• 0

Uitstraling van onderneming

Ik ben bezig om naast mijn bestaande baan een kleine onderneming te starten.Ik wil produkten via internet,advertenties en mailings aanbieden en verzenden.Ik wil zoveel mogelijk reeds aanwezige zaken gaan gebruiken,compter/fax/ telefoon/ uit huis,om zo min mogelijk aanloop kosten te hebben.

Iets waar ik nog geen duidelijke lijn in kan vinden is de uitstraling van de onderneming.Ik ben zelf van mening dat ik in ieder geval niet een goedkope uitstraling wil hebben.Dus..een professionele website (laten?)bouwen,fatsoenlijk briefpapier/visitekaartjes, enz.Ik zie ook wel in dat dit een behoorlijk financiele aanslag is.

Maar ik denk zelf dat deze kosten in een later stadium dubbel en dwars terugkomen.

Zijn er mensen die het met mij eens zijn en eventueel aanbevelingen kunnen doen.Uiteraard mogen er ook mensen reageren die het niet met mij eens zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Anjori heeft op dit moment een full time baan en kan pas na zessen reageren!

Ik heb inderdaad nog geen onderneming maar ik ben wel op diverse vlakken zaken aan het uitzoeken.Mijn marketing kennis is zeer weinig en ik voormijzelf aan het bedenken was:hoe wil ik mijn bedrijfje aan de buiten wereld laten zien.Vandaar dat ik deze discussie hier begonnen ben.

Als ik de twee voorbeelden Annadien zie dan denk ik toch dat de uitstraling die ,bv het logo heeft ,wel iets over je onderneming zegt.

 

Ik kan zelf ook wel iets in elkaar knutselen maar ik denk toch echt dat dit knutselen is.Als jezelf een stijl die bij je onderneming past bedenkt,dan is er heus wel iemand te vinden die je met gedegen kennis van zaken je kan helpen.

 

Onderstaande punten die Chris Geus vermeld daar ben ik volkomen mee eens,en ben hier ook mee bezig.

 

. Tweedehands inventaris

. Inzetten van vrienden, familie en kennissen

. besparing op frankering van een direct mail aktie d.m.v gebruik van

antwoordnummer, partijpost of eventueel een frankeermachine.

. Verschillende offertes aanvragen bij meerdere drukkerijen, reclame

en marketing adviesbureau`s

. En het belangrijkste het zoveel zelf doen t.b.v bijv marktonderzoek en huisstijl

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Let wel op waarop je bespaart: goedkoop inkopen loont zeker, maar je huisstijl is te belangrijk om er knutselwerk van te maken. Benut je krachten: een ervan is het kennen van je beperkingen. Een huisstijl moet passen als een maatpak, niet als confectie. Sterker nog: je draagt het dagelijks! De suggestie van Chris-Geus is dat je uit verschillende offertes de laagste kiest. Zou ik niet doen, want ook in dit geval is goedkoop soms duurkoop. Waarom informeer je niet naar goede ontwerpers in je omgeving? (kijk anders naar ondernemingen waarvan jij vindt dat ze het goed voor elkaar hebben en vraag ze gewoon hoe zij dat hebben geregeld)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Okay, de heersende opinie lijkt hier te zijn dat uitstraling belangrijk is. Dat ook een starter stevig moet investeren in logo, drukwerk en andere imago-dragers.

 

Ik ben geen tegenstander van design. Maar ik zie zat bedrijven die een prima prestatie leveren zonder indrukwekkend beeldmerk. En heb dan ook de indruk dat veel imago-praatjes wat gratuite zijn. Practice what you preach!

 

Dus nou gooi ik een knuppel in dit hoenderhok door de 'uitstraling' van alle 19 ondervermelde forum-partners eens kritisch te beschouwen. Het is één marketing-opinie, en ik ben zeker benieuwd hoe andere forum-deelnemers oordelen. Let wel: dat is geen oordeel over de kwaliteit van de betrokken organisaties. (Dus ga nou niet meteen in het defensief, allerbeste partners. Leg liever uit hoe je zelf denkt over uitstraling. Of geef me een kneusje ::)) Klaar...

 



CreditBroker.com

Logo: gemaakt door een werktekenaar.

Website: door een MTSer.

Indruk: geen geld noch tijd voor een goeie vormgever.

 

 

Academische Entrepeneur

Logo: gelegenheids-label.

Website: dhz-content management met wat stock-fotografie.

Indruk: vormgeving van een hobbyist.

 

 

Ius Mentis

Logo: zoekplaatje.

Website: ook zonder leesbril zeer goed leesbaar.

Indruk: inhoud is belangrijker dan vorm.

 

 

Beursplein 3

Logo: keep it simple, stupid!

Website: mooi uitgelijnd.

Indruk: ziet er best aardig uit, maar ook hier is geen geschoolde grafisch ontwerper mee bezig geweest. Wat vooral zonde is in Hemel7!

 

 

Vetrix

Logo: zou weleens een snelle klus van een vormgever kunnen zijn.

Website: functioneel.

Indruk: dit zijn geen snelle pakken.

 

 

YourConsult

Logo: werktekenaar.

Website: instant design uit een zakje.

Indruk: project van HEAO-studenten

 

 

Venture Media

Logo: 11-jarige dochter kan leuk tekenen

Website: 12-jarige zoon heeft ADD

Indruk: welkom bij de kermisklanten

 

 

Uitvinders.nl

Logo: welk logo?

Website: knip- en plakwerk

Indruk: inderdaad de goedkoopste manier om uw uitvinding te verkopen

 

 

Logistieke Links

Logo: geen logo

Website: linke pagina

Indruk: startpagina wannabee

 

 

Genius Factor

Logo: subliem (alleen de Gee lijkt op een Tjee)

Website: fingerlicking

Indruk: prachtige uitstraling, weinig business

 

 

Novu

Logo: familie van de Nasa

Website: werkt niet op mijn Mac

Indruk: ingenieurs on dope

 

 

IMK

Logo: gewoon goed

Website: het mag wat kosten maar dan heb je ook wat

Indruk: zo doen professionals dat nou

 

 

ID-NL

Logo: goeie werktekenaar

Website: kleurrijk, niet spectaculair maar prima voor doel

Indruk: goed gemaakt voor een vriendenprijsje

 

 

ICIT

Logo: lelijk professioneel

Website: ontwerper met eigenaardige humor

Indruk: International Center for IT... keep on dreaming

 

 

Triple Vision

Logo: professioneel gepriegel

Website: folder

Indruk: verkoopclub

 

 

Businessbox

Logo: low-budget

Website: volgens de regels van Nielsen (usablity guru)

Indruk: hardwerkende ondernemer, uitstraling is (nog) bijzaak

 

 

New Venture

Logo: zat bij de prijs inbegrepen

Website: audiovisueel schilderwerk

Indruk: grafisch ontwerp was bijvak

 

 

Droombureau

Logo: uit boekje met voorbeelden

Website: content management in simpel stramien

Indruk: net begonnen op internet toen het grote geld weg was, jammer.

 

 

Stichting Acadine

Logo: moeder kan leuk borduren

Website: the specified server could not be found

Indruk: spookstichting

 

Jongens: bel eens met Annedien...

 

Oh, en ik heb zelf wel vijf identiteiten zonder logo noch website. Werkt prima zo ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jeetje mijne wat een prachtig mooi pleidooi twalevel !!!!!!!!!

 

I rest my case !!!!!!!! ;D ;D ;D

 

Ik vind de site van droombureau, ICIT en Triple vision wel de betere.

Het oogt in ieder geval leuk.

 

Ik hoop trouwens ook dat ik niemand tegen de schenen schop!!

 

 

Groeten Chris

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel, ik weet toevallig dat Uitvinders.nl wel een logo heeft. Dat denk ik althans te weten, anders weet ik niet wat ik dan wél

heb zitten ontwerpen ;D

 

logo2.gif

 

Het is natuurlijk niet zo, dat je zonder goede uitstraling of professionle huisstijl geen succesvol of kwalitatief hoogwaardig bedrijf kan zijn. Dat mag denk ik ook niet de misvatting zijn, zo stel ik het in elk geval niet.

Van een grote groep bedrijven wordt het ook geaccepteerd dat een logo/huisstijl niet je-dat is. Wat kan mij het schelen als mijn garage een lelijk font gebruikt? :-) (Het kan me eerlijk gezegd wel schelen maar ik begrijp dat het niets over de dienst zegt)

 

New Venture vind ik trouwens ten eerste geweldig vormgegeven, hun print-uitingen matchen hun webverhaal- maar ik denk niet dat ze dit voor minder dan 20.000 euro van het bureau hebben mogen meenemen. Misschien is het wel het dubbele, driedubbele.

En dat is voor veel ondernemingen nou eenmaal onoverkomelijk.

 

Ik weet dat er ook veel ondernemers zijn die maar niet snappen waar het nou 'misgaat' in hun communicatie. Ik denk écht dat een belabberde visuele communicatie bijdraagt aan een negatief imago.

Als ondernemer is dat lastig te checken omdat er helaas geen paralelle werkelijkheid ter beschikking staat waarin ondernomen wordt met professionele huisstijl, om zo resultaten te vergelijken, maar ik weet wel uit onderzoeken dat de perceptie van mensen die een goed ontworpen site bezoeken hier een hogere waarde van betrouwbaarheid (credibility) aan toekennen dan aan de door amateurs (of niet) vormgegeven sites.

Dat onderzoek staat hier:

http://www.consumerwebwatch.org/news/report3_credibilityresearch/stanfordPTL_part1.htm

 

Een goed design is dus geen overbodige luxe zou je denken.

Het is een tool om credibility uit te stralen. Dat zou op z'n beurt als tool om geld te verdienen gezien mogen worden denk ik.

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel,

 

ik zal mijn mening tot mijn eigen site (Businessbox) beperken. 't Klopt als een bus wat je constateert, met andere woorden: de uitstraling beantwoordt aan wat ik heb beoogd. Het design hoeft er niet altijd vanaf te druipen. Zoals ik al eerder schreef moet je uitstraling aansluiten bij je aanbod en de doelgroep die je voor ogen hebt. Ik kan op de Businessbox ook geen Rolls Royce aanbieden, dat spoort niet.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Annedien,

 

De styling van New Venture zal best een paar centen hebben gekost; dat is met zulke sponsors onvermijdelijk. Als ik een opdracht van De Baak krijg, reken ik ook geen vriendenprijsje. Het ontwerp is van Zwing Wieland http://www.zwing.nl/ en die heeft een heel 'eigen' kleurpallet. Zwing is geen geschoold grafisch ontwerper, en dat kan ik zien. Aan de spatiëring ondermeer. Mijn indruk is dat New Venture zijn uitstraling meer ontleent aan de activiteiten en de content op de website dan aan het ontwerp. Maar dat is een kwestie van smaak.

 

Het logo van Uitvinders.nl is op de website een ander dan op de button, vandaar dat ik het niet als zodanig herkende.

 

 

Affijn. Aanleiding voor dit geheel is de vraag van iemand die met een beperkt budget een webwinkeltje wil beginnen. Dan start je met een scherpe selectie van product (wat verkoop je) en markt (aan wie). Vervolgens kijk je naar je inkoop en logistiek. Daarna zoek je de tools voor je winkeltje. Mijn tip blijft http://www.mijnwinkel.nl waar je zelfs stylesheets krijgt aangeboden. Zie bijvoorbeeld http://www.kadoshop.nl/. Je bouwt een proefsite en test die in je kennissenkring. Dan ga je werven, een verhaal apart. De ervaring die je opdoet, gebruik je om het geheel te verbeteren.

 

Wat je uitgeeft aan je uitstraling moet passen in de totale mix. Maar voor een winkeltje lijkt het me verstandig om geen visitekaartjes en briefpapier te laten drukken, en wat meer te besteden aan productfotografie. Voor een echt goed advies (inclusief werving) moeten we echter weten wat Anjori denkt te gaan verkopen.

 

Zijn er trouwens webwinkeliers op dit forum? Kunnen we eens een kijkje nemen in jullie shop ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik geef toe, ontwerpen van huisstijl en logo is een vak (en niet mijn vak! zie www.acadine.nl ;D). Dat een huisstijl zo'n 20.000 euro heeft gekost zie je ook wel (www.newventure.nl) Maar is dat wel altijd nodig?Huisstijl moet passen bij de aard en leeftijd van de onderneming. Te mooie websites zijn net als te dure pakken en te grote lease auto's funest voor de uitstaling van een bedrijf. Als het allemaal TE mooi is en duidelijk gekocht, krijg ik al snel de indruk "duur en niet leuk" :P.

 

Als je kijkt wat je met slim inkopen (freelancers) en een beetje zelfwerkzaamheid kan berijken voor 500 euro aan designkosten, dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is die een full service bureau kan leveren voor 20.000 euro. Geld is duur als je nog niets verdient.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn op dit moment bezig een webwinkel c.q. online markplaats te bouwen, waarbij look-and-feel (ofwel design e.d.) van alle onderdelen van het systeem van belang zijn (vindt de klant). Ik kan helaas (nog geen) voorbeelden laten zien (over een maandje waarschijnlijk wel).

 

Wel is het op zich grappig dat onze klant niet alleen zijn webwinkel zelf in een bepaalde stijl wilde hebben, maar ook de (desktop) applicaties die bij het systeem horen om de winkel in te richten, te beheren, klanten toe te voegen, etcetera.

 

Vraag me er over een maandje nog even naar, dan kan ik een uu-er-elletje sturen...

Link naar reactie
  • 0

Een duur bureau is vooral een statussymbool.

Hoewel er toegevoegde waarde in aan te treffen is in de vorm van zeer goed, exellerend ontwerp verklaart dat niet 20k facturen.

Er zijn nou eenmaal bedrijven die een premium willen betalen voor een product, omdat het kan, omdat het nog een manier is tot expressie van succes en geslaagdheid.

Aan de andere kant schrikken mensen zelfs nog van de heel redelijke tarieven van bijvoorbeeld impulsant- veel mensen snappen niet wat de waarde van een ontwerp is. Wat het precies is dat je koopt als je een logo koopt. Of een user interface ontwerp.

 

Ik ben het wel eens met je, Nils, dat je voor 500 euro een heel eind zou moeten kunnen komen ;)

 

Voordat een ontwerp (site) echter te glad is? Hoe gelikt en patserig moet het dan zijn voordat het 'professioneel' ontstijgt en te opzichtig wordt? Voorbeeld?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic!

 

Ik ben er alleen erg laat bij. ::)

 

Ik heb er allemaal niet zo veel aan toe-tevoegen dan alleen dat ook ik, "wij" van Net Collective vinden dat kwaliteit betaalbaar moet kunnen blijven. Je kunt er zo ver in gaan als de klant wenst. Dat wil zeggen dat hoe meer de klant wil hoe hoger de uiteindelijke prijs. Alhoewel dat niet altijd het geval hoeft te zijn. Er zijn altijd bepaalde projecten die zo interessant zijn om te doen dat je graag wat goodwill toont en bepaalde zaken zonder probleem voor niets doet.

 

Vanaf 700,- kun je bij ons terecht voor een leuke site. Maar er zijn genoeg bedrijven die omdat het goedkoop is ook denken dat het onprofessioneel is. Die denkwijze begint gelukkig door de economie al wel een beetje te veranderen maar veel bedrijven gaan toch nog steeds op de idioot hoge tarief- hanterende jongens af. Zo moet je bij die bedrijven al snel denken aan een bedrag van 7000,- tot 10000,- . En dan krijg je niet eens meer kwaliteit en service voor.

 

En wanneer iets professioneel gevonden kan worden vind ik persoonlijk een hele moeilijke omdat die mening deels echt persoon gebonden is.

 

Ik heb in het verleden bij een werkgever verschillende website gemaakt die ik persoonlijk nu 'zelf' niet professioneel vind maar de betreffende klant en zijn (potentiële) klanten wel professioneel vinden en dat is het belangrijkste. Hoe de bezoekers (potentiële) klanten en de klant zelf de website/concept ervaart en waardeert. ;)

 

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
  • 0

 

 

Een mooie huisstijl is zeker belangrijk, het is vaak de eerste indruk die telt. Ik ken ondernemers die niet eens graag hun visitekaartje weggeven omdat het zo'n saai ontwerp betreft.

 

 

 

 

 

Groeten,

 

Sheung

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0

Uitstraling is erg belangrijk, maar communicatie/reclame moet wel betaalbaar blijven. Helaas is het nog steeds zo dat je bij een bureau vaak erg veel geld moet neertellen om iets gedaan te krijgen. Ik ben zelf jaren werkzaam geweest in de reclamebranche en weet dus welke tarieven er gehanteerd worden.

 

All digital heeft als uitgangspunt dat communicatie betaalbaar en effectief moet zijn. Wij zorgen er dus voor dat je ook met een beperkt budget kunt communiceren met je klanten/prospects.

 

Dit geldt dus ook voor het opzetten van een huisstijl. Wij hechten veel waarde uit een goede (dat is dus anders dan een mooie...) huisstijl. Er zijn veel aspecten waar je bij de ontwikkeling van een huisstijl rekening mee moet houden. Voor een startende ondernemer moet het mogelijk zijn om een huisstijlontwerp inclusief standaard drukwerk te laten ontwikkelen voor 1500 a 2000 euro. Dit is natuurlijk van veel factoren afhankelijk, maar voor dat bedrag moet het lukken...

 

De investering in een goede huisstijl is zeer zeker de moeite waard!

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het probleem van veel startende ondernemers is dat ze zelf al een beetje hebben lopen "klooien" met een logo en huisstijl. Als zij mensen in de vriendenkring vragen om wat te bedenken en het wijkt af van hun eigen eerste idee werkt dat niet bevorderlijk voor de samenwerking.

 

Een voormalige business partner (Tech bedrijf) van mij had tijdens mijn vakantie een AutoCad tekening naar de drukker gebracht en een schrijfletter uitgekozen voor visite kaartjes. Hij was heel trots en wilde snelheid maken. Ik kwam er achter toen de drukker mij verontrust belde wat hij met het onleesbare bestand moest. Toen heeft mijn vader in een weekeinde het hele logo opnieuw moeten tekenen met de hand om het naar mijn zin te krijgen. Het drukken was immers al ingepland. Met deze inmiddels ex-partner heb ik toen wel wat woorden gehad over "wie-doet-wat" in onze onderneming…..

 

 

Een paar tips:

* Gebruik niet te veel kleuren in een logo en voorkom kleur verloop met meerdere kleuren. Dit maakt het drukken duurder.

* Druk briefpapier zodat het ook als vervolg, facturatie en rapport papier te gebruiken is en print met behulp van een "template" de standaard gegevens mee. Scheelt voorraad en doet minder pijn al je uit je (kantoor) jasje groeit.

* Maak grote adres stickers met logo die je op verschillende formaten enveloppen kunt plakken in plaats van aparte enveloppen te laten drukken. Of kleine van 4x4 cm.

* De voorbeelden van Annadien zijn tekenend: de bovenste lekker simpel en de onderste een draak. Bekijk logo's die je aanspreken en vraag je af waarom.

* Als je bedrijfsnaam niet helemaal duidelijk maakt wat je doet, laat dan op de achterkant iets zien over je visie en producten/diensten.

 

PS. TwaLevel: Over het belang van spatiëring ben ik het eens. Dit gebeurt echter ook bij de "grote jongens" niet altijd even mooi. Een woord in een groot corps dient vaak met de hand gespatieerd te worden om het goed te laten ogen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem van veel startende ondernemers is dat ze vaak weinig geld hebben om te investeren in hun huisstijl.

Ik denk niet eens dat starters zo 'onwetend' zijn, maar dat het zo'n enorme kostenpost kan zijn-- relatief gezien.

Zelf heb ik ook geprobeerd daar op in te springen door voor 750 euro een huisstijlpakket aan te bieden, maar om nou te zeggen dat ze daar als vliegen op de stroop op afkwamen? Achteraf denk ik dat starters dat nog steeds duur vinden, terwijl dat echt niet zo is ;D

(Ik vraag inmiddels weer een normaal tarief, dat verkoop ik wél)

 

Huisstijl is onlosmakelijk verbonden met je corporate identity; ik denk dat je daar als starter een hele bewuste keuze in moet maken en niet *zou moeten* negeren.

Althans, als je het ziet in het licht van concurrentiepositie, onderscheidend vermogen, professionele uitstraling, investeren in goed verzorgde materialen enzovoorts.

(Het is dus meer dan 'een logo'tje')

 

Groet,

Annedien

 

ps: dit is leuk

http://www.essenthuisstijl.nl/frame1.asp

(vind ik ;))

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die pagina van essent is een goed voorbeeld van hoe je je huisstijl kunt 'bewaken' als er meerdere mensen mee moeten werken. Voor zover ik weet hebben veel grote bedrijven en intellingen een dergelijk document. Ik weet in ieder geval zeker dat bijvoorbeeld Interpay, maar ook de Universiteit Utrecht uitgebreide richtlijnen kennen t.a.v. het gebruik van logo's, kleurstelling en lettertype's.

 

Misschien is het voor kleine bedrijven ook een idee om iets soortgelijks op te stellen, a.h.w. regels voor jezelf over hoe je omgaat met je stijl. Bijvoorbeeld ook hoe je een 'kleurig' logo gaat gebruiken in zwart-wit situaties, of zelfs wanneer je iets 'hard' zwart-wit wilt presenteren (een stempel bijvoorbeeld).

 

Link naar reactie
  • 0

De bible van Essent is heel doordacht en ook erg hard nodig. De huisstijl is erg gecompliceerd in het gebruik. Ik ben in opdracht van VBAT (de designer van de huisstijl) betrokken geweest bij de implementatie van de huisstijl. Dat heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad. Het kost echt even moeite om je de stijl eigen te maken. Door het kleurgebruik en de ronde vormpjes kan je het gemakkelijk te wild maken. Dus moet dit echt strak gehouden worden!!!

 

Ik zou een startende ondernemer dan ook aanraden er bij het (laten) ontwerpen van de huisstijl rekening mee te houden dat de huisstijl ook nog in de praktijk gebruikt moet kunnen worden zonder al te veel designer kennis...

 

Een prachtige (maar helaas niet meer relevante) huisstijl bible was die van BEN. Maar liefst 6 pagina's dik (450 grams kartonnen pagina's...) in twee kleuren. Zo gemakkelijk kan het dus zijn.

 

Maar, het is dus wel handig afspraken te maken over het gebruik van je huisstijl. Zeker als er meerdere personen mee gaan werken... Of als je met een bureau/studio werkt dan zijn zij dus verantwoordelijk voor de bewaking van de huisstijl!

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Naast de huisstijl (Corporate Identity) manual is bij (meerdere) merken de Brand Manual heel belangrijk om de visuele product presentatie in de toekomst te waarborgen.

 

Denk maar eens aan brand extentions (nieuwe producten onder het zelfde merk) of endorsement (een product koppelen aan een ander merk). Als dit niet volgens vaste regels gebeurt, raakt de klant in verwarring. En dat willen we niet.

 

Als beginnende ondernemer is een huisstijl of een brand manual van belang omdat bij groei van de onderneming deze vaak wordt vergeten en een wildgroei ontstaat in de uitingen door het bedrijf of merk.

 

Kijk maar eens naar de vacuum bewaarbakjes van VacuVin (een NL vinding). Dit heeft helemaal niets meer te maken met het bewaren van wijn. Wel is het op zich een goed product dat wellicht onder een andere (sub?) naam wel succesvol zou zijn.

 

PS. Vorig jaar was ik nauw betrokken bij het ontwikkelen en verantwoordelijk voor het uitrollen van een Brand Manual voor een verf producent in NL in verband met een redesign van de verpakkingen. Elke herontworpen verpakking werd getoetst aan de manual. Gelukkig was deze dermate streng en duidelijk dat de product managers hoog en laag konden springen voor hun eigen ideeën :(. De manual was echter leidend :).

 

De voorgaande jaren echter niet en daarom was het een rommel geworden. Producten onder één merk waren niet meer van de concurrent te onderscheiden. Wel een toko van euro +1G!

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Gaaf allemaal. Je begint een huiskamerbedrijf en voor je het weet word je vergeleken met Essent. Allemaal een dikke reus voor het compliment, lol.

 

Maar 'ff' wat anders. Ik heb een kant en klaar webwinkel programma maar dat kost geld en dat heb jij net zo min als ik. Als je eens kijkt op http://www.123tkshop.org/. Daar vind je een open source (gratis dus) shop. Het is een van de vele voorbeelden van gratis e-commerce producten. Op http://php.foundries.sourceforge.net/ kun je zoeken naar 'shop' en dan vind je het ontwikkelproject met allerlei info.

 

Voor de huisstijl zul je waarschijnlijk wel op zoek moeten naar iemand die op de computer handig is met ontwerpen. Aan een papierheld heb je voor het web niet veel.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Tjonge,ben even weg kom terug en mijn topic is nog steeds "hot".

Logo's,huis stijl,vrienden,Essent ect. ben er ondertussen in die zin wijzer van geworden dat ik nog een hoop te doen heb.

 

Ik ben ondertussen,onder het genot van een biertje,in contact gekomen met iemand die mij wel wil helpen bij het huisstijl verhaal.Verder moet ik mijn "markt" gaan bepalen iets waar ik absoluut nog niet over nagedacht heb.Dit bepaalt ook hoe je je onderneming eruit wil laten zien.Zijn je klanten bedrijven en/of particulieren,dit bepaalt voor een deel de uitstaling.(zakelijk of niet)

 

Ook denk na over andere zaken dan logo's en huistijl die met de uitstraling te maken hebben.Ik heb het dan over moet ik een postbusnummer aanvragen,moet ik een isdn lijn aanvragen zodat ik een apart telefoonlijn voor de onderneming heb.Hoe ga ik mijn produkten versturen ,in een bananendoos uit de supermarkt of koop ik nieuwe blanco dozen?Dit zijn zaken die bij het opstarten een aanslag op het startkapitaal zullen doen.Dus tja wat is nu wijsheid.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.