Jump to content

catharina01

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • Address
    Koperwieklaan 4, Leidschendam, 2261CL, Netherlands
  • First name
    Catharina
  • Company or organization name
    Simpel Webdesign
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    nog erg weinig of ei

Company info

  1. Wat mij bij de opzet van je webshop opvalt is dat een klant minstens drie keer moet klikken om bij een product te komen. Dat zal je niet veel klanten opleveren. Vooral omdat de klant voortdurend verleid wordt met advertenties die nog eens veel helderder op de site staan. Ik zeg het niet graag maar als webshop lijkt het echt nergens op. Bovendien begrijp ik niet wat er bedoeld wordt als een geur geïnspireerd is door pakweg 9 bekende geuren. Ik krijg dan de indruk dat het noch vlees noch vis is. Verder het aanbieden van huishoudartikelen is helemaal erg vreemd. Pak eerst maar eens je homepage aan. Weg met al die tekst en toon wat producten. Kom met een goede tagline. Waarom bij jou kopen? Bijvoorbeeld geweldige geuren tegen kleine prijsjes oid. Nu komt de klant bedrogen uit als ie uitkomt bij het c merk wat je aanbiedt. Er zijn best klanten die goedkope geurtjes willen. Maar maak dat van te voren duidelijk (en niet met de lap tekst, want die leest echt niemand). En als je tekst gebruikt zorg dan dat je SEO-relevante koppen en subkoppen hebt. Nu heb je alleen een welkom kop en dat heeft geen enkele betekenis. Kijk ook eens naar je foto's (vaak erg klein), de beschrijvingen (sommige ontbreken). Ik wens je heel veel succes, want je hebt een lange weg te gaan. gr. Catharina
  2. Hi, Inderdaad een mooie cleane site, past mooi bij je naam. Een paar hele kleine puntjes: 1. nieuwsbrief; vermeldt even wat mensen kunnen verwachten (dagelijks?, aanbiedingen?, tips e.d.) 2. window-titels; vermeldt altijd eerst je naam, nu heb je een windowtitel die alleen producten heet? 3. een korte tagline mag niet op zo'n heldere site ontbreken. Check ook nog even je CSS en HTML validatie errors. gr Catharina
  3. HI Robbert, Dit privacy-statement gaat wel erg ver. Iedereen die zijn gegevens bij jullie achterlaat krijgt dus te maken met spam. Waarom hierover niet bij het aanvraag formulier een mogelijkheid om dit direct af te zetten. Dat zou mijn inziens meer van deze tijd zijn. Verder nog wel een goed idee om te kijken of er niet te veel CSS en HTML validatie errors in zitten. Verder een leuk idee al vraag ik mij af hoeveel mensen bereid zijn om zoveel informatie over zichzelf prijs te geven voor een box met folders en gadgets. Ik in ieder geval niet. Misschien door wat concreter te zijn en voorbeelden te laten zien. gr. Catharina p.s. adviezen ipv adviesen
  4. Hi evilman, Kijk ook eens naar je navigatie. Is het nodig om zoveel dubbele menukeuze te hebben? [*]Je linkermenu is een kopie vanje hoofdmenu en voegt helemaal niks toe. [*]Bovendien wekt de term categorie er boven dat de bezoeker allerlei zoekingangen van je producten (prijscategorie, soort materiaal, etc) aangeboden krijg, maar de keuze is zoals gezegd beperkt. [*]Je hebt belangrijke pagina's zoals faq en contact in een submenu van home ondergebracht terwijl ze naar mijn mening niet in dit rijtje thuishoren maar bijvoorbeeld in het rijtje helemaal bovenin. Info over ons, bestellen en dergelijke heb je helemaal weggestopt onder veelgestelde vragen. Je verwacht dus van bezoekers dat ze gaan zoeken naar die informatie. Verder zijn je eigen reklame boodschappen wat aan de grote kant (nemen veel ruimte in aan de bovenkant van de pagina, waardoor de bezoeker meestal moet scrollen om de producten te kunnen zien). Dit geldt ook voor de logo's van de banken. Ten slotte je hebt op je homepage helemaal onderaan veel tekst staan waarmee je denk ik hoopt om klanten over de streep te trekken. Kans is erg klein dat ze zover scrollen. Neem liever de tekstdelen op als aparte menu-items of maak er pakkende taglines van die je in je header verwerkt. Door je navigatie wat logischer te ordenen, de overlap die er inzit er uit te halen, reclame kleiner en overzichtelijker te maken heb je meer ruimte "boven de vouw" van de pagina om je producten te tonen en je belangrijkste boodschappen over te brengen. succes Catharina
  5. HI Shopuntiludrop Bezoekersaantallen zijn hartstikke belangrijk, maar heb je ook enig idee hoelang ze op je site blijven en wat bijvoorbeeld het weigeringspercentage is? Wat mij als bezoeker van je site opvalt is dat je de producten verstopt. Je besteedt veel ruimte aan shoppende dames en een grote header en de artikelen zelf zijn niet te zien op homepage zonder een heel stuk te scrollen. En dat terwijl je een winkel bent. De enige clou die de bezoeker heeft is de tagline. De tagline is niet helemaal informatief want cadeaus kan van alles zijn evenals accessoires. Je window titel bookmarkt niet lekker vanwege het woord welkom dus onder de letter W. Welkom is bovendien ook niet erg informatief. Ik zou de aanbiedingen en de producten meer prioriteit geven en als dat qua ruimte niet kan moet je je header kleiner maken en de welkomsttekst (wat totaal overbodig is) weghalen. Je zou sowieso kunnen proberen de pagina wat beter te benutten. Ik zie namelijk heel veel lege ruimte. Je menu (productcategorieën) zit niet logisch in elkaar. Bestaan er alleen klassieke en hippe tassen. Waarom zijn sommige producten cadeautjes? Je zou ook kunnen denken aan prijscategorieen en andere indelingen: materiaal, kleur, etc. OP iedere pagina kom je met een foto en een intro tekst. Hierdoor moet de bezoeker scrollen. Door direct alle producten te tonen wordt de kans groot dat de bezoeker een product ziet wat hem aanstaat. Ik hoop dat je hiermee wat kan. Succes de shop ciao catharina
  6. Beste, Ik heb je website naast (mod edit, link verwijderd o.v.v. poster) gehouden. Valkuil nr 1: niet redeneren vanuit het probleem van de bezoeker. Deze is opzoek naar informatie. Deze vindt hij niet op de homepage. Je besteedt veel tekst aan wat je met stratersgids wilt bereiken. Deze informatie is leuk voor op de pagina Over Startersgids.be maar niet op de homepage. Laat zien wat er te halen valt. Je verstopt het allemaal. Ik moet 2 keer klikken voor ik bij een interessant artikel ben. Artikelen moeten op de homepage want daar draait het jou toch allemaal om. Valkuil nr 2: bezoeker heeft ervaring en verwacht bepaalde elementen op bepaalde plekken. Advertenties op de plek waar je een eventuele navigatie verwacht is onduidelijk en zal een hoop bezoekers afschrikken. Verder is je navigatie onduidelijk. Je hoofdnavigatie is gezien de plaatsing is feitelijke het aanbrengen van categorieën doelgroep/lezers. Je secundaire navigatie valt niet op en al helemaal niet de knop artikelen verzenden. Wat het laatste betreft waarom zou iemand artikelen willen verzenden. Deze knop heeft uitleg nodig. Waar vind de bezoeker die? Juist onderaan de pagina en dus nadat de bezoeker heeft gescrold. Als je wilt dat je artikelen krijgt is dit nauwelijks de plek. Valkuil nr 3 Verwachten dat de bezoeker direct alles begrijpt. Je hebt geen betekenisvolle tag line. Wat zegt dat nou een gratis gids (een boekje, hulp van experts, een leidraad?) onduidelijk dus terwijl het gaat om ........ Valkuil nr 4 Denken dat de bezoeker op zoek gaat naar waar het dan wel om draait. Met andere woorden de informatie verstoppen achter tabs en artikel koppen. Waarom alleen de titel van een artikel tonen en niet een teaser, zodat de bezoeker geïnteresseerd raakt. Alleen koppen is niet aantrekkelijk. Valkuil nr 5 Als de bezoeker meer wil weten dan moet ie maar een formulier invullen. Een FAQ zou op je site niet misstaan. Kan ik een artikel weer weghalen. Wat als informatie niet klopt. We zijn jullie? Waar staan de contactgegevens? Valkuil nr 6 Nadenken hoe krijg ik artikelen/bezoekers nadat de website klaar is. In dit geval is de website met een ander doel opgezet en heb je later nieuwe doelgroepen toegevoegd. Daardoor een verwarrende naam startersgids terwijl je ook artikelen voor gepensioneerden wilt. Valkuil nr 7 Eerst techniek en dan pas denken. Ik verwacht dat als je straks alle commentaar op een rijtje zet je tot een heel nieuwe opzet van een website zal komen. Mijn advies redeneer vanuit je bezoekers/doelgroep, wat willen/zoeken die. Geef voorbeelden van de artikelen (nieuw geplaatste bijvoorbeeld) op je homepage en zet daarbij knoppen voor commentaar, schrijf zelf een artikelen, voorwaarden en link naar aanverwante artikelen etc. Zet de google ads op minder opvallende plaatsen (niet op plekken waar je hoofdnavigate verwacht). Succes Catharina
  7. Hi Op de homepage moet de bezoeker direct kunnen zien wat je bent en wat je biedt. Je tag line (of slagzin ) mag wel wat duidelijker. Waarom zeg je ... en meer... als je ook gewoon kan zeggen wat dat meer is. Laat de bezoeker er niet naar raden. Je biedt een scala aan diensten maar brengt die niet goed naar voren op je homepage. Als je relevante veelzeggende korte koppen en vervolgens kort en krachtig je producten en diensten opsomt ben je al een heel eind. Ik zou bijvoorbeeld deze koppen op je homepage zetten: Van ondernemingsplan tot complete winkelconcepten Een no-nonsense betaalbare aanpak Gegarandeerd 10% meer rendement Bedenk schrijven is schrappen. Haal eerst de dubbele informatie er uit. Je heb de neiging om de tekst uit de kop te herhalen in de alinea die er achter komt. Zo hou je ruimte over voor nog meer relevante informatie. Door dan wat met de achtergrond en eventueel een afbeelding (niet te veel, alleen als het iets toevoegt) toe te voegen ziet het er al leuk uit. Veel succes Ciao Catharina
  8. Nog een aanvullende opmerking. Bedenk dat de fabrikant misschien probeert om tegen lage kosten een verkoopnetwerk op te bouwen met dealers en deze later te vervangen met eigen shops. Om aan het eind van het liedje niet met lege handen te staan is het wellicht interessant om te kijken of er ontbindingsvoorwaarden af te spreken zijn en daarin bijvoorbeeld een boeteclausule op te nemen die gerelateerd is aan de gerealiseerde omzet in een van te voren af gesproken periode. Ik heb hier geen verstand van maar een vriend wees mij hier op. ciao Catharina
  9. Frisse site! een paar puntjes: Bezoeker ziet niet direct waar het om gaat. Logo zou ik links plaatsen (daar wordt ie verwacht) en ik mis een duidelijk tagline/slagzin. Die gebruik je overigens wel in de window title. Flash-header vind is een afleider en is niet functioneel (zet bezoeker eerder op het verkeerde been). Ander nadeel is dat je tekst niet opvalt en door de ruimte die de header in neemt moet de bezoeker ook nog eens scrollen. Op de volgende pagina's wordt pas duidelijk welke diensten je verleent. Dat zou al direct op de homepage zichtbaar moeten zijn. Benut de ruimte op de homepage. Ik mis product informatie en ook prijsinformatie. Gebruik relevante termen waarop je klanten zouden kunnen zoeken. maak gebruik van koppen en opsommingen en vergroot zo de leesbaarheid en vindbaarheid van je site. In de navigatie kan je volstaan met het woord offerte ipv offerte aanvragen In plaats van ons bedrijf gebruik je liever over prodisplay (de kracht zit in het herhalen!!!) Het formulier geeft een mi overbodige scrolbar. Succes Ciao Catharina
  10. Je tagline/slagzin is wat cryptisch en zegt helemaal niets over houten speelgoed. Ik zou kiezen voor veelzeggende tagline zodat bezoekers in een oogopslag zien wat je aan biedt. Op je homepage verwacht ik voorbeelden van je producten en niet al die uitleg. Gecentreerde tekst leest niet lekker! De navigatie zit niet helemaal lekker in elkaar (homepage is inmiddels verdwenen?). Twee zoekfuncties? Niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn. De prijzen staan kriskras door elkaar. Waarom niet laten zoeken in prijscategorieën. Aanbiedingen laat je natuurlijk direct zien. Logo TNT is wat groot in verhouding tot de rest. Productcategorieën staan willekeurig onder elkaar. Een productcategorie begint met een kleine letter en de rest met een hoofdletter. Ik mis een privacy statement en ook informatie over de verzending, voordat ik over ga tot aankoop. Verder mis ik informatie over voor welke leeftijd speelgoed geschikt is en of het op voorraad is. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat ik de producten ontvang? Verder een taalfoutje: betaalt u uiteraard ipv betaald u uiteraard. Leuk speelgoed trouwens Ciao Catharina
  11. Mij lijkt het handig om altijd (ook al heb ik draadje niet gelezen) bij de nieuwste post uitkom. Je wordt namelijk getriggered doordat iemand iets gepost heeft en dan kom je bovenaan het verhaal, terwijl je juist geïnteresseerd was in het laatste stukje. Als blijkt dat je terug moet bladeren dan doe je dat gewoon. Maar ja da's mijn mening ;)
  12. HI Is het een idee dat iemand anders de domeinnaam claimt en verhuurt aan jou. Daarmee omzeil je de onzinnige contract voorwaarde. Die ander heeft namelijk geen boodschap aan de voorwaarde in het contract. Jij moet dus zorgen dat je geen eigenaar wordt van domeinnaam. Overigens zullen je investeringen sowieso weggegooid geld zijn als de relatie stuk gaat. Ander idee is dat je twee domeinnamen gebruikt, een met merknaam en de ander gewoon je eigen bedrijfsnaam. Je zet een redirect vanuit merknaamdomein naar je eigen domeinnaam. Gaat de relatie stuk dan mogen ze de merkdomeinnaam hebben, daar heb je toch niets aan, want de producten verkoop je niet meer. Voordeel is dat ook al ben je domeinnaam kwijt, je niet alles van voor af aan op te bouwen, want je hebt je eigen domeinnaam. Hiermee kan je andere producten verkopen. Deze oplossing lijkt mij veel flexibelere en meer toekomstvast. gr. Catharina
  13. Ziet er netjes uit. Het logo is in verhouding wat groot. Met een heldere tagline/slagzin wordt nog duidelijker wat je biedt. Naam Nieuwenhuizen niet prominent in de header zetten (advies van mrpepper) omdat dit niet over verhuizingen gaat. De keuze van een apart contactpagina en contactformulier is wat overbodig (waarom laat je bezoekers extra klikken) Informatie kan makkelijk op een pagina. De kop over ons dekt de lading niet! Over ons pagina ontbreekt. Je zou op de homepage meer voorbeelden kunnen geven en minder beschrijvende teksten en meer opsommingen zodat de bezoeker beter kan scannen ook hou je dan ruimte over voor meer informatie. Een voorbeeld: [*]voor bedrijven en particulieren [*]tijdelijk en permanent [*]inboedel, archief en/of voorraad [*]24/7 beschikbaar [*]Assen en Groningen [*]uitgebreid assortiment verpakkingsmaterialen
  14. Je website maakt een rustige en simpele indruk, maar legt helaas de verkeerde accenten. Besef dat een bezoeker binnen een paar seconden weer wegklikt. [*]In plaats van al de nadruk voor linux, windows en apple, zou ik de nadruk leggen op je software producten,Gooi de termen van linux, windows en apple van je homepage en uit je navigatie. Als je al bezoekers krijgt , zoeken die vast niet allemaal boekhoudprogramma's. Leg dus de nadruk op je producten, benoem ze in de navigatie. [*]Gebruik die termen ook in een tagline/slagzin. [*]Pas je window titel aan, haal het woord welkom weg en zet daar Gravita | uw leverancier van boekhoudprogramma's etc. oid. [*]Je hebt nu ook een dubbele navigatie wat verwarring geeft en ook totaal overbodig is. [*]Maak je plaatje met de logo's wat kleiner. Ik begrijp dat je wilt overbrengen dat je voor alle drie de platforms sofware hebt, maar dat kan je ook aangeven door wat minder opvallende plaatjes.
  15. Mike, Ik hoop dat je met de volgende punten wat kan doen. je hebt de neiging om alles wat belangrijk is onderaan te zetten. Zet je logo, je tagline en je producten bovenaan. Logo en tagline linksboven uiteraard. Daar verwachten mensen die te vinden. Breid je tagline uit en geef niet alleen van die onduidelijke containerbegrippen zoals beeldbewerking en vormgeving. Je infomatie op de homepagina is verre van duidelijk. wat is kwaliteitsvormgeving? Vormgeving van wat. Dit is de plek om het over je producten te hebben. Je hoofdmenu gaat over jezelf. Interessant hoor maar wat zijn je producten. Die zet je onderaan. Waarom? Je laat de bezoeker eindeloos klikken op je producten en vervolgens volgt een klein stukje tekst en de prijzen. dat is slimmer te regelen. Laat bezoekers ook wat zien. Dus minder tekst en meer plaatjes. Het droste effect op je website is op zich wel aardig maar biedt geen toegevoegde waarde en neemt veel te veel ruimte in. Je tekst in de kaders is onleesbaar. Te klein en op elkaar. Voor een vormgever en beeldbewerker heb je een weinig toegankelijke site gemaakt en laat je weinig zien van wat je kan. Succes er mee. ciao Catharina
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept