Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
Resultaat Overige Werkzaamheden - verder geen inkomen - maximaal belastingvrij?
Inclusief of exclusief btw?
-
Resultaat Overige Werkzaamheden - verder geen inkomen - maximaal belastingvrij?
Dag, Ik heb in 2025 geen inkomen. Wel heb ik een binnen verbouwing gedaan bij een vriendin en daarvoor betaling ontvangen, vriendelijk tarief van 20 euro per uur. In totaal heb ik ongeveer 8500 euro verdiend. Zij wil graag een kwitantie want dat kan ze het opvoeren bij haar belasting. Moet ik bij een dergelijk bedrag IB betalen of zal dit effectief op 0 euro uitkomen? Waar ligt het 'plafond' eigenlijk ongeveer?
-
duckcity startte met het volgen van Resultaat Overige Werkzaamheden - verder geen inkomen - maximaal belastingvrij?
- Vandaag
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
@ Herman van der Helm … precies dat
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Grappig dat zo'n veranderend getal voor vragen kan oproepen. Volgens mijn biologische klok verandert er niets in mijn gedrag of denkwijze. Ondernemen doe ik zolang het leuk blijft. Feitelijk begonnen op mijn dertiende en nu bijna 72 heb ik er nog steeds plezier in. Het helpen van mensen die het willen aan goede oplossingen is nog steeds leuk. En dat daar gewoon een voor mij en mijn kinderen leuk inkomen aan mogelijk blijjft is ook leuk.
- Gisteren
-
RdJong werd lid van de community
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Het UWV roept vooral wat andere bedrijven zouden moeten doen. Ik heb geen idee wat het UWV zelf doet met hun eigen ouderen beleid.
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Hier is een verpleeghuis bezig alle personeel van boven de 50 er uit te werken. En het UWV is totaal niet geloofwaardig, er zit nogal verschil en wat ze zeggen en wat ze (niet) doen.
-
DaMedia startte met het volgen van Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
-
Erwin Berger werd lid van de community
-
DaftarSlotGacor597 werd lid van de community
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Via verloning onderneem ik nog steeds, maar freelance en wet dba-proof...
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Ja hoor, zeker, maar dan via verloning, geen poespas meer met handelsregister, schijnzelfstandigheid, btw... Het is een keuze, maar voor de meesten hier zal - denk ik - gelden … Eens ondernemer, altijd ondernemer.
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Mogelijk ook iets met 'peanuts' en 'monkees'
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Ja hoor, zeker, maar dan via verloning, geen poespas meer met handelsregister, schijnzelfstandigheid, btw...
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
In mijn omgeving zijn een aantal mensen in loondienst gewoon gedumpt door hun werkgever. Die kregen een manager die hun zoon of dochter had kunnen zijn en konden gaan. Bedrijven vinden wellicht dat mensen langer moeten doorwerken, maar dan vooral bij de concurrent.
-
wimj startte met het volgen van Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
-
Nieuwe zakelijke voornemens voor 2026, of toch maar de oude mee?
Volgas gaan, volgend jaar begint het echt en worden de dromen werkelijkheid (hopelijk) na pilots in Australië kunnen we eindelijk in Europa gaan beginnen🥳
-
Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
Wij halen in december, 1/3 van onze jaaromzet binnen. Dus we zijn gewoon aan het werk.
-
Jasper S. startte met het volgen van Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
- Afgelopen week
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
hierop heb ik idd de quotes ontvangen na een aanvraag bij 2 bedrijven gedaan te hebben. Deze waren eigenlijk wel elke keer duurder uit dan het huidige offer vanuit Australie. Ja en dan heb je dus als je een nederlandse expediteur gebruikt, dat ze hun eigen agent gebruiken, en dus niet van die verborgen kosten hebt? Volume heb ik ook, dus ik zal eens wat meer offertes aanvragen of er wat leuks tussenzit. Zal ik heirbij dan ook gelijk kijken of zij de logistieke mogelijkheid hebben om export ook te regelen zodat ik in de dichtbije toekomst één logistieke partner heb?
-
Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
Scheelt dat mijn klanten over het algemeen scholen zijn en met de feestdagen ook vrij/dicht zijn 😄 Heb niet perse een tip, wel een eigen ervaring die ik kan delen. Ik zet bijvoorbeeld content vast klaar zodat ik er met de feestdagen niet over na hoef te denken, zet mijn meldingen uit en een "ik ben er even niet" bericht aan. Na de feestdagen of soms zelfs na de kerstvakantie pak ik het weer op. 😄 scheelt dat mijn klanten en team dit ook weten. Verder wil ik delen, volg je gevoel hierin. Wil je vrij zijn? Plan het in en neem echt vrij. Wil je werken? Lekker doen! Fijne feestdagen allemaal 🎄
-
Cilla-1992 startte met het volgen van Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
-
ANSK LENAERTS werd lid van de community
-
Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
Anders... Ligt ook in de markt waarin je actief bent. Bij mij B2B, dus vooral rustig. Bij B2C zal die anders zijn.
-
Kuiffje startte met het volgen van Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
Nou, dan ben je al iets verder behalve dan, dat je nog niet weet welke plaats van levering met DAP bedoeld wordt en welke kosten (CISF etc.) er dan eventueel hier in NL nog bij komen. Overigens worden de vrachtkosten niet alleen over het aantal kg berekend maar meestal naar het volume in cbm anders zou je dozen met veren vrijwel voor niks van China hierheen kunnen sturen. Dat volume heb je dus in ieder geval nodig als je kosten wil gaan vergelijken. We hebben het hier over minder dan 0,5% van de waarde van de goederen en die zitten ook al in de DAP kosten. Nee, daar kun je je niet tegen indekken omdat de leverancier daar niets mee te maken heeft en de Chinese expediteur een agent in Rotterdam zal instrueren de havenafwikkeling hier te doen. Een pro forma factuur zul je niet krijgen want je hebt altijd kans, dat er extra kosten voor bv douane beschouw bij komen. Dat weet je pas als de goederen op de kade staan en voor inklaring aangemeld worden. Je hebt nu, met uitzondering van het volume, alles om een offerte bij een Nederlandse expediteur aan te vragen. Waarom doe je dat niet, vergelijkt dan de kosten en beslist dan of je een gokje wat betreft de extra kosten bij DAP wilt wagen?
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
dit is bij ons gelukkig niet het geval, we hebben de productprijs los ontvangen, en de quotas ook los hiervan ontvangen. Onze huidige quotes zijn nu : 24 dozen (4.2kg/doos) via zee, 980 AUD ( ~560,- EUR) en voor 120 Dozen 2250 AUD (~1300 EUR) Ik heb op andere plekken niet veel betere quotas kunnen vinden. Dit zou dan DAP geleverd worden. Maar dit zijn dan toch ook weer extra kosten die je bij DAP niet hebt? Kan ik mij hiervoor niet van tevoren indekken? Dus vragen aan hen of er nog extra bijkomende kosten komen, en van tevoren een pro forma factuur krijgen?
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
Het risico is bij beiden gelijk mits je de zending verzekerd. In 99,9% van de gevallen is de risicodekking van de verzekering die je hier afsluit via een expediteur beter dan die, die men in China afsluit. De voor- en nadelen van DAP en FOB vind je in onderstaan AI-gegeneerd antwoord: DAP (Delivered at Place) Verkoper regelt alles: De verkoper betaalt en regelt het transport, de verzekering en de export-douane tot aan de afgesproken plek (bv. jouw bedrijfslocatie). Risico overgang: Het risico (verlies/schade) ligt bij de verkoper totdat de goederen gelost zijn op de eindbestemming. Koper: Betaalt import-douane en ontvangt de goederen. Voordeel: Meer gemak en minder werk voor de koper, maar vaak duurder. FOB (Free On Board) Risico overgang: Het risico en de kosten gaan over op de koper zodra de goederen aan boord van het schip zijn in de verschepingshaven. Verkoper: Betaalt kosten tot het laden aan boord (inclusief uitklaring). Koper: Regelt en betaalt de hoofdlading (zee- of luchtvracht), verzekering, import-douane en transport vanaf de haven. Voordeel: Meer controle over transport en kosten voor de koper, ideaal als je zelf logistiek kunt regelen. Mijn ervaring is, dat bij DAP ten eerste de eenheidsprijs van de producten hoger is dan bij FOB omdat het transport in de prijs ingecalculeerd is en ten tweede vrijwel altijd als plaats van bestemming "Rotterdam haven" geldt. In dat geval krijg je te maken met alle lokale kosten die je bij FOB ook hebt plus een extra aantal hoge, onzinnige kosten zoals bv China Import Service Fee (CISF) waarvan je pas weet hoe hoog die zijn als je geen kant meer uit kunt. Zoek hier in HL en in Google maar eens naar CISF. DAP is dan ook vaak duurder dan FOB en echt, meer gemak en minder werk heb je echt niet bij DAP. Je moet bij DAP immers zelf nog de import regelen terwijl een expediteur dat bij FOB allemaal al voor je doet. Invoerrechten en BTW bij invoer: Die schiet de expediteur voor en stelt die aan jou in rekening op de eindfactuur.
-
Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden
Het valt mij op dat sinds de invoering en gebruik van de mobiel telefoon de bereikbaarheid enorm is afgenomen. Vroeger, met de vaste telefoon, kon je iemand bellen en als de persoon waar je naar vroeg niet aanwezig was, werd die door de persoon die aanpakte gewoon 'opgetrommeld'. Nu krijg je een apparaat aan de telefoon waar je tegenaan kunt spreken. Tip: wil je iemand spreken naar aanleiding van een contactformulier aanvraag via jouw website: Bel binnen een aantal minuten terug, want dan zitten ze nog op hun computerplek met een telefoon in de stand aan. Bel je iets of veel later. Dan krijg je de bekende voicemail en kun je vele keren terug bellen voor je iemand aan de lijn hebt.
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
Waarom zou ik dit doen dan? Want dat levert erg veel risico op vanaf mijn kant welke ik een stuk liever vermijd met DAP verzending. Ik kan toch ook gewoon een expediteur voor enkel de import & later de export? En aangezien de leverancier de verscheping regelt, ben ik toch niet degene die dit regelt? Of is dit i.c.m. de FOB verzending? Is dit dan ook iets welke ik betaal aan expediteur, of is dit iets wat ik WEL zelf moet doen ?
-
Oude bedrijf recyclen of Nieuw bedrijf oprichten?
Ik zou de kvk inschrijving houden. Zaken doen met een nieuw opgericht bedrijf is altijd iets lastiger. Aan de andere kant een nieuwe kvk nummer kan wel zorgen voor kortingen bij banken etc. Ik zou ook zeker goed kijken naar de SBI, onze branche (evenementen) was nooit goed omschreven en heeft in Corona tijd voor veel problemen gezorgd. Helaas is onze branche nog steeds te klein om codes te krijgen dus vallen we nog steedds onder overige codes zoals 77390. (Alleen om die reden alleen, graag geen corona meer)
-
Jasper S. startte met het volgen van Oude bedrijf recyclen of Nieuw bedrijf oprichten?
-
Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
Hallo Niels. Kort en bondig: Ja, dat is het waard! Een EORI-nummer moet je inderdaad zelf aanvragen. CE-markering, productveiligheid en documentatie moet je allemaal zelf regelen / controleren. Dat zijn geen taken die een expediteur van je overneemt. Afhankelijk van het volume en het gewicht van je monsters kun je die het beste per pakketdienst laten sturen. Grotere zendingen per lucht- of zeevracht, kunnen het beste door een expediteur afgehandeld worden. Ik neem aan, dat je niet meteen een volle container gaat bestellen, maar 1 of een paar pallets. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik het als volgt doen: - Ik zou bij voorkeur alleen op basis van FOB bestellen - Maak een schatting van je eerste bestelling (aantal pallets, volume in cbm en gewicht van de zending. Je leverancier kan je hierbij helpen). - Neem contact op met een (of meer) expediteur(s) en laat hem (ze) een gedetailleerde offerte sturen voor het transport vanaf Tianjin naar je woonplaats. Je moet dan een offerte krijgen waarin de kosten voor de zeevracht van Tianjin – Rotterdam, havenkosten in Rotterdam, inklaringskosten, en transport van Rotterdam naar je woonplaats gespecificeerd worden. Vraag tevens naar de kosten van een verzekering. - Stuur een beschrijving en indien mogelijk een foto van de producten mee en vraag gelijk welk douanetarief van toepassing is. Je kunt dan zelf de invoerrechten berekenen. Deze ben je verschuldigd over de factuurwaarde + de kosten van het zeetransport. Als er nog iets onduidelijk is of als je vragen hebt over iets wat niet algemeen maar specifiek is in jouw geval of voor jouw producten, mag je me graag een PM sturen of bellen.
-
ChinaTradeConsult startte met het volgen van Is een Douane expediteur het waard als klein bedrijf?
- Hulp met toegang tot een Facebook-pagina
- Hoe vinden we meer bestedingsruimte of een financier voor groei?