Ga naar inhoud
De zoekindex wordt momenteel verwerkt. Zoekresultaten kunnen mogelijks onvolledig zijn.

Vond je niet wat je zocht? Probeer te zoeken naar:

Meer zoekopties

  • Zoek op tags

    Typ tags, gescheiden door komma's
  • Zoek op auteur

Inhoudstype

Forums

  • Innovatieve nieuwe bedrijfsideeën
    • Innovatieve nieuwe ideeën
    • Intellectueel eigendomsrecht en productbescherming
    • Ondernemen in ICT
    • Ondernemen in Landbouw, Visserij, Life Sciences, Chemische, Milieu- en Energietechnologie
  • Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
    • Ondernemingsplan en businessplanning
    • Commercie en marketing
    • Groei!
    • Operationeel en logistiek
    • Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen [nationaal én internationaal]
    • Wat vinden jullie van mijn...
    • Aansprakelijkheid en risicobeheer
  • Financiering, juridische en fiscale zaken
    • Financiering
    • Contracten en aanverwante onderwerpen
    • Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht
    • Arbeidsrecht
    • Fiscale zaken
    • Administratie en verzekeringen
    • KvK, UWV en overige juridische zaken
  • Internationaal ondernemen
    • Internationaal ondernemen
  • ICT & Cyber security
    • ICT, Automatisering en internet
    • Cyber security
  • Leiderschap en (crisis)management
    • Leiderschap en (zelf)management
    • Herrie in de zaak
  • Overheidszaken voor bedrijven
    • De overheid en ondernemers
    • Onderwijs- en universiteitsbeleid
  • Vaste rubrieken
    • ik zoek een ...
    • Columns en octrooiblogs
    • Video's en Webinars
    • Nieuws en artikelen
    • Wedstrijden, beurzen en evenementen
    • MediaBoard
    • Testforum
    • Higherlevel artikelen
  • Stamtafel
    • Over Higherlevel.nl
    • Nieuwsflits
    • Bugs en errors?
    • Off Topic

Categorieën

  • Vraag en aanbod

Categorieën

  • Nieuws

Categorieën

Er zijn geen resultaten om weer te geven.

Categorieën

  • Videos

Categorieën

Er zijn geen resultaten om weer te geven.

Zoek resultaten in...

Zoek resultaten die het volgende bevatten...

Datum aangemaakt

  • Start

    Einde

Laatst geüpdate

  • Start

    Einde


Filter op aantal...

121 resultaten gevonden

  1. Hallo, na lang op internet naar tarieven te hebben gezocht , ben ik met mijn vraag op deze website terecht gekomen. Ik heb een website die 165.000 unieke bezoekers per maand trekt, en meer dan 1.7 miljoen page views per maand heeft. Ik ben sinds kort gestart met de verkoop van advertentieruimte voor mijn website. De website trekt alleen maar hbo- / wo studenten van 17-25 jaar. Wat is een reeel cpm bedrag om te vragen aan adverteerders? Ik heb voorheen alleen met vaste tarieven gewerkt. Groetjes, Pieter
  2. bedankt voor jullie reactie, Deze informatie wordt ook niet met derden gedeeld, maar wordt gebruikt om advertenties te targetten. Zo kan een advertentie van een advocaten kantoor heel gericht op alleen rechtenstudenten worden gebannerd. Adsense is helaas geen optie voor ons, we willen graag student gerelateerde advertenties op de site, zodat het spam gehalte zo klein mogelijk blijft. Dit betekend wel dat wij dus de prijs moeten bepalen, wat zijn de meest gangbare prijzen is cpm de beste uitkomst, of is het werken met pakketten en vaste tarieven verstandig? Gr.
  3. er zijn meer diensten dan Adsense overigens, BuySellAds is de bekendste, en hier kun je nog 5 alternatieven vinden.
  4. Voor relevante advertenties zit je bij Google AdSense wel goed hoor: Google weet meer van de individuele bezoeker dan je denkt en Google kan veel afleiden uit de context van je content. Je kunt het allicht proberen (het kost je niets) en AdSense achter de hand houden voor alle onverkochte reclameruimte.
  5. Ik zou eens kijken naar Google AdSense en affiliatenetwerken. Hoewel dat ten koste van de directe advertentieopbrengsten gaat, staan er enkele pluspunten tegenover: • het scheelt veel werk; • je bereikt veel meer potentiële adverteerders; • je realiseert meer clicks door targeting en remarketing; • de bezetting van de beschikbare reclameruimte is vrijwel altijd 100%. Wil je het toch zelf regelen, bouw dan onderhandelingsruimte in. Professionele inkopers van reclameruimte kletsen graag 30% of meer van de prijs af.
  6. Heeft de bezoeker bij registratie toestemming gegeven dat deze waardevolle informatie gedeeld mag worden met derden?
  7. Elke bezoeker is overigens geregistreerd, en ik weet waar hij/zij studeert, wat de studierichting is en in welk jaar hij/zij zit. Dit is erg waardevolle informatie voor sommige bedrijven, denk hierbij aan recruitment, stages, traineeships, etc.
  8. Ben al een tijdje hier aan het rondkijken maar hierbij dan mijn eerste bericht. In verschillende topics zie ik mensen vragen stellen over advertentietarieven, maar ik ben niet geheel zeker welke getallen daarwerkelijk gebruikt worden voor advertenties. In mijn geval praat ik over een website met 98.000 absolute unique visitors per maand, 540.000 'visits' en om en nabij de 7,5 miljoen pageviews. Ik snap het principe van CPM, maar bij de 'M' hebben we het dan over duizend 'visits' of 'absolute unique visitors'. De termen 'Absolute Unique Visitors' en 'Visits' worden zo aangegeven in Google Analytics, de software die wij gebruiken voor het generen van statistieken. Gemiddelde tijd op de website is rond de 22 minuten. Even concreet mijn vragen: Gebruik je bij CPM 'absolute unique visitors' of 'visits' bij de berekening. Indien mogelijk zou ik graag eens horen wat een gemiddelde prijs CPM ik zou kunnen hanteren op basis van de bovenstaande gegevens. Het is een website gericht op gaming, doelgroep is 100% gamers uit verschillende landen binnen de EU.
  9. Hi, Het is ook niet makkelijk om wegwijs te worden in de wereld van online marketing en de variaties daarin,maar wees gerust ik heb wat informatie voor je (zie beneden) en als wilt weten hoe je beste je budget kan benutten en waar .. Ik ben zelf een affiliate (laatste 10 jaar) en heb alle mogelijke manieren alwel eens geprobeerd en graag wil ik mijn valkuilen en tips delen:) Het is niet zo moeilijk als het lijkt..maar het vergt een goed plan en aanpak..zoek een niche en bouw daar omheen. De netwerken die ik aanbeveel zijn (NL): Zanox M4N Webgains.nl Tradedoubler * CPC: Cost Per Click, oftewel de kosten per klik. Dit is het bedrag dat betaald wordt door de adverteerder aan de webmaster voor iedere klik op een banner of link. Deze methode was vooral in de begindagen van het moderne web erg populair. Een groot probleem is dat deze advertentiemethode nogal fraudegevoelig is. Denk daarbij aan webmasters die op hun eigen advertentielinks klikken en webmasters die hun bezoekers oproepen om massaal op de links te klikken. Toch wordt ook vandaag nog veel gebruik gemaakt van deze manier van adverteren. Advertentienetwerken en adverteerders doen er veel aan om zulke fraudulente kliks eruit te filteren. * CPM: Cost Per Mille. Dit is een Franse term die is overgewaaid uit de traditionele advertentiewereld van de kranten en tijdschriften. Cost Per Mille zijn de kosten die betaald moeten worden voor 1000 impressies. Een impressie is niets anders dan het tonen van een banner of link aan een bezoeker van een website. Dus als een webmaster van een site zegt dat het advertentietarief € 5 CPM is dan betekent dit dat voor iedere € 5 een banner 1000 keer getoond zal worden. * CPA, CPL: Cost Per Action of Cost Per Lead, deze termen worden door elkaar gebruikt. Voor een uitleg over Leads kijk hierboven bij de term Lead. Het zijn dus de kosten die betaald worden door de adverteerder voor het aanbrengen van een lead of het behalen van de gewenste actie van de bezoeker. Bijvoorbeeld: een webmaster krijgt € 1 voor iedere bezoeker die zich abonneert op de nieuwsbrief op de site van de adverteerder. De CPA is dus &euro 1. * CPS: Cost Per Sale, de kosten per verkoop. Zie hierboven bij Sale. De CPS kan dus zowel een vast bedrag zijn als een percentage over de verkoop. Dus zowel een CPS van € 5 als een CPS van 10% zijn bijvoorbeeld mogelijk. Reza
  10. Die 8.000 euro is de max per banner per campagne per maand bij een CPM van 20,-. Totaal kun je 7.500.000 / 400.000 = 18 campagnes simultaan draaien. Maximale revenue maakt dan 144.000 per maand. Webads vraagt voor een full-banner bij gamesites 8 euro CPM. Per campagne zou dan de max revenue op 3200,- per maand zitten. Bij volle bezetting dan dus 57600,- Je moet ze alleen nog wel voor dit soort bedragen weten te verkopen. Mijn eCPM per banner is ongeveer 100 keer lager.
  11. Hallo Experts, Ik google me suf maar kan niet 1 echt goede website vinden waarin ik basale informatie kan vinden over geld verdienen met een website. Termen als CPM, CPC en CPA horen daar natuurlijk bij maar wat is dat precies en hoe werkt het nou allemaal? Wat zijn de tarieven in welke situaties? Enz enz enz . Alleen maar vragen. Er zijn wel websites met info maar het valt me vooral op dat een bepaald basisniveau aan kennis als vanzelfsprekend wordt gezien. Ik heb die basiskennis niet. Bovendien laat de inhoud sterk te wensen over in de meeste gevallen. Kortom, weet iemand een goede website (of een boek) waarin ik dit stap voor stap krijg uitgelegd? Mijn kennis hierover is minimaal dus het gaat mij echt om een heldere en duidelijke uiteenzetting. Alvast bedankt!! Bert
  12. Er is haast geen eenduidige uitleg of aanpak mogelijk. Je moet uitgaan van wat je wilt aanbieden (content of producten/diensten), je doelgroep bepalen en daar je advertenties op afstemmen. En wil je bijv. zelf je ruimte verhuren of dit doen via een netwerk. En tarieven verschillen ook weer per land, doelgroep, branche etc. Je kunt er in ieder geval globaal vanuit gaan dat wanneer je via een netwerk zou exploiteren je CPM (dus per view) eerst wel uit je hoofd kan zetten, dat is in principe voor de grote websites met veel bereik/bezoek en dus veel views en meestal op 'uitnodiging' van het netwerk. Dus ik zou mijn onderzoek eerst richten op CPC en CPA, er is altijd wel een netwerk te vinden met een campagne voor jouw doelgroep. Succes.
  13. Bedankt voor de snelle reactie Peter! Op die manier heb ik ook gegoogeld en uiteraard zijn er websites die uitleg geven over de verschillende termen maar het zijn allemaal fragmenten. Wat ik echter zoek (als dat al bestaat) is een totaal-uitleg vanaf het begin: hoe geld te verdienen met een website (inclusief beschrijving van CPM, CPC enz + indicatie van tarieven, welke aantallen bezoekers er nodig zijn, wat de verschillen zijn in benadering met reclame van niet specifieke en specifieke doelgroepen, enz enz). Zo'n website heb ik niet kunnen vinden. Zoals gezegd het zijn allemaal fragmenten en die kan ik wel tot 1 geheel smeden uiteindelijk maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als het er al misschien is?
  14. Even beter je best doen dan: http://www.google.com/search?q=cpm+cpc+cpa+adverteren Als je daarna nog vragen hebt, stel ze dan rustig... ;)
  15. Ohja, niet eens aan gedacht. Maar dat bedrag haal ik van hun prijslijst, dus is het wat je als adverteerder zou betalen. De meeste mediabureaus pakken 40-60% van het bedrag, dus je houdt zelf 3-5 euro zelf over van de CPM-rate. Dus mag je mijn inkomstenschets nog even in tweeën snijden ;) Hoeveel % van je ad-inventory weet je nu te slijten? Welk bedrag reken je als fixed price? Welke exposure krijgt een adverteerder daarvoor?
  16. Je hebt afgerond 100.000 bezoekers per maand, die elke banner 3 tot 5, dus zeg 4 keer mogen zien elke maand. Da's samen 400.000 bannerviews per maand. Edit: dat zou bij bijvoorbeeld 20 euro CPM dus 8.000 euro per maand zijn, per banner...
  17. Wederom bedankt voor de reacties. Joost, zou je jou antwoord/berekening misschien iets verder kunnen toelichten? Tot noch toe maakte ik gebruik van vaste tarieven, maar ik denk dat CPM een betere oplossing is. Ben dus nog niet ZO ver op de hoogte. @ Peter: Bedankt, zal ik zeker eens gaan bekijken.
  18. Op jouw inventory is dit dus gemiddeld 400.000 views per campagne (per maand). Dan heb je dus ruimte voor totaal 19 campagnes (zijn er nogal wat!) Hou dus rekening in je CPM tarief met een veel lagere bezetting op je advertentieruimte.
  19. CPM = kosten per duizend views. Dat is niet per unieke bezoeker. Jantje die de banner 2 keer ziet telt dus voor 2. Overigens is het niet nadelig om het per view te doen. Reclame wordt ook vaker dan 1 keer op tv uitgezonden: herhalen werkt. Hoe meer info je hebt over jouw doelgroep, hoe meer je kan vragen voor adverteerders die heel gericht willen adverteren. Ook belangrijk is: hoeveel views wil een adverteerder kopen, of hoeveel budget heeft de adverteerder. Probeer er dus achter te komen hoe oud ze zijn, welke games zij populair vinden, hoeveel % op een xbox gamed en hoeveel % op de ps3, etc. Zo een bedrag noemen kan ik niet.
  20. Hoi, Een interessant forum om te volgen als je je wilt verdiepen in affiliatemarketing is www.affiliateforum.nl. Een mooie post waarin de basics worden uitgelegd: http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,4553.0.html Succes!
  21. Goeie website dat higherlevel.nl! Veel goede reacties in relatief korte tijd. :D Bedankt voor de suggesties tot zover! Zal er eens goed voor gaan zitten. Groeten, Bert
  22. lees "Handboek Zoekmachinemarketing" van Keesjan Deelstra, dan gaat er een wereld voor je open.
  23. Hi, Er wordt enorm veel geld uitgegeven aan opleidingen/trainingen etc. op dit gebied en er zijn gekwalificeerde mensen die veel geld verdienen met het toepassen van de juiste methoden en technieken. Ik vrees............. dat dit niet is omdat het simpel is deze materie snel op te pikken van een site of uit een boek. Je zult daar hooguit de beginselen vinden. Als je je echt in die materie wilt storten zal je dat dus bloed, zweet, tranen en geld kosten. Ga eens met een professional praten of sluit je aan bij een club professionals. Doe een Google Adwords examen, etc. Hoe dan ook: succes! GJ
  24. Google ook eens op affiliate. Daar kan je vaak ook wel informatie vinden over hoe dit werkt. Karen
  25. Je zou ook eens een oriënterend gesprek kunnen aangaan met een specialist in online advertising c.q. een Google Adwords specialist (ik zou dan wel er op letten dat ze erkend zijn door Google). Die mensen kunnen je in ieder geval heel veel helderheid bieden en mogelijk ook veel geld opleveren.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.