Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Als ik het relaas zo lees, valt of staat het allemaal met de voorwaarden en met wat er concreet en specifiek is vastgelegd over de uitvoering van de opdracht. Om een voorbeeld te noemen uit mijn ervaring: Ik had een adviseur in de arm genomen voor de verkoop van een van mijn vestigingen, ik moest dan aanloopkosten vooruit betalen. Na geruime tijd wilde die adviseur de opdracht teruggeven, er was echter een concrete bepaling in de overeenkomst opgenomen dat ik pas bij afronding van de opdracht de resterende vergoedingen moest betalen, maar ook dat opdrachtnemer zich ertoe verplicht had de opdracht af te ronden. Ik deed een beroep op die bepaling en heb toen aangegeven dat met teruggeven van de opdracht de overeenkomst nietig was en heb op basis daarvan de aanbetaalde bedragen succesvol terug kunnen vorderen. Van aantoonbare schade was geen sprake. Jij zou dus de overeenkomst eens goed op bepaalde details kunnen uitpluizen om te kijken of vervolgstappen zinvol zijn.
  3. Helaas, boekhouders en fiscalisten kunnen doen wat ze willen. En de rotte appels in het vak verpesten de naam van de branche. Ik ben zelf al 25 jaar ondernemer en voor mij is het ook een eindeloze zoektocht geweest. Helaas zegt de prijs van je boekhouder ook niets. Ik had een heel duur kantoor en die heeft ook eindeloos veel fouten gemaakt. Het is geen kwestie van veel zoeken en geluk hebben.
  4. Vandaag
  5. Graag zou ik over onderstaande gebeurtenis wat inzichten van anderen krijgen. In juli dit jaar ben ik overgestapt naar een nieuwe boekhouder (fiscalist). Vooraf duidelijk gemaakt dat ik dit jaar nog over zou willen naar een BV met terugwerkende kracht. Ook duidelijk gemaakt dat het een redelijk complexe zaak is i.v.m. een gedeeld vastgoed met een familielid, vruchtgebruik en enkele andere dingen. Dit was allemaal niet zo moeilijk aldus de boekhouder. Ik heb een offerte ontvangen en die getekend. Vervolgens zijn er wat overleggen geweest in persoon en via mail/telefoon. De voortgang ging wel wat traag. Eind oktober contact gehad waarbij er werd toegezegd dat de aangifte over 2024 eind november afgerond zou zijn. Begin November ontving ik een mail dat het te omvangrijk/complex is voor deze boekhouder en dat ze zich terugtrekken. IN de voorwaarden staat vermeld dat zij een opdracht zonder reden mogen weigeren, al moet ik de exacte bewoording opzoeken als dit van belang is. Dit brengt mij in de problemen in die zin dat ik dit jaar niet meer over kan naar een BV. Gezien de verwachte winst (~€200.000) kost mij dit best wat geld. Naast dat het geld kost, ben ik absoluut niet te spreken over de manier hoe deze boekhouder mij heeft behandeld. Ik heb dan ook gevraagd of ze bij een brancheorganisatie zijn aangesloten, wat ze bewust niet zijn (aldus de boekhouder). Is er een andere manier om een ergens een klacht in te dienen tegen deze boekhouder aangezien ze niet bij een brancheorganisatie zijn aangesloten? Heeft het kans van slagen om een rechtszaak te starten met als doel schadeloosstelling?
  6. Waar zit hun probleem met het aanstellen van een distributeur? Want juist bij dit soort logistieke afstanden is het hebben van een distributeur met een eigen voorraad snel interessant: als fabrikant heb je meteen je omzet en het risico ligt eigenlijk helemaal bij de distributeur.
  7. Welkom Niels Je kunt best ondernemer zijn met maar 1 opdrachtgever. Het gaat er vooral om dat jij zelfstandig bent in de manier waarop je zaken doet met ze en dat je naast deze werkzaamheden ook je best doet om met klanten te krijgen of andere opdrachtgevers. Het product dat zij gaan leveren, draagt juridische verantwoordelijkheid voor de importeur. Dat zijn zij nu, maar dat wil jij dus worden. Wellicht een argument waar zij gevoelig voor zijn. Probeer het aan de te verkopen zoals je ook je product zou verkopen. Wat kun je nog meer bedenken waarom zij de import beter aan jou kunnen overlaten?
  8. Gisteren
  9. Je kunt de aangiftes IB en VPB gewoon opnieuw indienen. Daar hoef je niet voor te bellen. Daarom passen ze niet aan, want het boekjaar begint op de oprichtingsdatum. Je moet zelf alles vanaf 1-1 toevoegen. Inkomen in de voorperiode moet aansluiten op het DGA-loon. Heb je überhaupt de beginbalansen ontvangen van je adviseur? Die heeft diegene namelijk sowieso moeten opstellen als onderdeel van een correct traject. Vraag er gewoon naar
  10. Angélique 1207 werd lid van de community
  11. Best forumleden, dit is de eerste keer dat ik op dit, of überhaupt een forum, post, dus excuses als het niet helemaal mooi is opgemaakt e.d. (Ik heb dit topic elders ook een keer gepost) Ik ben in samenwerking met een Australische designstudio bezig met het opzetten van een samenwerking. Hierin wil ik de rol als distributeur vervullen voor Nederland en bij groei voor een groter deel van (West-)Europa. Ik heb voorgesteld dat ik als exclusieve distributeur voor Nederland aan de slag wil en de rechten hiervoor wil ontvangen, zodat ik, met mijn kleine kapitaal, straks niet voor paal sta als een grote Hanos of andere groothandel ervandoor gaat met mijn product (en dus om mij heen zeilt naar de Australische mensen). Dit idee werd echter afgewezen en ik kreeg in plaats hiervan een voorstel om als "Sales representative" te gaan werken voor hun, waarbij ik de leads naar hen toe breng en vervolgens op commissiebasis ga werken. Ik vind dit geen goed idee omdat dit met alle regels in Nederland naar mijn weten niet handig is/niet mag, dit i.v.m. de wet schijnzelfstandigheid; ik meerdere opdrachtgevers moet hebben, wat ik niet van plan ben. Het volledige voorstel was als volgt: Ik heb lead protectie (alles wordt naar mij en via mij verstuurd) Ik ben de enige representatieve persoon in Nederland voor het merk, ik krijg commisie per sale (echter moeten zij dus de facturen e.d. sturen) Zij zorgen voor de marketing, zodra het beter gaat is er eventuele mogelijkheid tot het opnieuw afstellen tot bijvoorbeeld een Buy-Sell relatie (Distributeur) Ondanks dat ik dit een redelijk voorstel vind denk ik dat het 1. niet mag ivm wet schijnzelfstandigheid (een enkele opdrachtgever) 2. het lastig is omdat levertijden mega lang zijn 3. Nederlandse bedrijven verwachten Nederlandse facturen, niet Australische facturen 4. De kopers moeten als importeur fungeren, wat voor hen extra kosten en papierwerk oplevert. Wat denken jullie? Voor alle bovengenoemde reden wilde ik een beetje een middenweg nemen: Ik zal als commissionair werken, waarbij ik 1. Alle leads afhandel uit voorraad 2. Deze voorraad consigned is (Australisch bedrijf blijft eigenaar tot verkoop) 3. Mijn bedrijf kan dus naamsbekendheid en kapitaal opbouwen 4. De levering komt direct uit Nederland, dus snelle levering en vertrouwder 5. Ik kan gemakkelijker de stap naar distributeur maken als de tijd rijp is Wat is jullie mening en/of advies hierover? En als jullie dit niet hebben maar wel iemand weten waar ik zou moeten zijn, dan hoor ik dat graag. Bijv een adviesbureau of iets dergelijks? Ik zou echt niet weten waar ik daarvoor heen moet gaan omdat dit naar mijn idee een vrij specifiek probleem is. dus mocht je een plek kennen waar ik hierover kan sparren, hoor ik het graag.
  12. Dat zelf-redeneren zal AI steeds beter kunnen uitvoeren De ontwikkelingen hierin gaan steeds sneller en beter. Het is slechts een kwestie van tijd, dat veel werkzaamheden door AI moeten worden overgenomen. Probleem is echter dat die werknemers met kennis en ervaring steeds moeilijker zijn te vinden … en als die al zijn te vinden dat de prijs daarvoor steeds hoger gaat worden. Vraag en aanbod vormen (nog steeds) de kern van het marktmechanisme …
  13. U kunt de zakelijke auto met factuur en btw aan een particulier verkopen. Dat levert doorgaans meer op, want een handelaar wil er ook iets aan verdienen.
  14. je mag verkopen aan wie je wilt, binnen NL zal je altijd BTW moeten rekenen over de verkoop ongeacht wie de koper is.
  15. Ik heb een BMW op mijn bedrijf geregistreerd staan die nu ondertussen 10 jaar oud is en volledig afgeschreven is. Ondertussen een nieuwe auto op de zaak besteld dus gaat deze oude auto er uit. Kan deze oude BTW auto aan een particulier verkopen of moet deze zakelijk aan een handelaar of toch voor de export verkopen met BTW verlegd en rest BPM terugvorderen. Ben al bij mijn eigen accountant geweest en online gezocht maar ik krijg of vind niet het juiste antwoord.
  16. JJWk63 werd lid van de community
  17. Alifar_ wijzigde zijn profielfoto
  18. In elk geval bedankt Joost en shoptillyoudrop. Ik heb de beschikkingen wel ontvangen. Ik ga nu aan de slag om de eindbalans 2022 (vof) als beginbalans balans 2023 (bv) te gebruiken. Ik ga ook de belastingdienst bellen en verzoeken om de aangifte vpb 2023 die ingediend was, als niet verzonden te beschouwen. En de datum aan te passen van 29 december 2023 tot 31 december 2023 naar 01 januari 2023 tm 31 dec 2023. De ib 2023 die ingediend was zal ik weer indienen, maar dan alleen met de voor beloning voor de vennoten. (dus geen winst of anders. Wel loon uit overige werkzaamheden. ) Kan dat zelf gekozen worden. (dga loon) Dan bedoel ik de loon. In elk geval bedankt. P.S. ik moet voor de bv de beginbalans na door zaken gebruiken als begin balans 2023.
  19. Afgelopen week
  20. Goed gezien. En daarnaast nog de aanvraag van de beschikking geruisloze inbreng + akkoordverklaring getekend retourneren + ontvangen beschikking verkrijgingsprijs aandelen.
  21. KovA34 werd lid van de community
  22. Aanvulling op Joost: Heb je wel in de IB aangifte(n - voor alle vennoten) van 2022 aangegeven dat de VOF per 31-12-2022 gestaakt en geruisloos ingebracht in een BV is? Anders moet je (mijns inziens) ook de aangifte(n) 2022 ook herzien. (Met dan uiteraard ook de slotbalans van de VOF bij de geïntegreerde jaarstukken.)
  23. Die balansen kan ik niet produceren voor je. De beginbalansen 2023 van je BV's vloeien voort uit de slotbalans van de VOF 2022. Je moet dus daar beginnen.
  24. Alexander3D werd lid van de community
  25. Goedendag, Helaas heb ik te maken met een wanbetalers. Zaak is voor geweest bij een kantonrechter en wij zijn in het gelijk gesteld. Wordt nu uitgevoerd door een gerechtsdeurwaarder. Hiervoor moeten wij echter wel een voorschot betalen. Hoe moet dit verwerkt worden in de administratie? Er is geen factuur. Onder welke grootboek zou dit geboekt moeten worden? Alvast dank.
  26. Sasmar werd lid van de community
  27. Erkan81 werd lid van de community
  28. @DeHaanAV welkom op HL! Dit topic is echter gesloten comform onze Forumregels, in deze regels kun je vinden dat we geen reviews- en of klachtensite zijn. Gelieve, alvorens weer iets te plaatsen, de Forumregels te checken. Alvast dank voor jouw medewerking!
  29. Ik ben gister aan de slag gegaan met Marktplaats Pro, Ik adverteer normaal 100 advertenties ofzo in de paar maanden. Dus ik denk ik ga dat op de pro manier doen ,dan hoef ik ze niet elke keer te verlengen. Nou dat kan kon volgens de aardige dame van marktplaats pro ,dus account aangemaakt en gestart. wat me gelijk opviel en wat ik dus ook als het groot nadeel ervaren heb Had de clicks laagstaan , en 6 advertenties gezet ,gelijk binnen 1 a 2 dagen 11 euro weg:) Wat me verder opviel is dat klanten direct gingen mailen ,ook niet fijn ,want ik wil dat liever via marktplaats systeem zoals voorheen ,dan kun je eerst het koren van kaf scheiden. Toen zei een maatje van me ,hee johan ik kan helemaal niet meer op de " normale" manier reageren dus via een bericht via marktplaats.... Bleek dat het ook lastig te vinden was ,hoe je contact moet zoeken. Dus toen ben ik eens verder gaan kijken ,en het blijkt dus eigenlijk meer te zijn voor reclame ,dan een advertentie , dus niet voor mij bedoeld. Heb het dus na paar dagen ook weer geannuleerd.... Wat zijn jullie ervaringen?
  30. DeHaanAV werd lid van de community
  31. Bedankt Joost. blijkbaar heeft de adviseur de plank misgeslagen en ik ook. De adviseur heeft me eigenlijk niet alles uitgelegd. vof is geruisloos ingebracht. Er is een eindbalans per 31 december 2022 van vof. Daarna een beginbalans voor holding per 01 januari 2023 voor doorzakken en na creditering. Daarna beginbalans holding per 01-01-2023 na doorzakken. en ook een beginbalans voor werkmaatschappij per 01-01-2023 na doorzakken. Balansen tbv inbrengbeschrijvingen: 30-09-2023 vof 30-09-2023 voor doorzakken en creditering Holding 30-09-2023 na doorzakken Holding 30-09-2023 na doorzakken Werkmaatschappij. Op balansen van de holding en werkmaatschappij een post mutaties prive en winst. Is dit een winstreserve die meegenomen moet worden. Welk balans moet ik als beginbalans hanteren voor 2023. Ik hoor het graag van u.
  32. Leendert56 werd lid van de community
  33. Dag Hubbo Je mag nooit iets uit jezelf verrekenen bij de Belastingdienst. Als het al mogelijk is, dan doet de fiscus het zelf of moet je er eerst om vragen. Bovendien wordt het te veel betaalde bedrag aan VPB pas teruggegeven aan de BV nadat de aangifte VPB is ingediend of doordat je zelf nu nog een wijziging in de voorlopige aanslag '25 aanvraagt. Dat kan nog tot 1 mei
  34. Ik heb voorlopige aanslag vpb gehad en betaald. Dit jaar een klein verlies . Kan ik de voorlopige vpb dan verrekenen met de btw?
  35. bodolrawa werd lid van de community
  36. dillon werd lid van de community
  37. Yes, begrijp wat je zegt, maar dit is waar ik als ondernemer huiverig voor ben.
  38. Bedankt! Het hangt er erg vanaf wat je uiteindelijk post en hoe je je bedrijfsprofiel inricht natuurlijk. Als je als kapper zijnde posts laat genereren van je werk, of als blogger posts laat maken van nieuwe blog-artikelen, dan kan de content alsnog waardevol zijn ondanks dat ze met AI gegenereerd zijn. De kern van de content wordt namelijk aangeleverd door de gebruiker.
  39. En als je Canva er aan toevoegt ben je helemaal compleet. Veel marketingbureaus gebruiken het op deze manier. We zijn er alleen van overtuigt dat onze doelgroep dit nooit zal gebruiken. Te veel moeite of te weinig affiniteit. Onze tool combineert alles. De meerwaarde van onze app is dan ook dat het alleen gefocust is op social media en dat onze UX het heel eenvoudig maakt om posts te creëren en in te plannen binnen de huisstijl van je bedrijf. Er zijn op dit moment al tientallen tools die soortgelijke functionaliteiten bieden, alleen vaak bieden ze naast social media nog meer mogelijkheden aan (powerpoints, ads etc.) en zijn ze gericht op zowel particulieren als bedrijven. Dit heeft uiteindelijk invloed op de gebruiksvriendelijkheid van de tool. Onze tool is gericht op een selectievere doelgroep: (kleine) ondernemers welke geen budget hebben voor een marketingbureau, maar wel aanwezig willen zijn op social media binnen de branding van hun bedrijf. Wij optimaliseren het voor deze doelgroep waardoor het gebruiksgemak hoog is. Dit is ons inziens belangrijk omdat we er vanuit gaan dat onze doelgroep niet direct affiniteit heeft met IT. Ik begrijp dat veel mensen in eerste instantie wat huiverig zijn om posts te laten schrijven door AI omdat de persoonlijke touch al snel ontbreekt. Zoals eerder aangegeven heb je de mogelijkheid de tool instructies mee te geven van de manier van schrijven en kan je elke post achteraf handmatig finetunen. Als je veel waarde hecht aan je persoonlijke toon, kan je de tool dus ook inzetten om inspiratie op te doen en de concepten die hij genereert achteraf aan te passen. Het is interessant om te lezen dat de meeste reacties in eerste instantie (terecht) laten zien dat er zorgen zijn over de persoonlijke uitstraling die je als bedrijf wil uitdragen. Het doel van onze app is niet om zoveel mogelijk 'AI meuk' de wereld in te slingeren. De content die gegenereerd wordt is op basis van de input die je aanlevert. We zien in de praktijk dat de meeste bedrijven specifieke posts laten maken als 'Maak een post voor vacature ...' of 'We zijn gesloten op 5 december i.v.m. pakjesavond'. Voor een MKB/ZZP die geen marketingteam heeft, zijn dit werkzaamheden die vaak blijven liggen waardoor de social media accounts niet actief lijken en waardoor je uiteindelijk impressies/aandacht mist. Mensen hier kunnen vallen over "ik hoor regelmatig de vraag..", maar we weten vanuit onze dagelijkse werkzaamheden dat er veel ZZP'ers en MKB'ers zijn die hier tegenaan lopen en we geloven dat onze tool hier een oplossing voor biedt.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.