Ga naar inhoud

Accijnsverhoging op diesel: protesteert u vandaag?

Geplaatst:

redactie.ondernemen Zibb.nl

Vandaag zetten vrachtwagenchauffeurs in het hele land hun voet op de rem. De vrachtwagenchauffeurs zijn verbolgen over het feit dat het kabinet vasthoudt aan het plan voor een accijsnverhoging op diesel.

 

Het is de bedoeling dat automobilisten zich scharen achter de colonnes van vrachtwagens. Steunt u deze actie? Voegt u zich vanmiddag op de rechter rijstrook bij de vrachtwagenchauffeurs?

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Zet dan je vrachtwagen voor de ingang van gebouwen van de Tweede Kamer neer, maar val anderen er niet mee lastig...

Geplaatst:

BE WANNE

Natuurlijk steun ik de actie, maar ik ga samen met jullie natuurlijk niet rechtsstaan. Wij hebben nl. belangrijke afspraken. Gelukkig zijn er andere die voor ons protesteren. (moet er geen last van hebben wil zelf wel doorkunnen rijden)

 

Zeg maar een soort uitbesteden van protestdiensten.

Geplaatst:

frans74

Zal het opvallen?

 

Aangezien Nederland in de spits en een groot deel daarbuiten een grote file is zal het lijkt mee geen effect sorteren als er ergens de voet op de rem gaat. Is namelijk normaal op onze 'snel'wegen.

 

Daarnaast kan ik beter een klantje extra bezoeken om die accijns terug te verdienen dan mijn energie in iets te steken waar ik toch weinig invloed op heb.

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Geplaatst:

Pukje Piet

Heb vandaag de auto bij de garage staan voor een grote beurt dus helaas... hahah ;D

Geplaatst:

Merkava

Geen enkele vrachtwagen meer richting Den Haag om daar te lossen lijkt mij een beter plan. Wie kijkt er even in zijn algemene voorwaarden wat er staat over het doorberekenen van brandstoftoeslagen aan de klant?

 

De hoge brandstofprijzen zijn in ieder geval goed voor de detailhandel (met name buurtsupers) in de kleinere dorpskernen. De buurtsupers die vaak "te duur" zijn zullen door de gestegen brandstofprijzen wellicht langzaam meer klandizie gaan krijgen.

 

Uiteindelijk zullen mensen weer minder gaan reizen en weer meer energie gaan steken in hun sociale omgeving.

We gaan weer terug naar de romantiek van de trekschuit en de koets.

 

Trekschuit-en-dil.jpg

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Je hebt ganzenbord al van de zolder gehaald Merkava?

Geplaatst:

Merkava

Je hebt ganzenbord al van de zolder gehaald Merkava?

 

Mens%20erger%20je%20niet.jpg

 

;D ;D

Geplaatst:

P.J.

Ik denk dat ik ook even verbolgen ben als de vrachtwagenchauffeurs die onze goederen moeten afleveren. Maar ik denk ook dat het voor Den Haag "te hoog gegrepen" is en dat vermindering van accijns maar een klein lapmiddel zal blijken te zijn. Daardoor zullen er weer tekorten ontstaan, die andere gevolgen met zich meebrengen. We moeten het gewoon eerst eens goed onder ogen zien. We zitten gegijzeld door het olie-kartel. We weten dat in de handel en industrie kartelvorming niet is toegestaan. Maar vroeger is wel een oliekartel gevormd en als ik me niet vergis herinner ik me daar nog wat van in de 60er jaren. Daar gaan we nu dus de zure vruchten van plukken. De oliestaten en aanverwante belanghebbenden zijn gewoon ordinair aan het stelen geslagen en het is de vraag of dat zomaar verder kan. De gevolgen zullen immers desastreus zijn. De rijke landen zijn helemaal nog niet voorbereid op deze situatie, laat staan de burger. Bovendien voelt de burger zich dubbel genaaid, omdat ide belangen van de olie-industrie met allerlei "legale" middelen werd bevoordeeld. Alternatieven werden de kop ingedrukt en nu ontstaat er dus ook onrust. Het wrange is dat we dit scenario zo'n 30 jaar geleden in de (avond)schoolbanken hebben besproken. Mischien merkt men nu nog niet veel van omzetvermindering of onoverkomelijke opbouw van kosten, maar die gevolgen komen onheroepelijk. Alhoewel het ook afhankelijk zal zijn van je ondernemrs-activiteiten natuurlijk.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Steunt u deze actie?

 

Nee, wat Jeroen al zei - ga iemand lastig vallen die er wat aan kan doen, neit de gewone burger.

 

En aangezien ik zelf LPG rijdt boeit het me persoonlijk ook niet echt.

Geplaatst:

PaulGo

Door blokkades treffen de vrachtwagenchauffeurs weer de verkeerde mensen. Forenzen, die ook last hebben van de hoge benzineprijs en bovendien nog van de dagelijkse files hebben weer extra overlast. De overheid laat het koud. In tegenstelling tot Belgie waar de accijnsverhoging uit het verleden nu verlaagd wordt om de dieselprijs enigzins te stabiliseren.Dit is een verstandig besluit wat hier ook gedaan moet worden.. In Spanje deden ze dat niet met gevolg allemaal blokkades, met zelfs doden tot gevolg. Wel hebben ze daar de Guardia Civil op afgestuurd om de blokkades te beeindigen. Hier kijkt de politie de andere kant op en gedoogd deze overlast. Schandelijk gewoon dat zulke grootschalige overlast hier door de vingers gezien wordt. Moet jij eens 50 kilometer op de snelweg rijden of de snelweg blokkeren. Dan heb je meteen een bon. Nee ik heb geen sympathie voor actievoerders, die snelwegen blokkeren, hoe goed hun argumenten ook zijn

Geplaatst:

P.J.

Het spreekt niet van ruimhartig inzicht als je voor deze aktie je ogen sluit. Binnen enkele maanden kunnen de olieprijzen dusdanig gestegen zijn, dat zowel de brandstoprijzen als de prijzen van de meeste producten die in onze eerste levensbehoefte voorzien, onacceptabel hoog en voor velen onbetaalbaar zijn geworden. Dan zal iedereen de dupe worden van deze situatie, voor zover we dat nu allemaal al niet zijn.......

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Het spreekt niet van ruimhartig inzicht als je voor deze aktie je ogen sluit.

 

Daarentegen spreekt het ook niet van realisme als je denkt dat dit iets op zal lossen... ;)

 

De olieprijzen zullen zich niets aantrekken van deze truckers, en onze regering zal het vrees ik ook niet veel doen.

Geplaatst:

P.J.

Het spreekt niet van ruimhartig inzicht als je voor deze aktie je ogen sluit.

 

Daarentegen spreekt het ook niet van realisme als je denkt dat dit iets op zal lossen... ;)

 

De olieprijzen zullen zich niets aantrekken van deze truckers, en onze regering zal het vrees ik ook niet veel doen.

 

Dat ben ik helemaal met je eens. Dus zul jij je even hulpeloos voelen in deze zaak als ik. ;)

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Dat ben ik helemaal met je eens. Dus zul jij je even hulpeloos voelen in deze zaak als ik. ;)

 

Uiteindelijk wel, ja. Aan de andere kant kunnen we, ook op hoger nivo, weinig aan doen. Huilen helpt dan niet - misschien moeten vervoerders ook op LPG gaan rijden! ;)

Geplaatst:

P.J.

Veel te weinig power dat LPG. Je levert met een gewone auto ook zo'n 5% tot 8% vermogen in.

Er zullen oude ontwerpen uit de kast moeten komen denk ik. Ik heb destijds ook gehoord dat er heel nieuwe modellen stoom-motoren zijn, die echt niet meer zo groot en lomp zijn en heel goed gecombineerd zouden kunnen worden met een diesel-motor. Deze hele situatie is gewoon een overval. En we worden nog beroofd ook..... Struikrovers werden vroeger opgepakt en dat vak schijnt tegenwoordig weer populair te zijn. Vooral als je het straffeloos kunt doen.

Geplaatst:

P.J.

Dit zijn de olieprijzen van zojuist. Ze zijn eigenlijk weer in de lift. Opmerkelijk genoeg hebben we de consumentenprijs van het gas aan de olieprijs gekoppeld en niet aan de internationale gasprijs Eigenlijk is daar ook een situatie ontstaan waarmee de geprivatiseerde energiegedrochten ons legaal kunnen beroven......

6_1213341591.jpg

Geplaatst:

Jan25

Zet dan je vrachtwagen voor de ingang van gebouwen van de Tweede Kamer neer, maar val anderen er niet mee lastig...

 

Inderdaad! Zet plekken af waar ze in Den Haag last van zullen hebben. Zorg dat je de mensen aan jouw kant krijgt en niet tegen je!

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Veel te weinig power dat LPG. Je levert met een gewone auto ook zo'n 5% tot 8% vermogen in.

 

Naar 5% tot 8% minder vermogen voor 58% lagere kosten (op dit moment)? Lijkt me een prima deal. :)

Geplaatst:

P.J.

Veel te weinig power dat LPG. Je levert met een gewone auto ook zo'n 5% tot 8% vermogen in.

 

Naar 5% tot 8% minder vermogen voor 58% lagere kosten (op dit moment)? Lijkt me een prima deal. :)

 

Dat geldt voor personenauto's. Voor vrachtwagens zou het gemakkelijk een vermogensvermidering van 25% kunnen betekenen, omdat daar veel meer van de trekkracht afhangt. Dan zouden dus alle vrachtwagens opnieuw ontworpen moeten worden om van LPG-motoren te kunnen worden voorzien. Dat kan natuurlijk niet.

Geplaatst:

Merkava

Goh, zou de prijs van LPG dan op het huidige niveau blijven ?

Zou de overheid het werkelijk toestaan dat ze veel diesel taxen mislopen ?

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Goh, zou de prijs van LPG dan op het huidige niveau blijven ?

 

Sinds het begin van het jaar is het bij mijn pomp gestegen van 57,2 ct. naar 60,5 ct... :)

 

Zou de overheid het werkelijk toestaan dat ze veel diesel taxen mislopen ?

 

Nee, natuurlijk niet. Het was ook niet een echt serieus voorstel, maar dat had je vast allang begrepen.

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Steunt u deze actie?
En aangezien ik zelf LPG rijdt boeit het me persoonlijk ook niet echt.
Ik rijd ook G3 en die accijns schijnt ook verhoogd te worden, las ik vandaag in De telegraaf.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Ik rijd ook G3 en die accijns schijnt ook verhoogd te worden, las ik vandaag in De telegraaf.

 

Yep, op 1 juli met 2,5 cent per liter.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.