Aanbevolen berichten

logo_onderneemt01a.gif

 

Wil je graag ondernemen maar er ook weer niet alleen voor staan? Ben je al ondernemer maar zoek je de steun van een organisatie?

 

Kom naar Onderneem ‘t! 2006 met formules uit bijna alle branches. Keuze genoeg! De beurzen zijn een ontmoetingsplek voor kandidaat-ondernemers die in contact willen komen met franchiseformules en andere commerciële samenwerkingsvormen. Klik op de onderstaande link en registreer jezelf voor een gratis entreebewijs.

 

www.ikwordondernemer.nl

 

Om een betere geografische spreiding te bereiken heeft de organisatie gekozen voor de volgende locaties:

 

 

Zaterdag 1 april 2006 in Tilburg - voetbalstadion Willem II

Zaterdag 8 april 2006 in Zwolle - IJsselhallen

Zaterdag 13 mei 2006 in Amsterdam-Schiphol - Hotel Van der Valk

 

Gezien het succes van de beurzen 2005 zal er afgezien van de locaties weinig veranderen: bezoekers die zich voorregisteren hebben gratis entree, gratis parkeren, kinderopvang, gratis consumpties voor bezoekers en standhouders hebben allemaal identieke stands.

 

[edit mod] spam verwijderd [/edit]

 

Stichting Onderneem't!

firstformula@ikwordondernemer.nl

www.ikwordondernemer.nl

T (0294) 481 021

F (0294) 411 705

Link naar reactie

Bluúúúh,

 

Hoe durven ze dit "onderneem't" te noemen. Ondernemen is bloed, zweet en tranen!. Honderd keer een businessplan herschrijven en dan nog steeds niet tevreden zijn; Je suf piekeren over de huisstijl, de vormgeving van de website; nachten wakker liggen over de naamsbekendheid en het vergroten daarvan; zwoegen op het opzetten van een administratie, de administratieve en juridische huishouding; personeel werven; een geschitkte locatie zoeken waar jij een goed gevoel bij hebt (en niet alleen de frachisegever); de huurprijs niet te hoog is; Een ICT systeem inrichten en beheren; ruzie maken met je partner over veel te lange dagen en te weinig aandacht voor het gezinsleven; maar ook een keer om 12 ´s middags uur de deur achter je dicht kunnen trekken en met een goede fles wijn je krent in de duinen parkeren.

 

Franchiseformules zijn de dood in de pot voor het vrije ondernemerschap. Franchise stomt mensen af, niet alleen de 'ondernemer', maar de consument in het bijzonder. De Spuistraat, Klaverstraat (c.s.) staan gelijk aan een besmettelijke ziekte. Zoveel eenheidsworst, om naargeestig van te worden. Het zijn ongeveer de vinexwijken van ieder stadshart. Zijn er onderzoeken bekend over het winkelgeluk van de klanten van deze formules? Ik vermoed dat daarmee een pleidooi kan worden gewonnen voor de stelling dat franchiseformules de geestelijke gezondheid van onze bevolking ernstig beschadigen. Wellicht een overweging waard om voor iedere franchise of formulegevel een bord te plaatsen met de tekst: Binnentreden voor eigen risico. Binnenkijken kan geestdodend zijn.

 

De enige ondernemer die in een dergelijke constructie te vinden is dat is de geestelijk vader zelf. En die vaart er wel bij. Franchisenemers staan ongeveer gelijk aan vroegbejaarden die hun hoogtijdagen beleven aan een volledige verzorgde busreis van twee weken naar de Costa Brava. Maar ja, mag je iemand verwijten dat hij/zij nooit kennis heeft gemaakt met echte keuzevrijheid.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Lekker recht uit het hart Edward, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Franchisezaken als Oil & Vinegar en Simon Levelt bijvoorbeeld vind ik een aanwinst en geloof me ... het is keihard aanpoten om zo'n winkel in de lucht te houden. Juist omdat veel achter de schermen voor je is geregeld opereer je tegen lagere kosten dan indien je een dergelijke zaak zelf had moeten opzetten.

 

Wat die eenheidsworsten in de winkelstraten betreft: je hebt helemaal gelijk. Maar het is ook een beetje kip-en-ei-kwestie. Als Nederlanders er niet graag zouden kopen dan waren ze allang op de fles geweest.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie

Lekker recht uit het hart Edward, maar ik ben het niet helemaal met je eens.

Hè gelukkig, anders blijft er niets meer te discussieren over. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen. Natuurlijk is het net zo hard werken als een onderneming die form scratch is opgebouwd. Feit is alleen dat de laatste categorie zich niet kan bogen op naamsbekendheid, maar zelf aan de bak moet om de naam te maken. Dat is overigens niet mijn mening, maar zijn de woorden van de franchisenemers die ik zelf ken en vraag waarom franchise? Standaard luidt dan het antwoord: "De mensen kennen de naam en deze is betrouwbaar".

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Een franchiseformule is wel een goede manier om als ondernemer de schaalgrootte van je onderneming te vergroten. Met andere woorden: je ontwikkelt een concept, laat zien dat het in de praktijk werkt en zorgt ervoor dat andere mensen zorgen voor verspreiding. MacDonalds en consorten hebben het goed gedaan!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

In mijn optiek heb je ondernemen en ondernemen. De ene ondernemer is denk ik meer geschikt (bijvoorbeeld qua competenties, gedrag e.d.) voor een franchiseformule, terwijl de ander beter performt wanneer hij of zij de volledige zelfstandigheid heeft.

 

Aan de andere kant is de franchise-vrije ondernemer ook met heel veel dingen en rompslomp bezig die feitelijk niet direct tot het ondernemen behoren. Een franchisenemer kan zich in de meeste gevallen meer richten op verkoop e.d.

 

Maargoed, het is maar net wat voor keuze de ondernemer daarin wil maken.

 

Groet,

 

Dennis.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.