• 0

Internetboekhouden

Samen met een medeforummer ben ik een eventuele voorbereiding

aan het maken om een programma te ontwikkelen dat lijkt op internetboekhouden. De ondernemer boekt zelf zijn administratie en de boekhouder kijkt van afstand mee!!

 

Hoe en wat het precies gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. Feit is wel dat er grote plannen en ambities achter zitten.

 

Hoe kijken, jullie als ondernemers, hier tegenaan. Er is natuurlijk concurrentie. Het is voorlopig kleinschalig bedoeld.

 

Een administratiekantoor starten dat de klanten het inboeken zelf laat doen. Meekijkt op afstand en meteen alles bespreekt!!

 

Voordelen: Kostenbesparend en efficient!!

 

Natuurlijk zijn er concurrenten die hetzelfde doen.

 

Ik zou graag horen hoe jullie als ondernemer hier tegenaan kijken!!

 

Zou dit voor jullie interessant zijn?

 

Alvast bedankt!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet hoe de anderen hier op reageren, maar persoonlijk denk ik dat het verschrikkelijk moeilijk is om deze markt in te komen. Je hebt te maken met een paar zeer bekende namen als 7x24 en reeleezee....daar kom je niet zomaar tussen.

 

Wat bied je dan meer aan wat deze boekhoudsystemen niet hebben vraag ik me af?

 

Ik stap juist over van Reeleezee op Twinfield omdat dan mijn accountant gelijk mee kan kijken.

 

Dus misschien maak je een kans als je zorgt voor een back-up van een landelijk werkend accountantskantoor?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad aan het kijken wat voor extra pluspunt kan creeeren.

 

Als je als boekhouder je eigen pakket hebt heb je wel een pluspunt natuurlijk.

 

DUs niet een pakket maken zonder dat de boekhouder erbij is. De medeforummer maakt het pakket en de software etcetera en ik functioneer als boekhouder en doe de diverse aangiftes / jaarrekeningen etc.

 

Hoe zit het bij jullie? Tevreden bij de huidige accountant / boekhouder?

 

Ik ben een eigen klantenkring aan het opbouwen en sta open voor vragen of opmerkingen mits positief bedoeld!!

Link naar reactie
  • 0

Is een prima idee denk ik. Wel goed onderzoek van tevoren doen. Kijk goed wat je concurrentie doet en probeer het goede en het slechte eruit te halen. Focus op gebruiksvriendelijkheid.

 

Misschien een idee om het systeem gratis aan te bieden waarbij je een koppeling maakt met boekhouders die via dit systeem de klanten willen ondersteunen. Vraag een commissie aan deze boekhouders wanneer ze samenwerken met een klant via jullie systeem.

 

Of andersom, jullie betalen de boekhouders en de klant betaalt weer aan jullie. Oftewel jullie regelen de complete boekhouding, incl boekhouder en gebruiksvriendelijk systeem.

 

Zo zijn er nog wel wat verdienmodellen te bedenken.

 

Succes ermee!

 

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je als boekhouder je eigen pakket hebt heb je wel een pluspunt natuurlijk.

 

En wat is dat pluspunt dan precies? Misschien moet je eens een vergelijking maken van de bestaande aanbieders en die vanuit gebruikersperspectief bekijken:

 

- snel

- goedkoop

- zorgvuldig

- deskundig

- vriendelijk in gebruik

 

Of het een eigen pakket is of niet, maakt mij als klant niks uit. Ik zou op een plak kaas mijn boekhouding doen, als dat gemakkelijk, goedkoop en effectief was. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

1. de investeringen in software, beveiliging, multi-user, etc., etc. zijn hoog.

 

2. de benodigde functionaliteit voor een complete boekhouding is groot, ik gebruik zelf een simpel pakket en daar zitten al honderden functies in.

 

3. voordat je het pakket hebt uitontwikkeld en getest, ben je een jaartje verder (optimist!)

 

mijn advies: kijk of je een vergelijkbaar pakket in licentie kan nemen en richt je op het vinden van klanten en dus omzet, in plaats van eerst een paar manjaar steken in productontwikkeling.

 

het is maar een mening, maar ik adviseer je nog eens ernstig na te denken.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Een niet triviaal stuk software ontwikkelen voor een kleine uitbreiding is geen goed plan.

 

Kun je geen uitbreiding maken voor een bestaand pakket waarmee eenvoudig de boekhouding van de klant via Internet bij jou geimporteerd wordt? Tweede stap is om mutaties van jou uit naar de klant te sturen. Stuk eenvoudiger te schrijven en het voordeel dat iemand mee kan kijken is hetzelfde.

 

Er zijn overigens ook Windows pakketten die via MS terminal services aangeboden worden. Klant werkt dus remote op jouw machine en jij kan meekijken. Hoef je zelfs helemaal niets te ontwikkelen.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me erg veel werk om een en ander zo even snel te ontwikkelen. Twinfield heeft inmiddels 15000 gebruikers ofzo. Dat is niet zomaar een projectje.

 

Kijk hier is om functionaliteiten te vergelijken, dan kun je zien dat het erg veel werk is:

http://cosanostra.student.utwente.nl/~richard/onderzoeksresultaat.html

 

Misschien kun je beter adviseur worden in .. in plaats van zelf iets ontwikkelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je hier aan begint (en daar hebben anderen al hele zinnige dingen over gezegd) zorg dan alsjeblieft dat dit werkt met andere systemen dan Windows + IE. Zorg minimaal voor Firefox ondersteuning en liefst ook nog Mac + Safari.

 

Ik ben zelf de laatste maand op zoek geweest naar een online boekhoudpakket waarbij een administrateur / boekhouder kan meekijken. Reeleeze? Leuk, maar werkt alleen in Win + IE. 24x7? De website werkt niet eens op mijn Mac! Enzovoort. Drama.

 

Uiteindelijk kwam ik uit bij Kleisteen. Simpel in gebruik, uitgebreid. Werkt uitstekend op de Mac in Safari. En ik heb via de website van Kleisteen een boekhouder gevonden hier in de buurt (AB Partners) waar ik in de korte tijd dat we nu samenwerken (2 wkn) al erg tevreden over ben. Ook de kosten vallen reuze mee.

 

Mocht je je in deze markt willen invechten dan zul je met een verdomd goed pakket moeten komen wat alle bovenstaande verslaat. En dus ook een pakket wat op ALLE systemen goed werkt. En je zult inderdaad moeten zorgen voor een flink netwerk aan boekhouders / accountants.

 

Vraag je eens af of je je wilt richten op de kleine jongens (ZZP'ers, eenmanszaken) of op de grotere (middenbedrijf, 100 man personeel zeg maar). Dit is een wereld van verschil en maakt veel uit voor jouw product!

 

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Nu ga ik mezelf misschien belachelijk maken, maar dat komt omdat ik absoluut geen verstand heb van automatisering en/of programmeren, dus alvast mijn excuses.

 

Iedereen praat hier over internetboekhouden waarmee je een direkte verbinding moet maken met het boekhoudkantoor, en daar op de server moet werken/invoeren. Veiligheid is hier een probleem en ook de verschillende systemen en besturingen zoals we zien.

 

Is het nou niet makkelijker om een systeem te maken zoals b.v. de belastingdienst? Maakt niet uit welk besturingssysteem, welke computer of wat dan ook. Je maakt een soort van kleine database die iedere keer weer met een druk op de knop verstuurd wordt naar de boekhouder, waar het automatisch in je account opgenomen en bewerkt wordt?

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Dat kan, maar dan verlies je dus een voordeel van online boekhouden, aangezien je nu alleen van de locatie waar je locale database hebt kan werken.

 

Dit is dus dan ook niet een online boekhoud pakket, maar gewoon een standaard pakket met een upload mogelijkheid naar de boekhouder.

 

Of stel jij je dit anders voor?

 

Ik gebruik nu reelezee, vanwege het feit dat ik overal bij mijn boekhouding kan, maar in de praktijk werk ik maar vanaf twee pc's met de boekhouding en heb ik zelden vanaf een andere pc de boekhouding nodig gehad. Als ik maar via internet real-time kan syncroniseren (of via een uitgestelde sycronisatie als er tijdelijk geen verbinding is.)

 

Ik ben nu dus ook aan het kijken naar een windows applicatie die dit idee ondersteunt (evt. met een centrale server (van bijv. de boekhouder)). Dit omdat online boekhouden toch fors duurder is dan een pakket voor op de desktop (bedragen van €50-75/maand vindt ik toch echt te duur voor wat er voor geboden wordt).

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

Verder is het redelijk kostbaar om allerlei systemen te testen. Ook heb je blijvend onderhoud wat door de klanten moet gebeuren (denk aan updates e.d.) waardoor de klant ook nog eens systeembeheers-kosten maakt. Ook moet je backup nog eens hebben bij elke klant, wordt weleens vergeten enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

100% online is te realiseren (relatief goedkoop voor de klant). Dit kun je op alle systemen bruikbaar maken (ik gebruik zelf uit principe geen internet explorer meer). Tevens kun je alles makkelijk up-to-date houden (1 systeem updaten en alles is geupdate) en tot 1000 bewerkingen per seconde kan een server met gemak aan, dus groei is goed mogelijk als je het goed doet.

 

Zelf ben ik over een vergelijkbaar iets aan het denken, echter dan met het idee erachter dat de kleine boekhoud en accountants kantoren dan bij mij kunnen afnemen en hun klanten dan het systeem kunnen gebruiken (betalen naar gebruik dacht ik aan). De deskundigheid heb ik niet in huis om alles te controleren en daarom zou ik dat deel niet doen (dit zou mijn klant dan weer doen).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.