Ik gebruik al sinds 2017 het boekhoudprogramma eaccounting van Visma. Tot een tijdje terug leverde ik dan die gegevens aan bij een extern adviseur en die maakte dan de jaarrekening en inkomsten belasting aangifte. En ik denk dat zij dan ook de gevens corrigeerde waar ik evt. iets fout had geboekt. Omdat de facturen daar wat uit de hand liepen en ik het gevoel had dat ik zelf toch al het meeste werk had gedaan wil ik nu maar helemaal zelf proberen.
Omdat ik de boekhouding met terugwerkende kracht moet invoeren tot twee jaar terug zit ik nu weer midden in het traject. Mij valt nu bij het vergelijken van de balans van de opvolgende boekjaren op dat het eigen vermogen vanaf een bepaald jaar steeds hoger wordt. Een cumulatieve reeks die (nu) jaarlijks verder ophoogt. Nu heb ik het vermoeden dat dat niet klopt? (is dat zo?). Ik zou denken dat aan het eind van een boekjaar het verschil tussen opname privé en stortingen van privé een eenmalig gegeven is? Nu lijkt het er op alsof er vanaf het nieuwe boekjaar door wordt geteld en veel te hoog uitkomt. Dus van eerst zeg een 4500 is nu sprake van 48000 als eigen vermogen. Was het maar waar :)
Ik zit dus met enkele vragen:
1. heb ik het goed dat dit niet klopt?
2. Zo ja, Wat is hier mis gegaan?
3. Zo ja, Hoe kan ik dit weer goed krijgen?
Ik zie uit naar jullie verhelderende adviezen. Dank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mr_business
mr_business
Ik gebruik al sinds 2017 het boekhoudprogramma eaccounting van Visma. Tot een tijdje terug leverde ik dan die gegevens aan bij een extern adviseur en die maakte dan de jaarrekening en inkomsten belasting aangifte. En ik denk dat zij dan ook de gevens corrigeerde waar ik evt. iets fout had geboekt. Omdat de facturen daar wat uit de hand liepen en ik het gevoel had dat ik zelf toch al het meeste werk had gedaan wil ik nu maar helemaal zelf proberen.
Omdat ik de boekhouding met terugwerkende kracht moet invoeren tot twee jaar terug zit ik nu weer midden in het traject. Mij valt nu bij het vergelijken van de balans van de opvolgende boekjaren op dat het eigen vermogen vanaf een bepaald jaar steeds hoger wordt. Een cumulatieve reeks die (nu) jaarlijks verder ophoogt. Nu heb ik het vermoeden dat dat niet klopt? (is dat zo?). Ik zou denken dat aan het eind van een boekjaar het verschil tussen opname privé en stortingen van privé een eenmalig gegeven is? Nu lijkt het er op alsof er vanaf het nieuwe boekjaar door wordt geteld en veel te hoog uitkomt. Dus van eerst zeg een 4500 is nu sprake van 48000 als eigen vermogen. Was het maar waar :)
Ik zit dus met enkele vragen:
1. heb ik het goed dat dit niet klopt?
2. Zo ja, Wat is hier mis gegaan?
3. Zo ja, Hoe kan ik dit weer goed krijgen?
Ik zie uit naar jullie verhelderende adviezen. Dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77593-eigen-vermogen-lijkt-niet-te-kloppen-in-boekhouding-van-opvolgende-jaren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen