• 0

Site-bezoek meten

Aanbevolen berichten

  • 0

Sitestat wordt door de grotere sites veruit het meest gebruikt in Nederland. Er zit echter niet veel ontwikkeling in het product en redelijk wat gebruikers kijken dan ook verder naar andere producten. De gegevens die jij wilt weten zijn overigens prima via Sitestat te meten en te volgen.

 

Ik zou ook eens kijken naar OneStat, Google Analytics (gratis), WebTrends en WebSideStory HBX.

 

Bovendien zijn er een aantal Higherlevelaars die statistiekensystemen aanbieden, zoals ICStats van WelleKe en BratStats van Bratpack.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Sitestat is denk ik wel een goede voor jouw sites inderdaad. Google Analytics gebruik ik voor mijn eigen website, ben er ook zeer tevreden over, alleen moet het nog wel verbeterd worden op enkele punten:

- Als Google langzaam gaat, gaat jouw site ook langzaam.

- De stats lopen 2/3 dagen achter, ik geloof ook dat de tijden dat het ge-update wordt niet erg handig zijn. Zo loopt mijn grafiek de hele week best wel egaal, maar bij vandaag (dinsdag) stort hij plotseling naar beneden, schijnbaar is de laatste update dus gedaan toen het net dinsdag geworden was.

- Tot een bepaald aantal pageviews is het gratis, daarna is het alleen gratis als je ook Google Adwords gebruikt.

 

En hier nog een quote van een artikel van Webwereld:

Google Analytics legt de lat iets hoger. De dienst is gratis tot vijf miljoen pageviews per maand. Deze grens vervalt echter als gebruikers zelf adverteren met Google Adwords, aldus Paul Muret van Google.

 

Met deze nieuwe gratis dienst wordt Google een grote concurrent van partijen als bijvoorbeeld Websidestory, Coremetrics en Omniture. Toch denkt Eric Peterson van Jupiter Research niet dat het zo'n vaart lopen. "Google Analytics is vooral bedoeld voor het midden- en kleinbedrijf en grote bedrijven die geen behoefte hebben aan ondersteuning, want Google heeft geen groot team in dienst die bedrijven van advies kan voorzien."

 

Url: http://www.webwereld.nl/articles/38329/

 

Ik er erg tevreden mee, zeer uitgebreide statistieken, geen icoontje op jouw website.

Link naar reactie
  • 0
- Als Google langzaam gaat, gaat jouw site ook langzaam.

- De stats lopen 2/3 dagen achter, ik geloof ook dat de tijden dat het ge-update wordt niet erg handig zijn. Zo loopt mijn grafiek de hele week best wel egaal, maar bij vandaag (dinsdag) stort hij plotseling naar beneden, schijnbaar is de laatste update dus gedaan toen het net dinsdag geworden was.

 

Beide tijdelijke effecten van de enorme run op gratis google tellers. Om dit te beperken is het aanmelden momenteel niet mogelijk en zijn ze bezig de capactiteit uit te breiden.

Link naar reactie
  • 0

- Als Google langzaam gaat, gaat jouw site ook langzaam.

- De stats lopen 2/3 dagen achter, ik geloof ook dat de tijden dat het ge-update wordt niet erg handig zijn. Zo loopt mijn grafiek de hele week best wel egaal, maar bij vandaag (dinsdag) stort hij plotseling naar beneden, schijnbaar is de laatste update dus gedaan toen het net dinsdag geworden was.

 

Beide tijdelijke effecten van de enorme run op gratis google tellers. Om dit te beperken is het aanmelden momenteel niet mogelijk en zijn ze bezig de capactiteit uit te breiden.

 

Ah, gelukkig heb ik me meteen al aangemeld, met eht idee 'dat implementeer ik later nog wel eens'. Ik moet 't nog doen, maar aangemeld ben ik. Dat je site vertraagd lijkt me wel een handicap.

Link naar reactie
  • 0
Ah, gelukkig heb ik me meteen al aangemeld, met eht idee 'dat implementeer ik later nog wel eens'. Ik moet 't nog doen, maar aangemeld ben ik. Dat je site vertraagd lijkt me wel een handicap.

 

Ik merk het maar zelden dat Google vertraging geeft. Ook HL gebruikt het dus als het een handicap is had je het al moeten merken.

Link naar reactie
  • 0

Frans,

 

Wij werken persoonlijk met een prachtig statistiekenprogramma.

Hiermee kun je alles te weten komen over je bezoekers:

- besturingssysteem

- browser

- schermresolutie

- van welke site ze komen (de links waarop ze hebben geklikt)

- welke zoekwoorden ze in de zoekmachine hebben gebruikt

- jaaroverzichten

- maandoverzichten

- bezoekers per land

- bezoekers pér pagina (kan erg interessant zijn)

- robots die je site bezoeken

 

Werkt ook ideaal als je met Google Adwords of Overture Zoekmachines werkt. Ik kan het iedereen aanbevelen.

 

 

[edit]Reclame voor eigen dienst verwijderd. Eigen diensten of producten aanbieden op Higherlevel hebben we liever niet[/edit]

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend een demonstratie van Sitestat (van Nedstat) gehad en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Maar er hangt wel een fors prijskaartje aan.

 

Ik heb nog wel wat rondgekeken naar andere pakketten, maar krijg het idee dat die veel, veel minder uitgebreide mogelijkheden bieden.

 

Dan heb je niet (goed) gekeken naar de andere pakketten die ik noemde. OneStat, Webtrends en WebSideStory zijn echt niet minder dan SiteStat.

 

Wel is het zo dat er ontzettend veel kleinere statistiekenpakketten op de markt zijn die inderdaad vrij beperkt zijn en allen ongeveer dezelfde functionaliteit bieden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend een demonstratie van Sitestat (van Nedstat) gehad en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Maar er hangt wel een fors prijskaartje aan.

 

Ik heb nog wel wat rondgekeken naar andere pakketten, maar krijg het idee dat die veel, veel minder uitgebreide mogelijkheden bieden.

 

Heeft er iemand nog tips?

 

Als ik kijk naar de zaken die jij noemde in de start van deze draad dan denk ik dat je veel te duur uit bent met Nedstats. Het is een uitstekend programma (systeem) maar wat jij opnoemt is met veel eenvoudiger middelen ook te meten. Heb je al eens naar Google Analytics gekeken? Of naar ICstats van Welleke?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu gegekeken naar Onestat Enterprise, die lijkt exact dezelfde functionaliteiten te hebben als Sitestat, alleen scheelt het bijna 50% in de kosten.........

 

Iemand ervaring met Onestat (Enterprise)?

Ik zou als ik jou was echt even naar Google Analytics kijken. Zeer mooie configureerbare en uitgebreide statistieken. En dat Gratis!

 

Je kan dan gelijk je AdWords campagnes erin betrekken..

 

mocht je vragen hebben of er hulp bij nodig hebben kan je me altijd mailen ;)

Link naar reactie
  • 0

En het doet van alles.

 

Klopt, zoals popup-vensters lanceren...

En dan moet je weer andere gratis tools installeren om die te onderdrukken.

 

Veel hosting providers bieden idd uitgebreide stats zonder dat je scripts/code in je site moet onderbrengen. Ik maak voor mijn klanten gebruik van Smarterstats en AWStats. Er uitgebreide info.

Deze kun je vast wel installeren op je eigen machine als je zelf host.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou als ik jou was echt even naar Google Analytics kijken. Zeer mooie configureerbare en uitgebreide statistieken. En dat Gratis!

 

Je kan dan gelijk je AdWords campagnes erin betrekken..

 

mocht je vragen hebben of er hulp bij nodig hebben kan je me altijd mailen ;)

 

Het nadeelis dat Google een stop heeft gezet op de aanmeldingen,en je dus moet wachten tot je aan de beurt bent voordat je stats via Google hebt.... als iemand weet hoe je dat kunt omzeilen, graag!

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben inderdaad een tijdje een totale stop gehad. Nu kan je een account op uitnodiging krijgen. Zie het volgende bericht:

 

We zijn blij om u te melden dat we weer aanmeldingen voor Google Analytics kunnen accepteren op basis van een uitnodiging. Meer informatie over uitnodigingen vindt u op onze pagina Updates over ontwikkelingen.

 

We zullen doorgaan met het versturen van uitnodigingen terwijl we onze capaciteit voor Google Analytics verder uitbreiden. Als u een uitnodiging wilt ontvangen, kunt u uw emailadres opgeven op onze aanmeldingspagina.

 

Alvast bedankt voor uw geduld en interesse in Google Analytics.

Bron: http://www.google.com/analytics/nl-NL/

 

Ik heb daar een account voor mijn website, ben er zeer tevreden over. Maar volgens mij gebruiken ze meerdere manieren om de bezoekers te tellen. Er wordt bijna altijd naar pageviews en unieke bezoekers (dus 1 bezoeker wordt elke dag maar 1 keer geteld). Klopt het dat Google onderscheidt maakt tussen pageviews en bezoekers (dus als een bezoeker later op die dag terugkomt, wordt hij weer geteld) ?

Link naar reactie
  • 0

oke meten is weten. Maar wat doen jullie met de opgedane kennis?

 

Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

 

In het algemeen denk ik aan

- uniques: moet toenemen

- click paths: check of de juiste pagina's worden bekeken

- landingspagina's: indien je een campagne heb lopen

- dagen/uren: indien je een nieuwsbrief verzend of content toevoegd

- Robots/Spiders of je wel geindexeerd

 

Alles natuurlijk afhankelijk van het doel van je website, maar dat mag duidelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

- uniques: moet toenemen

- click paths: check of de juiste pagina's worden bekeken

- landingspagina's: indien je een campagne heb lopen

- dagen/uren: indien je een nieuwsbrief verzend of content toevoegd

- Robots/Spiders of je wel geindexeerd

- om adverteerders te krijgen, zullen er weinig zijn die zonder statistieken zomaar op een onbekende site gaan adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Als je website in PHP gebouwd wordt, is TraceWatch een enorme aanrader. Het is heel makkelijk te installeren, draait in je eigen PHP scripts dus vertraagt de site niet zoals externe metingen (zoals Nedstat en Google Analytics), en geeft heel mooie statistieken.

 

Het is ook in het Nederlands beschikbaar. De mooiste feature is de analyse van bezoekerspaden, waarmee je alle individuele bezoekers door je site kunt volgen op een intuitieve manier.

 

En... het is GRATIS. (dat doet het altijd goed ;))

 

Nedstat is aardig, maar zoals Anders aangeeft eigenlijk verouderd. Het kan in ieder geval absoluut niet op tegen Google Analytics, en ook niet tegen andere professionele paketten zoals Onestat.

 

Wij (een online marketing bureau) gebruiken overigens Prophet van het engelse Speed-trap. Dat is duurder van Nedstat, maar gaat heel erg veel verder.Het is naast de "gewone" statistieken. vooral geschikt om e-commerce en usability mee te analyseren.

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk met AWstats. Gratis en werkt prima.

Een aanrader!

 

Wat betreft Google stats...

 

Is niemand bang dat Google op deze manier echt teveel inkijk krijgt. Niet alleen het aantal bezoekers via hun eigen zoekmachine, ook de bezoekers die je ontvangt (of juist niet ontvangt) via directe links zullen ze kunnen meten.

 

Hierdoor kunnen bijv. de sites die het moeten hebben van de traffic via de zoekmachines en geen geld hebben om traffic te genereren via bijv. banners of misschien tv commercials worden benadeeld op het moment dat Google zijn PageRank gaat koppelen aan zijn stats.

 

Of ben ik nu erg paranoid?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.