Misschien zoek ik spijkers op laag water maar ik kom voor het volgende probleem te staan:
Ik ben een bezorgservice gestart voor tapas.
De tapas zelf zijn belast met 6% BTW
De verpakkingen echter met 19%
Hoe ga ik hier administratief mee om?
Het gaat uiteraard om een keur aan kleine gerechtjes, allemaal individueel verpakt dus per bestelling gemiddeld 5 verschillende 6% goederen en 5 verschillende 19% goederen
dat zo'n 10 x per dag is dus een heleboel verschillende boekingen!!
Ik schrijf bonnen per bestelling handmatig uit eén voor de klant en de kopie voor eigen administratie
Hoe kan ik dit efficient aanpaken met dus zo min mogelijk administratie werk? (ik gebruik vooralsnog het Excel programma zzp'er maar wil zeer binnenkort de administratie uitbesteden)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
H@ns
H@ns
Misschien zoek ik spijkers op laag water maar ik kom voor het volgende probleem te staan:
Ik ben een bezorgservice gestart voor tapas.
De tapas zelf zijn belast met 6% BTW
De verpakkingen echter met 19%
Hoe ga ik hier administratief mee om?
Het gaat uiteraard om een keur aan kleine gerechtjes, allemaal individueel verpakt dus per bestelling gemiddeld 5 verschillende 6% goederen en 5 verschillende 19% goederen
dat zo'n 10 x per dag is dus een heleboel verschillende boekingen!!
Ik schrijf bonnen per bestelling handmatig uit eén voor de klant en de kopie voor eigen administratie
Hoe kan ik dit efficient aanpaken met dus zo min mogelijk administratie werk? (ik gebruik vooralsnog het Excel programma zzp'er maar wil zeer binnenkort de administratie uitbesteden)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11801-btw-dilemma/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag