• 0

Tucows marketing

Dag,

wij maken sinds gisteren gebruik van Tucows, als marketing medium. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik bedoel, met hoeveel exposure dat geeft?

Tucows is een site waar je software en demo's kunt downloaden, ze hebben ook een met google vergelijkbaar adwords systeem.

 

dagdag

Christine

 

ps je helpt ons hoger in de ranking te komen door Izemail ff te downloaden, www.tucows.com

(Voor de Outlook versie: www.tucows.com)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dit nou spam, jou hoger in de ranking helpen, of meen je deze vraag serieus? Volgens mij kan iedereen op Tucows posten en gebruik jij de rankings om extra aandacht te krijgen, toch? En op deze manier wil je dus hoger in deze ranking komen.

 

Het plaasten van je (gratis) software op veel download sites is natuurlijk altijd handig. Vele downloaders hebben een website waar ze het liefst 'mee werken' dus spreiding is dan belangrijk. Ook kom je beter over als je vermeld staat op vele websites.

Link naar reactie
  • 0

Het plaasten van je (gratis) software op veel download sites is natuurlijk altijd handig. Vele downloaders hebben een website waar ze het liefst 'mee werken' dus spreiding is dan belangrijk. Ook kom je beter over als je vermeld staat op vele websites.

 

Dat laatste was niet mijn doel, maar wel handig meegenomen. Het gaat me voornamelijk om de zichtbaarheid buiten nederland, we doen als proef alleen Tucows en niet andere download sites. Tucows staat wel gelijk nr 3 in onze lijst referrers na Google en HL.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

wij maken sinds gisteren gebruik van Tucows, als marketing medium. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik bedoel, met hoeveel exposure dat geeft?

 

Niet specifiek met Tucows. Wel heb ik lang geleden een keer een (vrij triviaal) Delphi componentje op de Delphi Super Pages gezet. Dit was de download pagina voor Delphi programmeurs. Lange tijd keeg je 'mijn' pagina te zien als je zocht op mijn naam en heb een handjevol reacties gekregen. Componentje staat er ook nog steeds!

 

Commerciele impact was nul maar daar was ik in '96 ook nog niet mee bezig ;)

Link naar reactie
  • 0

Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik bedoel, met hoeveel exposure dat geeft?

 

Ik heb al diverse malen gebruik gemaakt van Tucows door software daar aan te melden en het aantal downloads kan daardoor inderdaad stijgen. Zelf heb ik de indruk dat hoe meer "koetjes" (= via aantal koetjes wordt de rating weergegeven; 5 is maximaal), hoe meer downloads je vergaart. Nadat je software is geplaatst en dus een rating heeft gekregen, ontvang je ook een kort rapportje waarin te zien is op basis waarvan je de betreffende rating hebt gekregen. Zodoende kan je dus je software aanpassen teneinde de volgende keer de maximale score te halen (als je die niet had).

 

Heb je je software ook al aangemeld bij www.download.com ? Dat is - dacht ik - toch wel de grootste.

 

En heb je ook een zg. PAD bestand gemaakt (= portable application description) voor je software? Hierin geef je alle informatie die je normaalgesproken bij elke download-site weer in moet voeren als je je software wilt aanmelden. Erg makkelijk, want dan hoef je niet die informatie tig keer in te voeren.

Veel downloadsites ondersteunen PAD. Zie ook http://www.asp-shareware.org/pad .

 

Om mijn software aan te melden bij downloadsites gebruik ik het programma Aid Submission Genius (http://www.aidsoft.com/asg/index.htm); hiermee kan je binnen enkele minuten je software aanmelden bij zo'n 300 download sites.

 

Get the software you need.

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Maurijn vd Does

Heb je je software ook al aangemeld bij www.download.com ? Dat is - dacht ik - toch wel de grootste.

 

Dat is de grootste, maar het is voorals nog een experiment om onze software zo beschikbaar te stellen. ik monitor precies wat er gebeurt, dat is erg leerzaam, en later kunnen we het altijd nog op download zetten.

 

En heb je ook een zg. PAD bestand gemaakt

 

Uiteraard. Met een PadEditor. Maar dat werkte niet met Tucows.

We kregen 3 koetjes van Tucows omdat ze wel de software hebben geinstalleerd maar er verder niets mee hadden gedaan. Als ze een beoordeling maken op minder dan 10% van de features krijg je niet veel koetjes, maar dat is niet zo erg, we waren vandaag wel maximaal populair.

Ondertussen heb ik "site targeting" ontdekt bij Google. Gaat ook erg goed.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Tucows is zeker bekend. Ook omdat mijn provider sinds het jaar x, xs4all.nl, hen aanbeveelt als het gaat om down te loaden software (nederlandsch ?)

 

Ik denk dat Tucows een iets ander publiek bedient, meer professioneel software gericht. Daarom heb ik Tucows gekozen en niet download.com. En omdat ook mijn provider (ik heb een XS=X tshirt) naar tucows linkt.

 

dagdag

X10 (dat zou zo te zien dus ook XX kunnen zijn ipv X10).

Link naar reactie
  • 0

Ik associeer Tucows niet met professioneel. maar vooral met het verleden. Vroeger was Tucows erg populair, maar de ontwikkeling staat volgnens mij al jaren stil daar. Vgl het eens met download.com.

 

Overigens, Christine, ik denk dat je je belangrijkste kanaal nog moet ontdekken:

http://www.technorati.com/search/izemail?language=n

 

Bekijk voor de grap eens www.lifehacker.com, een van mijn favoriete weblogs. Als je daarop kunt komen ga je een hoop aandacht trekken (als jullie app inderdaad waardevol is ;)). Op Lifehacker bespreken ze vaak software voor security, plug het daar eens. Er zijn ongtwijfeld 100en lifehackers, maar jullie worden op geen enkele genoemd.

Das een gemiste (gratis) kans :)

 

Geef maar een gil als je wat meer online marketing wil doen, zo te zien hebben jullie nog zat te doen :)

 

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
  • 0

Geef maar een gil als je wat meer online marketing wil doen, zo te zien hebben jullie nog zat te doen

 

Leuk dat je jezelf zo lekker plugt hier, maar daar ging het niet over. En je kunt wel heel belerend zijn,

 

Eh, hm, rustig aan! Ik bedoelde het niet belerend, hooguit prikkelend/ motiverend.

 

Verder probeer ik je twee concrete tools te geven om n.b. gratis marketing te doen, erg handig voor techno startups leek mij. En ik geef aan dat ik als techno nerd niet meer onder de indruk ben van tucows, misschien kun je daar je voordeel mee doen en je minder van ze aan te trekken. Volgens mij zijn ze geen partij (meer) om erg afhankelijk van te zijn.

 

Een klein beetje meer positivisme had van mij wel gemogen. Ik doe graag mijn ding, en dit is toevallig mijn ding. En ik doe dat ook graag hier, als je het goed vind :) Thanks voor de aanmoediging iig.

 

En over pluggen; Ik zou zeggen, pak wat je nodig hebt en laat de rest liggen maar van mij hoeft het niet zo belerend (!). Succes met de verkopen, mijn aanbod je te helpen (betaald of onbetaald, hier of ergens anders) staat en geldt voor iedereen. I'm just trying to help, je kent het wel misschien.

 

PS: Als je me niet afschiet for saying it, op de engelse versie van jullie website staat een nederlandse banner over authenticate 2006, wanneer je terugkeert naar de index vanaf een diepere pagina.

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
  • 0

 

En over pluggen; Ik zou zeggen, pak wat je nodig hebt en laat de rest liggen maar van mij hoeft het niet zo belerend (!). Succes met de verkopen, mijn aanbod je te helpen (betaald of onbetaald, hier of ergens anders) staat en geldt voor iedereen. I'm just trying to help, je kent het wel misschien.

 

 

Beste Ruben,

 

Dat pluggen van de eigen handel zijn we hier niet zo van gediend, en verzoek je dan ook dit soort wervende teksten niet te gebruiken in jouw reacties. HL wordt op die manier een marksplaats van schreeuwende bedrijven.

 

De bedoeling van deze site is om je kennis te delen, als je daarin blijk geeft van kennis over een bepaalt vakgebied, dan weten mensen jou toch wel te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Nou nou nou... Lees mijn berichten aub wat minder commercieel, zo zijn ze echt niet bedoeld.

 

Met mijn laatste "aanbod te helpen" bedoel ik te zeggen dat ik mijn hulp in any case aan wie dan ook aanbied, dus NIET geplugd, betaald en spammy.

 

Ik begrijp dat jullie meer dan doodsbenauwd zijn voor spam, maar wat mij betreft mag het wel wat rustiger met het aanpakken. Ik ben er net zo niet van gediend als jullie, en ik probeer zoals je in mijn paar posts kan lezen gewoon waar relevant mijn kennis te delen.

 

Ik zal voor de zekerheid mijn bedrijfsinfo uit het profiel halen, hopelijk is dat net op tijd om een lynchpartij te voorkomen...

 

Maar goed, zullen we nu weer gewoon on-topic gaan? Volgens mij is er een prima message systeem hier (en ik heb ook een e-mailadres), laat maar horen als ik iets niet goed doe.

 

PS: Ik kan me (bijna) niet inhouden nog even te wijzen op de startpost van deze thread, waarop direct als-door-spam-gebeten wordt gereageerd...

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.