Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
Compagnon kiezen
Hallo allen, Ik zit momenteel in een twijfelpositie. Ik ben al jaren werkzaam in de direct sales in loondienst. Ik heb hier een talent voor en dit gaat mij altijd goed af. Nu heb ik de kans om binnen dit model mijn eigen vestiging op te starten. Een spannende stap, maar tegelijkertijd een mooie uitdaging. Gezien ik ook erg op mijn vrijheid gesteld ben en af en toe in staat wil zijn om een mooie reis te maken (mijn passie) lijkt het mij handig om dit samen met een compagnon te doen. Het idee is om een bv op te richten en dan beide een eigen holding. Ik ben zelf een kei in de direct sales zelf maar ben van nature chaotisch en een adhd'er. Ik heb hierin 2 opties: Compagnon 1 heeft veel complementaire eigenschappen van mij. Hij behoud goed overzicht en is goed met plannen. Echter kunnen wij ook frictie ervaren. We zijn beide wat koppig en dit zorgt dat het soms lastig is om mee samen te werken. Dit resulteert dan in spanningen. Hierdoor zijn we de afgelopen jaren (we zijn al 10 jaar vrienden) iets uit elkaar gegroeid. Ook heb ik qua persoonlijke financieën soms mijn vraagtekens erbij. Hij geeft vaak al zijn eigen geld uit. Mijn werkgever wil graag dat ik met compagnon 1 ga samenwerken omdat hij denkt dat, gezien de complementaire eigenschappen, dit de meeste kans van slagen heeft. Compagnon 2 is net als mij echt een gevoelsmens en brengt veel positieve energie. Ik kan makkelijk en open met hem communiceren. Alleen hij is net als mij een adhd'er en zijn we soms allebei wat lief, hierdoor heb ik hier ook wat twijfels bij. Ik heb zelf een sterke intuïtie, en die neigt eigenlijk naar compagnon 2 omdat we op persoonlijk vlak beter klikken. Echter weet ik niet of ik dit in zakelijke context wat moet loslaten en ook moet kijken wat een zakelijke match is ipv enkel mijn gevoel volgen. Wat zouden jullie aanraden? Ik zit vast in een puzzel waar ik zelf niet uitkom. Onwijs bedankt! Gr Joop
-
Joop van Beem startte met het volgen van Compagnon kiezen
-
Joop van Beem werd lid van de community
-
Norbert Bakker startte met het volgen van 21 november, de dag van de ondernemer!
-
21 november, de dag van de ondernemer!
Heb je het al gemerkt? Vlaggen in de straten, korting op gebak bij de Jumbo op vertoning van je KvK inschrijving, overal feest en vanavond - na de televisietoespraak door de Koning aan alle zelfstandigen (hij benadrukt de economische waarde van ondernemers, die zorgen voor banen, groei en welvaart) - een speciaal ondernemersconcert in de grachten van Amsterdam dat integraal wordt uitgezonden door de NPO en de commerciëlen met een afsluitend vuurwerk. Niet? Niet erg hoor. Morgen weer een dag. Het is immers elke dag ondernemersdag 😉 Maar eh, toch gefeliciteerd heh!
- Vandaag
-
G vd Pavert werd lid van de community
-
Arigato werd lid van de community
-
A1 formulier
Ik heb dit in het verleden voor een werkgever gedaan. Als verblijfadres heb ik toen het adres van mijn grootste klant opgegeven en de kleinere opdrachten enkel als opdrachtgever vermeld. Weet je de opdrachtgevers wel van tevoren? Dan zou dit een prima oplossing kunnen zijn.
-
mnscredit wijzigde zijn profielfoto
-
Shree Kumar werd lid van de community
-
mnscredit werd lid van de community
-
laraib2005 werd lid van de community
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Ik heb al hier vermeld dat we geen overeenkomst hebben gesloten. Enkel factuur die ik heb betaald op vertrouwen. Volgens jou hoeft de boekhouder dan ook niks te doen en is geen antwoord aan mij verplicht indien ik hem vraag: volgens mij eigen berekening en die van bolmate is je omzetberekening incorrect, kun je aub nakijken en anders aan mij uitleggen waarom het toch juist is? Kun je mij een voorbeeld geven van een gratis XAF viewer? Via eigen onderzoek kwam ik uit op Invantive runtime, maar als ik het via die applicatie doe zijn de meeste velden leeg. Dit is mijn zojuist verzonden bericht naar mijn boekhouder: "Beste (naam), Je hebt gelijk dat het mijn fout is dat ik zo laat ben begonnen. Maar dit probleem roept de nodige stress bij mij op en het maakt het er niet makkelijker op als je niet reageert. Ik stelde je de volgende vragen, maar ik heb tot nu toe nog steeds geen enkele opmerking als antwoord hierop van jou gehoord: 1) Hebben ik en bolmate beide de omzet verkeerd berekend? Of begrijp ik de omzetberekening verkeerd en heb jij gelijk? 2) Klopt het dat inkoop voorraad Nederland meer moet zijn dan door jou berekend? Ik krijg enkel als antwoord dat je het zal reproduceren. Ik weet niet eens wat dat inhoudt. Ik weet niet wat ik kan verwachten en zo weet ik niet welke stappen ik moet nemen. Zoals je het herinnert was het vorige keer bij het opstellen van de eerste versie ook zo: te laat, geen antwoord of half antwoord. Begrijp je echt niet dat dit frustrerend is? Of zie ik dit nu verkeerd? Ik hoop dat ik het verkeerd zie, dan weet ik in ieder geval wat ik aan mezelf moet verbeteren. Dan heb ik een vraag nu. Je hebt een XAF bestand geleverd. Die kan ik niet openen. Is het wellicht mogelijk om het om te zetten in een excel bestand voor mij? "
- Gisteren
-
Vanessa stroet werd lid van de community
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Het valt mij op dat TS geen antwoord geeft op de vraag wat er overeengekomen is en bij herhaling zegt: 'ik vind dat grootboek/boekhouding erbij hoort'. Als de opdracht alleen is geweest: 'hier de data, doe IB aangifte', dan hoeft die boekhouder geen grootboek te construeren. En de XAF moet voldoende zijn. Daar zijn diverse gratis viewers voor, maar ook de nieuwe boekhouder zal deze eenvoudig in kunnen lezen, als hij daartoe bereid is.
- Planningssysteem
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Het zal de Belastingdienst inderdaad een ‘worst’ zijn hoe gedetailleerd de jaarrekening is, als de kerncijfers maar kloppen. TS vraagt zich af of de jaarrekening wel klopt, en daarmee ook de aangifte IB. Iedere ondernemer zou, denk ik, graag (gedetailleerd) weten waar het geld vandaan komt en naar toe gaat. Bij twijfel is het dus aan de boekhouder om uit te leggen waarom zijn ‘berekening’ klopt met de werkelijkheid. Daar is helemaal niets teveel aan gevraagd.
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Daarom heeft @JacobSX de “grootboekrekeningen” niet per se nodig: de totalen en saldi van de winst- en verliesrekening en de begin- en eindbalans maken deel uit van de aangifte inkomstenbelasting. Daarmee heb je meteen een belangrijke controle in handen — als ondernemer, boekhouder én belastinginspecteur: de te betalen omzetbelasting die als kortlopende schuld op de eindbalans staat, zou gelijk moeten zijn aan je aangifte omzetbelasting voor het 4e kwartaal. Als de nieuwe boekhouder de balans van de foute boekhouder heeft overgenomen, blijf je fouten achter je aanslepen. Hoe is dat opgelost?
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Kan de nieuwe boekhouder u dan niet behulpzaam zijn met het XAF-bestand en de uitleg hiervan? Ik kan mij zo voorstellen dat zij graag de juiste (correcte) jaarrekening willen ontvangen voor de beginbalans van het nieuwe boekjaar. Zoals met zoveel zaken is het vinden van een goede boekhouder (helaas) een kwestie van proberen … en dan vooral op basis van correctheid, vertrouwen en communicatie. Je legt tenslotte wel je hele financiële handel en wandel op tafel. Bij de presentie van de jaarrekening en aangifte IB hoort - al dan niet op verzoek - een uitleg,
-
Incorrecte aangifte inkomstenbelasting door boekhouder
Ik heb de XAF bestand proberen te converteren, maar het lukt mij niet. Het lijkt mij dat hij een bestand moet kunnen leveren die iemand zoal mij makkelijk kan openen. Ik heb het hem heel duidelijk gemaakt dat ik op zoek ben naar de berekening. Indien de XAF bestand dat bevat, dan is het omzetten door hem toch een fluitje van een cent? Waarom moet hij het dan "reproduceren"? Wat betreft het switchen van boekhouders, het is normaal dat men met de tijd leert wat goed en niet goed is. Vandaar. Nu heb ik een goede gevonden en ik blijf dan ook bij hun. Met deze boekhouder valt gewoon niet te communiceren. Antwoord krijgen (als ik geluk heb dat ik antwoord krijg) kan een week duren en dan krijg ik half antwoorden.
- Afgelopen week
- Eenmanszaak en/of stichting oprichten
-
Kuiffje startte met het volgen van Eenmanszaak en/of stichting oprichten
- Planningssysteem
-
Eenmanszaak en/of stichting oprichten
Ron van der Kolk reageerde op Marloes d H's topic in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrechtWordt de stichting dan de enige opdrachtgever van de eenmanszaak? Dan is de eenmanszaak feitelijk geen onderneming, en kan de belastingdienst van mening zijn dat je eigenlijk in dienst bent van de stichting, met alle fiscale consequenties van dien.
-
Ron van der Kolk startte met het volgen van Eenmanszaak en/of stichting oprichten
-
Michel de Muijnck werd lid van de community
-
Ondernemingshoofdpijn
AI neemt geen volledige functies over, maar kan enige repeterende taken waarbij vaste variabelen altijd voorkomen omzetten naar het gewenste resultaat, mits dat dan weer niet te moeilijk is. Er zijn experts die gerust hierover willen discussiëren, maar dit is wel het veilige en definitieve antwoord. Een AI toepassing zou één of twee van de drie zaken moeten oplossen => kwaliteit verhoging, tijd besparing en/of kosten verlaging. Als je alle drie tegelijkertijd probeert, krijg je een te complex AI model. één van de makkelijkste AI toepassingen die je kunt implementeren is een email assistent. Deze vangt alle mailtjes op en stuurt deze rechtstreeks naar de juiste persoon (mits goed getraind). Wat ik erg belangrijk vind is om een AI niet zijn eigen beslissingen te laten nemen, maar eerder een 'human-in-the-loop' model aan te houden. De AI is geen eindverantwoordelijke, uiteindelijk ben jij dat. Hopende dat dit je een beetje helpt :)
-
StephanvLeuken startte met het volgen van Ondernemingshoofdpijn
-
fastlearner werd lid van de community
- Planningssysteem
-
Planningssysteem
Goedemiddag allemaal, De uitbreiding van het team gaat hard en dat wil zeggen tijd om na te denken over een planningssysteem dat voor zowel mij als de mensen die werkzaam zij binnen mijn bedrijf niet al te ingewikkeld is. Zij werken zowel tijdens basisschool/kinderopvang uren als daarbuiten, maar net wat voor workshop aanvraag er komt. Het doel is tweeledig, namelijk: Om voor mijzelf overzicht te hebben van wie waar welke dag ingepland staat (en dubbele boekingen te voorkomen). Dat zij kunnen zien wanneer zij zijn ingepland en voor hoeveel uur. Verder lijkt het mij handig om het volgende ook te kunnen: Uren erin kunnen zetten waar ZZP-ers op kunnen reageren wanneer dit past bij hun beschikbaarheid. Beschikbaarheid kunnen doorgeven (ZZP-ers). Uren kunnen aanpassen en goedkeuren. Toevoegen van bijzonderheden die dag (bijvoorbeeld afwijkende uren en hierbij kunnen aangeven waarom) Liefste meteen in dit systeem ook de boodschappenbonnen/declaraties kunnen verwerken door het personeel. Zelf zie ik veel systemen die voor personeel in dienst geschikt zijn, echter werk ik met ZZP-ers samen, waardoor de standaard aangevinkte vakjes voor personeel in loondienst niet van toepassing is of niet aanpasbaar naar ZZP basis. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie inzetten en of jullie tips hebben wat passend zou kunnen zijn voor mijn situatie. Alvast bedankt voor het meedenken.
-
Cilla-1992 startte met het volgen van Planningssysteem
-
Het is de vraag wanneer er iets misgaat
Was geen vraag, maar een reactie op de eerdere discussie. "Door de brand uit de brand" is een uitdrukking die al lang bestaat in relatie tot verzekering(sfraude.) "De fiscus zal daar niet intrappen" reageerde @Drs. Andor Demarteau . Als de fiscus zelf de administarie kwijt maakt, hebben ze niet zo veel verhaal meer....
- Het is de vraag wanneer er iets misgaat
- Het is de vraag wanneer er iets misgaat
-
insparcom startte met het volgen van Het is de vraag wanneer er iets misgaat
- Eenmanszaak en/of stichting oprichten
-
Norbert Bakker startte met het volgen van Eenmanszaak en/of stichting oprichten
-
Eenmanszaak en/of stichting oprichten
Norbert Bakker reageerde op Marloes d H's topic in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht@Marloes d H hamvraag: wil je een ANBI status? Als bestuurder jezelf in laten huren door de stichting is bij een ANBI tegenwoordig lastig tot nagenoeg onmogelijk gelet op de eisen die aan de ANBI status worden gesteld. Een salaris voor de bestuurders is bij een ANBI sowieso niet toegestaan, tenzij de stichting een raad van Toezicht of Raad van Commissarissen heeft die als beleidsbepaler fungeert. Zie voor specifieke voorwaarden die aan de ANBI worden gesteld deze link en deze link. Wil je geen ANBI status, dan wordt doneren en schenken voor de gevers minder aantrekkelijk en ben je als maatschappelijk doel mogelijk minder "betrouwbaar"
-
Woning kopen met bestemming "bedrijf"
Hey @Vrouwvaneenondernemer , als ik je advies mag geven: Financiering en splitsing Een perceel met enkelbestemming “bedrijf” kan in sommige gevallen wel gesplitst worden in privé‑woning en zakelijk gedeelte, maar dit hangt af van het bestemmingsplan, het gebruik en de afspraken met de bank. Banken beoordelen strikt of er sprake is van privé‑gebruik versus ondernemingsgebruik. Het is mogelijk om het woonhuis met een privéhypotheek te financieren en het bedrijfsdeel zakelijk, maar dit moet goed administratief en juridisch worden vastgelegd. Een privé-inbreng in het zakelijke deel is ook een optie, mits duidelijk in de boekhouding verwerkt. Vaststelling van percentages Bij splitsing wordt doorgaans gekeken naar de feitelijke gebruiksoppervlakte en functie. Soms kan een taxateur of accountant helpen met een objectieve verdeling van woon- en bedrijfsruimte. Belasting en juridische aspecten Dit raakt zowel vastgoedrecht, hypotheekrecht als fiscale wetgeving (onder andere eigenwoningregeling, btw, afschrijvingen). Een fiscalist gespecialiseerd in vastgoed en ondernemersvermogen is hiervoor het meest geschikt, eventueel in combinatie met een bankadviseur voor de financiering. Aanbeveling Breng een overzicht van het perceel, de beoogde functies en de gewenste financiering in kaart. Raadpleeg een fiscalist vóór aankoop om fiscale en juridische risico’s te voorkomen. M
-
Eenmanszaak en/of stichting oprichten
Hans van den Bergh reageerde op Marloes d H's topic in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrechtAllereerst welkom op HL Je kunt ook een dienstverband hebben bij jouw stichting of ondernemen met een stichting. Misschien moet je HIER, op onze partnersite even beginnen met bladeren en inlezen, dan kun je de afwegingen wellicht beter maken. Met concretere vragen helpen wij je hier uiteraard graag verder.
-
Eenmanszaak en/of stichting oprichten
Beste mede ondernemers, Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen organisatie. Dit betreft een organisatie met een maatschappelijk doel, maar tegelijkertijd zal ik hiermee ook mijn brood moeten verdienen. Momenteel speel ik met de gedachte om me zowel als EZ in te schrijven bij de KvK als een stichting op te richten. Als ik het namelijk goed begrijp kan ik mezelf dan als EZ inhuren voor de stichting, waar vanuit ik de sociale activiteiten ontplooi. Op deze wijze kan ik dan via de stichting donaties ontvangen, vrijwilligers een bijdrage geven en eventuele subsidies ontvangen en de stichting als EZ factureren voor mijn geleverde diensten. Heeft iemand ervaring met dit construct en klopt bovenstaande? Is dit inderdaad een logische structuur, of is er een passendere oplossing? Bij voorbaat heel erg bedankt voor jullie hulp! Hartelijke groet, Marloes
-
Omzet en winst zeggen niet alles
Jaaa beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Met ook de gebruikelijke angst 'kan ik dit wel? Gaat het voldoende opleveren?' Maar volgens mij is dat een hele normale angst 🤣