Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. JelmerV werd lid van de community
  3. Vandaag
  4. Dat neemt niet weg dat je het schriftelijk beter kunt borgen. Vooral om er in het geval van onduidelijkheid (of erger) naar te kunnen verwijzen.
  5. Dat is doorgaans de beste methode. Dan blijft immers jouw winstmarge gelijk.
  6. Heb je nog andere inkomsten uit arbeid? Ben je startend ondernemer?
  7. Je kunt bij een sollicitatiegesprek al voorwaardelijke afspraken over zulke dingen maken, het wordt op dat moment immers al door jou ter sprake gebracht, gaf je aan. Simpelweg nog even benoemen: "Dus als wij jou aannemen, is dit ook meteen de afspraak, akkoord?" Bij een bevestigend antwoord ligt het duidelijk, simpel en rechtsgeldig vast.
  8. Een Zwitserse reseller staat er neit van te kijken wanneer deze ene hogere inkoop krijgt. Je kunt dit ook makkelijk rechtvaardigen aangezien levering in Zwitserland nogal wat extra vervoer en administratieve kosten met zich meebrengt.
  9. Ik verkoop consumentenproducten in de EU en Zwitserland vanuit Nederland, kasten die €1249 kosten voor een consument. We hebben tot nu toe gekozen voor directe verkoop aan consumenten met een gelijke brutoprijs in elk EU land voor de consument. Dus in elke land €1249 incl. BTW. De meeste EU landen hanteren een BTW tarief tussen 19 en 23%, redelijk gelijk dus. Gemiddeld ca €1050 excl. BTW en ca. €200 BTW Uitzondering is Zwitserland, dat slechts een 8% btw tarief hanteert. Onze prijs voor die klant is in Zwitserland dus €1149 excl. BTW (waar we uitgaan dat de 8% (=€100) betaald wordt bij aflevering bij de klant), dus ook €1249 incl. BTW voor de Zwitserse klant. Maar nu gaan we via winkels leveren. Die willen een marge. Het lijkt ons in eerste instantie logisch dat we alle winkels dezelfde prijs excl. BTW geven. Dat is in de EU landen prima te doen met de kleine BTW verschillen. Maar hoe doe je dat in Zwitserland? Als dezelfde prijs ex BTW aan Zwitserse winkels wordt berekend, kunnen zij veel hogere marge hanteren dan winkels in de EU landen. Of tegen een lagere prijs incl. BTW aan de Zwitserse klanten aanbieden. De inkoopprijs verhogen voor Zwitserse winkels klinkt ook niet echt netjes maar ook niet onlogisch. Liefst zou je voor Zwitserland een wat hogere prijs excl. BTW hanteren waarbij zij dan ook ongeveer dezelfde winstmarge maken als andere winkels in de EU, aangenomen dat de consumentenprijs overal hetzelfde is. Maar ik vraag me af of dat netjes en/of gebruikelijk is? Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen die vanuit NL of een ander EU land goederen verkopen in EU en Zwitserland. De concrete vraag is of je prijzen excl. BTW die je gebruikt als inkoopprijs voor de winkels aanpast aan de landelijke BTW tarieven en specifiek hoe je dat in Zwitserland doet. Of is het gebruikelijk bij dit soort 'resellercontracten' dat je in alle landen de prijzen excl. BTW hetzelfde voor de winkels/resellers? Ik heb hier niet veel over kunnen vinden op internet. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
  10. Goedemiddag, In jaar 2024 verlies gemaakt met de VOF van EURO 5.000 Vraag over invullen IB: Bij zelfstandigenaftrek 0 invullen en dan bij niet-gerealiseerde zelfstandigenaftrek EURO 3.750 invullen? Bij MKB winstvrijstellingen dan invullen 13,31% van EURO 5.000 = EURO 665,50. Klopt dit? Belastbare winst uit onderneming wordt dan EURO 4.334,50? (verlies) Hopelijk kan iemand hier duidelijk in geven.
  11. Dank je wel. Ik zal dit eens meenemen met degene die bij ons over de personeelsplanning gaat. Ik heb het nu wel als 1 van punten bij het sollicitatie gesprek staan, maar wellicht kan het inderdaad dan nog duidelijker.
  12. Ik denk niet dat je onredelijk bent. Het kan wel helpen om het nog duidelijker te maken naar je medewerkers, zodat je eventuele twijfels of onzekerheden zoveel mogelijk wegneemt. Om dat zo goed mogelijk te doen helpt het meestal om te begrijpen waar ze nu tegenaan lopen. Daar komt Norberts vraag om de hoek kijken. Het kan natuurlijk zo zijn dat de impact voor sommigen groter is dan alleen die vijf minuten. Als ze door zo'n bericht met hun hoofd weer helemaal in hun werk zitten, kan dat als belastend worden ervaren. Je kunt overwegen er toch wat over op te nemen in het personeelshandboek of huishoudelijk reglement o.i.d. Dan kunnen je medewerkers de kaders en uitgangspunten altijd terugvinden en kun jij altijd aantonen dat de medewerker ervan op de hoogte is (of hoort te zijn).
  13. @Norbert Bakker Wij hebben geen CAO, die zal er ook nooit komen. Maar dit punt kan ook nooit in afgesproken worden, onze branche is heel veranderlijk. Wij werken vooral voor grote bedrijven en (int) overheden en dan kunnen dingen uitlopen of vervroegd worden. Dit hoort nu eenmaal bij het bedrijf. Ik ken de regel in Frankrijk, maar ook daar zijn heel veel uitzonderingen. Sommige banen neem nu eenmaal mee in je privéleven en dit wordt bij ons ook uitdrukkelijk verteld. En het gaat echt niet ook meer dan 5 minuten. Het is meer van "kun jij morgen een uur eerder/later beginnen" of de verzamelplaats is veranderd naar dit adres of "er is een verhoogd risico, dus je moet je eerst aanmelden daar en daar". @sports Precies, dat is ook het rare aan het verhaal, ik doe er helemaal niet moeilijk over. Uurtje eerder weg voor een afspraak, als het niet in de knoop komt met een afspraak, geen probleem> Moet je op je kindje passen vanwege een bezoeksregeling, prima gaan we regelen. Ik doel zelfs niet moeilijk over een verkoop via marktplaats tijdens werktijd. Maar op 1 of andere manier willen ze altijd meer. Ik ga de regel ook niet aanpassen, vroeg me nu alleen af of ik onredelijk ben.
  14. En tijdens werktijd beantwoord deze werknemer ook nooit een prive berichtje? kijkt niet op zijn telefoon als zijn deurbel camera gaat eetc etc?
  15. Heb je al gevraagd waarom? Interessant onderwerp trouwens. In Frankrijk hebben werknemers een wettelijk recht om onbereikbaar te zijn buiten bedrijfstijd. In Nederland is zo'n recht nog niet in de wet vastgelegd (wel een poging toe gedaan), maar wel in sommige CAO's. Zie o.a. dit artikel: Moet je buiten werktijd bereikbaar zijn voor je werkgever?
  16. ENANNU werd lid van de community
  17. Alleszins redelijk en blijkbaar bij sollicitatie al afgesproken, dus als een medewerker daar achteraf moeite mee heeft maar zolang er geen beter alternatief is, blijft de gemaakte afspraak nog steeds van kracht.
  18. Ik probeer de contactmomenten buiten werktijd tot een minimum te beperken. Wij hebben daarom de volgende afspraak binnen ons bedrijf. Ik verwacht dat men op de berichten in de groepsapp tijdens werktijd reageert en op de priveapps van de werknemers zsm. Ik stuur alleen berichten via de priveapps als het echt niet anders kan, dus bij ziekte van een collega of als een opdrachtgever voor de volgende dag een tijdswijziging doorgeeft. En dit gebeurt niet vaker dan 1 of 2 keer per 2 weken. Vroeger ging dit allemaal via een telefoontje, maar tegenwoordig durven veel werknemers niet meer te praten via de telefoon. Dit werkte altijd erg goed en tot iedereens tevredenheid. Nu heeft een nieuwe medewerker hier veel problemen mee, maar draagt zelf geen andere oplossing aan. Het is en blijft een feit dat in onze branche tijden kunnen wijzigen en 'nee, dit lukt niet' is bij onze klanten ook altijd een geldig antwoord. Maar vinden jullie het onredelijk dat ik werknemers bij werktijd benader voor dit? Het wordt bij het sollicitatie gesprek wel duidelijk besproken, maar het staat niet in de contracten of huishoudelijk reglement.
  19. Mijn mailprogramma sorteert meer dan 90% van de scam en phishing al uit omdat ze in bulk verstuurd worden. Als je je mails aandachtig leest, valt je in de meeste gevallen wel op of je wantrouwend moet zijn. In dit geval begint het bericht met: "NAMENS de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)". Ondertekend wordt met "Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)" en niet door iemand die in opdracht van RVO werkt. De meeste instanties en bedrijven hebben een berichtencentrum waar je de berichten kunt lezen als je ingelogd bent. Log je in op de officiële site en controleer daar of ze je een bericht hebben gestuurd.
  20. Het wordt ook echt steeds beter en gericht op de juiste doelgroep. Vrees voor de toekomst.
  21. KenLpunt werd lid van de community
  22. Mared Pearce werd lid van de community
  23. Gisteren
  24. Sinds tijden kijk ik weer eens op Trustpilot: staat er een fraai verslag van een stagiair!! Hij beschrijft exact wat alle gedupeerden al jaren ervaren en zeggen, maar wat in alle toonaarden door het bedrijf werd ontkend. Bijzonder dat deze nog niet verwijderd is... Bron: https://nl.trustpilot.com/reviews/68978472479d1802108a7481
  25. Workplace Consultant wijzigde zijn profielfoto
  26. Als je kunt helpen, stuur @freezebot1 dan een PM.
  27. Wat is je vraag nu precies, ik vindt de vraag nogal vaag. Ben je opzoek naar een bedrijf dat zijn product wil innoveren? Of zoek je een product dat beter gemaakt kan worden? En wat kun jij precies bieden, ben je een ontwerper? Of zit je meer in de uitvoering. En in welke branche zoek je precies je klanten?
  28. hallo, ik zoek hulp bij innoveren van een serieus iemand, dat je mij kan helpen om van een idee tot product te komen, ik heb het al eens eerder geprobeerd met de videodeurbel maar daar is iemand anders mee aan de haal gegaan gelukkig, maar dat wil ik liever niet voor een 2e keer. zoek je dus een uitdaging, nou hier is er 1. greetings uit freezeland, LP
  29. freezebot1 werd lid van de community
  30. fred77 werd lid van de community
  31. Nee dat gaat niet goed. De maandelijkse reservering vakantiegeld moet naar de kosten. Tegelijkertijd zal op de balans dan een schuld (credit) ontstaan aan de werknemer Als het vakantiegeld wordt uitbetaald dan moet de balansrekening met de schuld gedebiteerd worden (en niet opnieuw de kosten) dan zijn de kosten 1x verantwoord en is de balans 0(of het aantal maanden vakantiegeld dat nog niet is uitbetaald op balansdatum)
  32. LavenderCare werd lid van de community
  33. Afgelopen week
  34. Je bent welkom op HL met bijdragen en vragen die voldoen aan onze Forumregels, dit topic is gesloten omdat het een privéaangelegenheid betreft en bovendien stichtingen niet behandeld worden. Lees s.v.p. de Forumregels alvorens iets te plaatsen, waarvoor alvast dank.
  35. Hallo, ivm Risico mitigatie heb ik het idee om een stichting op te richten. en vervolgens een woning te kopen met een hypotheek voor prive gebruik. zodat er scheiding is van Juridische en Economische bezit. ik kan er maar weinig over vinden. heeft iemand hier ervaring mee? hoe kijken jullie naar dit idee?
  36. ton18435 werd lid van de community
  37. Boekhoudingvoorondernemers werd lid van de community
  38. Goedemiddag! Ik zoek hulp voor het inboeken van ons loonjournaal. Dit is het 2e jaar dat we iemand in loondienst hebben. Vorig jaar ( over het jaar 2023) heb ik het denk ik al fout gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Het gaat om de bedragen die betrekking hebben op het vakantiegeld. Op het loonjournaal van 2023 staan ( fictieve bedragen); Debet Credit Reserveringen vakantiegeld € 100 Reserveringen vakantiegeld € 100 Reserveringen vakantiegeld uitbetaald € 100 In 2023 heb ik € 200 op de kosten geboekt ( beide debet bedragen) en € 100 op de balans als schuld ( credit bedrag) Op het loonjournaal van 2024 staan ( fictieve bedragen); Debet Credit Reserveringen vakantiegeld € 200 Reserveringen vakantiegeld € 200 Reserveringen vakantiegeld uitbetaald € 200 Nu denk ik dat ik de € 400 ook weer op de kosten moet boeken en de € 200 weer op de balans. Mijn vraag is of dit wel goed gaat. De reserveringen vakantiegeld op de balans ( schuld) wordt alleen maar hoger en er wordt niks op afgeboekt. Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf. Groet, Martin

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.