• 0

Volkswagen California camper als zakelijke auto

Ik wil een gebruikte Volkswagen California camper als zakelijke auto gaan gebruiken.

En gewoon met open vizier: ik ga er mee op camper vakantie (10.000km/jaar) maar het is ook mijn vervoer naar klanten (ook 10.000km/jaar). Mijn redenering: waarom 2 auto's nemen als het met 1 auto kan en de klanten zijn er ok mee dat ik in een hippiebusje aankom i.p.v. een vw golf ofzo.

In een gesloten eerder topic hierover was een heet hangijzer: 'Hoe toon je het zakelijk belang van een camper aan?'

Het is lastig want ik dacht: 'Of je nu een camper van 25.000 euro of een nieuwe VW Golf van dezelfde 25.000 zakelijk koopt, het kost de fiscus evenveel aan aftrek. Dus waarom maakt het uit?' gaat niet op want: Dat je hetzelfde bedrag uitgeeft, betekent voor de belastingdienst niet automatisch dat beide aankopen even zakelijk zijn.

Nu zijn er argumenten die ik kan aanvoeren:

1  Ik doe voor mijn sportbedrijf vaak mee aan hardloopwedstrijden (geen prof maar gewoon recreant) en doe daar dan verslag van. Dan kan ik omkleden ervoor en erna douchen (in af te sluiten ruimte) maar er zijn ook (meestal) kleedkamers.

2 Die hardloopwedstrijden zijn soms ver weg/ in buitenland en dan slaap ik in de camper, scheelt kosten

3 4 Het verslag typ ik soms al in de camper aangezien de ervaring nog het meest vers is en het verslag beter en actueler

4 Ik kan er bedrijfsreclame opzetten en dan zien sommige hardlopers die naar hun auto lopen mijn bedrijfsnaam, maar ja, dat zijn er geen 1000 per hardloopwedstrijd

Dit zijn dit in mijn ogen ZACHTE argumenten want ze zijn voor mijn bedrijfsvoering niet essentieel (omkleden in auto kan ook en verslag typen kan thuis ook etc)

Mijn adviseur die twijfelt al net zo en die vertrouw ik wel.

Heeft iemand een tip hoe hiermee om te gaan?

Alvast bedankt!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Je hoeft het 'zakelijk belang' niet aan te tonen, want juist daarvoor is er de forfaitaire bijtelling. Zolang er geen excessief privégebruik is, is er niks aan de hand en is het jouw ondernemersvrijheid te kiezen wat voor auto je rijdt.

Juist een Caravalle is typisch een camper die daar vaak voor gebruikt wordt, omdat het vooral gewoon een VW Transporter is en is dat niet veel anders dan dat veel ondernemers een dubbelcabine rijden omdat ze hem ook voor hun gezin gebruiken.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0
4 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Als je met een camper ook je zakelijke kilometers rijdt, dan is het zakelijke belang daarmee aangetoond. Daarbij horen dezelfde regels als een auto van de zaak rijden 

Dat dus …

4 uur geleden, Piet Tesl zei:

Mijn adviseur die twijfelt al net zo en die vertrouw ik wel.

Niet te moeilijk denken en doen.

Het feitelijke (zakelijke) gebruik telt.

De belastingdienst beoordeelt of veroordeelt een investeringsgoed niet op basis van noodzaak of prijs.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar