Wil toch eens peilen hoe de rest er tegen overstaat....
Mijn stelling is dat het in maar in een paar gevallen het eigenlijk "normaal" is om goederen op factuur te sturen.
Ik kan het begrijpen in een relatie groothandel-winkel waarbij een groothandel zijn klant de mogelijkheid geeft om zjn investering terug te verdienen en zo hem weer kan betalen...bankje spelen dus.
Maar hoe groter mijn klanten worden hoe vaker ik het tegenkom dat het van mij verwacht wordt dat ik volgens hun spelregels speel. 60 dagen is normaal en als je dan degene spreekt die de bestelling heeft geplaatst moet je het doen met reacties als meneer waarom belt u nu want de afdeling boekhouding is daar toch voor.
De grotere bedrijven vertellen je dat de afdeling boekhouding niet kan omgaan met proforma facturen en dat het helemaal niet mogelijk is om vooraf te betalen .....
Ik lever kadoartikelen. Gepersonaliseerd en kleine aantallen en het is meestal rechtstreeks naar de eindklant dus er is geen sparke van tussenhandel. Er is dus wel of niet budget voor mijn produkt en ik kan er maar niet bij dat als je vandaag iets van me wilt je het pas over 60 dagen wil betalen omdat dat je interne procedure is. Daarnaast gaat het niet om vaste klanten want daar ben ik niet zo heel strikt bij maar voornamelijk om nieuwe klanten en eerste bestellingen.
Niet zo lang geleden hebben we besloten om helemaal niets meer te leveren op factuur....en dan stuit je wel eens op inbegrip.
Bij de bakker en de slager betalen we wel meteen maar omdat we ondernemer zijn zouden we alles zo mee mogen nemen en dat slaat natuurlijk nergens op.
Bekrompen, smallbusiness mind.. roep het maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
edynas
edynas
Wil toch eens peilen hoe de rest er tegen overstaat....
Mijn stelling is dat het in maar in een paar gevallen het eigenlijk "normaal" is om goederen op factuur te sturen.
Ik kan het begrijpen in een relatie groothandel-winkel waarbij een groothandel zijn klant de mogelijkheid geeft om zjn investering terug te verdienen en zo hem weer kan betalen...bankje spelen dus.
Maar hoe groter mijn klanten worden hoe vaker ik het tegenkom dat het van mij verwacht wordt dat ik volgens hun spelregels speel. 60 dagen is normaal en als je dan degene spreekt die de bestelling heeft geplaatst moet je het doen met reacties als meneer waarom belt u nu want de afdeling boekhouding is daar toch voor.
De grotere bedrijven vertellen je dat de afdeling boekhouding niet kan omgaan met proforma facturen en dat het helemaal niet mogelijk is om vooraf te betalen .....
Ik lever kadoartikelen. Gepersonaliseerd en kleine aantallen en het is meestal rechtstreeks naar de eindklant dus er is geen sparke van tussenhandel. Er is dus wel of niet budget voor mijn produkt en ik kan er maar niet bij dat als je vandaag iets van me wilt je het pas over 60 dagen wil betalen omdat dat je interne procedure is. Daarnaast gaat het niet om vaste klanten want daar ben ik niet zo heel strikt bij maar voornamelijk om nieuwe klanten en eerste bestellingen.
Niet zo lang geleden hebben we besloten om helemaal niets meer te leveren op factuur....en dan stuit je wel eens op inbegrip.
Bij de bakker en de slager betalen we wel meteen maar omdat we ondernemer zijn zouden we alles zo mee mogen nemen en dat slaat natuurlijk nergens op.
Bekrompen, smallbusiness mind.. roep het maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen.
Edwin
gratis wordpress templates
www.edynas.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9029-betaling-op-factuurwie-heeft-dat-verzonnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag