Voor een lening die in tranches wordt uitbetaald, boek ik bij iedere uitbetaling:
1000 Banksaldo 10k
a/0700 Lening 10k
Na de laatste tranche is er een vaste opslag op de lening van zeg 5k. Dit is dus een bedrag dat extra terugbetaald moet worden maar niet een bedrag dat als een tranch aan mij wordt uitbetaald (dus wordt niet op banksaldo bijgeschreven).
Op welke grootboekrekeningen boek ik de vaste opslag in? Immers, dit is dus geen betaling aan mij. Moet ik dit als directe kosten voor dit boekjaar nemen? Of gaat dat anders? Bijvoorbeeld:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
José123
José123
Voor een lening die in tranches wordt uitbetaald, boek ik bij iedere uitbetaling:
1000 Banksaldo 10k
a/0700 Lening 10k
Na de laatste tranche is er een vaste opslag op de lening van zeg 5k. Dit is dus een bedrag dat extra terugbetaald moet worden maar niet een bedrag dat als een tranch aan mij wordt uitbetaald (dus wordt niet op banksaldo bijgeschreven).
Op welke grootboekrekeningen boek ik de vaste opslag in? Immers, dit is dus geen betaling aan mij. Moet ik dit als directe kosten voor dit boekjaar nemen? Of gaat dat anders? Bijvoorbeeld:
4000 Leningkosten 5k
a/0701 Lening opslag 5k
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76821-hoe-vaste-opslag-op-lening-inboeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen