• 0

Onjuiste claim in reclame-uitingen

Een concurrerend bedrijf van een klant van mij beweert dat hun product als enige beschikt over een belangrijke Medische Certificering en adverteert hier ook mee. Dit niet juist want het product van mijn klant beschikt ook over deze certificering. Voor alsnog wil hij hier niks tegen doen, maar ik ben wel even nieuwsgierig, daarom de vraag:

 

Weet iemand ook of je hier iets tegen kunt doen?

 

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13721-onjuiste-claim-in-reclame-uitingen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reclamecodecommisie wellicht eens benaderen? Dit lijkt me iets feitelijks wat heel simpel onderuit te halen is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

 

 

RCC is een instrument van zelfregulering en als zodanig tamelijk krachtloos. Je kan wellicht ook op grond van de warenwet optreden en die concurrent misleiding aanwrijven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik weet niet hoe het juridisch precies zit, maar dit soort dingen worden soms voor de rechter uitgevochten. Je kunt zo te zien wat interessante gevallen vinden door op rechtspraak.nl te zoeken op de woordcombinatie "reclame" en "concurrent".

  • 0

Zeer recent hebben 2 bierbouwers uit Limburg (Alfa en Brand) met elkaar in de clinch gelegen over het gebruik van het woord "bronwater".

 

Alfa verweet Brand dat Brand communiceerde dat Brand gebruik maakt van bronwater. Volgens Alfa was deze claim onjuist. Men heeft hier een rechtszaak over aangespannen. Hierdoor wordt er dan juridisch druk uitgeoefend waarna (begrijpelijk) de onderhandelingen in de wandelgangen starten. Uitkomst van deze onderhandelingen is dat Brand niet meer rept over bronwater maar enkel nog spreekt over water uit eigen bron.

 

Alfa maakt inmiddels de laatste weken triomfantelijk reclame met het gegeven dat zij bier maken van bronwater.

 

Wanneer je even google'd zul je ongetwijfeld hierover wat berichten kunnen lezen.

 

Typisch voorbeeld van David (Alfa) tegen Goliath (Brand als onderdeel van Heineken).

 

Succes met slim vechten voor je zaak! Ard

  • 0

Dit lijkt me een duidelijk geval van een onrechtmatige daad. Wat je kunt doen is via de voorzieningenrechter een rectificatie + verbod (met dwangsom) eisen. Of dit in deze situatie opportuun is, is natuurlijk nog de vraag. Maar op zich hoeft zo'n procedure niet heel duur te zijn en kun je er publicitair heel handig gebruik van maken...

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0

Misschien kan je klant even bellen naar z'n concurrent dat het niet heel erg netjes is?

 

Advocaten sponsoren kan natuurlijk altijd nog.

 

Succes!

  • 0

Een concurrerend bedrijf van een klant van mij beweert dat hun product als enige beschikt over een belangrijke Medische Certificering en adverteert hier ook mee. Dit niet juist want het product van mijn klant beschikt ook over deze certificering. Voor alsnog wil hij hier niks tegen doen, maar ik ben wel even nieuwsgierig, daarom de vraag:

Weet iemand ook of je hier iets tegen kunt doen?

 

Allereerst is het de vraag of de concurrent bekend is met de certificering van jouw klant. Zo ja, dan mag hij erop aangesproken worden dat hij willens en wetens oneigenlijk claimt. Zo niet, dan zou je eerst met een nette brief de concurrent erop kunnen attenderen dat hij een onterechte claim in zijn uitingen vermeldt met een advies die formulering aan te passen. Bijvoorbeeld 'enige' wijzigen naar 'één van de weinigen'.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Een concurrerend bedrijf van een klant van mij beweert dat hun product als enige beschikt over een belangrijke Medische Certificering en adverteert hier ook mee. Dit niet juist want het product van mijn klant beschikt ook over deze certificering. Voor alsnog wil hij hier niks tegen doen, maar ik ben wel even nieuwsgierig, daarom de vraag:

 

Weet iemand ook of je hier iets tegen kunt doen?

 

 

In mijn branche (gezondheidsproducten) is het de normaalste zaak van de wereld. Heel irritant omdat prijs en kwaliteit hand in hand gaan. Er iets tegen doen kan altijd, maar je bent steeds een stap te laat (als het kwaad al geschied is).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.