• 0

SENA brief gewoon negeren?

Ik had een tijd geleden een brief gekregen van SENA stichting ter exploitatie van naburige rechten,

die had ik genegeerd want er stond nergens dat het verplicht was.

Daarnaast draai ik dus helemaal geen muziek, en werk ik ook nog eens in mijn eentje en klanten komen ook niet langs.

Nu heb ik een 2e brief ontvangen met hetzelfde brief en met ongeveer dezelfde mededeling maar nergens staat dat het verplicht is om het op te sturen. Moet ik deze negeren of moet ik het formulier op sturen?

 

Op het formulier staat wel dat ik kan aanvinken dat ik geen muziek in bedrijf/kantoor ten hore breng.

 

Ja ik heb de zoekfunctie niet gebruikt maar er stond nergens over dat ik deze brief kon negeren..:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Vanwaar toch steeds dat hardnekkige misverstand? De SENA neemt helemaal niet aan dat jij diensten afneemt.

 

Dat misverstand komt doodsimpel door de wijze waarop SENA en aanverwante organisaties communiceren.

 

Jij zou het dus volkomen normaal vinden als ik alle bedrijven in Nederland een rekening stuur m.b.t hun website en zij hoeven alleen maar aan te vinken dat zij niet van mijn diensten gebruik maken, om van verder gezeur van mij af te zien?

En het is ook normaal dat wanneer zij vergeten dat kruisje te zetten of die brief terug te sturen, dat ik ze aanmaningen stuur, omdat ik er dan gewoon maar vanuit ga dat zij inderdaad van mijn diensten gebruik maken?

 

Als het bedrijf in kwestie niet SENA, maar ABIN had geheten (Alle Bedrijven In Nederland), hadden we ze hier gezamelijk aan de hoogste boom opgeknoopt.

 

En nogmaals, ik zal niet beweren dat er geen wettelijke grondslag is voor de inning die zij trachten te doen, maar ze communiceren gewoon als een stel stoethaspels en veroorzaken daarmee zelf de opstaande nekharen bij de mensen.

Laten ze in hemelsnaam een communicatieadviseur in de hand nemen, die kan in no time zorgen dat het kwade bloed dat ze nu zetten wordt weggenomen.

 

Ik heb het al eerder aangegeven, maar er zit gewoon een wereld van verschil tussen:

 

Hallo, wij zijn SENA en u moet betalen en als u niet zegt dat u geen gebruik van muziek maakt, nemen wij gewoon aan dat u dat wel doet.

 

en

 

Gefeliciteerd met het starten van uw onderneming. Op deze link ........ kunt u de regels zien omtrent het gebruik van muziek. Als wij niets van u horen gaan wij ervan uit dat u geen muziek gebruikt, mocht u wel muziek gebruiken, neem dan even contact op en dan regelen wij de heffingen netjes voor u.

Link naar reactie
  • 0

Jij zou het dus volkomen normaal vinden als ik alle bedrijven in Nederland een rekening stuur m.b.t hun website en zij hoeven alleen maar aan te vinken dat zij niet van mijn diensten gebruik maken, om van verder gezeur van mij af te zien?

Nog zo'n misverstand. SENA stuurt in eerste instantie geen rekening, maar een formulier waarop je kunt aangeven of je al dan niet muziek in je bedrijf ten gehore brengt. Kruisje zetten, ondertekenen en klaar.

 

 

En het is ook normaal dat wanneer zij vergeten dat kruisje te zetten of die brief terug te sturen, dat ik ze aanmaningen stuur, omdat ik er dan gewoon maar vanuit ga dat zij inderdaad van mijn diensten gebruik maken?

Iedere ondernemer krijgt eerst twee keer een brief en dan pas een factuur. Je moet het dus al twee keer "vergeten" terug te sturen.

 

 

Gefeliciteerd met het starten van uw onderneming. Op deze link ........ kunt u de regels zien omtrent het gebruik van muziek. Als wij niets van u horen gaan wij ervan uit dat u geen muziek gebruikt, mocht u wel muziek gebruiken, neem dan even contact op en dan regelen wij de heffingen netjes voor u.

De ondernemers die de huidige brief ongelezen weggooien lezen deze zin dan dus ook niet. En zouden de ondernemers die muziek in hun bedrijf ten gehore brengen en nu de brief bewust negeren, door deze andere formulering ineens wel actie gaan ondernemen? Dan moet er dus weer een uitgebreid opsporings-apparaat komen waar we ons met z'n allen druk over gaan maken. Dan lijkt mij dit toch een goedkopere manier.

Link naar reactie
  • 0

Vanwaar toch steeds dat hardnekkige misverstand? De SENA neemt helemaal niet aan dat jij diensten afneemt.

 

Vandaar dat ik een factuur krijg van € 230,-- , dan wordt er toch aangenomen dat ik een dienst afneem. Ik wordt nu bedreigd met incasso en verder stappen. Voor mij komt dit over als afpersing en daar werk ik niet aan mee.

 

En natuurlijk weiger ik op te geven wat er in mijn privewoning gebeurd. Verder als ik post/ reclame krijg van bedrijven/instellingen die ik niet ken of geen diensten afneem, gaat dit linea recta de vuilnisbak in.

 

Als ik muziek ten gehore breng is dit mijn verantwoording dit op te geven, geef ik niets op dan heeft SENA aan te nemen dat er ook geen muziek ten gehore wordt gebracht en niet zomaar facturen te sturen.

 

De muziek industrie is nooit meegegaan in de nieuwe ontwikkelingen (internet met name) en proberen nu d.m.v. een sterke lobby de overheden op hun hand te krijgen en d.m.v. wetgeving. Ze zetten de hakken in het zand en graaien waar mogelijk is.

Neem als beter voorbeeld de kranten, deze mediabedrijven zinnen zich op de toekomst en hoe te veranderen zodat men wel met een veranderende markt mee kan gaan.

 

De muziek en film industrie gedragen zich als een verwend nest en dwingt de samenleving op oude voet door te gaan en spannen zelfs de overheden voor hun karretje.

 

Ik heb SENA een brief gestuurd waarbij bij verder "bedreigingen" en spam ik per brief of factuur zelf een factuur naar hun ga sturen van € 1000,-- per keer en ook aangifte ga doen wegens afpersing in inbreuk in de privesfeer.

Link naar reactie
  • 0

 

Jij zou het dus volkomen normaal vinden als ik alle bedrijven in Nederland een rekening stuur m.b.t hun website en zij hoeven alleen maar aan te vinken dat zij niet van mijn diensten gebruik maken, om van verder gezeur van mij af te zien?

En het is ook normaal dat wanneer zij vergeten dat kruisje te zetten of die brief terug te sturen, dat ik ze aanmaningen stuur, omdat ik er dan gewoon maar vanuit ga dat zij inderdaad van mijn diensten gebruik maken?

 

Niet terecht argument. De SENA moet er achter zien te komen (met een mandaat uit Den Haag) wie waarvoor moet betalen. Als jij een mandaat hiervoor zou krijgen, hoe zou jij dan de benodigde info verzamelen?

 

Als ondernemer heb je uiteraard geen recht om iedereen een factuur te sturen, dat kan alleen als je iets levert en er een overeenkomst is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

 

Vandaar dat ik een factuur krijg van € 230,-- , dan wordt er toch aangenomen dat ik een dienst afneem. Ik wordt nu bedreigd met incasso en verder stappen. Voor mij komt dit over als afpersing en daar werk ik niet aan mee.

 

Als je gewoon de relevante info had verstrekt had je nu geen factuur van 230 EUR plus incasso aan je broek gehad.

 

En natuurlijk weiger ik op te geven wat er in mijn privewoning gebeurd. Verder als ik post/ reclame krijg van bedrijven/instellingen die ik niet ken of geen diensten afneem, gaat dit linea recta de vuilnisbak in.

 

Zakelijke activiteiten in een privewoning zijn niet prive...

 

Uiteraard mag je in je prullebak gooien wat jij wil, maar dan moet je je niet verbazen over onprettige consequenties.

 

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt, hou ons op de hoogte?

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als ondernemer heb je uiteraard geen recht om iedereen een factuur te sturen, dat kan alleen als je iets levert en er een overeenkomst is.

 

Vandaar dat ik niet reageer op de afpersing van SENA, ik heb geen overeenkomst met SENA en ik neem geen diensten af.

 

En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen :)

Link naar reactie
  • 0

Trek je wel aan het kortste eind lijkt me.

 

Gewoon op reageren lijkt me het beste, als je een gegronde reden hebt dat je niet hoeft te betalen geef je dat gewoon op (wel aangetekend doen, ze raken nog wel eens iets kwijt)

Kost je minder tijd en geld dan het op zijn beloop te laten.

Link naar reactie
  • 0

Trek je wel aan het kortste eind lijkt me.

 

Gewoon op reageren lijkt me het beste, als je een gegronde reden hebt dat je niet hoeft te betalen geef je dat gewoon op (wel aangetekend doen, ze raken nog wel eens iets kwijt)

Kost je minder tijd en geld dan het op zijn beloop te laten.

 

Ik laat het tot een rechtzaak komen en dat ga ik winnen ook. De kosten zijn dan voor SENA.

Natuurlijk is het makkelijker om als een mak schaap je over te geven aan dit soort belachelijke praktijken.

Bij wet ben je verplicht aan te geven als je wel muziek aan je klanten laat horen, maar je bent niet verplicht aan te geven als je geen muziek ten gehore brengt.

Dit laatste is voor mij van toepassing, dus als ik niets van mij laat horen, geef ik aan ook geen muziek ten gehore te brengen.

Dan is er ook geen recht om welke factuur dan ook te sturen.

 

Behalve dat is SENA een stichting, een stichting heeft geen winst oogmerk en dat doen ze dus wel. Miljoenen worden uit deze stichting weg gesluisd, naar een dinosaurus industrie die geen bestaansrecht meer heeft.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Jij zou het dus volkomen normaal vinden als ik alle bedrijven in Nederland een rekening stuur m.b.t hun website en zij hoeven alleen maar aan te vinken dat zij niet van mijn diensten gebruik maken, om van verder gezeur van mij af te zien?

En het is ook normaal dat wanneer zij vergeten dat kruisje te zetten of die brief terug te sturen, dat ik ze aanmaningen stuur, omdat ik er dan gewoon maar vanuit ga dat zij inderdaad van mijn diensten gebruik maken?

 

Niet terecht argument. De SENA moet er achter zien te komen (met een mandaat uit Den Haag) wie waarvoor moet betalen. Als jij een mandaat hiervoor zou krijgen, hoe zou jij dan de benodigde info verzamelen?

 

Als ondernemer heb je uiteraard geen recht om iedereen een factuur te sturen, dat kan alleen als je iets levert en er een overeenkomst is.

 

Het mandaat houdt helemaal niet in dat zij iets uit moeten zoeken, ze zijn geen opsporingsinstantie. En het mandaat dat er ligt, verplicht de ondernemers die inderdaad iets zouden moeten afdragen, om dat te doen. Doe je dat niet en komt dat uit, dan moet je niet huilen, maar gewoon betalen.

Maar mij staat nog steeds voor ogen de belofte dat de administratieve lasten voor de ondernemers, door datzelfde Den Haag dat dit mandaat heeft afgegeven, teruggebracht zou worden.

Waarom moet ik hier mijn tijd aan besteden? Want het houdt hier niet bij op. BUMA/STEMRA, Reprorecht, en nog een tiental van die clubs valt je er mee lastig.

 

Laat ik dus nogmaals herhalen: Als het bij wet geregeld is dat je die bijdrage moet betalen, dan moet dat. niet mee eens? Dan moet je lobbyen o de wet aangepast te krijgen. Maar de wijze waarop dit soort organisaties meent om inderdaad als een opsporingsinstantie te werk te mogen gaan terwijl daar totaal geen wettelijke grondslag voor is stoot mij tegen de borst, dat moge duidelijk zijn ;)

En laten we eerlijk zijn, dat vinkje kan ook gezet worden bij de KvK, net zoals tegenwoordig daar meteen je BTW nummer wordt aangevraagd. Daarnaast de informatie verstrekken dat je in de toekomst, nu je zelf ondernemer bent, zelf verantwoordelijk bent voor een correcte aangifte bij de SENA. Klaar.

Link naar reactie
  • 0

En laten we eerlijk zijn, dat vinkje kan ook gezet worden bij de KvK, net zoals tegenwoordig daar meteen je BTW nummer wordt aangevraagd. Daarnaast de informatie verstrekken dat je in de toekomst, nu je zelf ondernemer bent, zelf verantwoordelijk bent voor een correcte aangifte bij de SENA. Klaar.

Prima idee! Misschien kun je dit voorleggen bij de SENA en de KvK?

 

Na het "aanvinken" bij de KvK krijg je dan ofwel een bevestigingsbrief van de SENA, waarin staat dat je geen muziek ten gehore brengt in je bedrijf, ofwel een formulier voor het aanvragen van een licentie. En die post open je dan wel omdat de SENA inmiddels een voor jou bekende organisatie is.

Link naar reactie
  • 0

 

Na wat googlen vond ik dat de CvtA de toezichthoudende commissie is op SENA en dat soort stichtingen. Ik heb ze dus maar eens een Email gestuurd. Zie hieronder. Dan weten we misschien op termijn of ze mogen doen wat hun uitkomt.

 

 

Aan:info@cvta

Ond: vraag werkwijze SENA

 

Geachte Heer, mevrouw,

Uit een briefwisseling tussen de Minister en de Tweede Kamer van 18 mei 2006, kenmerk 5421248/06/6, begrijp ik dat u als Commissie onafhankelijk toezicht houdt op SENA. Graag leg ik u een vraag over de werkwijze van SENA voor, aangezien deze onrechtvaardig lijkt.

 

Begin dit werd de stichting Schone Golf opgericht, (ANBI, doel is bevordering van duurzaamheid). De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Leeuwarden.

Elke nieuw ingeschreven bedrijf of instelling krijgt vervolgens vele telefoontjes, mailings en invulformulieren, waarvan de meeste niet van toepassing zijn. Ook een mailing van een Stichting geheten SENA. Deze had bovendien een uitgebreid formulier, met het verzoek die in te vullen. Zoals de meeste niet toepasselijke, vul ik die niet in. Hetzelfde geldt voor de herinneringen daarop.

 

Kort geleden stuurden zij een factuur voor een licentie. Deze is “gebaseerd op gemiddelde marktgegevens”. De brief besluit met “Mocht er geen sprake zijn van enige vorm van openbaarmaking, dan kun u dit vanzelfsprekend te allen tijde schriftelijk kenbaar maken.”

De brief is ondertekend met de tekst: “Sena administratie” en met een handtekening waarvan Sena (Mevrouw Badal) mij de herkomst niet kan duiden.

 

Voor zover ik weet, is het sturen van een factuur in correct economisch verkeer alleen mogelijk als er concreet diensten of producten zijn afgenomen. Er moet een uitwisseling zijn, verkeer zijn. Dit is hier niet aangetoond.

Als de werkwijze van Sena geldig is, dan moet ik dus hun facturen op basis van hun aanname betalen, tenzij ik weerleg dat de factuur onjuist is.

 

Mijn vraag is of u deze werkwijze toestaat. Meer specifiek:

• Mag SENA handelen op basis van hun aanname dat de instellingen die zij aanschrijven met een factuur, van hun diensten gebruik maken?

• Staat u toe dat SENA het factuurbedrag baseert op basis van een abstractie?

• Moet SENA niet op zijn minst op basis van enige vorm van concrete grondslag, bijvoorbeeld door een controle-bezoek, factureren?

 

Ik hoop dat u mijn overwegingen begrijpt. Als dit alles zou worden toegestaan, dan wordt wel erg veel mogelijk. Ik verzoek u om hier inhoudelijk op te antwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

 

J.Peter Hoefnagels

Stichting Schone Golf

 

Link naar reactie
  • 0

...

Voor zover ik weet, is het sturen van een factuur in correct economisch verkeer alleen mogelijk als er concreet diensten of producten zijn afgenomen. Er moet een uitwisseling zijn, verkeer zijn. Dit is hier niet aangetoond.

Als de werkwijze van Sena geldig is, dan moet ik dus hun facturen op basis van hun aanname betalen, tenzij ik weerleg dat de factuur onjuist is.

...

 

 

Is het wel een factuur? Mij lijkt het meer een heffing vergelijkbaar met een belastingaanslag. Dat is ook geen factuur maar moet wel degelijk betaald worden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik kantoor aan huis heb (en geen personeel) en naar de radio luister of een CD draai dan zou ik moeten betalen???

Kom nou! Ik heb deze brief ook gehad maar hem wel teruggestuurd en gezegd kantoor aan huis en er wordt geen muziek ten gehore gebracht. Hoe wil de SENA dit dan aanpakken bij vele ZZPérs en éénmanszaken vanuit de woning?

Tussen 08:30 en 17:00 uur betalen als je naar muziek luistert en daarna niet meer.

Werk en privé lopen steeds meer in elkaar over.

Dit is archaische wetgeving en achter de feiten aanlopen. Dit zou ik nu typiscj Nederlands willen noemen, misschien iets voor in de "inburgeringscursussen"

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Even een update;

 

Een klacht ingediend bij het ministerie van justitie wegens de werkwijze van SENA. Bevestiging van ontvangst ontvangen.

Door het sturen van een ongeoorloofde factuur van €237,-- terwijl er geen sprake is van afgenomen diensten of overeenkomst.

 

Ook een klacht ingediend bij SENA wegens dezelfde ongeoorloofde factureringswijze, nog geen reactie van de kant van SENA.

Link naar reactie
  • 0

Vanwaar toch steeds dat hardnekkige misverstand? De SENA neemt helemaal niet aan dat jij diensten afneemt. In de eerste brief vraagt SENA of jij muziek ten gehore brengt en als je aangeeft dat je dat niet doet, is daarmee de zaak afgedaan. Er is ook geen sprake van "bewijslast", want je hoeft helemaal niets te bewijzen.

 

Als SENA mij een factuur stuurd van €237,-- dan nemen ze in mijn beleving wel aan dat ik een dienst afneem, zelfs hanteren ze een omgekeerde bewijslast waartoe alleen de belastingdienst toe geoorloofd is.

Link naar reactie
  • 0

Trek je wel aan het kortste eind lijkt me.

 

Gewoon op reageren lijkt me het beste, als je een gegronde reden hebt dat je niet hoeft te betalen geef je dat gewoon op (wel aangetekend doen, ze raken nog wel eens iets kwijt)

Kost je minder tijd en geld dan het op zijn beloop te laten.

 

Dus ook al heb je niets met SENA te maken omdat je geen muziek draait in je bedrijf, dan nog moet je kosten gaan maken om te zorgen dat je geen rekening krijgt.

Beetje krom vind ik dat. Een mail zou dan ook voldoende moeten zijn als ze perse een bericht terug willen hebben.

www.nofifashion.nl

sieraden | mode | accessoires

Link naar reactie
  • 2

Als SENA mij een factuur stuurd van €237,-- dan nemen ze in mijn beleving wel aan dat ik een dienst afneem, zelfs hanteren ze een omgekeerde bewijslast waartoe alleen de belastingdienst toe geoorloofd is.

Je hoeft niet te bewijzen dat je geen muziek ten gehore brengt in je onderneming, je hoeft dit alleen te melden.

 

 

Dus ook al heb je niets met SENA te maken omdat je geen muziek draait in je bedrijf, dan nog moet je kosten gaan maken om te zorgen dat je geen rekening krijgt.

Bij het verzoek tot opgave zit een antwoordenvelop. Gratis dus.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook 2x de brief gehad. Eerst genegeerd omdat je als starter al genoeg te lezen hebt (mijn fout). 2e goed bekeken en simpelweg naar waarheid ingevuld. En klaar. Ik ben ZZP'er, ik heb geen muziek, klaar.

 

Ik maak mij er ook niet druk om. Alleen als met zoveel zaken, kan het niet simpeler, want het is zo zonde.

Post, printjes, administratie e.d. Kost allemaal geld, mankracht, energie en waarvoor.

 

Ik wil een bedrijf starten.

 

[*]Ik doe onderzoek (weten wat je wilt)

[*]Ga naar de KvK (administratie en prakische zaken)

[*]Belastingdienst (officieel en rechtsgeldig)

[*]Bank (financiën)

 

Als geluid een standaard issue is, waarom kan dit niet geregeld worden via de KvK.

U wilt een bedrijf beginnen. ja

Wat voor bedrijf. Een kapsolon

Gaat u gasten ontvangen in een openbare ruimte. Ja

Hoeveel ruimte biedt uw uitgezochte faciliteit: 10 personen maximaal

Wat zijn de middelen voor comfort: Muziek, tijdschriften, open balie, flatscreen met reclame boodschapen

Etc etc etc.

 

Meneer/mevrouw. Uw aanvraag is akkoord. Hier de standaard inschrijving en extra kosten m.b.t. media heffingen. Wanneer uw facilitaire situatie wijzigt, heeft u jaarlijks de mogelijkheid dit via dit formulier aan te geven.

 

Dan ben je toch klaar? Maar nee centraliseren is blijkbaar toch lastig. We gaan gewoon allerlei partijen oprichten, met onduidelijke rechten en die laten we in de marge lekker klooien.

 

Neem bijvoorbeeld brein. Ik heb geen mening over downloaden en regelgeving. De kern is (volgens mij). Wanneer er iets gecreëerd is, dan moet ervoor betaald worden. Maar waarom als ik iets koop, of huur voor geld. Moet ik kijken naar die irritante waarschuwingen die ik niet eens kan skippen. Als ik iligaal download, dan wil ik die waarschuwingen. Want dan ben ik geld aan het pikken van degene die het product mogelijk hebben maken. Onmogelijk snap ik ook wel, maar toch.

 

Ik denk heel simpel. De wet is de wet. Deze is opgesteld door mensen welke wij daar geplaatst hebben. Wanneer mensen mij gaan vertellen hoe ik moet zijn, doen of laten. Dan zijn het degene die de wet vertegenwoordigen in officiële hoedanigheid. En bij brein, sena e.d is dat niet helder en goed geregeld. En dat iriteerd mij ook.

 

Micha

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een V.O.F. en zijn met 2 ondernemers, worden we dan gerekend als zijnde 2 werknemers ?

 

Ook wij zijn een VOF met 2 ondernemers, als er bij ons in de studio muziek wordt gedraaid is het meestal geproduceerd door vrienden van ons die weliswaar muziek maken maar eveneens dikke schijt hebben aan de buma/sena enz en zichzelf daar uit principe niet bij aanmelden.

 

Wat is dan de juiste reactie, gewoon 'geen muziek wordt gedraaid' opgeven?

Link naar reactie
  • 0

Ik werd zo kwaad van deze lui dat ik ze een woedende email heb gestuurd met de verklaring geen inbreuk te plegen en of ze onmiddelijk willen stoppen met deze spam. Ze staan wellicht in hun recht maar ergens krijg ik hier als ondernemer een heel slecht gevoel van en allergie als een partij mij zomaar een (hoge) factuur stuurt

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben lastig gevallen door deze Sena. Drie maal een vervelend formulier waaruit ik begreep dat ik een licentie dien te hebben als ik zakelijk muziek draai. Aangezien ik dat niet doe dus niet op gereageerd. Nu een factuur van 156 euro omdat ik een medische wachtruimte zou hebben van 101 t/m 200 meter! Hoe dat mogelijk is in een woonhuis met een buitenmaat van 8 x 8 meter weet ik niet. Sena kennelijk wel. Van ellende dan maar een deel van mijn tijd in een brief gestopt. Ik heb geen bedrijf aan huis, geef les en advies bij externe bedrijven. Dus hoezo medische wachtruimte en hoezo muziek afdraaien. Mijn bedrijfsprofiel is bij de KvK bekend. Sena zou dat op kunnen vragen inplaats van wilde aannames uit te gaan. Een hoogst onbeschoft en intimiderend bedrijfje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.