Ga naar inhoud

marketingideeën voor schoonheidsinstituut

Geplaatst:

Rstephe4

Heeft er iemand een spetterend idee? Er zijn zoveel instituten de grond uitgekomen de laatste tijd en ik moet dringend terug meer klanten werven. Door medische problemen heb ik mijn zaak een maand moeten sluiten en zelfs na een mailing komen er weinigen terug terwijl ik toch een mooi klienteel had opgebouwd. :-[

 

please help

 

[titel gecorrigeerd - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

djluc

Zoek eens op calimeromarketing, daar staan wat goedkope maar leuke methoden in!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

TwaBla

Door medische problemen heb ik mijn zaak een maand moeten sluiten en zelfs na een mailing komen er weinigen terug terwijl ik toch een mooi klienteel had opgebouwd. :-[

 

Dat is geen goed teken. Had je veel vaste klanten, of was het al wisselend? Zijn de diensten die je levert zodanig dat klanten frequent terug komen, of moet je het van incidentele behandelingen hebben? Zit je op een zichtlokatie of een beetje achteraf? Zit je doelgroep in de directe omgeving? Kunnen je oude klanten als referentie dienen of zelfs geactiveerd worden voor werving: customer gets customer? Heb je iets nieuws dat als actie ingezet kan worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Annedien Hoen

Met één mailinkje ben je er niet. En wel apart dat je na een maand al je klanten "kwijt bent"-- ik zou verwachten dat met een schoonheidsinstituut je toch een band opbouwt met je klanten.

Probeer ze weer voor je te winnen, en dan niet met één actie maar door ze op een persoonlijke manier te benaderen en uit te nodigen.

 

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

Ik had zeker een hoop vaste klanten en natuurlijk ook mensen die maar een paar keer per jaar iets laten doen. Denken ze nu na wat er is gebeurd we zullen ze maar wat rust gunnen? ik weet het niet, maar ik wil er terug invliegen. Ik ben inderdaad bezig met de aankoop van een nieuw toestel dat ik wil promoten, maar ik zit met de vraag als ik nu vb ipv 75€ oor de behandeling 68e vraag gaan de mensen dit dan niet maar eenmalig laten doen en nadien die 75€ te veel vinden? Of hoe kan ik dit promoten?

Geplaatst:

djluc

Je kunt heel lomp al je oude klanten aanschrijven en ze de eerste behandeling voor de helft te geven. Wat je dan kan doen is kijken welke behandeling ze standaard lieten doen voor de stop. Dit zet je dus expliciet er in met de melding er bij dat de eerste behandeling die ze nu, na de stop, laten doen voor de helft is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Chriz

Je kunt in ieder geval een lokale krant aanschrijven of ze een artikel willen opnemen van de `heropening` van jou zaak. Misschien in combinatie met een `heropeningsstunt.` Lokale bladen houden vaak van dit soort bladvulling en je zult er zeker een groot deel van je doelgroep mee bereiken.

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

Ik heb een 9 tal maanden geleden een persbericht verstuurd naar verschillende regionale krantjes en ik had er echt werk op gemaakt en alles goed opgezocht over hoe he een persbericht schrijft en niks reactie

Geplaatst:

djluc

Laat het eens zien hier? Misschien zien wij wel dingen die wat minder waren in je persbericht en die je de volgende keer dus kunt verbeteren! :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Gast Estates

Naar mijn mening is het werven van nieuwe klanten en het krijgen van nieuwe "opdrachten" van bestaande klanten allemaal gebaseerd op relatiemanagement. Werk vanuit deze basis.

 

Allereerst hoop ik dat je naast e-mail gegevens ook adres en telefoonnummer hebt. Daarbij zou je je (oude) vaste klanten een persoonlijke brief kunnen sturen met een leuke extra. Denk hierbij niet aan een korting van 7 euro zoals jij noemde, maar denk meer in de richting van een gratis behandeling. Het is van belang dat de mensen je weer weten te vinden en klanten worden.

 

Na een persoonlijke brief te hebben verstuurd bel je deze mensen na. Wees niet bang om te bellen, jij biedt deze mensen immers (bijv.) iets gratis.

 

Veel succes met de her-start van je onderneming.

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

hier is het

Persbericht_1.doc

Geplaatst:

Gast Estates

Je kan ook een kort, krachtig en leuk stuk schrijven over wie je bent, wat je doet en wat jou zo bijzonder maakt. Maak ze nieuwsgierig.

 

Het kan dan goed mogelijk zijn dat ipv een "reclame" berichtje, kranten je uitnodigen voor een interview.

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

Hoe maak je die mensen nieuwschierig? ik dacht altijd dat ik creatief was maar momenteel heb ik er echt geen spek van gegeten.

Geplaatst:

misslobena

Waarom schrijf je niet een persbericht waarin je verteld dat je dicht was en nu weer open bent. Een persbericht waarin je jouw oude klanten weer uitnodigt om langs te komen. Dit samen met een persoonlijke benadering via een brief zoals eerder is aangegeven.

 

veel succes

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

maar moet je dan in dit persbericht het hele verhaal doen over wat je meegemaakt hebt? want dat zet ik toch niet zo graag in de krant.

Geplaatst:

djluc

Nee, maak mensen nieuwsgierig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

TwaBla

maar moet je dan in dit persbericht het hele verhaal doen over wat je meegemaakt hebt? want dat zet ik toch niet zo graag in de krant.

 

Nee hoor, Steph. Laat je niet gek maken door al die welgemeende adviezen. Een persbericht moet iets nieuws bevatten dat van belang is of interessant voor de lezers van de krant. Je kan bijvoorbeeld een nieuwe behandelmethode voorstellen. Nodig een (vrouwelijke) redacteur uit om die behandeling te ondergaan. De leveranciers van apparatuur hebben doorgaans wel een sterk verhaal in de trant van: Victoria Beckhamm zweert erbij en Madonna doet het wekelijks. Maar dat je een maandje dicht was, is voor de lezers niet van belang.

 

Kun je ook duo-behandelingen doen? Dan nodig je (oude) vaste klanten uit om een vriendin mee te nemen, en geef je ze bv een kennismakings- of introductiekorting...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

duo behandelingen kan ik jammer genoeg niet doen. Ik heb maar 1 cabine. Hoe kom ik aan gegevens van vrouwelijke redacteurs? gewoon tijdschriften en kranten bellen en vragen wie geschikt is?

Geplaatst:

djluc

duo behandelingen kan ik jammer genoeg niet doen. Ik heb maar 1 cabine. Hoe kom ik aan gegevens van vrouwelijke redacteurs? gewoon tijdschriften en kranten bellen en vragen wie geschikt is?

Ik verwacht dat je vrijwel zeker een vrouw aan de lijn krijgt als je iemand vraagt voor een onderwerp als beauty, daar denken ze wel over na ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Rstephe4

  • Auteur

Dat ga ik zeker al eens proberen, ik heb ook het boek calimero marketing aangekocht en ben nu als een verslaafde aan het lezen. Maar als er nog ideën zijn, laat maar komen want ik heb geen zittend achterwerk.

Geplaatst:

nonex.nl

Redactieadressen:

spit dit of draadje. Ergens staat een lange lijst adressen.

Geplaatst:

TwaBla

Redactieadressen:

spit dit of draadje. Ergens staat een lange lijst adressen.

 

De vragenstelster is van Vlaanderen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Scorpio

Maak een leuke folder en zet er een opvallende kop boven, zoiets als:

 

Schoonheidssalon ......... wil haar klanten graag in de watten leggen!

 

En geef de klanten die voor een behandeling komen dan een mooie -gevulde- wattenpot gratis(!) bij een behandeling.

Daarbij kun je dan ook nog aankondigen dat (bijvoorbeeld) het epileren bij het eerstvolgende bezoek eveneens GRATIS is. Als er maar wat gratis voor de klanten is, dat werkt beter dan een kleine onopvallende korting op een volledige behandeling.

 

 

Geplaatst:

Nico Schouten

Het gebruik van spaarkaarten doet ook wonderen, tijdelijke acties zijn het beste, dan krijg je geen gezeur van iemand met een stempeletje uit 2003.

Geplaatst:

Metis Online

lees ook zeker het boek Permission Marketing van Seth Godin.

 

Er staat ook een video van een presentatie van hem online die zeker de moeite waard is:

Seth Godin at Google Authors

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.