Natuurlijk ben ik op zoek naar mogelijke investeerders maar eerst zou ik wat meer informatie van experts willen hebben op het gebied van het exploiteren van een nieuw idee/product.
Mijn uitvinding is een 'Size Adjustable Shoe/Sneaker'.
De markt: kinderen van 1 t/m 10.
Uit een enquette van 250 mensen waren er 244 die zeer positief waren omdat het een forse besparing zou menen.
Geschatte kostprijs per paar is ongeveer € 6.
Geschatte verkoopsprijs per paar ligt tussen de € 30 en € 40.
Het probleem is dat je normaal gesproken schoenen van een kind na ongeveer 6 maanden weg moet gooien. Mijn product gaat anderhalf jaar mee omdat het schoentje met het voetje 'meegroeit'. Je koopt eigenlijk 3 maten in 1 paar schoenen.
Het gaat hier puur om value for money.
Ik heb al een aantal uitvindingen op naam staan dus begrijp de route die gevolgd moet worden om een octrooi aan te vragen etc.
Het schoentje moet naar all waarschijnlijkheid in een ander land worden geproduceerd omdat de kosten in landen zoals Indonesie, mexico, India en China veel goedkoper is dan Nederland.
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:
1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.
2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.
Heeft iemand raad voor een verdere stap of weet iemand die wellicht interesse heeft voor mijn uitvinding?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ericvp2
ericvp2
Natuurlijk ben ik op zoek naar mogelijke investeerders maar eerst zou ik wat meer informatie van experts willen hebben op het gebied van het exploiteren van een nieuw idee/product.
Mijn uitvinding is een 'Size Adjustable Shoe/Sneaker'.
De markt: kinderen van 1 t/m 10.
Uit een enquette van 250 mensen waren er 244 die zeer positief waren omdat het een forse besparing zou menen.
Geschatte kostprijs per paar is ongeveer € 6.
Geschatte verkoopsprijs per paar ligt tussen de € 30 en € 40.
Het probleem is dat je normaal gesproken schoenen van een kind na ongeveer 6 maanden weg moet gooien. Mijn product gaat anderhalf jaar mee omdat het schoentje met het voetje 'meegroeit'. Je koopt eigenlijk 3 maten in 1 paar schoenen.
Het gaat hier puur om value for money.
Ik heb al een aantal uitvindingen op naam staan dus begrijp de route die gevolgd moet worden om een octrooi aan te vragen etc.
Het schoentje moet naar all waarschijnlijkheid in een ander land worden geproduceerd omdat de kosten in landen zoals Indonesie, mexico, India en China veel goedkoper is dan Nederland.
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:
1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.
2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.
Heeft iemand raad voor een verdere stap of weet iemand die wellicht interesse heeft voor mijn uitvinding?
Met vriendelijk groet,
Eric ;)
[Edit mod Mikky: titel aangepast]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15995-rekinderschoen-uitvinder-zoekt-raad-van-experts/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
52 antwoorden op deze vraag