Het gaat me niet alleen om de factuurdatum hoor.. Jij hebt niet zoveel fout gedaan behalve dan een tikfoutje. en ach deze ene keer een maandje langer wachten. Het zij zo..
Boekhouden is wel mijn vak en ik heb er een bloedhekel aan dit soort bureaucratisch geneuzel van meestal grote bedrijven, waar de gemiddelde administratief medewerker nog toestemming van de baas nodig heeft om een nieuwe muis aan te vragen bij IT, maar wel andere ondernemers mag pesten om te vragen of het inkoopordernummer of projectnummer op de factuur van vorige maand gecorrigeerd kan worden want er zit een tikfoutje,. En ondertussen breken de managers het hoofd over waarom die kosten van factuurverwerking zo oplopen..
Voor de toekomst als men met dit soort minimale fouten belt zeg dan gewoon dat je een notitie zult maken voor de volgende facturen (als hetzelfde referentienummer vaker gebruikt wordt) en verzoek heel vriendelijk of ze het deze keer even zelf kunnen aanpassen. En mochten ze vragen hoe? dan zeg je streep het verkeerde nummer even door en schrijf het goede erboven of eronder..
Dat is een heel oude techniek uit het pre-digitale tijdperk.. toen schreven boekhouders gewoon alle relevante informatie op een factuur :)