Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Wat te doen faillissement?? Beter of slechter?
Uiteraard. U hebt er - al dan niet bewust - voor gekozen het ondernemingsvermogen niet af te schermen van uw privévermogen en daarmee bent u persoonlijk aansprakelijk voor uw schulden. De makkelijkste weg om tot betaling te komen is nu net door na een vonnis beslag te leggen op uitkering of salaris, omdat niet niet, of althans heel moeilijk, te verbergen is. Het UWV verschaft namelijk deze informatie aan deurwaarders.
- Verhuurder zegt het huurovereenkomst tussentijds op. Kan dat?
- bon
- Verhuurder zegt het huurovereenkomst tussentijds op. Kan dat?
- Hoe alles regelen TER VOORKOMING faillissement? [lees maar eens......]
- beschadigde verpakking bij retourzending binnen zichttermijn
- Advocatenkantoor opstarten zonder advocaat te zijn, mogelijk?
- Advocatenkantoor opstarten zonder advocaat te zijn, mogelijk?
- Advocatenkantoor opstarten zonder advocaat te zijn, mogelijk?
- Advocatenkantoor opstarten zonder advocaat te zijn, mogelijk?
- Bonus niet als incidenteel zien !
-
klanten werven, hoe doe ik dat?
Als je onder woorden brengt waarom deze doelgroepen jouw klanten moeten worden, dan hoef je dat daarna alleen nog maar aan hen te vertellen.
- BTW teruggaaf boeken
- ABNAMRO Ede en RC krediet, Ervaringen van een ondernemer
-
Klant die niet betaald vanwege conflict.
Nee, u kunt vanaf het moment dat de betalingstermijn verstreken is juridische actie ondernemen. Gezien de hoogte van de vordering kunt u de vordering aanbrengen bij een kantonrechter en dat houdt in dat u geen advocaat nodig hebt. Handig is het dan de vordering door een gerechtsdeurwaarder - die ook de betreffende ambtshandelingen en eventuele executie ter hand kan nemen - te laten incasseren.
- Incassokosten - Hoe kunt u controleren of incassokosten niet te hoog zijn?
-
Incassokosten - Hoe kunt u controleren of incassokosten niet te hoog zijn?
Deze richtlijn is vooral voor de mensen in de incassopraktijk zinvol: wanneer incassokosten 'conform voorwerk II' gevorderd worden, zal over het algemeen geen rechter deze afwijzen. Dat maakt een procedure weer eenvoudiger. Maar dit alles neemt niet weg dat wanneer er andere rente of kosten overeengekomen zijn (algemene voorwaarden), een rechter juist in een B2B relatie niet snel tot matiging over zal gaan.
- Problemen overnamen contracten bij overgenomen BV
- ZZP en schuldsanering
- Rente betalen over 5 dagen te laat?
-
Rente betalen over 5 dagen te laat?
Maar kun je een betalingstermijn van een eenmalige factuur als fatale termijn beschouwen? Wanneer die termijn daadwerkelijk als een duidelijke fatale termijn is verwoord wel. Staat er 'gelieve binnen xx dagen te betalen', dan is die fataliteit imho ver te zoeken, maar bij een 'uiterste betaaldatum 1 januari' is er wel sprake van een fatale betalingstermijn.
- Rente betalen over 5 dagen te laat?
-
Voorraad veilig stellen bij beslag of faillissement
@StevenK Het eigendomsvoorbehoud, geldt toch ook alleen maar als er aan het geleverde goed geen wijzigingen (modificaties) zijn aangebracht ? Dat ligt eraan hoe eea verwoord is en waaruit de wijzigingen bestaan. Pas wanneer er sprake is van een dusdanige vermenging of zaakvorming dat het niet langer mogelijk het oorspronkelijk geleverde van de overige goederen te onderscheiden of hiervan zonder schade af te scheiden, kun je je mogelijk niet meer op het eigendomsvoorbehoud beroepen, maar ook dat kan nog weer ondervangen zijn.
-
Voorraad veilig stellen bij beslag of faillissement
Print er dan ook meteen de tekst 'Pauliana' op. Dat maakt het zoeken voor de curator - nog - makkelijker. Als je daadwerkelijk je situatie goed wilt voorbereiden, ga dan niet in het openbaar daarover schrijven en zeker niet op een hoog geïndexeerd forum als HL, maar schakel een deskundige in. Het kost een paar centen, maar je kunt beter een paar centen uitgeven en niet bij een faillissement met bestuurdersaansprakelijkheid worden geconfronteerd, dan nu die centen uit te sparen en straks privé voor een faillissement op te draaien. In de situatie waarin je nu zit zijn er ongetwijfeld nog mogelijkheden om de zaken nog juridisch goed te regelen, maar je moet ook zorgen dat je niet de verkeerde stappen zet!
-
Voorraad veilig stellen bij beslag of faillissement
Een eigendomsvoorbehoud is niet automatisch geregeld, maar zal moeten zijn vastgelegd. Het is redelijk gebruikelijk dat dit in algemene voorwaarden of contractsbepalingen opgenomen is. Let op: als je nu, terwijl je al in zwaar weer zit, ineens de leverancier extra rechten gaat geven, terwijl daartoe geen verplichting bestaat, is dat een paulianeuze handeling, die niet alleen vernietigbaar kan zijn, maar ook kan leiden tot bestuurdersaansprakelijkheid. Als echter blijkt dat er geen eigendomsvoorbehoud is, maar de leverancier vanwege betalingsachterstanden alleen nog maar wil leveren wanneer je akkoord gaat met eigendomsvoorbehoud op de nieuwe leveringen en verpanding van de oude, dan is dat nog wel te verdedigen.