Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
smiley
smiley
Met mijn compagnon ben ik druk bezig om een ICT-bedrijf van de grond te krijgen.(vooral gericht op de garantieafhandeling van grote producenten)
Na een 1e analyse van de markt hadden we 2 hoofdtargets(klanten) vastgesteld, ik zal een korte samenvatting geven hoe dat tot nu toe gelopen is en nodig een ieder uit tot het geven van advies, commentaar en/of aanwijzen van dingen die we fout doen.
Klant 1: maakt gebruik van 1 leverancier op het moment.(wat mij zakelijk gezien nogal een risico lijkt). Door netwerken in contact gekomen en na een telefonisch onderhoud waar ik ons voorstel kort uitlegde werd ik uitgenodigd voor een gesprek, mijn gesprekspartner gaf aan 1 uur in zijn agenda vrij te maken. Na 3 uur stond ik pas weer buiten, aangezien ik al zijn vragen ter plekke kon beantwoorden.
Op zich een goed gevoel over het geheel. Na 2 weken een afwijzing van ons voorstel met als voornaamste 2 redenen:
1) wij zijn ons bedrijf nog niet gestart
2) het niet zagen zitten om het huidige contract met de leverancier open te breken voor een onbekend startend bedrijf.
Klant 2: Maakt gebruik van 3 leveranciers op dit moment. Met deze producent hebben zowel mijn compagnon als ik in het verleden te maken gehad, we kennen het bedrijf en vooral hun procedures.
Ze stellen hoge en specifieke eisen aan de engineers die namens hun bedrijf de calls mogen uitvoeren en dat hebben we ook afgedekt.
Verder zijn 2 van de 3 bedrijven niet bevoegd om bepaalde service uit te voeren, aangezien zij de papieren missen en de mensen die bij ons in de wacht staan hebben al die papieren wel.
Verder heeft 1 van de 3 een "last chance"gesprek gehad met de producent, dus al met al zijn we redelijk positief gestemd, naarmate het wachten langer duurt neemt die positiviteit wel wat af moet ik zeggen.
Nog wat aanvullende info:
-- zowel klant 1 als klant 2 viel het op dat we extra service bieden aan hun klanten en waren verbaasd dat hun huidige leveranciers er zelf niet opgekomen waren.
-- bij zowel klant 1 als bij klant 2 had ik hun inkoopprijs achterhaald en heb dat ook gebruikt, door daar onder te gaan zitten met onze prijs.
-- we zijn dus nog niet gestart( in onze ogen beginnen dan de kosten te lopen en we hadden ons voorgenomen om eerst klanten te krijgen)
-- we hebben totaal 10 man personeel benaderd, stuk voor stuk handpicked. Het zijn mensen die ik vroeger zelf ook al aangestuurd heb, dus ik ken ze door en door. Maar zonder klanten hebben we ze niet veel zekerheid te bieden.
-- via netwerken ook een reclamebureau benaderd en ingelicht over de mogelijkheid dat we ze binnenkort nodig kunnen hebben.(die nemen dan de website en verdere wensen qua ontwerp voor hun rekening voor een vriendenprijs)
-- een calllogsysteem uitgezocht en getest dat het beste bij onze situatie zou passen.
hhhmm.. ik scroll net ff terug en zie dat er van mijn voornemen om het "kort" te houden niet erg veel van terecht gekomen is ::)
Op dit moment vooral advies aan het inwinnen en ingangen vinden bij andere eventuele klanten.
Alvast bedankt voor het lezen van dit boekwerk en reacties zijn ZEER welkom..
:)
[titel verduidelijkt: mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag