• 0

Dienst geleverd toch factuur terug gestuurd van kosten door klant

(aangepast)

Oke. Ik ben sinds kort begonnen met een kostuum atelier. En kreeg zo nu en dan opdrachten door van een oude stageplek atelier in de buurt. Ook regelmatig samengewerkt aan opdrachten sinds. Opeens bij het fine tunen was er iets toch opeen totaal fout en na aangeboden het op te lossen eiste ze dat ik alles achterliet en ik gaf aan als compensatie geen 2e factuur te zenden. Die 1e was als voorschot en om mijn al gemaakte kosten te dekken. Nu heb ik het product afgegeven en krijg ik net 2 maanden later een factuur met het bedrag van mijn 1e, die ze eist ik in 2 weken betaal. Reden: Niet geleverde product (+opdrachtnaam). Maar ik heb het wel geleverd. Wat ze eiste dat ik er niks meer aan deed om het probleem op te lossen. Nu weet ik wel dat ze het totaal uit elkaar heeft gehaald. En hij is afgekeurd door de klant na haar aanpassingen er totaal anders uitzag. Wat zijn mijn rechten en haar rechten in deze situatie. Er is geen contract ondertekend of zo alleen akkoort samen te doen en de offertes en factuur. Help mij

aangepast door Nani2023
Vergeten zin en spelfouten
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op HL.

Heeft 'ze' jouw factuur wel betaald? Of is dit bedoeld om onder betaling van jouw factuur uit te komen?

 

Elk bedrijf dat een factuur stuurt, moet dit onderbouwen. Dus gezien je verhaal, in ieder geval simpelweg haar factuur betwisten. Niet meer schrijven dan: ik begrijp niet waarom ik een factuur ontvang, daar is geen enkele grond voor. Ik ga deze dan ook niet betalen.

 

Ben jij nog niet betaald, laat het dan even weten hier.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 1
5 uur geleden, Nani2023 zei:

Bedankt voor je antwoord. Ze had mijn voorwchot factuur al betaald en die wil ze nu terug eisen... Dus stuurt ze een factuur terug, maar naast dat ik het sowieso omterecht vind, er ook nog eens een onzin reden op staat.


Oké, dan handelen zoals ik hierboven aangaf (en niet meer schrijven dan dat!)

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Ik heb netjes gedaan wat uw hierboven heeft voorgesteld. En heb een reactie terug mogen ontvangen. 

 

Eerst 1e een dag later met nogal onvriendelijk taalgebruik en toon.

 

En gister de 2e. Met een officiele brief die ik hier zal quoten letter voor letter. Persoonlijke. Informatie daar gelaten.

 

Betreft: ontbinding koop
Geachte mevrouw ...,


Op ... heb ik een ..., ... En .... bij u besteld/
gekocht. 
Bij het afleveren, ...van de bovengenoemde producten heb ik geconstateerd dat deze 
spullen niet naar behoren zijn gemaakt, niet af, niet werkbaar, van zeer slechte kwaliteit en u gaf 
aan geen mogelijkheid te hebben om er nog iets aan te doen. 
U bent uw afspraken niet nagekomen, vandaar dat ik deze overeenkomst nu ontbind.
Ik verzoek u het door mij betaalde bedrag van € ... binnen veertien dagen na dagtekening 
van deze brief over te maken op mijn bankrekening NLnummer... , ten name van 
...
Ontvang ik het bedrag niet binnen de gestelde termijn? Dan overweeg ik vervolgstappen 
waarvan ik de kosten op u verhaal.
Na betaling stuur ik de producten volgens uw instructies naar u terug.
Om er zeker van te zijn dat u deze brief ontvangt , stuur ik U deze brief aangetekend 
per post en per mail
Met vriendelijke groet,

...

 

Einde quote.

 

Even belangrijk om te weten is dat we mondelijk overeenkwamen dat ik wat kleine aanpassingen zou uitvoeren maar gedurende de dag eiste slze toch dat ik alles onbewerkt weer bij haar afgaf. Dit heb ik zwart op wit op mijn whatsapp.

 

Ook was de "aflever dag" een moment om alles fine te tunen en niet bedoeld om alles afgewerkt op te leveren.

 

 

Wie kan mij verder helpen?

 

Enorm bedankt

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, UwJurist zei:

Als ik het zo lees, zou ik ook kort verwijzen naar de whatsapp berichten. Maar wat staat er in die berichten exact?

Ik stel voor te fine tunen. Zei gaat akkoort.

 

Het moment dat ik daar weer weg ga met wat verbeterpunten die ik de komende dagen zou doen. Kraakt ze alle mogelijke dingen af. 

 

Later die dag stel ik rustig voor A: alle spullen en masker daar weer af te geven en er niks meer aan te doen, ook niet de besproken dingen van die ochtend. Of B: toch de taken te doen die we besproken hadden, en het allemaal zondag af te geven met aanpassingen. 

 

Zei gaf aan het te willen krijgen nu zonder aanpassingen. 

 

En ik stelde voor dan de 2e factuur niet te sturen als compensatie. (Weer 1000,-)

 

Daarna heb ik foto's ontvangen dat alles uit elkaar is gehaald en totaal veranderd is. 

 

Dus wat ze aangeeft om mijn masker terug te geven kan eigenlijk al niet wat die is totaal anders gemaakt dan ik had "geleverd". 

 

Ook heb ik het geld niet in mn eigen zak gestoken maar daar koop ik opdracht specifieke materialen van, dat geld is dus rechtsteeks terug gegaan in het masker. 

 

Het is zo specifiek allemaal, dat ik er gewoon niet uitkom. Ook heb ik geen verzekering. Ben net begonnen als Zzper atelier. En heb geen spaargeld voor een duur proces als ze dat gaat inzetten.

 

Link naar reactie
  • 1
20 minuten geleden, Nani2023 zei:

En ik stelde voor dan de 2e factuur niet te sturen als compensatie. (Weer 1000,-)

En is ze daarmee akkoord gegaan?
Zo blijven er vragen komen.
Het is dus echt beter als je de desbetreffende whatsapp citeert. Je kan whatsapp berichten exporteren als tekst. En je kunt mij deze dan ook via een privébericht sturen als je wil.
 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 1

Je hebt arbeid geleverd, naar eer en geweten.. dat dient gewoon betaald te worden, daar zou ik niet bang voor worden met die berichten in strenge taal. 

Wel heb je het recht dingen goed te maken, die zou ik de volgende keer gewoon blijven roepen, ook al willen opdrachtgevers dan niet, zodra ze je die mogelijkheid niet geven is er ook niks meer te dreigen om bang van te worden.

Verder bel je het beste even een jurist om je situatie door te spreken,

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 1
Op 20-10-2023 om 11:19, Nani2023 zei:

Ik stel voor te fine tunen. Zei gaat akkoort.

 

Daarna heb ik foto's ontvangen dat alles uit elkaar is gehaald en totaal veranderd is. 

 

Dus wat ze aangeeft om mijn masker terug te geven kan eigenlijk al niet wat die is totaal anders gemaakt dan ik had "geleverd". 

 

 

Bovenstaand is onbegrijpelijk en gaat m.i. ook tegen alles in.

De klant heeft jou origineel veranderd en aangepast.
Je maakt en levert een handgemaakt iets, de klant is ontevreden en past dat aan en schuift de verantwoordelijkheid naar jou toe.
Je hebt hopelijk zelf ook foto's van je origineel.

Je krijgt hier overigens hele goede adviezen en handreikingen, waar ik zeker gebruik van zou maken als ik jou was.

Sterkte en op een goede afloop.

Link naar reactie
  • 0

Ze heeft een mail gestuurd op mijn betwisting van de factuur. Wat u allen mij zo vriendelijk adviseren.

 

Hierin stond een eis/verzoek van het ontbinden van het koopcontract.

 

Zelf heb ik met mijn kennisenkring al een reactie opgezet. Waar hopelijk alles netjes vermeld staat. Deze is niet niet verzonden en hieronder in geheel te lezen.

 

Nogmaals ik waardeer u hulp enorm.

 

 

Geachte mevrouw ...,

 

Dank voor uw mail waar ik deze keer inhoudelijk op reageer.

 

U bevestigd in uw schrijven van 18 oktober 2023 wederom dat u een bestelling heeft geplaatst. Dus zijn we beide er over eens dat is er sprake van een koopovereenkomst.

 

Als u van mening bent dat ik mijn levering niet van overeengekomen kwaliteit is, dient u mij derhalve in gelegenheid te stellen om aanpassingen op het product te doen.


Feitenlijk heeft u zelfstandig de keuze gemaakt om aanpassingen te doen. En daarmee heeft u mij dus niet in die gelegenheid gesteld. 

 

Sterker nog heeft u het door mij geleverde product eigenhandig mogelijk dusdanig bewerkt dat ik mijn werk zonder aanvullende kosten niet meer zou kunnen vervullen. 

 

Met uw actie en de wens voor het eigenhandig aanpassen heeft u daardoor dan ook mijn levering aanvaard. 


Uit coulance factureerde ik u voor tot op heden niet mijn 2e termijn factuur. Dit als compensatie voorstel, en daar blijft het dan ook bij.

 

Ik heb foto's genomen van mijn werk. In vergelijking tot de huidige staat van het product is daarop duidelijk te zien dat uw handelen serieuze invloed heeft op het geleverde product en werk.

 

Mocht u nog serieus stappen overwegen dan ben ik wederom genoodzaakt mijn juridische ondersteuning verder in te schakelen.

 

Kennelijk aan uw reactie lees ik af dat  u mijn voorstel anders heeft geinterpreteerd. Ik behoud me dan ook het recht voor het bijbehorende restant alsnog aan u te factureren.

 

Daarnaast is dit een kleine specifieke wereld en netwerk. Daarom wil ik met klem benadrukken dat het voor mij onacceptabel is als achteraf mocht blijken dat deze in mijn ogen  onterechte situatie voor mij mogelijk nadelige imago schade veroorzaakt. Mocht het zover komen ben ik genoodzaakt deze schade dan ook zeker op u te verhalen.

 

U zult begrijpen dat ik reeds juridische informatie heb ingewonnen op deze casus.

 

Ik ga er dan ook vanuit dat het hiermee deze zaak is afgesloten.

 

Ik zie uw bevestiging der afsluiting tegemoet, 

 

Intussen verblijf ik hoogachtend onder voorbehoud van alle rechten en weren.

 

Met vriendelijke en creatieve groet,

 

...

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp als u denk ik haak af bij deze tread aan updates. En daarom waardeer ik alle hulp alleen maar meer. 

 

Als ik dit achter me kon laten, had ik dat ook zeker gedaan. En hoop dat dat z.s.m. dan ook kan gebeuren. 

 

Dit is niet hoe ik mijn 1e jaar als zzper vers uit school in mijn hoofd had. Meer een nachtmerrie scenario. 

 

Allen bedankt op voorhand.

 

Mvg Nani2023

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Nani2023 zei:

Deze is niet niet verzonden en hieronder in geheel te lezen.

 

Nogmaals ik waardeer u hulp enorm.

 


Mijn advies is, om nog niets te verzenden alvorens er een jurist naar heeft gekeken.

Het is intussen een heel epistel geworden, een overvloed aan woorden is niet altijd goed, in kwesties als deze.

Ze geeft je een reactie-termijn van 14 dagen, waarbij het nog niet zeker is, in hoeverre zij in haar recht staat, ze heeft immers zelf veranderingen aangebracht.

Laat je in deze bijstaan door UwJurist, mr. Monique Doomernik, ze heeft je hulp aangeboden in dit topic, maak er gebruik van, of geef in ieder geval inzicht aan UwJurist  in het voorafgaande en de whats app gesprekken.

Link naar reactie
  • 1

 

Ik heb de whatsapp berichten in de mail ontvangen en gelezen. De brief kun je versturen, met 3 kleine wijzigingen, zie hieronder.
 

Op 22-10-2023 om 00:44, Nani2023 zei:

Kennelijk Aan uw reactie lees ik af dat  u mijn voorstel wellicht anders heeft geïnterpreteerd. Ik behoud me dan ook het recht voor het bijbehorende restant alsnog aan u te factureren.

 

Daarnaast is dit een kleine specifieke wereld en netwerk. Daarom wil ik met klem benadrukken dat het voor mij onacceptabel is als achteraf mocht blijken dat deze in mijn ogen  onterechte situatie voor mij mogelijk nadelige imago schade veroorzaakt. Mocht het zover komen ben ik genoodzaakt deze schade dan ook zeker op u te verhalen.

 

U zult begrijpen dat ik reeds juridische informatie heb ingewonnen op deze casus.

 

Ik ga er dan ook vanuit dat het hiermee deze zaak is afgesloten.

 

Ik zie uw bevestiging der afsluiting tegemoet, 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 598 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.