• 0

Offshore Ltd en winstbelasting

Stel je hebt een Ltd offshore op de British Virgin Island en doet op zelfstandige basis consulting werk in Nederland/België in 'opdracht' van de Ltd. Je betaalt jezelf een karig loon uit waarop uiteraard inkomensbelasting verschuldigd in België/Nederland doch de winst is m.i. belastingsvrij gezien de Ltd ingeschreven is op British Virgin Island en daar geen winstbelasting wordt gehefd.

Iemand enige ervaring hoe de fiscus hierop reageert ?

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf ben ik op dit moment ook bezig om de mogelijkheid te bekijken om een soort van offshore holding structuur te passen.

 

Zucht ::) Als je in Nederland woont en werkt en je geld verdient aan nederlandse klanten zal de fiscus(en die krijgt meestal haar zin) je omzet zien als Nederlandse winst en dus stellen dat je onderhevig aan het Nederlandse belastingregime.

 

Als je onder een buitenlands belastingregime wil vallen zal je ook moeten emigreren en echt in het buitenland verblijven. De fiscus controleerd dat.

 

Dus vergeet die ofshore holdings, het zijn allemaal verkooppraatjes van rechtspersonenverkopers.

 

Legale belasting ontduiking is met zo iets als het perpetuum mobile. Kan niet dus bestaat niet.

 

 

 

 

Mee eens, op het grijze gebied na.

Als ze nou eens rechtspersonenadviseurs inlichten over bijvoorbeeld de chinaleasearrest dan zitten we meer in de echte taxplanning. Alleen dan nog actualiseren.

Link naar reactie
  • 0

... Als ze nou eens rechtspersonenadviseurs inlichten over bijvoorbeeld de chinaleasearrest dan zitten we meer in de echte taxplanning. Alleen dan nog actualiseren.

 

??? you really lost me here boy

 

Anyway, zodra er echte loopholes gevonden worden, wordt er direct actie ondernomen met reparatiewetgeving.

 

De grote jongens willen nog wel eens een rechtzaak winnen. Wij arme sukkelaars zijn gedoemd te betalen :-[

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

... Als ze nou eens rechtspersonenadviseurs inlichten over bijvoorbeeld de chinaleasearrest dan zitten we meer in de echte taxplanning. Alleen dan nog actualiseren.

 

??? you really lost me here boy

 

Anyway, zodra er echte loopholes gevonden worden, wordt er direct actie ondernomen met reparatiewetgeving.

 

De grote jongens willen nog wel eens een rechtzaak winnen. Wij arme sukkelaars zijn gedoemd te betalen :-[

 

 

Kleinere ondernemers winnen al snel ingeval de Belastingdienst fouten maakt of zeer slordig te werk gaat. Het valt me vaak ook op dat kleinere ondernemers nooit op de hoogte zijn van massabezwaren. Zoals laatst over de BTW, dat de BUA in strijd zou zijn met Europees Recht. Verder is het belang van een kleinere ondernemer doorgaans veels te weinig om daarvoor te gaan procederen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Cybermaniac,

 

Wanneer je uit een ltd. salaris ontvangt val je onder de britse loonbelasting. Geen voordeel.

 

Hoe reageren jouw klanten op een ltd. Ik heb er namelijk geen voordelen bij. Ben zelf in het bezit van een jersey constructie.

 

Vanaf januari 2007 wordt alles omgezet naar een nederlandse contructie met een stichting administratiekantoor.

 

Voor wat betreft schenkingen en de belasting; Een buitenlandse schenking wordt alleen belastingvrij geaccepteerd aan tweedegraads of verdere vreemden van de onderneming. Optie is een luxemburgse rekening zodat je niet zover hoeft om te pinnen ;D

 

Wat betreft een auto op buitenlands kenteken, als je dat al bedoelde?

Moeilijk; Heb zelf op luxemburgs kenteken gereden, maar heel vervelend.

Politie blijft je dwarszitten, en je moet met een stapel papieren rondrijden, als je door wilt blijven rijden.

 

Kortom; De belastingdienst zit als een bok op een haverkist ten opzichte van deze constructies. Veel controles en argwaan. Ik ben er niet blij mee.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat ik nog even wil toevoegen.

 

Er zijn genoeg voordelen te behalen met nederlandse constructies. Heb een luxemburgse constructie gehad en nu een jersey constructie.

 

Ik heb ze alle twee geprobeert, maar voor een ondernemer is het helemaal niks. Beide waren opgezet voor een nevenactiviteit van mij om puur te kijken wat de voordelen zijn. GEEN.

Niet voor een normale ondernemer.

Is leuk voor mensen die een BTW carrousel uitvoeren of moeten witwassen.

 

Blijf ondernemen en maak gebruik van de opties in nederland.

Ik wil wel een miljoen belasting betalen per jaar.

 

WAAROM? DAN GAAT HET MIJ HEEL ERG GOED.

 

Al die ltd. verkopers etc. geen optie voor een gezond bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Even een klein fiscaal technisch verhaaltje voor de leken:

 

1. In NL hanteren we fiscaal het woonplaatsbeginsel, wat betekent dat een rechtspersoon wordt belast op grond van de belastingwetgeving van zijn feitelijke vestigingsland.

 

2. Elk rechtsvorm mag worden opgestart in NL, maar zal fiscaal altijd behandeld worden in NL als een vergelijkbare NL rechtsvorm in NL. Indien dit niet duidelijk is wordt het besluit van 18 december 2005 toegepast. Indien dit nog steeds niet duidelijk dan wordt er (meestal) vaststellingsovk overeengekomen.

 

Juridisch (bv: opstartkosten) en bedrijfseconomisch (bv: valuta) kunnen er nog enkele verschillen zijn.

 

Mijn groenteman begon laatst ook al over een trust tegen mij. Ik denk dat de meeste mensen zich moeten realiseren dat de kosten voor het opstarten vrij hoog zijn en dat niet alle diensten of leveringen makkelijk verplaatsbaar zijn. Laat altijd eerst offerte maken en dit nakijken door een ander expert. Kost wellicht geld, maar dat maakt je droom dubbel zo waard als je meer zekerheid heb.

 

Allerbelangrijkste advies i.c.: gebruik nooit 1 bron als waarheid ingeval van innovatie, ook niet als de Belastingdienst je iets beloofd.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Deepak,

 

Helemaal mee ;)eens en ben hiervan ook op de hoogte.

Toch zijn er verkopers van constructies die laten geloven dat dit anders kan. Zeker in de dienstverlening sector.

 

Er komt geen inkoop/verkoop aan te pas en men doet geloven dat je vanuit je buitenlandse firma kan werken.

 

Voorbeeld:

Je verricht bepaalde diensten en laat deze contant betalen. Deze transacties boek je dan in je buitenlandse firma. Ik ken enkele personen die op deze manier werken, maar, Deepak, jouw antwoord blijft van kracht.

 

Mijn vraag is het volgende in het algemeen:

 

Over hoeveel brutowinst of nettowinst (+/-) praten we hier op dit forum om dus te kiezen voor dure constructies. Als een groenteman al begint te denken aan een trust, omdat hij op zondagochtend aandachtig de telegraaf leest, dan ben ik benieuwd.

Zijn we allemaal wel op de hoogte van de jaarlijks terugkomende kosten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deepak,

 

Helemaal mee ;)eens en ben hiervan ook op de hoogte.

Toch zijn er verkopers van constructies die laten geloven dat dit anders kan. Zeker in de dienstverlening sector.

 

Er komt geen inkoop/verkoop aan te pas en men doet geloven dat je vanuit je buitenlandse firma kan werken.

 

Voorbeeld:

Je verricht bepaalde diensten en laat deze contant betalen. Deze transacties boek je dan in je buitenlandse firma. Ik ken enkele personen die op deze manier werken, maar, Deepak, jouw antwoord blijft van kracht.

 

Mijn vraag is het volgende in het algemeen:

 

Over hoeveel brutowinst of nettowinst (+/-) praten we hier op dit forum om dus te kiezen voor dure constructies. Als een groenteman al begint te denken aan een trust, omdat hij op zondagochtend aandachtig de telegraaf leest, dan ben ik benieuwd.

Zijn we allemaal wel op de hoogte van de jaarlijks terugkomende kosten?

 

Hoi Diamant,

 

Volgens mij is het eerste wat je je moet afvragen voordat je een constructie kiest:

Heb ik een belastingprobleem?

Zo ja voor welk belastingmiddel?

IB? Vpb? Sw? OB?

Daarna kun je pas kijken welke constructie het beste is te gebruiken, lijkt mij.

De meeste routes zijn volgens mij opgezet voor de BTW. De trust is weer een tool voor de successierecht danwel schenkingsrecht of een dure en ingewikkelde alternatief voor een testament.

 

Afhankelijk van de constructie heb je zowel opstartkosten als jaarlijkse terugkerende kosten idd. Ik heb eerlijk gezegd dat totale kostenplaatje nooit zo concreet opgeschreven.

Ik weet wel dat de prijzen behoorlijk schommelen, vanwege de notarissen die ook zeer hoge prijzen vragen tot zeer lage.

Maar dit zal m.i. in het eerste jaar over het algemeen niet meer dan

EUR 50k per jaar zijn incl. opstartkosten en adviseurskosten. Als je dit dan vergelijkt met de te betalen belasting a.d.h.v. het laagste BTW percentage in NL van 6% kom je al snel op een bruto omzet van EUR 833K.

 

Maar goed ik zou dit goed bespreken met je adviseur. Elke v&w-rekening is weer anders.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Deepak,

 

Duidelijk wat je mij verteld en ik ben dan ook niet aan deze constructies begonnen zonder er beter van te worden.

 

Maar dat is een persoonlijke zakelijke kwestie :-X

 

Wel is het zo dat ik me af vraag wat sommige zoeken in dergelijke constructies. Men leest de advertentie belastingvrij ondernemen etc. en denkt dan. Hé, dat scheelt een hoop geld.

 

Misschien ben ik niet goed in de uitleg geweest, maar mensen moeten zich, net als jij aangeeft, zich goed laten informeren, en of het wel nut heeft.

 

Daarom stel ik in de meeste gevallen dat het geen nut heeft. Tevens kan je op problemen stuiten wanneer je een CV of VOF start met een Ltd. erin betrokken. Uiteraard kan je dit weer omzeilen door een BV op te richtten (kopen) en meer als 1 ltd aandeelhouder te maken.

Dan wordt dit niet vermeld, maar vooralsnog; Er moet ook naar verdient worden.

 

Dus wat is je doelstelling en nog belangrijker de winst uit je onderneming.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Goedenmorgen,

 

Ik zal me eerst even voorstellen; Mijn naam is Benny Scheepers en ik studeer Commerciele Economie, momenteel ben ik aan het afstuderen bij een bedrijf dat producten uit China importeert voor de Nederlandse markt. Mijn vraag aan jullie is als volgt;

 

Ik heb begrepen dat je een BVI kunt oprichten in HongKong waar een aantrekkelijk BTW tarief is. Hierover zou ik heel graag wat meer informatie willen hebben. De profielen van meerdere lezers op dit forum hebben me de indruk gewekt dat ik bij het goede adres ben. Kan iemand me helpen aan bronnen over dit onderwerp?

 

Misschien is mijn vraag te globaal, maar zou deze vraag graag toelichten mocht dat het geval zijn.

 

Met belangstelling zie ik jullie reacties hier verschijnen.

 

Benny Scheepers

Get rich, or die trying ;)

Link naar reactie
  • 0

Goedenmorgen,

 

Ik zal me eerst even voorstellen; Mijn naam is Benny Scheepers en ik studeer Commerciele Economie, momenteel ben ik aan het afstuderen bij een bedrijf dat producten uit China importeert voor de Nederlandse markt. Mijn vraag aan jullie is als volgt;

 

Ik heb begrepen dat je een BVI kunt oprichten in HongKong waar een aantrekkelijk BTW tarief is. Hierover zou ik heel graag wat meer informatie willen hebben. De profielen van meerdere lezers op dit forum hebben me de indruk gewekt dat ik bij het goede adres ben. Kan iemand me helpen aan bronnen over dit onderwerp?

 

Misschien is mijn vraag te globaal, maar zou deze vraag graag toelichten mocht dat het geval zijn.

 

Met belangstelling zie ik jullie reacties hier verschijnen.

 

Benny Scheepers

 

Beste Benny,

 

Ervan uitgaande dat je aantrekkelijk wilt exporteren uit China, begrijp ik, mede gezien de naam van deze forum, dat je hier doelt op fiscale perspectieven. Vergeet niet dat in casu ook andere dingen een belangrijke rol gaan spelen.

 

Hong Kong heeft enkele verdragen, vooral m.b.t. scheepvaart en luchtvaart, ook met NL. Belastingverdragen zijn handig om zekerheid te verschaffen omrent de belastingheffing als zaken wordt gedaan met meerdere landen, ookal is het belastingtarief laag in Hong Kong. In het buitenland kun ze nog altijd bijheffen als er niks geregeld is in een verdrag of eenzijdige regeling. Ook is bv de toepassing van de deelnemingsvrijstelling niet altijd gegarandeerd, waarbij een verdrag toch meer zekerheid zou bieden .

 

Verder hebben ze een offshore regime, wat erop neerkomt dat slechts het inkomen dat daadwerkelijk in Hong Kong opkomt in Hong Kong tot belastbare winst kan leiden. China heeft importrestricties. In Hong Kong hebben ze quota's voor bv kleding, die je zou moeten kopen.

 

 

Of het verstandig is om direct vanuit China naar NL te komen of indirect via Hong Kong van af van diverse omstandigheden. Om wat voor soort bedrijf gaat het?

 

Mocht je hier meer informatie over willen hebben dan kun je hieromtrent gerust contact met mij opnemen via een posting danwel via e-mail.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Deepak

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, spuit elf hier (ben even offline geweest) :P

 

Ik zag dat mijn land (Nederlandse Antillen) ook even werd genoemd. Ze zijn aan het sleutelen aan de Belastingregeling voor het Koninkrijg (BKR) en daarmee de belastingpercentages voor deelnemingen. Dus daar kan wat gaan veranderen zoals het er nu uitziet.

 

Ik ben natuurlijk geen fiscalist, al hebben we wel fiscalisten in huis, maar naar mijn mening heeft het pas nut om een holdingstructuur (mede) in het buitenland op te zetten als we over flink hoge omzetten gaan praten, en niet over de groenteboer. Voor kleine ondernemingen zou een holding een idee zijn om pensioenen veilig te stellen, en dan ook gewoon in Nederland, verder zou ik niet willen gaan. Bovendien bij trust constructies in het buitenland, die echt wel heel handig en heel lucratief kunnen zijn, moet men inderdaad met hoge kosten rekening houden. Een en ander kan ook heel duur worden door adviseurs inderdaad.

 

Degenen met wat grotere omzetten, wil ik natuurlijk best begeleiden naar onze fiscale afdeling of een van onze clienten, trustkantoren, in de Nederlandse Antillen :P

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Saskia,

 

Laat dat spuit elf maar weg want je geeft tenminste eerlijk aan wat men nu wil weten. ;)

 

Misschien al vaker gezegd, maar geld maakt geld. Wanneer je aan dergelijke constructies denkt alszijnde ZZPér of kleine ondernemer met € 50.000 brutowinst, waar hebben we het over.

 

Er zijn veel verkopers die mensen over willen halen naar eenvoudige tot grotere contructies die de optie nederlandse BV laten liggen.

 

Het omslagpunt BV kennen we allemaal en wat denkt de kleine ondernemer nu over te houden met dergelijke constructies en € 50.000 brutowinst.

(omslagpunt BV € 90.000 BW)

 

Wanneer je grote problemen hebt zoals eerder aangegeven;

 

- Doorstarten uit eenmanszaak

- failliet

- scheiding

- etc

 

Tuurlijk zijn er dan relatief goedkopere oplossingen.

Maar men moet niet laten geloven dat het weinig kost en je geen belasting betaald.

 

Er zijn uiteraard een aantal HLérs die nu weer kneus willen uitdelen, maar in een persoonlijke mail mag je me vragen waarom ik dit soort constructies gehanteerd heb en misschien kan ik dan ook duidelijk maken dat de groenteboer er niet mee opgescheept moet worden.

 

Geen Jurist, Geen boekhouder, maar een ondernemer met ervaring

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Lieve mensen,

 

Waarom hoge jaarlijkse kosten en risico's maken om de belasting te ontwijken. Voor een belastingvriendelijke constructie ben je al 5000E kwijt en jaarlijks 1500E als je met betrouwbare partners in zee gaat.

Ga niet met kleine kantoren in zee.

 

Al deze constructies vallen binnenkort of nu al onder strenge witwaswetgeving in Europa. Belastingfraude is een criminele zaak. Kijk naar onze nationale held "Guus slaap eens Tuus"

 

SPAMMER DE SPAM SPAM

 

Als je voordat je gaat posten even de regels leest is en blijft iedereen blij...

 

5. Begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ….. reclame plaatsen is niet toegestaan. Sterker nog het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

Je mag in je avatar wel je bedrijfslogo gebruiken en in je je signature melding maken van je website. Dit kun je aanpassen in je profiel (te vinden in ‘mijn account’ in het menu bovenin). Verder kun je, indien je een actief lid bent van Higherlevel.nl, je bedrijfsprofiel toelichten in WieWatWaar

 

 

Geheel de uwe

 

Thafrek vanuit zonnig Malta EU

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog even over offshore maatschapijen en de anti avoidance regelingen.

 

Vanaf 2007 wordt een offshore maatschapij behandeld als een onshore maatschapij in Spanje waneer de economische activiteit uitsluitend in Spanje doet. Andere landen zullen snel volgen met deze wetgeving. Iedereen begint een rothekel te krijgen aan offshore maatschapijen.

 

Malta is een EU land die alle offshore aktiviteiten gestaakt heeft.

 

Je moet gewoon per transactie bekijken of je er wat meer aan over wil houden via Malta.

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses. Een beetje dom!

 

Ik zal het volgende advies geven

 

De enige legale manier om minder belasting te betalen in Nederland vanaf 2007 is om de inkoop (soms) via Malta EU te doen.

 

Je gaat als volgt te werk:

 

Maak contact met een bonafide ondernemer die een bedrijf in Malta heeft (winstbelasting 5%)

 

Laat je inkoop (verzekering, vervoer, handling etc.) doen door dit bedrijf om Substance & Fraus legis te voorkomen.

 

Het voordeel van zo'n transactie (hogere inkoopprijs) laat je uitbetalen als persoonlijke gift door de eigenaar van dit bedrijf. Persoonlijke giften vanuit het buitenland zijn onbelast.

 

Het voordeel is dat je geen dure contructies hoeft op te zetten die je steeds in de gaten moeten houden i.v.m. wetswijzigingen. De enige die daar voordeel bij heeft zijn de adviseurs die deze contructies verkopen.

Wat steeds opvalt over deze adviseurs is dat ze de hemel beloven terwijl aan alle kanten maatregels worden genomen om deze contructies tegen te gaan.

 

Je bepaald dus met je bevriende ondernemer per transactie of je er iets meer van over wilt houden. Geheel vrijblijvend dus.

 

Thafrek vanaf een zonovergoten Malta

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je opmerking vind ik een beetje kort door de bocht... Want hiermee sugereer je dat hjc.nl en quaedvlieg illegale diensten verlenen?

De fout die ik in dit forum vaak tegenkom, is dat men uitgaat dat wanneer je BV, Ltd etc noemt, dat het om een onderneming gaat dat inkoopt en verkoopt, en investeert om te groeien.

Maar er zijn zoveel ondernemingen waarvan de winst blijft groeien, maar de kosten gelijk blijft en de investering minaal is. Denk maar aan diensten bijvoorbeeld.

 

Deze bedrijven zoeken een manier om de belastingdruk zo laag mogelijk te houden en zoveel mogelijk over te houden van die winst.

Dankzij de EU hebben we nu de Euro die geprezen wordt door velen en ook verafschuwd door anderen. Maar dankzij dezelfde EU, bestaan er nu routes die een onderneming kan nemen om MINDER belasting te betalen. Waarom zou je als ondernemer deze route niet bewandelen?

De opstartkosten van zo'n route is ongeveer 5000 en jaarlijks 1500.

Stel je winst is(na jezelf een salaris uit te keren) 20.000, dan is het al rendabel.

 

Natuurlijk is de belastingdienst hiermee niet blij, omdat zij hierdoor minder ontvangen. Maar zolang je gewoon alles netjes en goed hebt geregeld en niets te maken hebt met crimineel, drugs, geld witwassen etc etc. Lijkt mij dat de belastingdienst niet veel kan doen.

 

Ik ben geen expert en probeer dat ook niet te zijn, maar een paar dagen intensief surfen naar dit onderwerp levert veel op.

En een site dat ik kan aanbevelen voor de mensen met intresse in dit onderwerp... www.bbconsultants.net. Zij zijn een nieuw bedrijf lijkt mij, maar de info die zij verschaffen is het meest verhelderende info dat ik tegengekomen ben. Je moet hun "algemene brochure" downloaden.

 

Ik hoop hiermee de discussie van LTD...Cyprus...Trust etc een beetje opnieuw leven in te blazen. En ik hoop dat de "administrators" hier niet te negatief over zijn. Want ik vind dat sommigen van hen hier erg negatief over zijn. Als ondernemer wil je toch geld verdienen en dit ook weer kunnen uitgeven?

En ik ben erg benieuwd naar het speurwerk van Rob van adviesbureau Sloep.

 

PS. Waarom wil je een miljoen euro belasting betalen als dat ook 100.000 kan zijn en die 900.000 gebruiken voor iets "leuks" ?

En de situatie van Guus hierin betrekken lijkt mij niet echt relevant. Want wat hij deed heeft niets te maken met enig constructie dat hier wordt vermeld.

Link naar reactie
  • 0

Er wordt scherp gepost over dit onderwerp.

 

Ik liet een balletje op over Malta.

 

Alle multinationals gebruiken offshoremaatschapijen. Niks mis mee.

 

Nederland is offshore paradijs nummer 1 in Europa. 20000 postbusbedrijven.

 

Voor de startende ondernemer zijn belastingconstructies zelfs meer van belang. Gezien de gelimiteerde middelen.

 

2/3 van de starters haalt het niet.

 

Mijn stelling is dat voor de kleine en startende ondernemer het veel beter is om hun krachten te bundelen en gebruik maken van 1 service ondernemeing. Die voor verschillende ondernemingen in Nederland tax vriendelijk inkoopt of diensten verleend. Geheel vrijblijvend. Er zijn hele goede juristen in Nederland die zoiets kunnen op zetten.

 

Mijn advies is dan ook. Bundel de krachten dan haal je opstart kosten weg.

 

Ik zeg ook niet dat starters zich met slechte dingen bezig houden.

 

Het is de wetgeving die probeert dit soort sluipwegen goedschiks danwel kwaadschiks te blokkeren.

 

Sorrie voor de ongenuanceerde stellingname maar mijn nederlands wordt steeds slechter.

 

 

 

.

Link naar reactie
  • 0

Concreet hoeveel je moet omzetten zou ik niet weten maar een kleine rekensom doet wonderen. Malta 5% winstbelasting over tradinginkomsten. Nederland weet ik niet.

 

Alle regelgeving omtrent de Malta Company 2007 zijn goed gekeurd door de EU. Sterker nog ze hebben er op aangedrongen.

 

We staan aan het begin van een belastingstrijd die vele veranderingen zullen brengen. Dus bundel jullie krachten en houd je bezig met je core business.

 

Zolang jij je aan de strenge importregels houd van Malta en de EU en je laat je auditen door een AAA Firma doet het belastingverdrag de rest.

Link naar reactie
  • 0

@thafrek

 

Heb je succesverhalen c.q. referenties?

 

Zijn er cijfers beschikbaar over het aantal bedrijven dat na een paar jaar stopt met dit soort belastingconstructies ?

 

Als het zo simpel te regelen is waarom heeft dan niet iedere ondenemer met modaalof hoger inkomen zo'n belastingconstructie?

 

Wat zijn de nadelen van dit soort belastingconstructies?

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

The Malta Company is sinds 2007 operationeel.

 

Ik trade zelf in containers overstock kleding van alle grote warenhuizen uit de VS die eerst verscheept worden naar Freezone Panama waar alles gesorteerd word en dan naar Europa. Malta heeft 1 van de strengste import controles van Europa in tegenstelling tot Coruana waar het een gatenkaas is m.b.t. bv chinese import.

 

Ik woon en werk in Malta en ken het hele traject.

 

De nadelen ken ik niet. Maar 1 voordeel is dat je je bedrijf niet overgeeft aan een trust. Je blijft zelf aan het roer.

 

Nogmaals mijn stelling is blijf gewoon in Nederland en laat je inkoop via een bevriende Malta company lopen die verder niets met jou te maken heeft.Kijk verder per transactie of je er iets meer aan over wil houden.

 

Zeker voor beginnende bedrijven zijn buitlandse structuren nog steeds verdacht. Hoewel er niks mis mee is. Het probleem is altijd word ik wel betaald.

 

Ga jij in zee met een buitenlandse constructie?

 

Ik ben ook geen expert maar wilde alleen een advies geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 45 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.