-
Klant verwacht prijs van webshop en service van licht ontwerper
Ik heb dit soort dingen ook meegemaakt. Ik zag het als leermomenten. Die klant zo goed mogelijk bedienen en het eventuele verlies in winst voor lief nemen maar uiteraard moet je geen misbruik van je laten. Als het echt te gortig wordt kun je het met hem bespreken, vaak valt de reactie mee.
- Pokenwebshop in de laatste testfase
- Klant laat deel werkzaamheden vervallen - gevolgen?
- Klant laat deel werkzaamheden vervallen - gevolgen?
-
Klant laat deel werkzaamheden vervallen - gevolgen?
Misschien kun je je geld houden omdat ze er voor getekend hebben maar de vraag is of je dat wil. Ik bedoel, als je vaker opdrachten verwacht uit te voeren voor deze klant zou ik niet te moeilijk doen. Even slikken en hopen dat je zo wat goodwill hebt gekweekt. Wel laten merken dat jij zo heel erg goed bezig bent natuurlijk :D
-
Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit
Een nieuwe website of aanpassingen in een bestaande website kan soms evenveel werk zijn. Bij een bestaande website moet je je vaak 'inlezen' in de code, de werking, de bedoelingen van de vorige programmeur, dat heb je bij een nieuwe site niet. Soms is het, hoe gek het ook klinkt, goedkoper om iets opnieuw te beginnen. 750 euro voor een webshop waarmee je je brood wilt gaan verdienen is natuurlijk niet veel geld...
-
Telefoon of software voor programmeerbare voicemail
Ik heb toevallig afgelopen week een Fritz!Box gekocht. Super ding! Voice mail per perdiode, per nummer en hij stuurt ze desgewenst door naar je e-mailadres! Het zelfde geld voor de fax, dat kun je ook doorsturen laten naar je mail. Ik heb deze: http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRITZBox_Fon_WLAN_7270/index.php Scheelt je een centrale, fax, voicemail apparaat, dect centrale, wlan accespoint en adsl modem! ;)
-
Contract IP eigendom bij inhuren freelance programmeur
In onze offertes hebben we een kopje "Eigendom" staan. Hierin staat uitgelegd in één of twee alinea's dat de code, óf van ons is, óf van de klant (in beperkte vorm en dus niet voor distributie). Wij vragen hier geen extra toeslag voor, noem het dom, noem het een manier om de klant over de streep te trekken.
- Meenemen van klanten
-
klein intranet opzetten, hoe te benaderen?
Microsoft Windows Small Business Server bevat SharePoint, misschien is dat iets voor jullie intranet? Als je 2008 Premium neemt krijg je twee licenties voor twee servers waarmee je bepaalde taken (database en webserver bijvoorbeeld) kunt verdelen. Voor 25 man (tot 50) zou dat ongeveer voldoende moeten zijn.
- Biertje dood? Geen nood!
-
Grote hoeveelheden tekst omzetten in html
In een Webshop kun je inderdaad beter geen seperate HTML pagina's aanmaken maar de gegevens rechtstreeks de database in pompen. Als het in een webshop moet komen te staan is het nog redelijk eenvoudig. Wijzelf importeren regelmatig dit soort bestandjes in webshops en dat werkt perfect.
- Grote hoeveelheden tekst omzetten in html
- Osirius Compleet boekhouden Pro 2008
-
Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit
Beste Linda, Ik heb jullie webshop bekeken en kom tot de volgende puntjes wat misschien een oorzaak kan zijn: [*]Intropagina: Staat mooi maar leidt af van het daadwerkelijke doen; conversie. [*]Overzicht: Ik vind de site niet echt overzichtelijk, laat bijvoorbeeld de meest belangrijke categorieen op de voorpagina terug komen. Zo kunnen je bezoekers sneller daar komen waar ze willen zijn. [*]Adresgegevens e.d.: Toon wat meer informatie over jullie zelf, afhaaladres, telefoonnummers, etc., dat schept vertrouwen [*]Maak de productafbeeldingen ook aanklikbaar. [*]De productdetailspagina kan duidelijker. Zo staat er op deze pagina http://www.urbanvilla.nl/catalog/product_info.php/products_id/203 een x aantal foto's waardoor de bestelknop helemaal naar beneden verdwijnt. [*]Bij het plaatsen van een bestelling is de bedrijfsnaam verplicht, waarom? Wat natuurlijk ook een oorzaak (naast bovenstaande) kan zijn is dat de URL's van de nieuwe website nog niet geindexeerd zijn door Google en dat de oude URL'en (die van de oude site dus) een 'pagina niet gevonden' fout geven. Hierdoor kunnen je klanten ook weg blijven. Ik zie dat de webshop in osCommerce gemaakt is. Dit is natuurlijk prijstechnisch zeer aantrekkelijk (osCommerce zelf is gratis te downloaden) maar daardoor missen de osCommerce shops vaak een eigen identiteit. Of te wel, ze lijken allemaal (enigszins) op elkaar. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Succes met de shop!