• 0

Net gediplomeerd in de zorg, ambities om lucratief zorgbureau te starten

Hallo allen,

Ten eerste ben ik blij dat er zo'n forum bestaat. Ik heb het ondernemerschap altijd zeer interessant gevonden. Ik zie het ook als een van de enige 'uitwegen' naar een financieel vrij bestaan. Dit hoop ik te realiseren.

Over mezelf. Ik ben een 23 jaar oude man. Ik heb zojuist mijn hbo-verpleegkundige op zak. Tijdens mijn opleiding heb ik een jaar gewerkt als wijkverpleegkundige in opleiding. Naast dat het een leerzame periode was heb ik er ook door beseffen dat de zorgvraag in Nederland zeer sterk zal blijven stijgen (door vergrijzing) en de vraag naar thuiszorg ook. Het is een sector waarin nog veel moet innoveren, zeker in het digitale gedeelte. Ik zie nog veel mogelijkheden in zorgtechnologie. Ook in het werven van clienten door middel van social media.

Ik heb voor nu voornemens om een thuiszorg bureau op te starten. Het zou een bureau zijn die zich richt op huishoudelijke verzorging, verpleegkundige zorg, en persoonlijke verzorging.

Uitgevoerd:

• Ik heb sinds 2019 al een eenmanszaak bij de KVK, ik wil dit om te zetten naar een BV voor deze organisatie. 
  •  ik voorzie geen problemen met het maken van een website en de juiste branding omdat dit zelf een hobby van mij is

Ik zit nog met een aantal vragen en zou graag advies willen van andere zorgprofessionals die dezelfde stap hebben gezet of die kennis hebben van de thuiszorgsector.

• Is het opstarten van een thuiszorgorganisatie wel de way to go als het gaat om zo veel mogelijk inkomsten genereren?
  • Hoe was jullie ervaring met het verkrijgen van een WTZi-toelating?
  • Is het opstarten van dit bedrijf mogelijk zonder al te veel kapitaal? 

Bij voorbaat dank!

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 5
2 uur geleden, timall zei:

Is het opstarten van een thuiszorgorganisatie wel de way to go als het gaat om zo veel mogelijk inkomsten genereren?

Nee joh! Dan moet je coach worden en vanuit je hangmat op Bali proberen om via TikTok zoveel mogelijk onnozele twintigers een dure cursus begin-je-eigenste-thuiszorg-voor-je-eigen aan te smeren.

• 1
1 uur terug, timall zei:

Is het opstarten van een thuiszorgorganisatie wel de way to go als het gaat om zo veel mogelijk inkomsten genereren?

Welkom op HL. Niet mijn sector qua ervaring, maar wel qua interesse in de zorgcowboys die dit land rijk is. 

De thuiszorg kent in de regel een winstmarge van 3 procent. Daarop zijn de tarieven, cao-lonen en je loon als bestuurder (wet normering topinkomens) ook berekend. Dus nee, niet een sector waarin je rijk zult worden, tenzij je het niet zo nauw neemt met regels of tenzij je iets innoveert waardoor je de vereiste kwaliteit kunt leveren tegen lagere kosten

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
19 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Dan moet je coach worden en vanuit je hangmat op Bali proberen om via TikTok zoveel mogelijk onnozele twintigers een dure cursus begin-je-eigenste-thuiszorg-voor-je-eigen aan te smeren

😂

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
54 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Nee joh! Dan moet je coach worden en vanuit je hangmat op Bali proberen om via TikTok zoveel mogelijk onnozele twintigers een dure cursus begin-je-eigenste-thuiszorg-voor-je-eigen aan te smeren.

Heb ik overwogen maar retourtje Bali was nog te duur 😂

35 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Welkom op HL. Niet mijn sector qua ervaring, maar wel qua interesse in de zorgcowboys die dit land rijk is. 

De thuiszorg kent in de regel een winstmarge van 3 procent. Daarop zijn de tarieven, cao-lonen en je loon als bestuurder (wet normering topinkomens) ook berekend. Dus nee, niet een sector waarin je rijk zult worden, tenzij je het niet zo nauw neemt met regels of tenzij je iets innoveert waardoor je de vereiste kwaliteit kunt leveren tegen lagere kosten

Ik hoop die marge een stuk hoger te krijgen door middel van innovatie en efficiëntie. 

• 1
1 uur geleden, timall zei:

Ik hoop die marge een stuk hoger te krijgen door middel van innovatie en efficiëntie. 

robots inzetten, doen we in de schoonmaak ook steeds vaker. Dat is innovatie.

Daar zit wel een prijskaartje aan. Maar nooit ziek en altijd beschikbaar dus efficiënt. :winking-face:

• 0
35 minuten geleden, henkh zei:

robots inzetten, doen we in de schoonmaak ook steeds vaker. Dat is innovatie.

Daar zit wel een prijskaartje aan. Maar nooit ziek en altijd beschikbaar dus efficiënt. :winking-face:

Haha dat zou een leuke black mirror aflevering worden. Ik koos mijn opleiding 4 jaar geleden onder andere omdat verpleegtechnische zorg niet snel geautomatiseerd kan worden. Handelingen en persoonlijke zorg vereisen menselijke precisie, geduld, en emotie. Het hele bureaucratische adminstratie gebeuren daarentegen..

• 0
9 uur geleden, henkh zei:

robots inzetten, doen we in de schoonmaak ook steeds vaker. Dat is innovatie. Daar zit wel een prijskaartje aan. Maar nooit ziek en altijd beschikbaar dus efficiënt.

Helaas, ook robots worden wel eens ziek of overlijden door vroegtijdige dementie … als er geen menselijk monteur of programmeur beschikbaar is.

Het lijkt mij beter om het richting privé thuiszorg te zoeken. De reguliere thuiszorg is niet bepaald een vetpot … dan kan je nog beter een schoonmaakbedrijf beginnen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
(aangepast)

> Is het opstarten van dit bedrijf mogelijk zonder al te veel kapitaal? 

Het opstarten lukt wel, maar wat ga je doen als je in de eerste maand je personeel moet betalen, terwijl je opdrachtgever z'n factuur nog niet voldaan (of uberhaupt ontvangen) heeft?

> Tijdens mijn opleiding heb ik een jaar gewerkt als wijkverpleegkundige in opleiding

Ik neem aan dat je in dat jaar vooral meegelopen hebt, of wellicht zelfstandig praktische handelingen hebt mogen verrichten? Wat geeft je het gevoel dat je met zo'n jaar meelopen ook voldoende kennis en ervaring hebt van alle randzaken waar men de stagiairs niet mee lastigvalt? Denk bijvoorbeeld aan contractonderhandelingen met verzekeraars en gemeenten? Stel dat je personeel gaat aannemen, heb je dan voldoende ervaring om ook bijvoorbeeld functioneringsgesprekken te voeren? Of om te gaan met lastige situaties (bijv. medewerker die veelvuldig niet op komt dagen ivm een kind dat schoolziek is oid).

Voordat je uberhaupt gaat ondernemen zou mijn suggestie zijn om minimaal 5 jaar in een bepaalde sector te werken in loondienst voordat je dat gaat overwegen. Heb je ook meteen mooi een paar jaar om een buffer aan te leggen.

> Ik hoop die marge een stuk hoger te krijgen door middel van innovatie en efficiëntie. 

Wellicht wel handig om in het achterhoofd te houden dat al je concurrenten (of tenminste een groot deel daarvan) dat ook zal doen. Tegelijkertijd is het personeel het eeuwige zoeken naar 'meer efficiëntie' al een tijdje beu. Daarnaast, als jij iets bedenkt dat dusdanig innovatief is dat het echt verschil maakt, neemt de rest van de markt dat in no-time over, en worden de tarieven daar op aangepast. Tenzij het een innovatie betreft die je kan beschermen, of die heel lastig over te nemen is door concurrenten - iets dat vermoedelijk ook weer lastig is...

aangepast door Freeaqingme

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar