Graag wil ik ook een aantal vragen stellen en bij voorbaat alvast dank voor het meedenken en beantwoorden van mijn vragen.
De situatie is als volgt:
Ik en een partner willen graag een een VOF in de zorg overnemen, dat wil zeggen, we nemen in basis de clienten over en om makkelijk te starten het kantoorpand (overname huur) plus wat spullen die erin staan (bureau's, kasten, computers etc.)
De eerste gesprekken zijn gevoerd maar we komen er niet helemaal aan uit, dus hoor ik graag jullie input. Wij willen als eerste niet als VOF verder maar in een BV.
In de VOF zitten een aantal clienten. Deze clienten, als ze bij ons een zorgovereenkomst tekenen (wat wel de verwachting is) brengen rond de 250.000 bruto per jaar op. Minus alle kosten van de VOF op dit moment ( kosten: huur, inhuur personeel etc.) komt het nettobedrag uit op ongeveer 100.000 p/j
Nu hebben de eigenaren al laten vallen dat zij graag een aankoopbedag zien van 2,5/3 x 100.000 (de netto winst) Maar goed, het lijkt mij wat ruim en ik ben dus op zoek hoe je de waarde kan bepalen en met welke argumenten.
Zoals ik het nu zie ( en misschien zie ik het niet goed hoor) zou ik zeggen dat het teveel is omdat je dan in elk geval al 3 jaar voor niks werkt en het maar de vraag is of alle clienten bij je blijven in die drie jaar.
Heeft iemand hier ideeën over wat een reële waarde zou kunnen zijn en hoe dit te berekenen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Duchess
Duchess
Beste lezers,
Graag wil ik ook een aantal vragen stellen en bij voorbaat alvast dank voor het meedenken en beantwoorden van mijn vragen.
De situatie is als volgt:
Ik en een partner willen graag een een VOF in de zorg overnemen, dat wil zeggen, we nemen in basis de clienten over en om makkelijk te starten het kantoorpand (overname huur) plus wat spullen die erin staan (bureau's, kasten, computers etc.)
De eerste gesprekken zijn gevoerd maar we komen er niet helemaal aan uit, dus hoor ik graag jullie input. Wij willen als eerste niet als VOF verder maar in een BV.
In de VOF zitten een aantal clienten. Deze clienten, als ze bij ons een zorgovereenkomst tekenen (wat wel de verwachting is) brengen rond de 250.000 bruto per jaar op. Minus alle kosten van de VOF op dit moment ( kosten: huur, inhuur personeel etc.) komt het nettobedrag uit op ongeveer 100.000 p/j
Nu hebben de eigenaren al laten vallen dat zij graag een aankoopbedag zien van 2,5/3 x 100.000 (de netto winst) Maar goed, het lijkt mij wat ruim en ik ben dus op zoek hoe je de waarde kan bepalen en met welke argumenten.
Zoals ik het nu zie ( en misschien zie ik het niet goed hoor) zou ik zeggen dat het teveel is omdat je dan in elk geval al 3 jaar voor niks werkt en het maar de vraag is of alle clienten bij je blijven in die drie jaar.
Heeft iemand hier ideeën over wat een reële waarde zou kunnen zijn en hoe dit te berekenen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77049-overnameprijs-bepalen-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen