• Zoek op auteur

Inhoudstype


Forums

  • Innovatieve nieuwe bedrijfsideeën
    • Innovatieve nieuwe ideeën
    • Intellectueel eigendomsrecht en productbescherming
    • Ondernemen in ICT
    • Ondernemen in Landbouw, Visserij, Life Sciences, Chemische, Milieu- en Energietechnologie
  • Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
    • Ondernemingsplan en businessplanning
    • Commercie en marketing
    • Groei!
    • Operationeel en logistiek
    • Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen [nationaal én internationaal]
    • Wat vinden jullie van mijn...
    • Aansprakelijkheid en risicobeheer
  • Financiering, juridische en fiscale zaken
    • Financiering
    • Contracten en aanverwante onderwerpen
    • Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht
    • Arbeidsrecht
    • Fiscale zaken
    • Administratie en verzekeringen
    • KvK, UWV en overige juridische zaken
  • Internationaal ondernemen
    • Internationaal ondernemen
  • ICT & Cyber security
    • ICT, Automatisering en internet
    • Cyber security
  • Leiderschap en (crisis)management
    • Leiderschap en (zelf)management
    • Herrie in de zaak
  • Overheidszaken voor bedrijven
    • De overheid en ondernemers
    • Onderwijs- en universiteitsbeleid
  • Vaste rubrieken
    • ik zoek een ...
    • Columns en octrooiblogs
    • Video's en Webinars
    • Nieuws en artikelen
    • Wedstrijden, beurzen en evenementen
    • MediaBoard
    • Testforum
  • Stamtafel
    • Over Higherlevel.nl
    • Nieuwsflits
    • Bugs en errors?
    • Off Topic

Blogs

Er zijn geen resultaten om weer te geven.


Zoek resultaten in...

Zoek resultaten die het volgende bevatten...


Datum aangemaakt

  • Start

    Einde


Laatst geüpdate

  • Start

    Einde


Filter op aantal...

Registratiedatum

  • Start

    Einde


Groep


Voornaam


Achternaam


Bedrijfs- of organisatienaam


Email


Websiteadres


Plaats

  1. Bedankt voor de snelle reactie Peter! Op die manier heb ik ook gegoogeld en uiteraard zijn er websites die uitleg geven over de verschillende termen maar het zijn allemaal fragmenten. Wat ik echter zoek (als dat al bestaat) is een totaal-uitleg vanaf het begin: hoe geld te verdienen met een website (inclusief beschrijving van CPM, CPC enz + indicatie van tarieven, welke aantallen bezoekers er nodig zijn, wat de verschillen zijn in benadering met reclame van niet specifieke en specifieke doelgroepen, enz enz). Zo'n website heb ik niet kunnen vinden. Zoals gezegd het zijn allemaal fragmenten en die kan ik wel tot 1 geheel smeden uiteindelijk maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als het er al misschien is?
  2. Even beter je best doen dan: http://www.google.com/search?q=cpm+cpc+cpa+adverteren Als je daarna nog vragen hebt, stel ze dan rustig... ;)
  3. Hallo Experts, Ik google me suf maar kan niet 1 echt goede website vinden waarin ik basale informatie kan vinden over geld verdienen met een website. Termen als CPM, CPC en CPA horen daar natuurlijk bij maar wat is dat precies en hoe werkt het nou allemaal? Wat zijn de tarieven in welke situaties? Enz enz enz . Alleen maar vragen. Er zijn wel websites met info maar het valt me vooral op dat een bepaald basisniveau aan kennis als vanzelfsprekend wordt gezien. Ik heb die basiskennis niet. Bovendien laat de inhoud sterk te wensen over in de meeste gevallen. Kortom, weet iemand een goede website (of een boek) waarin ik dit stap voor stap krijg uitgelegd? Mijn kennis hierover is minimaal dus het gaat mij echt om een heldere en duidelijke uiteenzetting. Alvast bedankt!! Bert
  4. De fee van de bannerboer is 1. Maar ook wat het advertentienetwerk aan zijn adverteerders vraagt. WebAds vraagt bijvoorbeeld 8-60 euro CPM voor zijn banners terwijl hun eigen dochterbedrijf (adremedy) vaak niet meer dan 2 euro CPM aan hun adverteerders vraagt. Je geeft aan CPM-ads te willen draaien met kleine volumes. Ik vrees dat dat gewoonweg niet gaat lukken, kleinere netwerken kunnen niet de bedragen vragen zoals een Webads, die zullen CPM hanteren van 20 cent tot 2 euro CPM. daar gaat hun fee nog vanaf. Ook deze netwerken zullen jou te klein vinden want hun sales-afdeling kan het ook niet rendabel maken om advertenties op jouw netwerk aan te bieden wanneer jij 'slechts' 100.000 pageviews per maand genereerd. Bij een gemiddelde van 1 euro CPM verkoopprijs en een kickback naar jou van 40 cent CPM verdienen hun 60 euro. Dat is gewoonweg niet rendabel als je kijkt naar alle kosten die tegenover die 60 euro revenue staan. Daarom zeg ik ook dat Google-Adsense waarschijnlijk het beste gaat werken. Hun CPM-bieding systeem is net zo geautomatiseerd als hun CPC-systeem, maar ook hier geld dat dit site-specifieke biedingen zijn. Adverteerders moeten bij jou willen adverteren, CPM-ads worden niet vanzelfsprekend geserveerd. Daarnaast is het natuurlijk heel erg doelgroep afhankelijk. Als jij 300.000 pageviews weet te generen onder uitsluitend financiele experts zijn dat best goede aantallen. Is het een social network met een brede doelgroep als hyves dan mag je heel erg blij zijn als je een eCPM draait van boven de 25 eurocent. Sowieso zou ik eerst gewoon starten en groeien en daarna pas gaan zoeken naar een goede partij om jouw advertentieruimte te exploiteren, zonder bezoekers is je ruimte sowieso moeilijk te verkopen ;)
  5. Bedankt Joost voor je heldere reactie. De door je gegevens informatie was grotendeels al bij mij bekend. We willen graag gaan werken op basis van CPM. Het is inderdaad interessant als je je beste advertentie plek zelf kan verkopen / als de adverteerder zelf bij je aanklopt om daar te adverteren. Maar dat zie ik niet direct gebeuren. Mede door hun netwerk en contact van goede adverteerders willen we ons aansluiten bij een bannernetwerk. de 4 laatsgenoemde zijn inderdaad erg groot en je komt er pas binnen als je groot volume draait. toch zullen er ook kleinere bedrijven zijn die hetzelfde aanbieden alleen nog niet zo groot zijn. Om een goed beeld te krijgen wat advertentie ons kunnen opbrengen is van belang dat we ongeveer weten wat de bannernetwerk organisatie aan fee opstrijkt.
  6. Nee, je hebt geen kosten. Het is echter wel een klus om bij de echt goedbetalende netwerken binnen te komen. Het bannernetwerk pakt een bepaalde fee over het bedrag dat de adverteerder betaald, meestal ligt dit tussen de 40 en 60%. www.m4n (CPC / CPL / CPA) www.tradedoubler.nl (CPC / CPL / CPA) www.tradetracker.nl (voornamelijk CPL / CPA) www.netdirect.nl (voornamelijk CPL/ CPA) www.google.com/adsense (CPC / CPM) www.adremedy.nl (CPC / CPM) CPC = costs per click, je krijgt betaald per klik CPL = costs per lead, je krijgt betaald per lead CPA = costs per action, je krijgt betaald per ondernomen actie CPM = costs per mille, je krijgt betaald per 1000 advertentie-vertoningen, enige echte garantie van inkomsten op je website. Iedereen heeft zo zijn ervaringen maar iedere website is natuurlijk totaal verschillend. Naar mijn ervaring presteerd Google Adsense vrij goed voor het opvullen van bannerruimte. Voor je mooiste advertentieplekken zal zelf verkopen het meeste verdienen. Als je flinke volumes draait en een goed gevestigde naam hebt (in NL) kun je het proberen bij: www.webads.nl (CPM) www.adfactor.nl (CPM) www.semilo.nl (CPM) www.attentionmedia.nl (CPM) Heb met geen van de bovengenoemde vier ervaring. Misschien kun je wat meer aanvullende informatie geven over je website, dan kan ik (en vast ook nog anderen) meer doelgerichte tips geven over wat je het beste kunt inzetten.
  7. result_stream_cta_title

    result_stream_cta_line_1

    result_stream_cta_line_2

  8. Ohja, niet eens aan gedacht. Maar dat bedrag haal ik van hun prijslijst, dus is het wat je als adverteerder zou betalen. De meeste mediabureaus pakken 40-60% van het bedrag, dus je houdt zelf 3-5 euro zelf over van de CPM-rate. Dus mag je mijn inkomstenschets nog even in tweeën snijden ;) Hoeveel % van je ad-inventory weet je nu te slijten? Welk bedrag reken je als fixed price? Welke exposure krijgt een adverteerder daarvoor?
  9. Die 8.000 euro is de max per banner per campagne per maand bij een CPM van 20,-. Totaal kun je 7.500.000 / 400.000 = 18 campagnes simultaan draaien. Maximale revenue maakt dan 144.000 per maand. Webads vraagt voor een full-banner bij gamesites 8 euro CPM. Per campagne zou dan de max revenue op 3200,- per maand zitten. Bij volle bezetting dan dus 57600,- Je moet ze alleen nog wel voor dit soort bedragen weten te verkopen. Mijn eCPM per banner is ongeveer 100 keer lager.
  10. Je hebt afgerond 100.000 bezoekers per maand, die elke banner 3 tot 5, dus zeg 4 keer mogen zien elke maand. Da's samen 400.000 bannerviews per maand. Edit: dat zou bij bijvoorbeeld 20 euro CPM dus 8.000 euro per maand zijn, per banner...
  11. Wederom bedankt voor de reacties. Joost, zou je jou antwoord/berekening misschien iets verder kunnen toelichten? Tot noch toe maakte ik gebruik van vaste tarieven, maar ik denk dat CPM een betere oplossing is. Ben dus nog niet ZO ver op de hoogte. @ Peter: Bedankt, zal ik zeker eens gaan bekijken.
  12. Op jouw inventory is dit dus gemiddeld 400.000 views per campagne (per maand). Dan heb je dus ruimte voor totaal 19 campagnes (zijn er nogal wat!) Hou dus rekening in je CPM tarief met een veel lagere bezetting op je advertentieruimte.
  13. CPM = kosten per duizend views. Dat is niet per unieke bezoeker. Jantje die de banner 2 keer ziet telt dus voor 2. Overigens is het niet nadelig om het per view te doen. Reclame wordt ook vaker dan 1 keer op tv uitgezonden: herhalen werkt. Hoe meer info je hebt over jouw doelgroep, hoe meer je kan vragen voor adverteerders die heel gericht willen adverteren. Ook belangrijk is: hoeveel views wil een adverteerder kopen, of hoeveel budget heeft de adverteerder. Probeer er dus achter te komen hoe oud ze zijn, welke games zij populair vinden, hoeveel % op een xbox gamed en hoeveel % op de ps3, etc. Zo een bedrag noemen kan ik niet.
  14. Ben al een tijdje hier aan het rondkijken maar hierbij dan mijn eerste bericht. In verschillende topics zie ik mensen vragen stellen over advertentietarieven, maar ik ben niet geheel zeker welke getallen daarwerkelijk gebruikt worden voor advertenties. In mijn geval praat ik over een website met 98.000 absolute unique visitors per maand, 540.000 'visits' en om en nabij de 7,5 miljoen pageviews. Ik snap het principe van CPM, maar bij de 'M' hebben we het dan over duizend 'visits' of 'absolute unique visitors'. De termen 'Absolute Unique Visitors' en 'Visits' worden zo aangegeven in Google Analytics, de software die wij gebruiken voor het generen van statistieken. Gemiddelde tijd op de website is rond de 22 minuten. Even concreet mijn vragen: Gebruik je bij CPM 'absolute unique visitors' of 'visits' bij de berekening. Indien mogelijk zou ik graag eens horen wat een gemiddelde prijs CPM ik zou kunnen hanteren op basis van de bovenstaande gegevens. Het is een website gericht op gaming, doelgroep is 100% gamers uit verschillende landen binnen de EU.
  15. Ik gok dat je bent aangewezen op partijen als WebAds, Adfactor etc. om echt je pre-rolls te kunnen vullen. Er is naar mijn wetenschap nog geen partij waarbij het net zo laagdrempelig is als Adsense. Stel je nog eisen aan het soort ad (alleen CPM)? Wellicht is het een idee (wanneer je een fixed-size player gebruikt) om standaard ads te integreren als pre-roll. Dit zou een bannerpool kunnen zijn met 336x280 formaten, of 300x250. Deze bieden heel veel partijen aan die wel redelijk plug&play zijn. Ik zou beginnen met het maken van een pre-roll applicatie waar je meerdere soorten advertenties van meerdere aanbieder in kan zetten zonder veel moeite. Kun je in de toekomst makkelijk omschakelen en kun je meerdere aanbieders testen. Succes!
  16. Dat zijn een redelijk aantal vragen op rij. Concreet het inhoudsnetwerk Bevat enorme hoeveelheid websites in Nederland waarvan de beheerder heeft besloten om Google (een deel van) de advertentieruimte te laten vullen. Herkenbaar aan kleine blokjes tekst met daarbij meestal de tekst 'Ads by Google'. De site eigenaar krijgt een deel van het geld dat de adverteerder aan Google betaald. Om je een idee te geven: er zijn in NL 7,7 miljoen unieke weergaves van AdWords advertenties op inhoudspagina's per maand en totaal maar liefst 2 biljoen weergaves. Het bereik hiermee is 84% van de NL bevolking (bron: Comscore analysys april 2006). Waar en op welke sites Dat is moeilijk te zeggen. Google kijkt naar de inhoud van elke (nieuwe) pagina die er komt en kijkt welke adverteerders adverteren met woorden die met die pagina overeen komen. Grote voorbeelden zijn Marktplaats en Zibb.nl. Als je in 'rapporten' een 'plaatsingsprestatie' rapport maakt dan kun je voor een deel zien waar je advertenties vertoond zijn geweest en waar je klikken en eventueel conversies vandaan komen. Betalingen Dit heb je zelf helemaal in de hand. Standaard staat in een campagne het zoeknetwerk 'aan'. Dat betekend dat je advertenties automatisch in het inhoudsnetwerk vertoond worden. Dit op basis van CPC. Je kunt echter ook een sitegerichte campagne maken. In zo'n campagne kun je ook aangeven op welke sites je wilt adverteren. Je kunt bieden op basis van CPM en op basis van CPC. Nieuw is dat als je genoeg conversies hebt op je site je tegenwoordig ook CPA campagnes kunt draaien. Hierbij betaal je alleen maar als er ook daadwerkelijk een conversie heeft plaatsgevonden. De siteeigenaar kijkt naar wat jij biedt per conversie, plaatst de advertentie op zijn site, en als het hem genoeg oplevert dan laat hij/zij hem staan. Essentieel Dit is niet relevant. Het is gewoon een kwestie van uitproberen. Zie hoeveel je uitgeeft en hoeveel conversies je hiermee realiseerd. Gebruik de rapporten om sitegerichte campagnes te maken en slechte sites er uit te filteren. Wil je het goed doen dan maak je aparte campagnes voor zoeken en voor inhoud.
  17. @1981 zonder flauw te willen zijn, kijk eerst eens naar de basics van AdWords. Lees deze URL over verhouding bod en betaling. Wat hier staat geldt ook voor het minimum bod. Op het inhoudsnetwerk betaal je standaard alleen per click, net als bij het zoeknetwerk. Dus als je een miljoen vertoningen hebt maar geen clicks, dan kost het je niets. Dit geldt niet voor inhoudsgerichte campagnes waar je ook CPM kunt bieden, of voor CPA campagnes.
  18. De meeste antwoorden zullen hier wel tussen staan denk ik https://adwords.google.com/support/bin/topic.py?topic=25(voor een beschrijving waar advertenties worden weergegeven, en hier: https://adwords.google.com/support/bin/search.py?query=instellen+cpm&type=f&ctx=nl%3Asearchbox voor het instellen van de cpm-kosten
  19. Werking van de CPM / instellen Wie kan mij nu concreet vertellen HOE ik de CPM moet instellen en hoe het eigenlijk werkt ? WAAR zie ik mijn advertenties ? 1000 x dezelfde op dezelfde site of kiest google zelf op random basis (dan weer deze add op deze relevante site, daarna weer anders...)? Kan ik ook ZELF sites selecteren uit dat grote inhoudsnetwerk ? Ik wil dat mijn add op die site komt, 1000 x, en zet deze URL in de instellingen van mijn campagne ? Voor mij blijft dat inhoudsnetwerk zo vaag... Wie kan mij een voorbeeld geven ? Het helpcentrum heeft het steeds over de verschillen tussen CPC en CPM en koppelt dit voortdurend aan de term positionering. Ik heb steeds niet het gevoel dat men bij "het begin begint".... Bedankt, Joris. Groetjes Joris.
  20. Hoi, 0900 nr. voor 50cpm kan echt niet! Ik weet niet wie je doelgroep is, maar mensen die willen besparen op een pc geven zeker geen 50 cpm uit ;) Waarom moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden als ik het contactformulier invul? Kosten? Waarom geen kostenvoorbeeld voor een geassembleerde pc? Als vergelijking? Een standaard pc heb je al voor een paar honderd euro tegenwoordig. Wat is mijn voordeel als ik hem bij jou koop? Ik mis informatie over garanties en retour-policy. Succes!
  21. Prijs tussen de 10 en 30 euro afhankelijk van de doelgroep segmentatie en de plaatsing. Deze prijs is op basis van CPM (kosten per duizend views) Als er iemand een hele maand gaat adverteren op je site, wat je natuurlijk ook kan aanbieden, lijkt het mij logisch dat ie minder gaat betalen dan de CPM gerelateerd aan je views. Maar je kan ook op basic van CPC gaan werken (kosten per click) Dan kun je eerder tussen de 100 en 500 euro gaan vragen. Houd er dan wel rekening mee dat het best een tijdje kan duren voor je deze clicks hebt gerealiseerd. Waarom zou je overigens advertenties toelaten op je website? Tis alleen maar irritant, je geeft jezelf een hoop meer werk (tenzij je het uit besteed... maar dan kost het je weer meer geld en of het goed is voor je imago: vaak bellen ze adverteerders helemaal plat), en reken jezelf niet rijk want storm zal het niet lopen vrees ik. (Wat niets met je website te maken heeft hoor...)
  22. Je kan de reclameinkomsten wellicht baseren op de volgende parameters: (1) Verwachte inventory (aantal reclameposities x pageviews). (2) Bezettingsgraad (3) CPM. Ik ken de doelgroep niet zo goed. Wellicht is 6-8EUR per duizend pageviews redelijk? Voor een adverteerder kom je dan op: 30,000 pageviews per dag / 1000 * 6EUR * 30dg ~= 5,400 EUR per maand. Reclameinkomsten per maand wordt dan: 1 * 2 * 3
  23. - CPC Kosten per klik - CPM kosten per 1000 views - CPL kosten per lead (mailinglist inschrijven) - CPS kosten per sale
  24. dit zijn mijn resultaten per maand bij adwords Deze maand Aantal klikken 22 Vertoningen 22.211 CTR 0,10% Gem. CPM € 0,48 Gem. CPC € 0,48 Succespercentage 0,00% Kosten per conversie € 0,00 Totale kosten € 10,63
  25. De tarieven voor radio en tv reclame staan genoteerd in bruto kosten per Gross Rating Point. Een GRP staat voor het bereik van 1% van een aangeboden communicatiedoelgroep. Zoals er kunnen zijn: Alle kijkers (6+) van 6 jaar en ouder / Boodschappers 25-54 jaar / Man, 25-34 jaar (welstandig) A, BI / B to B. GRP tarieven tv staan voor 30” spots, GRP tarieven radio staan voor 20”spots. Als je in Nederland 15.000.000 kijkers (6+) kan bereiken, staat één GRP dus voor 150.000 kijkers. Inkopen en afrekenen doe je meestal op basis van geleverde grp’s maal de bruto grp-prijs, minus de volume kortingen naast de bestaande media- reclamebureaukorting van 15%. Het meest kostenefficiënt is het inkopen van volume in doelgroeppakketten. Bruto tv grp tarieven bedragen plm Є 1.500,-, een radio grp is plm Є 300,- (€ 4-10,- cpm), exclusief toeslagen voor de betere posities en langere duren. Volumekortingen lopen op tot 20 - >30%, giga volumes met hogere, niet gepubliceerde kortingstaffels. (vraag/aanbod). EK in juni, een spot van 30” in de finale ? Reken dan op > € 100.000,- Denk dus eerst goed na over je te bereiken doelgroep, laat je adviseren, kijk eens voor programma bereikcijfers op kijkonderzoek.nl.
  26. De tarieven voor radio en tv reclame staan genoteerd in bruto kosten per Gross Rating Point. Een GRP staat voor het bereik van 1% van een aangeboden communicatiedoelgroep. Zoals er kunnen zijn: Alle kijkers (6+) van 6 jaar en ouder / Boodschappers 25-54 jaar / Man, 25-34 jaar (welstandig) A, BI / B to B. GRP tarieven tv staan voor 30” spots, GRP tarieven radio staan voor 20”spots. Als je in Nederland 15.000.000 kijkers (6+) kan bereiken, staat één GRP dus voor 150.000 kijkers. Inkopen en afrekenen doe je meestal op basis van geleverde grp’s maal de bruto grp-prijs, minus de volume kortingen naast de bestaande media- reclamebureaukorting van 15%. Het meest kostenefficiënt is het inkopen van volume in doelgroeppakketten. Bruto tv grp tarieven bedragen plm Є 1.500,-, een radio grp is plm Є 300,- (€ 4-10,- cpm), exclusief toeslagen voor de betere posities en langere duren. Volumekortingen lopen op tot 20 - >30%, giga volumes met hogere, niet gepubliceerde kortingstaffels. (vraag/aanbod). EK in juni, een spot van 30” in de finale ? Reken dan op > € 100.000,- Denk dus eerst goed na over je te bereiken doelgroep, laat je adviseren, kijk eens voor programma bereikcijfers op kijkonderzoek.nl.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.