Simpel rekensommetje: € 14,50 : 1,21 = € 11,98 inkoop ex btw x 2 = € 23,96 ex btw verkoop aan wederverkopers x 2 x 1,21 = € 58,00 verkoop in btw aan consument. (das ongeveer wat jij nu ook doet) Ik zou dus een 2de bedrijf opzetten dat de producten aan wederverkopers aanbied. Je huidige bedrijf wordt dan dus klant van je tweede bedrijf. Reden: Een wederverkoper koopt niet graag van een concurrent. Je maakt jezelf zo langer in de keten, scoort meer volume, waardoor je aan de inkoop kant de boel strakker georganiseerd kan krijgen. Bottom line is dat je met je eerste bedrijf goeie marge scoort, en met je 2de bedrijf een goed volume creëert. In een niche markt kan je zo in een korte tijd een grote speler worden zonder dat je je tot over je oren in de schulden hoeft te steken.
Ik zou de webshop op een ander adres vestigen, via ADD bijvoorbeeld heb je goedkoop een virtueel kantoor in een andere stad. Je webshop besteed dan de fysieke levering gewoon uit aan je 2de bedrijf. Dat kan je dan ook mooi aan andere webshops aanbieden, de meeste werken enkel en alleen op deze wijze en hebben zelf geen fysieke voorraad. Zelfs de kleinste webshop als klant is in deze constructie belangrijk, want hoe vaker er unieke content over je product op internet te vinden is hoe belangrijker Google je vind en hoe beter je scoort in organische zoekresultaten, allemaal gratis reclame. Waar kleinere webshops ook op triggeren is als je ze goeie product foto's aanbied zodat ze direct aan de slag kunnen. Wel eerst alle content die je maakt zelf eerst op je eigen website zetten, en pas na een week aan andere wederverkopers aanbieden. Google waardeert en ziet unieke content en kopieën, en zal dan dus jouw content hoger waarderen. Via een VOIP telefoonummer maak je een goedkoop telefoonnummer aan in de stad waar je webshop kantoor gevestigd is. Dat schakel je door naar je 2de bedrijf (alleen zorgen dat je met de goeie naam de telefoon oppakt)
Ik zou voorlopig beginnen met de kleine spelers te benaderen en de grote jongens links laten liggen. Je hebt tijd nodig om je product te perfectioneren, feedback van wederverkopers is heel anders dan feedback van consumenten. En je kan je verkoop verhaal zo mooi oefenen. Beter je verkoop aan een kleine speler verprutst dan gelijk een miskleun maken met grote speler. Ook zal een grote speler meer interesse voor je hebben als je product al bij een hele serie andere webshops te koop is.
Ohh ja, blijf gefocust, beter sterk met een paar producten en varianten daarvan, dan een enorm aanbod en nergens echt goed in zijn.