Ik heb een tweetal vragen betreffende de voorraadwaardering van mijn kunstwerken/schilderijen in consignatie bij kunst galeries.
Ik heb voor €500 euro aan doek en verf ingekocht afgelopen jaar, hier heb ik 10 kunstwerken van gemaakt die in consignatie gaan bij een kunst galerie die ze van plan is te verkopen. De kunstwerken zijn naar de galerie verstuurd, worden daar tentoongesteld en staan daar in opslag tot ze verkocht worden. Moet ik de doeken die daar staan gewoon als voorraad beschouwen?
Daarnaast heb ik kunst in mijn studio staan die niet verkocht is en ook niet meer verwacht verkocht te worden omdat ik doorgegroeid ben in een nieuwe kunststijl en de werken dus niet meer te koop aan bied. Moet ik deze werken nu als incourante voorraad beschouwen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Noa-777
Noa-777
Goedemiddag,
aangepast door Noah777Ik heb een tweetal vragen betreffende de voorraadwaardering van mijn kunstwerken/schilderijen in consignatie bij kunst galeries.
Ik heb voor €500 euro aan doek en verf ingekocht afgelopen jaar, hier heb ik 10 kunstwerken van gemaakt die in consignatie gaan bij een kunst galerie die ze van plan is te verkopen. De kunstwerken zijn naar de galerie verstuurd, worden daar tentoongesteld en staan daar in opslag tot ze verkocht worden. Moet ik de doeken die daar staan gewoon als voorraad beschouwen?
Daarnaast heb ik kunst in mijn studio staan die niet verkocht is en ook niet meer verwacht verkocht te worden omdat ik doorgegroeid ben in een nieuwe kunststijl en de werken dus niet meer te koop aan bied. Moet ik deze werken nu als incourante voorraad beschouwen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74898-kunstwerken-in-consignatie-bij-kunst-galerie-voorraad-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag