Ga naar inhoud

Opdrachtnemer annuleert opdracht na ingebrekestelling

Geplaatst:

LecramR

Ik heb begin dit jaar een opdracht gegeven aan een andere ondernemer om een klus met afgesproken resultaat uit te voeren. De verwachte doorlooptijd zou een maand zijn. Na 4 maanden heb ik de opdrachtnemer in gebreke gesteld en een termijn van 3 weken gegeven. De opdrachtnemer wil nu annuleren en de helft na 3 maanden terug betalen. Mij met een groot probleem achterlatend. Dit gaat mij veel geld kosten. Datgene wat hij heeft gerealiseerd is niet bruikbaar.

De kans dat hij de opdracht binnen drie weken af kon ronden was nihil. Dan was hij sowieso in verzuim en kon ik schadevergoeding eisen. Wat zijn nu mijn rechten?

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

Je rechten zijn hetzelfde als toen je de eis stelde, dat hij een tegenbod doet betekent niet dat je het moet accepteren.

je kunt waarschijnlijk gewoon het verzuim doorzetten en volledige terugbetaling eisten.

schadevergoeding is in NL altijd een lastige. Er moet wel aantoonbare schade zijn en een direct verband.

Als je echt je kansen wilt weten kun je het beste toch een advocaat raadplegen.  Dan heb je een beter beeld van de kans op succes en of het je tijd en geld waard is om erin te blijven steken. 

Geplaatst:

RiVe

10 uur geleden, LecramR zei:

De opdrachtnemer wil nu annuleren en de helft na 3 maanden terug betalen. Mij met een groot probleem achterlatend. Dit gaat mij veel geld kosten. Datgene wat hij heeft gerealiseerd is niet bruikbaar.

Wat je rechten zijn, weet ik niet, wat me wel opvalt, is dat je een opdracht aan een onderaannemer geeft, maar je geeft ook de regie weg.

Ik zie jouw werkelijke opdrachtgever niet terug in dit verhaal, maar ook jouw aandeel ontbreekt.

Ha de je eerder kunnen zien, dat wat gerealiseerd is, niet bruikbaar is.

Geplaatst:

LecramR

• Auteur
37 minuten geleden, RiVe zei:

Wat je rechten zijn, weet ik niet, wat me wel opvalt, is dat je een opdracht aan een onderaannemer geeft, maar je geeft ook de regie weg.

Ik zie jouw werkelijke opdrachtgever niet terug in dit verhaal, maar ook jouw aandeel ontbreekt.

Ha de je eerder kunnen zien, dat wat gerealiseerd is, niet bruikbaar is.

Het was geen onderaannemer, maar een leverancier van adminstratieve/fiscale diensten.

Ik snap dat je niet alle details weet, dat is in deze ook niet zo relevant. Ik wil ook niet teveel op de details ingaan, vanwege bepaalde gevoeligheid. 

Ga er maar van uit dat ik er de hele tijd bovenop heb gezeten en mijn aandeel geleverd heb. Meerdere keren heb ik om het de planning en te nemen stappen en genomen stappen gevraagd, maar de antwoorden waren vaag en onvoldoende. Ik heb dus ook niets aangeleverd gekregen (het gaat om een administratieve/fiscale opdracht, geen fysieke). 

aangepast door Hans van den Bergh
Reactie op RiVe vanuit quote verplaatst

Geplaatst:

Ward van der Put

• Moderator
2 uur geleden, LecramR zei:

Het was geen onderaannemer, maar een leverancier van administratieve/fiscale diensten.

Is hij/zij aangesloten bij een bepaalde beroepsvereniging? 
Zijn er bepaalde algemene voorwaarden van toepassing?

Geplaatst:

LecramR

• Auteur
1 uur terug, Ward van der Put zei:

Is hij/zij aangesloten bij een bepaalde beroepsvereniging? 
Zijn er bepaalde algemene voorwaarden van toepassing?

1. geen idee

2. Staat niets over opzeggen opdracht van hun kant

Geplaatst:

Cosara

7 uur geleden, LecramR zei:

Ik snap dat je niet alle details weet, dat is in deze ook niet zo relevant. Ik wil ook niet teveel op de details ingaan, vanwege bepaalde gevoeligheid. 

Hoe minder je vertelt, des te slechter wordt het antwoord … dus wat relevant is bepaal je niet alleen.

7 uur geleden, LecramR zei:

het gaat om een administratieve/fiscale opdracht,

Ook weer zo’n verhullend antwoord.

Vele opdrachtgevers kiezen een opdrachtnemer die bij hun past … doorgans niet op kundigheid maar op kostprijs, en dat kan wel eens slecht uitpakken.

18 uur geleden, Roel J zei:

Als je echt je kansen wilt weten kun je het beste toch een advocaat raadplegen.  Dan heb je een beter beeld van de kans op succes en of het je tijd en geld waard is om erin te blijven steken. 

Gedoemd te mislukken als TS net zo weinig vertelt als hier.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Cosara

18 uur geleden, LecramR zei:

De verwachte doorlooptijd zou een maand zijn. Na 4 maanden heb ik de opdrachtnemer in gebreke gesteld en een termijn van 3 weken gegeven.

Dat is wel heel lang doorsukkelen.

Waarom niet na de overeengekomen vier weken in gebreke gesteld?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Geplaatst:

Cosara

Het lijkt mij uitermate nuttig om de juiste informatie op tafel te krijgen, zodat anderen een goed antwoord kunnen geven waar u iets aan hebt.

Op basis van de door u gegeven informatie hebt u het enigste nuttige antwoord al gekregen … raadpleeg een advocaat.

aangepast door Hans van den Bergh
Quote verwijderd.

Geplaatst:

Ward van der Put

• Moderator

Welke administratieve of fiscale diensten moest deze administratiedeskundige dan concreet binnen een maand leveren?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.