• 0

Wanneer was jij voor het laatst trots op je eigen onderneming, en waarom?

(aangepast)

Het was een leuk maar hectisch eerste jaar. Bedrijf opgestart, inventaris gekocht, bedrijfswagen gekocht, de thuislocatie binnen en buiten opgeknapt, website gebouwd, adverteren adverteren adverteren, administratie opzetten, etc. En al dat harde werk begon ook al vruchten af te werpen..., totdat de energieprijzen helemaal over de kop gingen :-( 

 

Maar gelukkig ben ik financieel nog niet afhankelijk van het bedrijfje, en deze rustige periode gebruik ik o.a. om het verhuurassortiment te verbeteren. En toen ik van de week wat flightcases had voorzien van mijn eigen spuitlogo, dacht ik; "ja...., dit is gaaf, hier ben ik trots op". Kortom, na alle opstart-drukte had ik echt even zo'n stand back and enjoy the view momentje.

 

Wanneer was jij voor het laatst extra trots op je eigen onderneming, en waarom?

 

spacer.png

aangepast door deveendammerondernemer
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, deveendammerondernemer zei:

Wanneer was jij voor het laatst extra trots op je eigen onderneming ...

Om de knuppel maar in het hoenderhok te gooien ... dat trotse momentum ligt al weer vele jaren achter mij.

 

2 uur geleden, deveendammerondernemer zei:

... en waarom?

Succes kan ook een last worden ... zeker als de leeftijd op gaat spelen.

 

Mijn zoon ... die steeds meer taken overneemt en de groei doorzet ... die is regelmatig trots bij elke mijlpaal die hij heeft bereikt.

Nu ik dit zo opschrijf, moet ik wel bekennen dat ik regelmatig wel trots ben op mijn zoon voor wat hij doet. Zelf heb ik daar de energie niet meer voor.

 

Naast een onbeperkte energie spelen andere factoren ook mee ... Wees eerlijk en zorg ervoor dat je het vertrouwen van de klant niet schaadt; doe wat je beloofd hebt en doe dat goed en op tijd; beloof niet wat je niet waar kunt maken. Dat houdt echter niet in dat de klant koning is. Het komt wel eens voor dat wij klanten wegsturen die denken dat ik als een soort loonslaaf voor hun werk. Wel ... ik werk mét klanten, niet vóór klanten.

Een en ander betekent ook ... wet is wet, dus er is geen gesjoemel mogelijk. En ja, dat betekent ook dat sommige klanten overstappen naar een andere boekhouder die wel gouden bergen beloven. Eén van de huisregels is dan ook ... een keer weg is voor altijd weg. Wij gaan achteraf niet de rommel van een knoeiende boekhouder opruimen als de klant met hangende pootjes terug wilt komen.

 

Goh ... zo is het toch nog een heel epistel geworden. Voor alle starters en doorstarters ... doe er je voordeel mee.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, deveendammerondernemer zei:

Wanneer was jij voor het laatst extra trots op je eigen onderneming, en waarom?

 

Ik ben trots op mijn eigen onderneming omdat ik zoveel fijne trouwe klanten heb die de afgelopen tijd  engelengeduld en ongelofelijk veel begrip hebben getoond voor mijn privé situatie.

 

Mijn maatje, liefde van mijn leven, echtgenote en moeder van mijn kinderen is anderhalve maand geleden overleden na een lang ziekbed.

 

Ik ben trots op mijn familie, vrienden, in- en externe collega's en businesspartners die meehelpen om alles in een drukke periode in goede banen te leiden. 

 

En ik ben trots op mijzelf...ik  combineer het huishouden, vader van 2 kinderen en zelfstandig ondernemerschap en zorg ervoor dat ik mentaal en fysiek gezond blijf. 

 

Oh, i'll get by with a little help from my friends

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Gecondoleerd Norbert, in zo’n situatie lijkt het me erg waardevol om te ervaren dat je omgeving er voor je is, op welke manier dan ook. Ongetwijfeld het resultaat van inzet en toewijding die jij altijd richting hen hebt getoond. 
 

Goed om je hier ook weer terug te zien, veel succes de komende periode!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Norbert Bakker

 

Heftig man, gecondoleerd en veel sterkte gewenst. Wel fijn om te horen dat je toen en nu zoveel support hebt gekregen van je omgeving, dat is goud waard. Wanneer ik trouwens een AOV uit mijn bedrijfsactiviteiten kan betalen dan zal ik nog even aan je denken, heb je site opgeslagen.

 

Cosara

 

Wat mooi dat je zoon de activiteiten voort kan zetten, daar zou ik ook trots op zijn. Ik heb met mijn vader in een soortgelijke situatie gezeten. Maar in plaats van de onderneming (beveiliging) voort te zetten hebben we samen juist besloten om ermee te stoppen. De sector ging toen net door grote veranderingen, waar wij eigenlijk niet in mee wilden.

aangepast door deveendammerondernemer
Link naar reactie
  • 0

Ik ben iedere keer trots op mijn bedrijf als ik ervaar dat de klant de geboden oplossing zonder mijn input niet had gehad. Dat vereist wél echte toegevoegde waarde, inclusief 'nee' zeggen en weten wat je klant zou missen als hij jouw bedrijf niet had. Mijn (hogere) prijsstelling was één van de graadmeters: als de klant er geen extra geld voor over heeft, ontbreekt de toegevoegde waarde voor hem. 

 

Theorie? Nee. Zo van 0 naar 120 man gegroeid! 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.