Hirsi Ali - Holland op z'n smalst

Aanbevolen berichten

Wat mij in deze discussie het meest verbaasd heeft is het volgende:

 

Afgelopen zaterdag was ik aanwezig op een lijsttrekker-debat tussen de drie kandidaten van de VVD (waaronder Verdonk).

 

Ondanks het feit dat zij nooit mijn favoriet is geweest, omdat ze een te rechtlijnige manier van denken heeft en voor mijn gevoel te veel over de rechter flank speelt (Heeft Job Cohen al niet eens gezegd: "Ik heb deze wet gemaakt voor iemand met een warm hart en een ijzeren hand, niet voor iemand met een warme hand en een ijzeren hart") kwam ze verbazingwekkend genoeg sympathiek over (heb even kort met haar gesproken omdat ze toevallig naast me stond).

 

Tijdens het debat (waar Rutte overigens sterker uitkwam, maar daarover was ik niet verbaasd) heeft Rita letterlijk gezegd "Ayaan heeft niets te vrezen, wat mij betreft is dit verjaard, het is immers 14 jaar geleden".

 

Op dat moment had ze net opdracht gegeven tot een voorlopig onderzoek (onder publieke druk). Wat schetst mijn verbazing als ze 2,5 dag later een brief naar AHA stuurt met daarin de mededeling "dat ze geen Nederlandse is"?

 

Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat door de aanzwellende kritiek zondag en maandag haar campagne-leider haar heeft ingefluisterd dat ze "daadkrachtig moest optreden". En dus feitelijk AHA politiek geofferd heeft ten gunste van haar eigen politieke carriere.

 

Ik ben in ieder geval blij om te zien dat ook binnen de VVD ze in snel tempo draagvlak verliest.

Link naar reactie

Ik ben in ieder geval blij om te zien dat ook binnen de VVD ze in snel tempo draagvlak verliest.

 

Mwoah, ik weet niet of ik daar ook zo blij mee ben eigenlijk.

 

Niet dat ik specifiek pro-verdonk ben, maar ze lijkt me wel degene die bij een volgende verkiezing de meeste stemmen zal trekken - bij verkiezingen zijn de poppetjes minstens zo belangrijk als de inhoud!

 

Als een andere kandidaad betere plannen heeft maar niet voor verkiezingswinst zorgt ben je daar ook niet mee gebaat natuurlijk - dan krijg je iemand die zijn tijd kan slijten als oppositie tegen een linkse coalitie.. brrr!

Link naar reactie

Niet dat ik specifiek pro-verdonk ben, maar ze lijkt me wel degene die bij een volgende verkiezing de meeste stemmen zal trekken - bij verkiezingen zijn de poppetjes minstens zo belangrijk als de inhoud!

 

Is haar populariteit niet geschaad door deze affaire? Als haar opportunisme en onzorgvuldigheid geen negatieve gevolgen hebben voor haar populariteit onder de bevolking dan moeten wij ons toch zorgen maken.

Ze staat nu trouwens ook min of meer onder curatele van Balkenende (Balkenende moet/zal er op toezien dat ze doet wat de Kamer haar heeft opgedragen).

Als dit poppetje de lijsttrekker wordt van de VVD dan trekt de VVD misschien veel stemmen onder de grote groep mensen die onder de indruk zijn van populistische leiders, maar verliest de VVD waarschijnlijk net zoveel stemmen van weldenkende kiezers die voorheen VVD stemden.

 

 

 

 

Link naar reactie

 

Als dit poppetje de lijsttrekker wordt van de VVD dan trekt de VVD misschien veel stemmen onder de grote groep mensen die onder de indruk zijn van populistische leiders, maar verliest de VVD waarschijnlijk net zoveel stemmen van weldenkende kiezers die voorheen VVD stemden.

 

 

Inderdaad, ook mijn gedachte. Misschien zou Verdonk breed genomen meer kiezers voor de VVD hebben kunnen trekken (alhoewel dat na afgelopen maandag zeker enkele zetels zal schelen), het zijn in mijn ogen niet de kiezers die de VVD zou moeten willen (lees: mensen die nu voor Wilders kiezen of de restanten van de LPF).

 

Als er een kiezersfront op rechts ontstaat, zal dat zijn gevolgen hebben in een volgende kabinet, hetgeen splitsing in de partij zou kunnen veroorzaken.

 

Ik ben persoonlijk ook niet zo'n voorstander van een kabinet Bos, maar Verdonk als MP (dat is haar ambitie) lijkt me ook niet alles.

Link naar reactie

Is het moment van rooien aangebroken of hebben we het seizoen aan ons voorbij laten gaan?

 

Het lijkt er in ieder geval op dat dit kabinet de periode van oogsten goeddeels gemist heeft. Net nu het wat beter gaat met de economie, en ook met het sentiment daarover, valt het kabinet over dit akkefietje. Over een jaar zullen de effecten van het beleid van de afgelopen jaren veel duidelijker zijn, maar dan is het geen verkiezingstijd zoals geplanned.

 

Ik vermoed dat de linske partijen alvast een kurkje knallen, en vind dat de pvda morgen een hele grote vergulde taart op het buro van d66 moet laten bezorgen :)

Link naar reactie

250.00 mensen hebben tot diep in de nacht zitten kijken. Hebben ze ook de mensen geteld die in slaap zijn gevallen? Ik was daar in ieder geval één van;D Dacht eerst dat ik naar een satire van Kopspijkers zat te kijken.

 

Maar ja dit is geen forum waar we dit allemaal zouden moeten herkauwen. Wat een tijd en energie gaat daar verloren aan het uitglijden over een bananenschil. Laten we daar die fout hier niet mee ingaan.

 

Maar, toch even vooruitkijkend:

- Heel wat personen voorbij zien gaan op dat podium de afgelopen periode. Wie zouden de innovatieve ondernemers straks nou het beste kunnen helpen en in welke formatie?

 

mmm toch een politieke vraag. Nou laten we maar aan het werk gaan. Belasting zal straks wel weer omhoog gaan om een nieuw theather stuk te kunnen produceren. Neem aan dat het geen Balkie III wordt.

"Ballenshow " misschien is een betere naam.

 

Ongelovelijk! Wat zou er nou gebeurd zijn geweest als die Balkenende nou gewoon eens opstond met zijn hamertje een klap gaf en en had gezegd. Wel &%^^$%%#$%#$ zou jullie nou allemaal helemaal belazerd! Nu allemaal naar huis en morgen een andere agenda, wee degeen die begint over Hirsh Ali wordt er linea recta uitgezet ;D

 

Nee, dat kan ook niet. Dan was het echt kopspijkers geweest :-)

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Het lijkt er in ieder geval op dat dit kabinet de periode van oogsten goeddeels gemist heeft. Net nu het wat beter gaat met de economie, en ook met het sentiment daarover, valt het kabinet over dit akkefietje.

 

Dat ze gingen oogsten riepen ze inmiddels ook al een tijdje, het moest alleen nog steeds gaan gebeuren.

 

En dat de Nederlandse economie de trend van de wereldeconomie volgt heeft verder ook niets met dit kabinet te maken. Noch de neergang een aantal jaar geleden, noch het herstel tegenwoordig...

Link naar reactie

En dat de Nederlandse economie de trend van de wereldeconomie volgt heeft verder ook niets met dit kabinet te maken. Noch de neergang een aantal jaar geleden, noch het herstel tegenwoordig...

 

Tja, ergens heb je daar ook wel een punt... besluiten die politiek heel wat lijken zijn economisch meestal geneuzel in de marge. Maar zelfs een klein stukje belastingverlaging kan het leven aangenamer maken, ds is nooit weg ;)

 

Hoe het ook zit, de timing van de val van dit kabinet is tamelijk ongunstig voor de regeringspartijen. Verder economische verbetering ligt toch wel in de lijn der verwachting, en dat had ze stemmen opgeleverd - ook als hun beleid niets met die verbetering van doen heeft gehad.

Link naar reactie

De val van een kabinet is per definitie ongunstig voor de regeringspartijen

 

Dat hoeft niet per se zo te zijn. Stel dat cda en vvd in de polls op meer zetels zouden staan dan ze behaald hebben bij de vorige verkiezingen. In die situatie zou de val van het kabinet hun zeteltal effectief kunnen vergroten, en weer kunnen vastpinnen voor 4 jaar.

 

Nu moet ik wel zeggen dat bovenstaan scenario tamelijk hypotetisch is en zal blijven, aangezien partijen die regeren daar zelden populair mee worden.

 

Maar wat D66 nou opschiet met het hele verhaal ontgaat me een beetje... wellicht willen ze de oppositie in, en dan over nog eens 4 jaar de daarmee verkregen populariteit oogsten. Klinkt als een aardig, maar vij onrealistisch plan.

Link naar reactie

En dat de Nederlandse economie de trend van de wereldeconomie volgt heeft verder ook niets met dit kabinet te maken. Noch de neergang een aantal jaar geleden, noch het herstel tegenwoordig...

 

Tja, ergens heb je daar ook wel een punt... besluiten die politiek heel wat lijken zijn economisch meestal geneuzel in de marge. Maar zelfs een klein stukje belastingverlaging kan het leven aangenamer maken, ds is nooit weg ;)

 

Hoe het ook zit, de timing van de val van dit kabinet is tamelijk ongunstig voor de regeringspartijen. Verder economische verbetering ligt toch wel in de lijn der verwachting, en dat had ze stemmen opgeleverd - ook als hun beleid niets met die verbetering van doen heeft gehad.

Tja, het is inderdaad te hopen dat de voorgestelde verlaging van de belastingen met name voor de ondernemers en het M.K.B. alsnog zal worden doorgezet, een eventueel nieuw kabinet zou wel eens roet in het eten kunnen gooien en dat is nu net waar de ondernemers (die de afgelopen jaren met name in het M.K.B. ook flink hebben moeten inleveren door allerlei factoren) en dus ook de economie niet mee geholpen is..

 

Dus maar eens afwachten wat er weer op ons af gaat komen.

 

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.