Persoonlijk vind ik het belangrijk mijn boekhouding te begrijpen en grotendeels zelf te kunnen doen. In het verleden heb ik dit voor een eenmanszaak gedaan en nu voor een BV. Ik ben mijn kennis wat aan het opfrissen maar kom niet uit het volgende:
Stel ik richt een nieuwe BV op met 100 aandelen van 1 euro die ik direct volstort, dan ziet de balans er zo uit:
Bank - 100
EV: Aandelenkapitaal 100
Wanneer ik prive vervolgens 500 euro inbreng komt er 500 euro bij op de bank, stijgt het aandelenkapitaal dan of moet er een ander grootboek tegenoverstaan?
Waarschijnlijk denk ik hier veel te ingewikkeld en ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
niek01
niek01
Hi allen,
Persoonlijk vind ik het belangrijk mijn boekhouding te begrijpen en grotendeels zelf te kunnen doen. In het verleden heb ik dit voor een eenmanszaak gedaan en nu voor een BV. Ik ben mijn kennis wat aan het opfrissen maar kom niet uit het volgende:
Stel ik richt een nieuwe BV op met 100 aandelen van 1 euro die ik direct volstort, dan ziet de balans er zo uit:
Bank - 100
EV: Aandelenkapitaal 100
Wanneer ik prive vervolgens 500 euro inbreng komt er 500 euro bij op de bank, stijgt het aandelenkapitaal dan of moet er een ander grootboek tegenoverstaan?
Waarschijnlijk denk ik hier veel te ingewikkeld en ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Thanks!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75431-boekhouding-bvs-vraag-eigen-vermogen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag