Ik vraag mij af of een zakelijke auto ouder dan 25 jaar veel fiancieel voordeel oplevert, tov een 'jongere' tweedehands, of zelfs een nieuwe?
Het grote voordeel zit 'm in de wegenbelasting, dan maakt geel of grijs kenteken namelijk niet meer uit(?) evenals de keuze voor brandstof hierbij.
En natuurlijk de bijtelling die over de dagwaarde is ipv over nieuwwaarde.
Het betreft een lel van een auto, > 2100 kg op gas...
Aangezien het import is, zijn het BTW auto's.
Ik lees, o.a. op HL, vaak dat het kopen van een auto op de zaak lang niet altijd de voordelen biedt die je in eerste instantie denkt te hebben en dat het prive aanschaffen en dan km's doorberekenen vaak voordeliger is.
Wat ik daar vaak bij lees, maar niet snap, is dat een auto op de zaak 'op de balans' staat. Wat is daar het gevolg van, eigen vermogen van de zaak is dan groter?
Zit ik te dagdromen met zo'n oude bak, of biedt een nieuwe bedrijfswagen toch meer financieel voordeel?
Enne, de oude auto is ook een stuk hobby, dus het mag best iets kosten... En ja, onderhoud van zo'n oud gevaarte kan duur zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Ik vraag mij af of een zakelijke auto ouder dan 25 jaar veel fiancieel voordeel oplevert, tov een 'jongere' tweedehands, of zelfs een nieuwe?
Het grote voordeel zit 'm in de wegenbelasting, dan maakt geel of grijs kenteken namelijk niet meer uit(?) evenals de keuze voor brandstof hierbij.
En natuurlijk de bijtelling die over de dagwaarde is ipv over nieuwwaarde.
Het betreft een lel van een auto, > 2100 kg op gas...
Aangezien het import is, zijn het BTW auto's.
Ik lees, o.a. op HL, vaak dat het kopen van een auto op de zaak lang niet altijd de voordelen biedt die je in eerste instantie denkt te hebben en dat het prive aanschaffen en dan km's doorberekenen vaak voordeliger is.
Wat ik daar vaak bij lees, maar niet snap, is dat een auto op de zaak 'op de balans' staat. Wat is daar het gevolg van, eigen vermogen van de zaak is dan groter?
Zit ik te dagdromen met zo'n oude bak, of biedt een nieuwe bedrijfswagen toch meer financieel voordeel?
Enne, de oude auto is ook een stuk hobby, dus het mag best iets kosten... En ja, onderhoud van zo'n oud gevaarte kan duur zijn.
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15006-zakelijke-auto-ouder-dan-25-jaar-interessant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag