-
nkcss startte met het volgen van Shopify kassasysteem winkel
-
Shopify kassasysteem winkel
Ik heb voor een grote dierenspeciaalzaak een maatwerk kassasysteem gemaakt dat aansluit op hun bestaande data systeem, als je wilt zou ik zo'n zelfde oplossing met een shopify backend kunnen maken (er is een REST API beschikbaar). Voor hardware kun je, als je slim kiest, alles draadloos doen en kun je een telefoon, tablet, laptop en/of pc gebruiken als je kassasysteem. Ik gebruik zelf het liefste een Epson TM-T88V bonnen printer met WIFI module (er zijn een paar honderd varianten te vinden van deze printers, altijd goed opletten wat je koopt), als pin terminal de Yomani XR M2 van WorldLine, als je die met de CTEP koppeling aansluit gaat die ook over het netwerk (ethernet kabel, dan verbind hij zelf naar je 'server') en als scanner de QBT2400 van DataLogic, die werkt via bluetooth, zo kun je alles vanaf je telefoon/tablet doen als het moet. De kosten zijn wellicht te hoog om als een bedrijfje te dragen, maar als je nog een paar mensen weet die interesse hebben, kunnen we zo iets opzetten.
- Voorraadsystemen realtime koppelen
- Bar code (registratie)
-
Wanbetalers de wacht aanzeggen
Automatiseren helpt ook, met de e-mail waar de factuur in zit meteen een 1-klik betaal optie met iDeal toevoegen (haalt drempels weg, geen referenties overtypen, fouten in bedragen, etc), en als de termijn verlopen is, voor klanten waar het niet de eerste keer is, automatisch gaan herinneren en kosten gaan rekenen. Als je daarnaast je bank koppelt aan je facturatie/boekhoudsysteem kun je ook niet zomaar betalingen missen, alles moet dan netjes 'afgeletterd' worden; dingen die niet matchen vallen dan snel op.
-
Beste boekhoud software? Alternatief voor AFAS online?
Hoi, ik reageer even op je post aangezien ik ook aan het kijken ben naar zulke software. Even een vraagje: is het met MoneyMonk ook mogelijk om verzamelfacturen op te stellen en te versturen? Dus elke dag een factuur maken en deze samenvoegen in één verzamelfactuur voor de maand juni? Misschien dat iemand anders goede ervaringen heeft met andere pakketten? Het is voornamelijk het factureringsproces die gemakkelijk moet zijn. Ik gebruik zelf moneybird, ik doe daar elke dag als ik wat gedaan heb voor een klant een nieuwe regel met de datum, gevolgd door wat ik gedaan heb, uren en tarief er bij. Zo heb je op het einde van de maand een factuur met regels per dag, werkt voor mij in ieder geval naar wens :)
-
Webwinkel Vakdagen 2018
Ben benieuwd: waarom gaan jullie? Ik heb zelf lang geleden (2010; https://tweakers.net/shopreview/7699/nkcss/shopreviews/ ) een webshop gehad en naar die beurs geweest uit interesse, maar vond het heel erg teleurstellend destijds. Enige leuke was een gesprek met TNT Post destijds over toekomstplannen, rest viel erg tegen. Heb geen webshop meer, maar blijf het een leuk iets vinden (heb niks fysieks om te verkopen helaas), dus ben erg benieuwd naar wat jullie er denken aan te treffen/uit hopen te halen.
- In loondienst met concurrerende werkzaamheden als zelfstandige
- Incassomachtiging met digitale ondertekening (esign) mag dat?
- Welke SEPA incasso systeem kan ik gebruiken?
-
Visitekaartjes: nog nuttig of niet?
Ik heb een aantal klanten die erg tevreden zijn en geneigd zijn om me aan te bevelen bij bevriende ondernemers; vaak vinden ze het fijn als ik een aantal kaartjes achterlaat zodat ze die door kunnen geven. Zelf had ik van de week nog dat ik bij een klant iets aan het inregelen was, waarbij een vriend van de eigenaar binnen komt die zelf ook een eigen bedrijf heeft; werd voorgesteld met een aanbeveling en dan is het fijn als je ook meteen een kaartje kunt geven zodat men contact met je kan opnemen; is toch netter dan je gegevens op een briefje te moeten schrijven o.i.d. Via VistaPrint (kiezen voor de beste kwaliteit) heb je best prima kaartjes die niet duur zijn. Als uitstraling belangrijk is, dan kun je een drukker inschakelen voor wat exotischere opties, maar dan ga je ook meteen behoorlijk betalen. Suc6, hoop dat je wat aan het advies hebt :)
-
"Yes !!" - vier je successen hier !
Gefeliciteerd; altijd leuk om wat te winnen. Van de week ook een Yes momentje gehad zelf; kreeg van een klant eindelijk foto's van de scan zuil waar ik de software voor geschreven had. Mijn stuk was al enkele maanden klaar, maar nu is het mooi afgewerkt en kunnen de klanten van mijn klanten het ook echt gebruiken. Kort stukje over geschreven hier (voor de gene die de foto's willen zien): https://www.linkedin.com/pulse/nkcss-levert-prijs-check-scanner-op-ede-bij-zoozo-nick-kusters/
- Factureren voor Whitelabel partners (geschikte programma's)
-
Kosten van functionele website als bijv. thuisbezorgd of justeat
Dit zet je niet zo even op. Denk aan enkele tonnen om het goed te doen, los van het feit dat je restaurants door heel het land moet bezoeken (op afstand krijg je dit niet geregeld). Je hebt een site; menu’s, opties, bezorgkosten. Allemaal niet zo spannend. Voor elk mobiel platform een native app (meeste wordt via mobile besteld). Financieel een derdengeld stichting, iDeal implementeren (dus niet een partij als Mollie gebruiken want dan zijn je kosten te hoog), bonnenprinters voor de restaurants om betaalde bestellingen binnen te krijgen; Message queue systeem zodat je berichten niet kwijt kunt raken, 2 kanten op continue monitoring zodat ergens een internet hik up niet zorgt voor niet-bezorgde orders, feedback/ progress systeem om klanten te laten weten hoe het staat met de order, rapportage dashboards zodat restaurants zien wat ze verdient hebben, etc, etc.
-
Beginnen met vtiger crm: Waar "zet ik het neer" of koop ik het in?
He Sven, Had je 3 maanden geleden al eens een mailtje gestuurd (helaas nooit een reactie gehad), maar wellicht kan ik je hier nog helpen :) Je zou wellicht eens kunnen kijken naar MoneyBird (gebruik het zelf, geen affiliatie); dan ben je voor €10 per maand klaar; is een SaaS oplossing; offertes, factureren, voor al mijn eigen (simpele) workflows werkt dat erg goed en voor dat geld ga ik er zelf niet aan beginnen. Het voordeel van dit soort oplossingen is dat het de core buisiness van die mensen is om dat spul draaiende te houden. Wat nou als de server waar je Tiger CRM op draait de geest geeft. Wanneer kun je verder werken? Heb je dan nog al je data? Als je dat 'zelf' wilt regelen, komt daar een hoop bij kijken en als dit essentieel is voor je bedrijf, is dat iets waar je niet direct op wilt besparen. Wil je echt TigerCRM gebruiken; hun SaaS versie kost $30 per user per maand, dan zou ik daarvoor kiezen. Suc6!
-
"Yes !!" - vier je successen hier !
Oh, lol, was vanaf de homepage aan het kijken... wellicht heeft hij de laatste keer dat ik het topic 8 jaar geleden geopend heb onthouden en vanaf daar laten lezen :P my bad.