• 0

Materiaal kluswerk buiten faktuur om. Mag dit?

Ten behoeve van klein kluswerk wil mijn particuliere opdrachtgever wil het materiaal dat ik namens hem aanschaf buiten de faktuur om betalen middels een Tikkie. Dus ik koop het bij de bouwmarkt en stuur hem dan een Tikke daarvoor. De uren faktureer ik dan. Is dit toegestaan? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Louis Novis zei:

Ten behoeve van klein kluswerk wil mijn particuliere opdrachtgever wil het materiaal dat ik namens hem aanschaf buiten de faktuur om betalen middels een Tikkie. Dus ik koop het bij de bouwmarkt en stuur hem dan een Tikke daarvoor. De uren faktureer ik dan. Is dit toegestaan? 

Met wat voor reden is dat?

Of wil de particulier 21% korting om jou de BTW niet te betalen?

Hier zou ik niet aan meedoen.
Laat de particulier het zelf kopen bij de bouwmarkt, dat mag wel.

Link naar reactie
  • -1
Op 1-7-2023 om 12:24, Louis Novis zei:

Ten behoeve van klein kluswerk wil mijn particuliere opdrachtgever wil het materiaal dat ik namens hem aanschaf buiten de faktuur om betalen middels een Tikkie. Dus ik koop het bij de bouwmarkt en stuur hem dan een Tikke daarvoor. 

Je koopt en verkoopt … hoe de betaling verloopt maakt niet uit.

 

Op 1-7-2023 om 12:24, Louis Novis zei:

De uren faktureer ik dan.

Daaruit maak ik op dat het materiaal niet wordt gefactureerd.

Als dan, is het een privé aankoop en verkoop die, naar ik aanneem, in dit geval via de zakelijke rekening verloopt. 
Zakelijk gezien is het een onzakelijke transactie … één op één kopen en verkopen. Inkoop van materiaal kost wel tijd die je nu niet declareert.

 

Wat schiet de opdrachtgever daarmee op … of denkt hij/zij dat het bedrag dat jij aan de balie betaald ex BTW is ?


Na alle gegeven antwoorden is het hoe en waarom mij nog niet helemaal duidelijk.

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Cosara zei:

Wat schiet de opdrachtgever daarmee op … of denkt hij/zij dat het bedrag dat jij aan de balie betaald ex BTW is ?


Na alle gegeven antwoorden is het hoe en waarom mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik denk dat de opdrachtgever wil voorkomen dat er een extra marge op de materialen wordt gezet. Dit is voor hem de goedkoopste manier om materiaal aan te schaffen. Op deze wijze schiet TS er wel bij in doordat er geen tijd en brandstof gerekend kan worden, maar hopelijk kan hij dat op een andere manier nog factureren.

Link naar reactie
  • -1
14 uur geleden, DaMedia zei:

Ik denk dat de opdrachtgever wil voorkomen dat er een extra marge op de materialen wordt gezet. Dit is voor hem de goedkoopste manier om materiaal aan te schaffen. Op deze wijze schiet TS er wel bij in doordat er geen tijd en brandstof gerekend kan worden, maar hopelijk kan hij dat op een andere manier nog factureren.

of opdrachtgever geeft de vrije hand en wil graag de materialen gewoon snel betalen

 

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.