• 0

Ik wil zzp'er koerier worden. Wat moet ik weten!

(aangepast)

Beste lezers,

Ik wil zzp'er worden om pakketen te gaan bezorgen voor bedrijven. Ik heb al bedrijven waar ik als zzp'er aan de slag kan, ze betalen me best goed €1.40 excl btw per stop. Ik krijg 150 tot 250 stops per dag. 

 

(Ik zal alleen post pakketjes gaan afleveren.)

 

Ik heb een caddy met minder dan 500kg laad vermogen, heb ik een niwo vergunning nodig of niet? Ik lees online dat het zo zit, als je laadvermogen onder de 500kg zit dat je geen vergunning nodig hebt klopt dit? Wat voor verzekeringen moet ik allemaal afsluiten, is een auto verzekering genoeg of heb ik nog extra's nodig?

 

Wat ik wil weten natuurlijk is wat komt er allemaal mee als koerier, wat zijn de nadelen maar ook de voordelen.

 

Hoe moet ik me belasting gaan berekenen moet ik 21% van die €1,40 eraf trekken of juist erbij? 

 

Sorry als de vragen niet logisch lijken, heb nog nooit een bedrijf gehad dus mijn excuus als ik iets vraag wat eigelijk logisch is😅.

aangepast door jevad1
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
6 uur geleden, jevad1 zei:
18 uur geleden, Marco van Buren zei:

Als je dit als springplank wil gebruiken is het prima om even te doen, maar hier ga je niet rijk van worden. Waarom ga niet rechtstreeks voor DHL aan de slag?

Het is nou zo, als ik toch in loondienst 5 dagen in de week kapot ga werken voor iemand anders heb ik toch liever dat ik me zelf kapot werk voor me eigen.

Kijk, dit is het verschil tussen een werknemer en een startende ondernemer … al is het inderdaad zo dat je hier financieel gezien niet rijk van gaat worden en het meer moet zien als iets tijdelijks totdat je weer iets beters tegenkomt. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-11-2023 om 14:14, jevad1 zei:

Ik ga me caddy terug keuren bij de rdw met de lagere kg. Heb met de opdrachtgever gepraat of die mij daarbij kon helpen en hij is daar mee akkoord gegaan. We gaan de auto naar de 300kg laad vermogen terug keuren.

 

En kwa stops hebben we een vast afspraak die ik ook in het contract zal zetten €1,40 per stop. Of ik nu 100 of 300 stops maak zal het altijd €1,40 zijn.

heb je eigenlijk ook al een idee wat je gaat doen als er op een goede dag 's ochtends een stapeltje van 350kg pakketten op je ligt te wachten? 

 

Ben je je bewust van de mogelijke gevolgen als je die toch in je auto gooit? 

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Peter73 zei:

heb je eigenlijk ook al een idee wat je gaat doen als er op een goede dag 's ochtends een stapeltje van 350kg pakketten op je ligt te wachten? 

 

Ben je je bewust van de mogelijke gevolgen als je die toch in je auto gooit? 

Ja dat heb ik ook besproken met mijn opdrachtgever. We hebben het zo afgesproken als er 2 of meer ladingen zijn mag ik er 1 per rit doen. Dus als ik opeens 300 of 400 pakketjes heb zou ik 2 a 3 ritten moeten doen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik denk dat je eerder een pakketdienst wil beginnen. Dan weet je dat je veel werk hebt maar moet je wel meer dan 100x in en uit stappen. Ook met slecht weer.

Een koerier is mijns inziens iemand die rechtstreeks van A naar B rijdt met spoedpakketten.

 

aangepast door Hans van den Bergh
Link naar eigen website verwijderd, houd je s.v.p. aan de Forumregels, waarvoor alvast dank!
Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is om ver weg te blijven uit deze sector.

 

Ze betalen 'matig' in tijden van grote tekorten aan koeriers. Zodra ze er genoeg hebben gaan de tarieven keihard omlaag.

 

Hoe ze jou binnenhalen zegt niks. Ze sturen je mee op de drukste routes met veel stops en een 'redelijk' tarief. Jij gaat rekenen en denkt dat het allemaal heel leuk is.

 

Zodra je een bus hebt uit aankoop of lease dan weten ze dat jij geïnvesteerd hebt. Ze weten dat jij dan niet zomaar zult weglopen want dan blijf je met je bus zitten.

 

Vanaf dat moment ligt de macht bij hun. Ze kunnen je tarief omlaag doen of je routes geven met minder stops en meer rijtijd(dus hogere brandstofkosten).

 

'zzp pakketbezorger' is een van de slechtste ondernemingen die je maar kunt hebben in Nederland. Een en al uitbuiting.

 

Probeer iets beters te vinden. Liefst iets waar ze jou een goed vak leren. Ga meelopen bij een bedrijf die warmtepompen installeert oid en vraag of je voor hun kunt zzp'en.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.