Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08-03-19 in Berichten

  1. Het ligt eraan of je een fiscale voorziening bedoelt. In dat geval: nee. Er zijn maar een handjevol reserves (die eigenlijk voorzieningen zijn) die je fiscaal mag aanleggen. Maar je mag uiteraard wel voor je interne boekhouding een reserve binnen het eigen vermogen aanleggen. In feite gaat het om ondernemingsvermogen dat je simpelweg anders noemt. Binnen je aangifte noem je het echter nog steeds gewoon ondernemingsvermogen of eigen vermogen. Het gevolg is dat je deze voorziening dus niet mag aftrekken van je winst, maar ook niet kunt bijtellen in geval van een calamiteit. Je zou natuurlijk wel een aantal omzetposten kunnen creëren om dit enigszins op te vangen. Zo zou je bijvoorbeeld (redelijke!) 'reserveringskosten' bij iedereen in rekening kunnen brengen, die mensen sowieso moeten betalen en die non-refundable zijn. Er zijn namelijk kosten die je moet maken, ongeacht welke reis je aanbiedt of ongeacht of de reis doorgaat of niet. Je moet dan wel duidelijk maken dat je klanten deze kosten hoe dan ook kwijt zijn. Verder is het zo dat je bij slechte weersomstandigheden niet automatisch het geld hoeft terug te storten. Je mag namelijk ook aanbieden om een volledig vergelijkbare pakketreis aan te bieden op een beter moment. Soms kun je reizen immers omboeken. Je mag uiteraard altijd proberen om zo de schade zoveel mogelijk te beperken. Je mag verder in geval van een annulering van de kant van de klant een annuleringsfee in rekening brengen van 15% tot 100%, afhankelijk van het aantal weken tot aan de aanvang van de reis. Maar dat laatste kan alleen als klanten annuleren vanwege een reden die niet bestaat uit iets dat ze nog niet wisten tijdens het boeken (bijvoorbeeld een terroristische dreiging, overstroming, etc). Kijk ook op de website van de ACM. Maar verder is de vervelende boodschap dus dat je eventuele onvoorziene kosten zélf moet opvangen uit je lopende omzet en/of ondernemingsvermogen. Dat betekent dus dat je hiermee rekening moet houden in je prijsstelling. Deze hogere omzet zou je dan vervolgens in de eenmanszaak moeten laten zitten als eigen vermogen (dus niet privé onttrekken). Hoewel je wel belasting moet betalen over deze omzet, is het wel zo dat die winst vervolgens 'belastingvrij' op je zakelijke betaal- of spaarrekening mag staan. Het telt niet privé mee in Box 3 aangezien het middelen die met een zakelijk oogmerk worden aangehouden vanwege de continuïteit van je bedrijf. Dus hoewel je geen bedrag van je winst mag reserveren (al kun je natuurlijk wel de Oudedagsreserve hiervoor aanwenden - maar die valt pas vrij bij staking van de onderneming), is het wel zo dat je sinds 1 juli 2018 verplicht bent om andere garantiemaatregelen te nemen (als gevolg van de aangescherpte Europese Richtlijn Pakketreizen), zodat mensen niet benadeeld worden als je mogelijk failliet zou gaan. Die kan al vanaf zo'n 8 euro per pakketreis via STO Garant. Deze kosten mag je gewoon van je winst aftrekken, maar je mag het ook in je prijs doorberekenen aan de klant uiteraard. Maar je kan ook kijken bij Garantiefonds Touroperators or SGR. Wat eventueel nog een beetje kan helpen om je omzet en kosten te spreiden, is door het in de juiste periode te boeken! Dus stel voor dat je een reis aan het voorbereiden bent voor april 2020, dan is het zo dat je die kosten misschien wel in 2019 vooruit moet betalen, maar fiscaal en boekhoudkundig moet je die doorschuiven naar het jaar waarop het betrekking heeft (april 2020). En ook de omzet moet je dan eigenlijk pas laten meetellen in april 2020. Ook als je je klanten al eind 2019 vooruit laat betalen. Hierdoor flatteer je je winst in 2019 niet met omzet en kosten uit het verkeerde jaar. Kijk hiervoor eens naar de termen overlopende activa en overlopende passiva.
    4 punten
  2. Heel gezond leven, toch ernstig ziek worden en tijdens je chemo's in het ziekenhuis in bed nog achter de laptop omdat anders de boel simpelweg failliet gaat. Daarna weer verder om na 2 maanden het hele circus nog eens te mogen beleven , met als hoogtepunt tijdens een openbuikoperatie een storing bij 1 van m'n grootste klanten. Ja, dat was wel het grootste nadeel van ondernemen. Dan realiseer je je dat je er zakelijk gezien helemaal alleen voor staat.
    2 punten
  3. Dan zou ik je vertellen dat acquisitie hier absoluut niet op prijs gesteld wordt
    2 punten
  4. Het begrip vitable prodents klinkt als viable products, en dat is een uitdrukking uit de lean startup scene. De uitdrukking brand activation is ontstaan in de wereld van fast movers zoals Unilever die in de jaren negentig ontdekten dat het uitdelen van Unox-mutsjes tijdens de Elfstedentocht en het kapen kopen sponsoren van de Nieuwjaarsduik als mutsmoment meer aandacht opleverde dan dure commercials. Daaruit zijn dan weer ambient media voortgekomen, oftewel: ook een muts is een medium. In de wereld van massacommunicatie wordt onderscheid gemaakt tussen data en informatie. Informatie zijn gegevens die zo gecombineerd zijn dat ze kennis toevoegen bij de ontvanger. Content is een jonge tak aan die boom. Content kan informatie zijn, maar veel vaker is content een combinatie van gegevens die zich voordoet als informatie. Content is meestal vermomde verkooppraat. Er zijn vast ondernemers (en marketeers) die echt proberen kennis te delen en informatie te verschaffen, maar door de hoeveel ramsh (artikel marketing) die door de content marketeers gefabriceerd wordt, sneeuwt hun boodschap onder. Net als de informatie die door non-marketeers gedeeld wordt. Een goede cursus is wel handig, want ik snap nog steeds niet goed hoe Linkedin gebruikt kan worden (dus echt praktisch) voor content marketing.
    1 punt
  5. Ik had verwacht generieke ondernemers te triggeren en dialoog te krijgen. Dat is helaas mislukt. Wel veel aanleunende feiten geleerd dat dan weer wel. Het feit dat veel mensen niet heel veel in hun profiel zetten over wie ze zijn wat hun expertise is etc maakt het niet makkelijker om het verhaal duidelijke context te geven. Ik heb nu iig een idee van welk level van dialoog openen iig niet goed aankomt. Betreffende het stuk van de intro. Ik beschrijf hoe ik me binnen 2 dagen een video editor eigen maak, vanalles erin gooi en een intro maak. Best een succesje wat ik dan graag deel. Ook leuk om terug te zien als ik verder ben met die site. Dat trollen begon ik nu net zelf ook te denken. Maar ik las net je asnpassingen en snap je angle nu iig. Eén tip vanuit mij als product maker is ook: doen en niet alleen maar nadenken of alles overwegen en vanuit marketing stappen zetten. Door te doen wordt de content beter, wordt je vertrouwder met content plaatsen (zeker voor vlogs geldt dit). Ik merk dat "Onno/Anna Ondernemer" (de niet marketing gespecialiseerde ondernemer) niet zal gaan reageren op mijn originele post. Jammer maar wel een interactieve les 😅. Waarvoor dank 🙌🏻👌🏻.
    1 punt
  6. Sorry maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
    1 punt
  7. Welkom op ondernemersforum Higherlevel! Groet, Highio
    1 punt
  8. Dat is niet echt te vergelijken met een serieus forum zoals Higherlevel. Natuurlijk zijn er serieuze sub-reddits waar gemodereerd wordt op spam en er wel een inhoudelijke discussie plaats kan vinden, maar het overgrote gedeelte van die site is gewoon pure onzin. Bijvoorbeeld de bekendste gebruiker van die site is Gallowboob, welke eigenlijk werkt voor UNILAD. Het is gewoon zijn werk als influencer om onzin op Reddit te posten. Dat hoef je op een serieus forum echt niet te proberen. Ik vind trouwens dat je als content marketeer had moeten weten dat spam op elk serieus forum not-done is.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.