• 0

Foutief bedrag loonaangifte

Hi,

Ik kom erachter dat ik in de loonaangifte van mijn DGA salaris een fout heb gemaakt. Ik ben uitgegaan van een verkeerd min. DGA salaris. Dacht dat het €54.000 was maar is €56.000.

 

Voor februari en verder kan ik het natuurlijk wijzigen. Echter wat is de beste manier om dit voor januari te wijzigen? Ik heb natuurlijk nu te weinig loonheffing en salaris betaald. 

 

Ik lees dat dit zou kunnen via een aanvullende aangifte mits je software dat ondersteund. Voor zover ik dat zie ondersteund Emplyes dit niet. Als ik inlog in Mijn Belastingdienst dan kan ik de aangifte ook niet meer aanpassen. Kan ik het eventueel optellen bij februari?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, toekomst? zei:

Kun je niet gewoon het salaris voor de komende maanden wat verhogen zodat je totaal aan de 56k komt en zodoende geen correctie hoeft te maken?


Ja dat kan.
 

 

2 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Het is juist andersom:

Aangegeven 54.000 i.p.v. 56.000 dus dan zal het "verlagen" moeten zijn en dat is geen goed idee.

 

? Het toegepaste salaris was te laag en moet worden verhoogd, niet andersom.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

?

 

Ik ga (ging) er van uit dat het voorstel van "toekomst?" was om het aangegeven salaris van 54.000 (op jaarbasis dan, voor de maand januari 2024) te handhaven.

En dus het jaarsalaris te "verlagen" naar 54.000 i.p.v. de 'voorgeschreven' 56.000 voor 2024.

 

Maar misschien wordt iets heel anders bedoeld. Want het blijft een beetje gepruts dit allemaal - in mijn ogen dan.

 

Gebruik gewoon een fatsoenlijk salarispakket, voer de juiste gegevens in en doe vervolgens de juiste aangiften, zou ik zeggen. Heb je het verkeerd gedaan dan corrigeer je het gewoon. Kan desnoods ook op de site van de bel.dienst zelf (zonder loonsoftware, niet aan te bevelen trouwens...).

 

In mijn pakket kan je altijd correcties achteraf maken wanneer nodig. Nooit gebruik van gemaakt, maar het kan wel. 

 

Dat was mijn interpretatie van dit verhaal.

"What, me worry?"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.