dit graag

aangepast door ZZP-er in de zorg
aanvulling
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
4 uur geleden, ZZP-er in de zorg zei:

Een rechtshulpverlener is uiteraard een kostbaar medium

In tegendeel:

Een jurist niet inschakelen als de situatie er om vraagt, kost je achteraf vaak een veelvoud van wat je nu denkt te besparen.

 

"Iemand een brief laten opstellen voor ontslag met instemming", zonder te weten waar je juridisch staat, is het laatste wat je moet doen nu. Wat als je medewerker zich meteen zien meldt? Wat als er geen instemming komt? 

 

Ik jouw positie zou ik me juist laten informeren door een jurist of advocaat arbeidsrecht.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, DaMedia zei:

 Of je zorgt dat de medewerker ergens anders aan het werk kan, in de zorg moet dat wel lukken.

 

+1

 

Dit is de meest vergeten optie om "van personeel af te komen", help ze op weg bij het vinden van werk.