Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Dag allen, Ik loop de laatste tijd steeds tegen een probleem aan met reviews op bol.com, zowel voor mijn producten als voor mij als verkoper. Standaard staan de uitnodigingen om een review te schrijven uit bij veel kopers. Daardoor moet een klant zelf naar de productpagina gaan om een review achter te laten. Ik weet dat de markt waarin ik zit redelijk verzadigd is, maar toch verbaast het me hoe hoog sommige concurrenten scoren qua vindbaarheid en het aantal reviews. Wat prijs, uitstraling van mijn producten en de kwaliteit van mijn productpagina’s betreft, denk ik dat ik goed meedraai of zelfs beter scoor dan sommige anderen. Toch zie ik dat concurrenten vaak veel meer reviews hebben, wat voor klanten natuurlijk mee kan wegen in hun keuze. Ik heb me inmiddels aangesloten bij Bolmate, in de hoop dat dit gaat helpen om meer reviews te genereren. Toch kwam ik er vrij snel achter dat meerdere concurrenten vermoedelijk gebruikmaken van nepreviews. Met een simpele Google-zoekopdracht (bijvoorbeeld: site:bol.com "gebruiker") zie je patronen ontstaan: dezelfde accounts die steeds reviews plaatsen, soms extreem lange verhalen en soms juist heel korte, algemene teksten zoals “werkt prima”. Mijn vragen: Zijn er meer ondernemers die hier tegenaan zijn gelopen? Hoe gaan jullie om met dit nadeel? Ik ben geen voorstander van het kopen van nepreviews, maar op deze manier kost het me wel potentiële klanten. Nepreviews zijn toch verboden? Hoe krijgen sommige verkopers dit dan toch voor elkaar? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
  3. Vandaag
  4. dillon werd lid van de community
  5. Yes, begrijp wat je zegt, maar dit is waar ik als ondernemer huiverig voor ben.
  6. Bedankt! Het hangt er erg vanaf wat je uiteindelijk post en hoe je je bedrijfsprofiel inricht natuurlijk. Als je als kapper zijnde posts laat genereren van je werk, of als blogger posts laat maken van nieuwe blog-artikelen, dan kan de content alsnog waardevol zijn ondanks dat ze met AI gegenereerd zijn. De kern van de content wordt namelijk aangeleverd door de gebruiker.
  7. En als je Canva er aan toevoegt ben je helemaal compleet. Veel marketingbureaus gebruiken het op deze manier. We zijn er alleen van overtuigt dat onze doelgroep dit nooit zal gebruiken. Te veel moeite of te weinig affiniteit. Onze tool combineert alles. De meerwaarde van onze app is dan ook dat het alleen gefocust is op social media en dat onze UX het heel eenvoudig maakt om posts te creëren en in te plannen binnen de huisstijl van je bedrijf. Er zijn op dit moment al tientallen tools die soortgelijke functionaliteiten bieden, alleen vaak bieden ze naast social media nog meer mogelijkheden aan (powerpoints, ads etc.) en zijn ze gericht op zowel particulieren als bedrijven. Dit heeft uiteindelijk invloed op de gebruiksvriendelijkheid van de tool. Onze tool is gericht op een selectievere doelgroep: (kleine) ondernemers welke geen budget hebben voor een marketingbureau, maar wel aanwezig willen zijn op social media binnen de branding van hun bedrijf. Wij optimaliseren het voor deze doelgroep waardoor het gebruiksgemak hoog is. Dit is ons inziens belangrijk omdat we er vanuit gaan dat onze doelgroep niet direct affiniteit heeft met IT. Ik begrijp dat veel mensen in eerste instantie wat huiverig zijn om posts te laten schrijven door AI omdat de persoonlijke touch al snel ontbreekt. Zoals eerder aangegeven heb je de mogelijkheid de tool instructies mee te geven van de manier van schrijven en kan je elke post achteraf handmatig finetunen. Als je veel waarde hecht aan je persoonlijke toon, kan je de tool dus ook inzetten om inspiratie op te doen en de concepten die hij genereert achteraf aan te passen. Het is interessant om te lezen dat de meeste reacties in eerste instantie (terecht) laten zien dat er zorgen zijn over de persoonlijke uitstraling die je als bedrijf wil uitdragen. Het doel van onze app is niet om zoveel mogelijk 'AI meuk' de wereld in te slingeren. De content die gegenereerd wordt is op basis van de input die je aanlevert. We zien in de praktijk dat de meeste bedrijven specifieke posts laten maken als 'Maak een post voor vacature ...' of 'We zijn gesloten op 5 december i.v.m. pakjesavond'. Voor een MKB/ZZP die geen marketingteam heeft, zijn dit werkzaamheden die vaak blijven liggen waardoor de social media accounts niet actief lijken en waardoor je uiteindelijk impressies/aandacht mist. Mensen hier kunnen vallen over "ik hoor regelmatig de vraag..", maar we weten vanuit onze dagelijkse werkzaamheden dat er veel ZZP'ers en MKB'ers zijn die hier tegenaan lopen en we geloven dat onze tool hier een oplossing voor biedt.
  8. Is jouw doelgroep nou te passief om contact op te nemen met de webshop, maar wel actief genoeg om jouw dienst in te schakelen? Vind ik toch iets tegenstrijdigs hebben. Of hoe fixt jouw dienst dit? Denk dat daar een kans in zou liggen.
  9. Hé en welkom! Begrijpelijk, denk dat AI bij 100 activiteiten kan ondersteunen, waar ondernemers geen tijd voor hebben. Eerste waar ik tegenaan zou lopen is of mensen de sociale media kanalen wel gaan volgen als ze eenmaal merken dat het door AI geplaatst wordt. Je ziet het (op dit moment) wel terug namelijk. Denk dat AI perfect is als het eenmaal goed genoeg is, maar dat is op dit moment simpelweg nog niet en dan gaan mensen uiteindelijk ontvolgen en blokkeren. Dat is het tegenovergestelde van wat je wilt met social media.
  10. Gisteren
  11. Hi allen, Ik merk dat ik het laatste half jaar steeds meer AI-tools gebruik in mijn dagelijkse workflow (ChatGPT voor teksten, Midjourney voor plaatjes, en tools als Fireflies voor meeting notes). Maar ik loop nu tegen een praktisch AVG-probleem aan. Veel van deze tools verwerken data in de US, en de Verwerkersovereenkomsten (DPA's) zijn vaak vaag of verwijzen naar algemene voorwaarden die elke week veranderen. Vraag: Hoe gaan jullie hiermee om in je verwerkingsregister? Zetten jullie 'OpenAI' er gewoon in met een standaard clausule en het Data Privacy Framework? Of vermijden jullie zakelijk gezien tools die geen server in de EU hebben? Ik ben zelf bezig om een overzicht te maken van welke tools wel/niet 'safe' zijn voor de Nederlandse AVG, maar ben benieuwd naar jullie 'whitelist'.
  12. Roy Panjer werd lid van de community
  13. Jann De Vries werd lid van de community
  14. Machtig interessant, maar nu weer ter zake blijven … en daarin zijn we kort en bondig … het kan niet.
  15. Als je jezelf wil verdiepen in hoe het werkt heb je denk ik meer aan een uitgebreide beschrijving van de Bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) en de doorschuifregeling (DSR) binnen de inkomstenbelasting. Dus daarom geen direct antwoord omdat ik dat niet ken. Om je op weg te helpen. Dit is een wat ouder artikel (2020) vanuit een organisatie in jou sector https://www.najk.nl/2020/06/11/geen-bedrijfsovername-zonder-bedrijfsopvolgingsregeling-bor/ En hier een artikel over de actualiteiten in de (aanscherping) van de regels voor 2026 Daarmee kan je denk ik zelf een breder perspectief krijgen. https://www.jonglaan.nl/nieuws/fiscaal-vriendelijke-bedrijfsopvolging En het is ook niet raar om aan je accountant ook te vragen naar (openbare) kennis die hij of zij gebruikt zodat je jezelf ook kan inlezen.
  16. Martijnvdw startte met het volgen van Ouders willen uit vof
  17. Hallo, Per 1-1-2023 zit ik in een vof met mijn ouders. Mijn moeder heeft aangeven te willen gaan stoppen, mijn vader wil nog een x aantal jaar door. We hebben een agrarisch bedrijf dus er is voor 1,2 miljoen aan ontroerend goed en grond. Dit is getaxeerd op 12-2022. In onze vof akte hebben we geen prijs of iets opgenomen. momenteel is de grond prijs flink gestegen. Dus ook de waarde van het bedrijf. In mijn beleving is de waarde op 1-1-2023, de waarde waar voor ik het kan overnemen. Klopt dit? Of hoe kijken jullie hier tegen? Wij worden begeleid hier in door onze accountant, maar vindt het fijn om me zelf hier in te verdiepen en hoe andere er tegen kijken. Groet, Martijn
  18. Martijnvdw werd lid van de community
  19. Welkom op HL. Los even van de fiscale aspecten: Ga er maar van uit dat je wanneer je langere tijd geen stroom hebt, er veel meer aan de hand is. Dan komt het puntje weerbaarheid om de hoek kijken. Beetje foute term, de meeste Nederlanders zijn namelijk wel weerbaar, maar verre van zelfredzaam. Ga er maar van uit dat er ook geen internet is, dus tsja, wat doe je verder thuis aan je werk? Nou ja, misschien wel meubelmaken of zo. Zorg dat je 72 uur zelfredzaam bent. Daar zijn allerlei lijstjes voor, dit zou ik zelf altijd in mijn noodpakket stoppen: Water (10 liter pp) EHBO set noodradio (dan weet je wat er aan de hand is) Eten voor drie dagen (dat ook koud te eten is) zaklamp, kaarsen, batterijen dekens contant geld (staat op alle lijsten, heb je waarschijnlijk weinig aan omdat alle winkels dicht zijn met hun electronische kassasystemen.) Ik hou regelmatig presentaties over het onderwerp voor ondernemers. Als je de vraag stelt of ze dit allemaal hebben, scoor je misschien 20%. Dat kan en moet beter.
  20. Ehm, dit zou toch begeleid zijn door een fiscalist? Die had zich wel even mogen bekommeren om jouw BV, zeker omdat er een stukje voorperiode is, waarover hij/zij kennelijk niks gezegd heeft, namelijk van 30 sept tm 29 dec. Je openingsbalans bij een ruisende inbreng, ontstaat dan ook vanuit de balans van de VOF van 30 sept. 2023. De cijfers die je hier geeft, had je moeten opnemen in de aangifte VPB over 2023, als ook het resultaat over dat tijdvak (30-9 tm 31-12). Dat de fiscus de aangifte uitreikt op 29-12 / 31-12 komt doordat de BV op 29-12 bij de notaris is opgericht. De terugwerking naar 30-9-2023 komt daarbij niet tot uitdrukking. Of erger nog, het was een geruisloze inbreng en de terugwerking is naar 1-1-2023 en de balans van 30-9 is alleen gebruikt voor de notaris. Dan loopt de voorperiode van 1-1 tm 29-12. Daarbij moet je dus ook nog een voorbeloning opnemen en die verwerken als inkomen in box 1. Bovendien moet je de geruisloze inbreng verwerken in je IB 2023. En hopelijk heeft die adviseur wel de verplichte toestemming gevraagd voor toepassing van een geruisloze inbreng aan de belastingdienst. Kortom: je bent gaan handelen zonder te weten wat er allemaal speelt rond de inbreng. Maar ook je adviseur heeft de bal behoorlijk laten vallen. VPB 2023 en IB 2023 opnieuw opstellen en indienen.
  21. "Don't do social, be social." Dit vind ik een hele mooie, die ga ik van je stelen! Je bent natuurlijk niet de eerste met zo'n tool, ook de Hootsuites van deze wereld hebben die functie al een tijd. En ik denk met het steeds beter worden van AI dat er steeds meer van dit soort tools op de markt gaan komen. Dus hoe ga je je onderscheiden? Wat maakt dat ik mijn social door jouw tool moet laten doen? Het is ook best wel wat he, want die tool moet wel precies in mijn taal en idee schrijven. Ik zie zo veel AI meuk tegenwoordig op social en LinkedIn, je prikt er meestal wel snel doorheen omdat ze vaak een bepaalde formule gebruiken om te schrijven.
  22. Ja, en daarbij zit je ook nog eens aan de onderkant van de markt. Want de goede webshops die handelen hun klachten allemaal goed af. Die weten precies wat de waarde is om van een ontevreden klant weer een tevreden klant of zelfs een ambassadeur te maken. Dus je krijgt dan echt de minder goede webshops aan de ene kant en de klagers aan de andere kant. Dit lijkt mij een heel moeilijk speelveld.
  23. 'gewoon nihil'... Ik zou maar eens snel gaan praten met de adviseur die de omzetting begeleid heeft. Want hier kan niemand vanuit zijn glazen bol antwoorden wat precies het juiste antwoord is.
  24. We hebben van ons vof een bv van gemaakt. Ik zit met 1 probleem. Ik weet niet welk beginbalans ik moet hanteren. De bv is opgericht per 30 sept 2023. Maar de aangifte vpb geeft aan dat ik per 29 december tot en met 31 december aangifte moet doen over het jaar 2023. Ik heb de aangifte 2023 gewoon nihil gedaan. Balans 30-09-23 na doorzakken Goodw 12904 Aandeelkap 75600 Inv 8144 Mutat.prive en winst 193676 autos 7240 Crediteuren 187126 voorr. 652256 Lening 30074 Vord. 36324 Overige schuld(corona) 351068 Waarb 66315 Liquid 54361 Heeft iemand een idee of ik deze balans als beginbalans 2024 kan nemen. Want uiteindelijk is in die 3 dagen van december 2023 niets gedaan.
  25. bbdank startte met het volgen van Vof naar bv, welke beginbalans?
  26. Ik gebruik, hoofdzakelijk voor kampeertripjes, een 1 kWh powerstation voorzien van 2 geaarde 230V AC stopcontacten en 4 usb-poortjes met daarbij een 200Wp uitklapbaar zonnepaneel. Laatst viel in onze wijk de stroom uit en heb ik off-grid met een waterkoker oploskoffie kunnen zetten, mijn telefoon en laptop opgeladen kunnen houden, even tv kunnen kijken, e.d. Dat setje kostte excl. Btw misschien €800,00, wellicht zou het in die orde van grootte nog aannemelijk te maken zijn als proportioneel, denk ik...? (ik ben geen ondernemer voor de btw)
  27. Mijn opgeladen laptop gaat meer dan een halve werkdag mee, ergens tussen 4 en 7 uur, afhankelijk van de gebruiksintensiteit. Mocht dat ontoereikend zijn, dan kan ik hem voor de andere helft van een volle werkdag opladen met een powerbank. Maar ik denk dat ik als voorbereide thuiswerker bij een grote stroomstoring eerst eens met een dweil en een teiltje naar de koelkast en vriezer ga kijken. En daarna even polshoogte neem bij mijn bejaarde buren.
  28. Royal Thai wijzigde zijn profielfoto
  29. Royal Thai werd lid van de community
  30. Afgelopen week
  31. Wat StevenK zegt. Het moet wel proportioneel zijn (zou een weldenkende ondernemer deze uitgaven doen, gegeven het nut?). Waarbij ook eerst andere redelijke alternatieven overwogen moeten zijn. Moet je per se thuiswerken? Alternatieve locaties of stroomvoorziening?
  32. Thank you, everyone for your feedback. It is greatly appreciated. It’s difficult to do solid research from 7500km away. Again, all of the feedback has been much appreciated.
  33. Als die noodstroomvoorziening er één tussen stopcontact en werkplek: uiteraard. Maar als het gaat om de installatie van een 30 kWh homebattery met alles wat daarbij hoort, dan is het volgens mij geen pleitbaar standpunt dat dat een zakelijke investering is.
  34. Hallo, Ik ben van plan om een noodstroomvoorziening aan te leggen in mijn privé woonhuis als ZZP'er. Dit om er voor te zorgen dat indien de stroom uitvalt er gewoon gewerkt kan worden op mijn werkkamer(mijn ZZP werkzaamheden zijn 50/50 op locatie en thuis(werkkamer). Nu vraag ik mij af of ik deze BTW legitiem kan terugvorderen van de belastingdienst?
  35. Gohf046 werd lid van de community
  36. DKBUSINESS werd lid van de community
  37. Uiteraard. Ik zou duidelijk vragen wat zij, op basis van deze bewuste factuur, zelf aangeven bij rubriek 4B. 1147? 1147 minus 709? 438? Iets anders? Want dan weet je wat zij verwachten dat jij in je Opgaaf ICP vermeldt. En ook of zij een Opgaaf ICP doen (richting jou) voor iets n.a.v. de factuur en zo ja, welk bedrag dan. Dan weet jij wat je aan moet aangeven bij 4B (en misschien ook bij 5B).
  38. Diederik_S werd lid van de community
  39. Vague attributions of opinion AI chatbots tend to attribute opinions or claims to some vague authority—a practice called weasel wording—while citing only one or two sources that may or may not actually express such view. They also tend to overgeneralize the perspective of one or few sources into that of a wider group. Uit: Signs of AI writing
  40. Als ik lees "Ik hoor regelmatig de vraag....." denk ik: drogreden van ontwijking van bewijslast of overhaaste generalisatie, maar dit terzijde. "Don't do social, be social." Vorige week in Spanje geweest. Schitterend nieuw appartement, maar op een gegeven moment helemaal debiel van de AI/automatisch gegenereerde berichtjes van de uitbaters. Als je dan reageert krijg je 4 uur later een reaktie. Zo moet het dus niet. Als je denkt dat een automaat jouw menselijke touch kan overnemen, gebruik het dan vcooral, maar kijk niet vreemd op als klanten afhaken.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.