Onlangs ben ik als (veelste jonge) projectleider begonnen bij een bedrijf te Schiphol-rijk. Ik zelf woon op het moment in Heerhugowaard, waardoor ik van het ene naar het andere moment dagelijks in de file vast zit. En aangezien nieuwe ideeën sneller voorkomen door een persoon in een andere situatie te zetten. Wou ik deze toch even met jullie delen.
Het valt me in files, zeker met donker licht, dat mensen overactief en schrikkerig reageren op de remlichten van de voorganger. Dit heeft een aantal nadelen:
-De bestuurders schrikken, remmen onnodig uit voorzorg en het domino effect is gestart.
-De bestuurders nemen niet meer het initiatief om in te schatten hoe hard de voorganger remt of dat het alleen maar een corrigerend remmetje is.
-Optrekken, remmen en weer optrekken is slechter voor het milieu, auto en bloeddruk van de bestuurder. ;)
Ik geloof om onder andere bovengenoemde redenen dat mijn idee van een derde remlicht dat kan aanduiden in hoeverre er geremd word, een bijzonder goede is. Hoe meer we het onoverzichtelijke in het verkeer weghalen hoe beter mensen op elkaar in kunnen spelen.
Ik zie dan voor mij dat het derde remlicht een vaste plek aanneemt achter de auto, veel zoals de relatief nutteloze versie die u vandaag de dag al vaak ziet. En dat er, wanneer er mild geremd word, vanzelfsprekend de remlichten werken als normaal, maar dat het derde remlicht dermate van RGB LED's groen licht afgeeft. Oranje, in de meer normale remsituaties, te denken aan het rustig remmen voor een stoplicht en uiteindelijk een fel rood (misschien knipperende) signaal wanneer er hard geremd word. Hoe dan ook, zowel bij een groen, oranje en rood signaal is het natuurlijk van belang
dat het systeem direct registreert hoe er geremd word.
Hoe dan ook, ik heb dit nog veel verder uitgewerkt. Maar ik wou dit idee hier even door laten schemeren voor jullie om er kritisch naar te kijken, voel je daarom ook vrij elk denkbaar nadeel naar voren te brengen. Realistisch blijven is voor mij erg belangrijk.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander Remme
Sander Remme
Een bijzonder goedemorgen,
Onlangs ben ik als (veelste jonge) projectleider begonnen bij een bedrijf te Schiphol-rijk. Ik zelf woon op het moment in Heerhugowaard, waardoor ik van het ene naar het andere moment dagelijks in de file vast zit. En aangezien nieuwe ideeën sneller voorkomen door een persoon in een andere situatie te zetten. Wou ik deze toch even met jullie delen.
Het valt me in files, zeker met donker licht, dat mensen overactief en schrikkerig reageren op de remlichten van de voorganger. Dit heeft een aantal nadelen:
-De bestuurders schrikken, remmen onnodig uit voorzorg en het domino effect is gestart.
-De bestuurders nemen niet meer het initiatief om in te schatten hoe hard de voorganger remt of dat het alleen maar een corrigerend remmetje is.
-Optrekken, remmen en weer optrekken is slechter voor het milieu, auto en bloeddruk van de bestuurder. ;)
Ik geloof om onder andere bovengenoemde redenen dat mijn idee van een derde remlicht dat kan aanduiden in hoeverre er geremd word, een bijzonder goede is. Hoe meer we het onoverzichtelijke in het verkeer weghalen hoe beter mensen op elkaar in kunnen spelen.
Ik zie dan voor mij dat het derde remlicht een vaste plek aanneemt achter de auto, veel zoals de relatief nutteloze versie die u vandaag de dag al vaak ziet. En dat er, wanneer er mild geremd word, vanzelfsprekend de remlichten werken als normaal, maar dat het derde remlicht dermate van RGB LED's groen licht afgeeft. Oranje, in de meer normale remsituaties, te denken aan het rustig remmen voor een stoplicht en uiteindelijk een fel rood (misschien knipperende) signaal wanneer er hard geremd word. Hoe dan ook, zowel bij een groen, oranje en rood signaal is het natuurlijk van belang
dat het systeem direct registreert hoe er geremd word.
Hoe dan ook, ik heb dit nog veel verder uitgewerkt. Maar ik wou dit idee hier even door laten schemeren voor jullie om er kritisch naar te kijken, voel je daarom ook vrij elk denkbaar nadeel naar voren te brengen. Realistisch blijven is voor mij erg belangrijk.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14942-het-nuttige-derde-remlicht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag