Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Een klant van mij heeft schade veroorzaakt aan podiumdelen, schades die ervoor zorgen dat de delen niet meer bruikbaar zijn (o.a. gescheurd aluminium, verbogen poten etc etc)
De klant is akkoord met de schade, maar eist nu dat we de dagwaarde in rekening brengen ipv de vervangingswaarde.
Ik heb deze discussie nooit eerder meegemaakt, normaal brengen wij bij schade of vermissing gewoon de vervangingswaarde in rekening.
Ook eist de klant dat hij eigenaar wordt van de kapotte materialen., wat ik op zich geen probleem vind, scheelt mij weer een rit naar de staalboer.
Maar ik meen mij te herinneren dat de klant geen eigenaar wordt van de spullen ondanks dat hij de vervangingswaarde betaald, ik kan dit alleen online nergens meer vinden.
Ik had dit ooit duidelijk in mijn voorwaarden staan, maar dit is bij een controle verwijderd, omdat dit dubbel in de voorwaarden zou staan. Nu staat er nog dit in:
Ook loop ik nu inkomsten mis omdat ik de materialen niet kan gebruiken, maar ik denk dat dit onder het ondernemers risico valt.
Als ik op dit onderwerp zoek, kom ik niet verder dan verzekeringsmaatschappijen, verhuur van huizen en het inhouden van borg of schades aan auto's.
aangepast door Jasper S.