• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Arjan heeft formeel gelijk. Zijn tak van Publicis is een andere dan die waar Proximedia deel van uitmaakt. Proximedia rapporteert intern naar België en van daaruit loopt een lijntje naar Parijs. Dus BeUP in Nederland is niet eens een zusje van Publicis hier, maar meer een neefje in de familie.

 

Een ander nichtje is FHV BBDO, Neerlands reclameministerie. Je zou Barbera Wolfensberger kunnen vragen wat ze van het nieuwe familielid vindt, maar die verwijst waarschijnlijk ook door naar Parijs.

 

Dat neemt niet weg dat het voor de familie niet leuk is als ze aangesproken worden op het gedrag van een verre neef. Dus dat is effectieve buzz....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

quote offline door moderator (496394).

Het beleid bij Talktoo ken ik niet, maar bij Klacht.nl wordt een klacht als opgelost beschouwd als het bedrijf aangeeft in overleg te zijn met de klager. Het oplossingspercentage daar heeft dus niks te maken met het percentage klagers dat tevreden is met het resultaat.

 

Talktoo laat de scores aan de klagers over. Kijk ook eens naar de klachten over Proximedia!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit verhaal is zo herkenbaar!! Precies zoals het bij mij ook gegaan is, echter hebben ze bij mij helemaal niks gedaan. Krijg alleen herinneringen om te betalen, maar dat ben ik niet van plan. Te schandalig dit! Nu is het nog steeds wachten voor ze met een schikkingsvoorstel komen. Ze wilde mij uitnodigen voor een gesprek op kantoor, maar mijn rechtsbijstand verzekering heeft dit afgeketst want ze gaan dan toch alleen maar hun product eens extra uitleggen.

Hopelijk is hun volgende bod beter.......

Link naar reactie
  • 0

Opvallende nevenactiviteit op het Internet van Beup. http://www.bizbook.nl/nl/beup/ijsselstein/265

De lovende reacties lijken vrijwel allemaal te komen van Ondernemers die nog aan de slag moeten met Beup. Zouden ze gevraagd/gedwongen worden om tijdens het verkoopgesprek alvast een positieve recensie te schrijven, voor extra korting ??

 

Daar waar het hele Internet vol staat met klachten over de schandalige praktijken van Beup en Proximedia, staat er op deze site niet 1 negatieve recensie. Dat kan gewoon niet waar zijn als de recensies een weerspiegeling van de werkelijkheid zouden zijn en niet gecensureerd worden.

 

Ik hoop toch niet dat Google AdWords op basis van deze recensies Beup nog steeds de Partner hand boven het hoofd houdt.

PS Beup claimt 350 specialistische medewerkers en heeft slechts 5 of 6 ADWords gecertificeerde medewerkers in dienst ? Beup is het Google Partner Programma onwaardig, laat dat toch eens bij Google zelf doordringen !

Link naar reactie
  • 0

De review die weggehaald is bevat ook weinig anders dan laster en/of smaad. Niet gek dat ze dat weghalen. Als je dan toch al de moeite neemt om een review te plaatsen, houd het dan gewoon bij de feiten en weerhoud jezelf van termen als oplichters. Er is dan op zich geen juridische grond om jouw review weg te halen en je review zal meer mensen aanspreken, omdat hij concreet en inhoudelijk is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor andere bedrijven dan Beup staan er in totaal slechts een handjevol recensies op dat BizBook, en Beup krijgt er dus spontaan meer dan 150 ??

 

Het lijkt er eserieus op dat de Beup-verkopers direct na het gesprek vragen om een recensie te plaatsen ...

 

Er zal toch ooit een dag komen dat ze volledig door het ijs zakken ....

Link naar reactie
  • 0

Dat Bizbook wordt gelijk ingevuld na het gesprek. Je hebt getekend en dan laten ze gelijk maar even zien hoe het werkt.

Natuurlijk verschijnen er dan nog alleen maar positieve reacties. Jammer dat er te weinig gegevens bij staan om contact met die mensen op te nemen.

Ik heb inmiddels weer een aanmaning gehad, maar beup heeft al 4 maanden helemaal niks gedaan!! Dan ga ik daar toch ook niet voor betalen?? Ik hoop zo dat er ergens een rechter goed wakker is en deze gang van zaken afkeurt.

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee, wordt er wel bang van. Als er nog mensen tips hebben: graag!

Link naar reactie
  • 0

De bewering van Beup-Bizbook dat je met deelname aan Bizbook rechtstreeks je positie in Google verbetert is overigens klinkklare onzin ! Het is wederom een schandalige manier om MKBers welbewust een poot uit te draaien !

 

Het gebruik van een 'on site review station' -wat uitsluitend gebruikt wordt om ter plekke reviews te vragen- (lees tablet) wordt zelfs sterk ontraden in de laatste guide lines. https://support.google.com/plus/answer/2622994?hl=en "We also discourage review stations or kiosks set up at your business location that are solely for soliciting reviews."

 

Nah, BizBook is hooguit geschikt om er dagelijks een korte waarschuwing voor ondernemers op te plaatsen, zodat ze hun contract alsnog onmiddellijk ongedaan kunnen maken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.